Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasokkaita kesämökkejä on harvalla suomalaisella nykypäivänäkään

Vierailija
23.06.2023 |

Enimmäkseen semmosia vinkallaan olevia homeisia mummon mökkejä, ja ulkohuussi tontin reunalla. Ja vesi lämpenemässä kanisterissa pikkuisen keittokomeron nurkassa.
Saunarakennus semmonen musta murju jossakin mutapohjaisen pikkulammen rannalla huonokulkuisen metsätien päässä. Synkkää metsää ja puskaa mökkipalstan ympärillä.
Itikat inisee iltaisin ja paarmat parveilee päivisin.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on onneksi varisnais-suomen saaristossa mökki ja tontti jonka hinnaksi arvioisin 400 000€.

Meillä= miehen ostama.

Meillä=minun osittain perimäni, osittain ostamani (ostin siskon osuuden). Mökki on siis virallisesti vain minun, mieheni ei omista siitä mitään, mutta tietenkin mökki on "meidän" kun kerran yhdessä ollaan.

Vierailija
22/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että niitä toisten mökkejä pitää aina haukkua. Ja aina on jonkun mainittava, etten minä suinkaan ikinä haluaisi mennä sellaiselle, "edes kutsuttuna" 😄

Happamia, sanoi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös monia ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista mökkiä ja joiden lähipiirissäkään kenelläkään ei ole minkäänlaista mökkiä. Esim minä kuulun näihin ihmisiin. Mökkeilen silti joka vuosi tasokkaassa vuokramökissä.

Jos mökkeilee, tämä on yleisimmin halvin tapa jos ei sesonkiin tarvitse mennä. Yhä useampaa ei työelämä rajoita.

Vierailija
24/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on sun ongelma millä tavalla?

Ei muutoin olisi ongelma, mutta ei niihin viitsi mennä kylästämään edes kutsuttuna.

Inhoan ulkohuusseja yli kaiken.

Okei, sulla ei ole mökkiä ja sua harmittaa kun haluaisit muiden mökeille muttei ne kelpaa sun vaatimustasoosi. Vielä ulkohuussi,hui.

Vierailija
25/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. lisää vieläpä suomalaisten kesämökkien surkean ilmanvaihdon pikkumökeissään tai siis ilmanviilennys on ainoastaan oven ja ikkunoiden kautta hyttysverhot oven edessä ja ikkunoissa hyttysverkot elikkäs ns. läpivetotuuletus mökeissä.

Kerran olin eräällä alkeellisessa kesämökissä yötä, niin oven ollessa yöllä auki, heräsin yöllä ja oven suulla nuuhki villisika kärsinensä.

Mitähän herkullista se villisika haistoi mökin sisältä?

Ei kyse ole siitä, että villisika haistoi mökissä olevan ihmisen.

Edellisen kommentoijan viestissä oli kyse siitä, ettei villisika olisi tullut ylellisen huvilan ovelle haistelemaan, koska:

- villisiat eivät pidä tasokkaista huviloista

- laadukkaita kesämökkejä ei rakenneta villisika-alueille

- ylellisen kesäasumuksen ovea ei tarvitse pitää öisin auki, sillä ilmanvaihto toimii ilmalämpöpumpun ansiosta muutenkin

- mökissä nukkuva ei haise, sillä hän on voinut käydä iltasuihkussa ja hajustaa itsensä sen jälkeen raikkailla tuoksuilla

Vierailija
26/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa mökissä paras, siellä on omat tavarat, astiat ja muut. Itse saa päättää tyylin, sisustuksen, värit ja muut, ja vaikka hassutella niiden kanssa.

Minun mökissäni tulee oma lapsuus mieleen, koska kun vanhempani rakensivat sen, oli noin 4-vuotias. Mökin olen halunnut säilyttää tunnelmaltaan suunnilleen samana, mutta tietysti modernisointiakin on tehty, mm. asennettu aurinkopaneelit.

Vierailija
27/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökki on ilman mukavuuksia, ei tule vettä ( paitsi letkulla järvestä) ja pakastava vessa olisi sisällä, mutta käytämme ulkohuussia.

Ihan tarkoituksella tällainen rakennettiin seitsemän vuotta sitten vanhan mökin tilalle. Mukavuuksia on kotona ja lomareissuilla , mökki on meille hyvä juuri tuollaisenaan.

Hirsirakennus, jota järvi ympäröi joka puolella, ja isot puut, pitävät huolen, että mökki on mukavan viileä kesälläkin. Lempipaikkani.

Minulla on kuitenkin myös ystäviä, joita mökkeily ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja mitäpä sitten. Ei se ole väärä mielipide, eikä tietenkään vaikuta ystävyyteen mitenkään.

Vierailija
28/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää ollenkaan "tasokkaista" "kesämökeistä", jotka ovat oikeasti omakotitaloja.

Minä tykkään. Niissä on oikein hauskaa käydä viettämässä kesäpäiviä.

Ei tarvitse tarjoutua avuksi tiskaamiseen, kun kone hoitaa homman. Omia petivaatteita tai pyyhkeitä ei tarvitse viedä, kun pesukoneella kaikki puhdistuu hetkessä.

Ei ole pelkoa joutua huussintyhjennystalkoisiin, kun vesivessan tuotokset häviävät kevyellä kädenliikkeellä.

Vierailija
29/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme lähemmäksi mökkiämme ihan tarkoituksella, mökki on meille niin tärkeä. Nyt meillä on tunnin matka mökille, mikä mahdollistaa mökkeilyn useammin ja helpommin.

Vierailija
30/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää ollenkaan "tasokkaista" "kesämökeistä", jotka ovat oikeasti omakotitaloja.

Ei tarvitse tarjoutua avuksi tiskaamiseen, kun kone hoitaa homman. Omia petivaatteita tai pyyhkeitä ei tarvitse viedä, kun pesukoneella kaikki puhdistuu hetkessä.

Ei ole pelkoa joutua huussintyhjennystalkoisiin, kun vesivessan tuotokset häviävät kevyellä kädenliikkeellä.

Niin eli se on omakotitalo, ei mökki.

Vierailija
31/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua tasokasta mökkiä, vaikka olisi siihen kuinka varaa. Ostin mökin lähinnä itselleni, vietän siellä jonkun viikonlopun ja kesälomaviikon vuodessa. Sinne päästäkseen tulee ajaa metsätien päähän ja kävellä rinkka selässä vielä 40min. Ei juoksevaa vettä eikä sähköä. Saa olla rauhassa, kalastaa, vaellella ja nukkua. Saan ihan tarpeekseni tuosta esittämisestä töissä, en minä ole koskaan ollut mieleltäni mikään rikas, jolle kaiken pitää olla uutta ja tasokasta. Ahdistaa lähinnä sellainen.

Vierailija
32/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mökki on ilman mukavuuksia, ei tule vettä ( paitsi letkulla järvestä) ja pakastava vessa olisi sisällä, mutta käytämme ulkohuussia.

Ihan tarkoituksella tällainen rakennettiin seitsemän vuotta sitten vanhan mökin tilalle. Mukavuuksia on kotona ja lomareissuilla , mökki on meille hyvä juuri tuollaisenaan.

Hirsirakennus, jota järvi ympäröi joka puolella, ja isot puut, pitävät huolen, että mökki on mukavan viileä kesälläkin. Lempipaikkani.

Minulla on kuitenkin myös ystäviä, joita mökkeily ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja mitäpä sitten. Ei se ole väärä mielipide, eikä tietenkään vaikuta ystävyyteen mitenkään.

Eikös pakastavat sisävessa vaadi sähkön? Eli onhan teillä mukavuuksia, sähköt on sellainen.

Vierailija
33/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas haluan, että on omat pyyhkeet ja lakanat, omat tyynyt ja peitot, omat astiat - ja oma mökki, jonne voi mennä ihan milloin itse haluaa ja viettää vaikka koko kesän.

Vierailija
34/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös monia ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista mökkiä ja joiden lähipiirissäkään kenelläkään ei ole minkäänlaista mökkiä. Esim minä kuulun näihin ihmisiin. Mökkeilen silti joka vuosi tasokkaassa vuokramökissä.

Näin meilläkin ja pian ollaan taas lähdössä vuokramökille, tasokas on ja sijainti hulppea, lainatakseni termiäsi ja selittää pitkälti yli 1000€ vuokran, ollut meillä tapana jo 2000-luvun alkuajoista, ei joka kesä, mutta säännöllisesti.

Vierailija
35/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. lisää vieläpä suomalaisten kesämökkien surkean ilmanvaihdon pikkumökeissään tai siis ilmanviilennys on ainoastaan oven ja ikkunoiden kautta hyttysverhot oven edessä ja ikkunoissa hyttysverkot elikkäs ns. läpivetotuuletus mökeissä.

Kerran olin eräällä alkeellisessa kesämökissä yötä, niin oven ollessa yöllä auki, heräsin yöllä ja oven suulla nuuhki villisika kärsinensä.

Edellisen kommentoijan viestissä oli kyse siitä, ettei villisika olisi tullut ylellisen huvilan ovelle haistelemaan, koska:

- ylellisen kesäasumuksen ovea ei tarvitse pitää öisin auki, sillä ilmanvaihto toimii ilmalämpöpumpun ansiosta muutenkin

- mökissä nukkuva ei haise, sillä hän on voinut käydä iltasuihkussa ja hajustaa itsensä sen jälkeen raikkailla tuoksuilla

Näillä tiedoilla anopilla on ylellinen ja laadukas mökki. Se on itse hyvin rakennettu ja mukavuuksissa löytyy ilmalämpöpumppu sekä sähköt. Rantasaunassa tulee puhtaaksi ilman mitään lisätuoksuja ja biohuussi on mukava käyttää. Tiskit tiskataan käsin ja nyrkkipyykkikone löytyy ämpäristä. Hyvin pidetty ja kaikkea muuta kun homeinen mörskä.

Ei se pumppu nykypäivänä enää ole sellainen ylellisyysmääre.

Vierailija
36/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Viera- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mökkeilee, tämä on yleisimmin halvin tapa jos ei sesonkiin tarvitse mennä. Yhä useampaa ei työelämä rajoita.

Halvin tapa on periä mökki.

Vierailija
37/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isohko (140neliötä), tasokas hirsimökki järven rannalla 20 min kotoa. Pääasiassa vuokrataan ja näillä rahoilla reissataan. Myöhemmin muutetaan sinne,kunhan lapset lähtevät kotoa. Tällä hetkellä velaton pesämuna, joka mahdollistaa mukavia asioita arjessa.

Vierailija
38/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Viera- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvin tapa on periä mökki.

Ja siitä se rahanmeno sitten alkaakin.

Vierailija
39/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mökki vaan se paikka, missä se mökki on. Ihan fuckin sama onko kaakeloitu paskahuusi, pääasia, että ei ole naapureita

Tämä. yleensä ne hienoimmat ja uusimmat "kakkoskoti" rakennukset eivät ole parhailla paikoilla vaan nimenomaan ne vanhat tönot ja 40-luvun vaatimattomat mökit. Meillä vaatimaton mökki vartin matkan päässä kaupungista 50 hehtaarin rantatontilla. Parasta tässä on täydellinen oma rauha ja luonto Kotona on sitten kaikki mukavuudet .

Vierailija
40/67 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mökillä kannattaakin hajustaa itsensä oikein hyvin niin hyttyset ovat ihan innoissaan saapumassa apajalle. Emävale että joku villisika tulee mökin ovelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi