Kuvitteleeko joku 60 vuotinen pääsevänsä vielä oikeesti töihin?
Kohtahan se jäis eläkkeelle kuitenkin. Kuka palkkaa semmosta?
Kommentit (95)
Mä vaihdoin työtä viimeksi 58v:nä. Myyntijohtajana työskentelen edelleenkin
Mun äiti kävi 60 vuotiaana vuoden kestävän laitoshuoltajan koulutuksen ja sai heti töitä.
Ei edes 55-vuotiasta kannata palkata. Mummit ja papparaiset eläkkeelle ja työpaikat nuorille!
-56 syntynyt ja vielä kysyttiin, tosin keikkahommiin ei vakkariksi.
Nykyajan 60set on 50siä. Ja viiskymppinen nykyaikana on MELKO nuori keski-ikäinen. Paitsi jos ei pidä itsestään MILLÄÄN LAILLA HUOLTA. Jos on eri mieltä muuten paitsi että on sairas niin ylös ulos lenkille ja nestettä kehiin. Vanhana ei tarvitse olla raihnainen tyylitön vaikka se kuolema sitten tuleekin.
No jaa. Sain 57v vakituisen kokopäivätyön. Nyt olen 60v, viisi vuotta niin sitten pääsisi eläkkeelle. Katsotaan sitten, jaksanko tai haluanko jatkaa töitä.
Tiedän muutaman lähemmäs 60 vuotiasta, jotka opiskelee lähihoitajaksi. Voivat tehdä töitä 65v ja tehdä eläkkeelle jäämisen jälkeen keikkaa sen minkä haluavat. On sekä miehiä että naisia tässä putkessa. Toki vaatii hyvää kuntoa tuon ikäiseltä.
Olen 53 enkä kuvittele työllistyväni. En oikeastaan sitä toivokaan. Pärjään toimeentulotuellakin, kun ei ole omaisuutta. Kultaa ja käteistä on jemma nimisessä paikassa, jos yllättävää tulee, tai käyn matkalla. Arkeen tuki riittää nippanappa. Talousmenoista koitan selvitä 250 eurolla kuussa. Säästyneen osan kanssa käyn hakemassa Latviasta juomia. Sekin enemmän virkistykseksi.
Orpon hallituksen mielestä kyllä. Itse en saa vastauksia työhakemuksiini, olen 61 lähihoitaja. Omaishoitajana 6vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes 55-vuotiasta kannata palkata. Mummit ja papparaiset eläkkeelle ja työpaikat nuorille!
Ei voi jäädä eläkkeelle koska eläkeikä on n. 65 v. ja Orpo haluaisi pitää eläkeläisetkin töissä (älytöntä).
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan 60set on 50siä. Ja viiskymppinen nykyaikana on MELKO nuori keski-ikäinen. Paitsi jos ei pidä itsestään MILLÄÄN LAILLA HUOLTA. Jos on eri mieltä muuten paitsi että on sairas niin ylös ulos lenkille ja nestettä kehiin. Vanhana ei tarvitse olla raihnainen tyylitön vaikka se kuolema sitten tuleekin.
Nyt oli hieman sekavaa settiä.
Jäin työttömäksi 62 vuotiaana kun yritys lakkautettiin,ehdin olla 40v töissä.nyt olen hakenut töitä joka kuukausi muultakin kuin omalta alalta ei ole tärpännyt.Viiden kuukauden päästä alkaa eläkepäivät.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Mutta harmi vaan, kun me ei eläkkeelle päästä vielä vuosiin!
Kohta 57 vee
Vierailija kirjoitti:
60-vuotias on 60-vuotias eikä täällä sössöttämällä muutu 50-vuotiaaksi.
Juuri palkattiin vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin. 3 haastattelukierrosta ja soveltuvuusarviointi. T. 59v.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti kävi 60 vuotiaana vuoden kestävän laitoshuoltajan koulutuksen ja sai heti töitä.
Hieno homma, sinulla on äiti, jolle ikä on vain numero. Ole ylpeä äidistäsi! Aina kannattaa kokeille jotain uutta!
Kyllä vain ja pääsinkin. Motivaatio ja osaaminen kohdillaan, eikä lapset jätä sairauspäiville. Meinasin pysyä 15 vuotta vielä työelämässä. Usassa pressaksikin haetaan vasta 80v
Hoitoalan työntekijät revitään kodeistaan töihin vaikka ikä olisi yli 65.
On se kumma, että tämä yleinen ajatusmaailma pyörii vain terveydenhuollon ammattilaisissa. Lähäri sitä ja sh tätä.
Olen itse pitkän linjan IT-ammattilainen, jolle 59-vuotiaana YT-neuvotteluissa saadun irtisanomisen jälkeen ei ole löytynyt töitä ahkerasta hakemisesta huolimatta.
Nyt 61 vuotiaana en todellakaan aio kouluttautua lähihoitajaksi. Parempiakin ehdokkaita sinne on. Ja yhteiskunnalle taloudellisempi vaihtoehto. Eikä kuntakokeilukaan anna lupaa pitkälle koulutusajalle.
Opiskelen luvalla omaa alaani verkkokursseilla, jotta ammattitaito edes jossain määrin säilyisi. Siitä huolimatta en kelpaa työnantajille.
Työntäkää kokkarepersut ne harhakuvitelmanne iäkkäiden työttömien helposta työllistämisestä sinne, minne aurinko ei paista!
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan työntekijät revitään kodeistaan töihin vaikka ikä olisi yli 65.
No eipä ole ihme sitten kun sairaaloissa ei mikään toimi.
No ihan varmasti! Ei minnekään liukuhihnalle, mutta asiantuntijatehtäviin.