Kerrankin rehellinen juttu Amerikkaan muutosta. Kiitos, Juha.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009633256.html
Yleensä lehdet hehkuttavat, minkälainen unelma ja onnela Yhdysvallat on. Palkka on moninkertainen Suomeen verrattuna ja kaikki parempaa.
Kerrankin lehdessä julkaistaan rehellinen juttu. Amerikka on onnela hyväosaisille.
"SAUKKO kertoo, että hän ei ole vieläkään tottunut amerikkalaisen yhteiskunnan suuriin tuloeroihin ja sen synnyttämiin lieveilmiöihin.
Saukon mukaan hänen kaltaiselleen perusterveelle, koulutetulle, valkoiselle ja työlliselle heteromiehelle Amerikassa elämä voi olla parempaa kuin Suomessa. Mutta silmiinpistäviä epäkohtia on paljon.
Kodittomia on joka paikassa, rikollisuus nousee nousemistaan ja elinkustannukset ovat ampaisseet pilviin, Saukko listaa.
Eniten täällä järkyttää rikollisuus. Kaikki aseväkivaltatapaukset ovat sellaisia, ettei niiltä ole oikein saanut mielenrauhaa. Täällä vain on aika paljon vaarallisempaa kuin lintukoto-Suomessa.
SAUKKOA häiritsee nähdä esimerkiksi New Yorkin tai San Diegon kaltaisissa kaupungeissa, kuinka miljoonien dollareiden luksusasuntojen edessä on samaan aikaan ihmisiä, joilla ei ole ruokaa.
Se tuntuu käsittämättömältä. Mutta täällä siihen on jotenkin niin totuttu, että esimerkiksi kodittomista ihmisistä ei puhuta enää ihmisinä, vaan he ovat ikään kuin oma ryhmänsä, joilta on lähtenyt ihmisarvo, Saukko sanoo."
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se huono juttu, jos oma palkka tuleekin itselle eikä sille jota ei huvita.
Ei tule itselle. Maksat yrityksille monin verroin enemmän kuin kyseisen palvelun tuottaminen maksaisi verovaroina. 20 000 dollaria vuodessa ei ole mikään outo summa päivähoitokuluihin per lapsi. Vakuutusmaksut toinen sama. Siinä on nopeasti 100 000 dollarin tulot täysin riittämätömät kun kustannukset on tuota luokkaa ja sen päälle verot.
Itse tienaan koodarina 3500€/kk. Jossain piilaaksossa tienaisin 200 tonnia vuodessa.
Minne se erotus häviää? Kaikenlaisen paskaväen elättämiseen varmaan.. prkle...
Onhan se markkina siellä ihan jumalattoman iso, joten jos osaa tehdä vähänkään mitään rahanarvoista, aina löytyy maksaja joka maksaa mitä vaan ilkeää pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset narkkarijuopot, ideologisesti työttömät ossi lusmuilijat, lapsilisillä leveästi elävät somppu lapsitehtailijat, lähi idän elintasoshopparit ym saisivat mun mielestä ihan hyvin muuttaa jonnekin telttaslummiin asumaan sen sijaan että heitä hyysättäisiin minun verorahoilla.
Usan meno tännekin, kiitos.
Voit mennä elämään Usaan kurjuudessa ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Sikäli tuossa on totuutta mukana, että 50-tuntinen työviikko tekee tuolla rahallisen eron 37,5-tuntiseen. Jos Suomessa ei riittäisi täkäläisittäin normaalit viikkotunnit elämiseen, niin ei ne lisätyötkään siihen parannusta tuo, kiitos veroprogression. Jutusta kun ei pidä saada käsitystä, että 50 tuntia viikossa vaaditaan duunia, että pysyy ylipäätään hengissä, vaan että saa asua San Diegossa.
Reilut 600 tuntia ylitöitä😱
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan koodarina 3500€/kk. Jossain piilaaksossa tienaisin 200 tonnia vuodessa.
Sinulle jäisi se ihan sama+ jäätävä stressi ja miljoona velat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset narkkarijuopot, ideologisesti työttömät ossi lusmuilijat, lapsilisillä leveästi elävät somppu lapsitehtailijat, lähi idän elintasoshopparit ym saisivat mun mielestä ihan hyvin muuttaa jonnekin telttaslummiin asumaan sen sijaan että heitä hyysättäisiin minun verorahoilla.
Jos hommaat mulle viisumin niin lähen tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli tuossa on totuutta mukana, että 50-tuntinen työviikko tekee tuolla rahallisen eron 37,5-tuntiseen. Jos Suomessa ei riittäisi täkäläisittäin normaalit viikkotunnit elämiseen, niin ei ne lisätyötkään siihen parannusta tuo, kiitos veroprogression. Jutusta kun ei pidä saada käsitystä, että 50 tuntia viikossa vaaditaan duunia, että pysyy ylipäätään hengissä, vaan että saa asua San Diegossa.
Reilut 600 tuntia ylitöitä😱
Mitä ylitöitä? Kyllä ne ainakin mulle ihan normi työtunteja kaikki olisi, jos niistä kaikista saisi saman verran nettoa näppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että menot kasvaa tulojen neliössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla? 200 tonnin palkalla voisin nukkua auton takakontissa jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että menot kasvaa tulojen neliössä?
Voit kaiken kertoa kymmenellä tai sadalla niin saat Usan hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla? 200 tonnin palkalla voisin nukkua auton takakontissa jos on tarve.
Niin todellakin asuisit siellä noin, koska siihen elintasoon palkkasi riittää. Hyvä kun tajusit.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia et mene Piilaaksoon?????
En oo ikinä edes käynyt USAssa, heti lähtisin käymään pariksi viikkoa jos saisin jonkun matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sinun homma ole sinne hommata viisumisi kun olet olevinaan niin kyvykäs.
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä edes käynyt USAssa, heti lähtisin käymään pariksi viikkoa jos saisin jonkun matkaan.
Hyvä vakuutus kannattaa hommata. Jos joudut sairaalahoitoon niin se yksi ibuprofeiinikin 1000 dollaria/kpl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia et mene Piilaaksoon?????
Kuten sanottua, hommaa mulle viisumi niin lähen tänään.
Tämä pikku yksityiskohta näistä lehtiartikkeleista jää poikkeuksetta kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sinun homma ole sinne hommata viisumisi kun olet olevinaan niin kyvykäs.
Ei se ihan niin päin mene. Sattuuko muuten olla noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan tarkoittaa että työnantaja maksaa 200 000 palkkaa. Työnantajahan on täälläkin vapaa maksamaan niin paljon kuin huvittaa. Vaan kun hän maksaa sinun eläkemaksujasi ja sairasvakuutustasi, jotka USA:ssa maksetaan itse. Eihän niitä tietenkään pakko ole siellä maksaa, mutta miten meinasit sitten eläkkeellä pärjätä tai sairastuessasi.