Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se ripeä kassa-asiointi on niin monille niin vaikeaa?

Vierailija
23.06.2023 |

Taas sai ruuhka-aikana Prismassa kiristellä hermoja, kun nainen pussitti ostoksiaan samalla, kun niitä piippailtiin. Tämä on siis hyvä ja oikea tapa. Ongelma tuli siinä, kun nainen ei tehnyt elettäkään kassalle maksamaan tulemiseksi, vaikka piipattavia ostoksia oli vain muutama jäljellä. Jatkoi vain pakkaamistaan viimeiseen piippaukseen saakka ja odotti vielä, että kassa kutsuu hänet maksamaan sanomalla loppusumman.
Sitten laahustaa maksupaikalle ja alkaa etsiä kukkaroaan... Ei helkkari!

Kassalle tullaan maksamaan ja kaivetaan se maksuväline esille siinä vaiheessa, kun on enää muutama ostos piippaamatta! Näin saadaan maksutapahtuma sujuvaksi ja kassajonot liikkumaan ripeämmin. Maalaisjärkeä saa käyttää.

Kommentit (277)

Vierailija
161/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvähermonien ei vinoile muille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mää ainakin hidastelen oikeen tahallaan joka kerta

Sama. Mulla on tapana katsella samalla ihan silmiin niitä muita.

Joskus hymyilen ylimielisesti, koska huomaan että porukka on ihan mielenvikaista.

Tilaisi ruuat erikseen jo ajoissa ja hakis pussinsa tai tilaisi kotiinsa, kun on niin mielenvikaisia hermoheikkoja.

Vain yhden kerran eräs herra vinoili. Kysyin että haluaako hän tapella kanssani kaupan pihassa.

Ei halunut ja totesin että sitten kannattaa pitää päänsä kiinni ja painaa katse nöyrästi alas.

Tuuppasin vielä avuksi että haluaako purkaa päänsä sisäisiä paineita muhun viattomaan rauhalliseen pakkaajaan.

Äijä tärisi ja lähti lipettiin. Ei kestänyt kantti ja ottaa vastuuta suunsa soittelusta.

Pieni vinkki että ei kannata tulla kauppaan hermoilemaan jos on päässä vikaa. Antakaa meidän muiden pakata rauhassa ja asioida rauhassa. Täältä pesee kyllä, jos alatte hyppiä silmille.

no sinähän se sitten vaikutat hyvähermoiselta.

Joo. Pakkaan ostokset rauhassa ja hyvin. En lappaa hermoissani kiireellä niitä, koska siitä ei makseta mulle.

Teen homman hyvin ja rauhassa. Jos haluatte maksaa mulle nopeammasta toiminnasta niin se maksaa viisikymppiä. Olen valmis kaupankäyntiin kyllä. Samaan palveluun kuuluu myös, että pakkaan teidänkin ostokset. Vinoilusta vastaan välittömästi takaisin ja en kuuntele asiattomuuksia.

Jos lähtee sanailuun, niin otetaan vastuu siitä mihin sanailu kehittyy.

Mun mielestä on ihan turha vittuilla kauppajonossa, jos ei ole valmis purkaa niitä paineita ulkona tapellen.

Mulla ei ole tarvetta sanailla muille tai tööttäillä liikenteessä rattiraivolla.

Otetaan se vastuu siitä provosoinnista, jos lähdetään sille tielle.

eikä varmaan ole turhan tarkkaa onko "vittuilija" nainen vai mies. Mutta eipä mitään, onnea valitsemallasi tiellä.

Naurattaa joku steroidihulkki pakkaamassa yhteiskunnan maksamia rahkapurkkeja kuin hidastetussa elokuvassa ja sitten kun huomauttaa asiasta niin ehdottaa tappelua oven ulkopuolella. :D

Itseähän toteaisin vain, että oliko tuo uhkaus ja soitanko poliisit? Voisi "hulkin" hymy hyytyä siinä kohtaa.

- ohis

Joo. Pakkailu on niin vakava asia että siitä kannattaa alkaa riitelemään ja vittuilemaan.

Menee tunteisiin helposti niinkin yksinkertainen asia kuin kärsivällinen odottelu.

Kunnian asia ja etenkin asia kutsua poliisit paikalle.

Vierailija
162/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tyhjänpäiväisistä pikkuasioista hermoilla. Monelle kaupassa käynti on päivän kohokohta, vaihtavat kuulumisia kassan kanssa. Minua ei haittaa. En hätistele ihmisiä. Jos olisi niin kiire niin en menisi kauppaan tai katsoisin jo mennessäni, ettei ole jonoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sulla on kiire valmiissa maailmassa? 

No minulla esimerkiksi voimat loppuu pitkään jonottaessa, kiitos kettumaisen sairauden. Välttelen aina ruuhka-aikoja mutta silti joskus joutuu jonottamaan kun jollakin on nippu veikkauksen lappuja ja se ainoa tomaattipussi punnitsematta. Ei en tilaa ostoksia verkkokaupasta, sillä kuljetus- tai keräysmaksulla saa paljon ruokaa.

Talvella tulee taas hiki ja pahaolo toppavaatteissa.

Vierailija
164/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on huonot hermot ihmisellä jos meinaa jo kaupassa hermonsa menettää.

Vierailija
165/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kassalla aikaa juuri sen verran kuin tarvitsen. En enempää.

Vierailija
166/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tuokin tapa nostaa omaa itsetuntoa: pilkata muita kiireestä. Kyllä, joillakuilla on joskus kiire. Luento alkaa, juna jättää, joku odottaa, pissa tulee housuun tms.

On törkeää ja itsekästä hidastella tahallaan tai olla täysin välinpitämätön asian suhteen. Kauppajono ei ole se paikka, johon voi jäädä miettimään syntyjä syviä. Sen voi tehdä muuallakin.

Sehän onkin ihan paras hetki mennä tekemään ruokaostoksia kun on kiire junaan, luennolle, lennolle tai vessaan.

Kannattaisiko ehkä suunnitella omia aikatauluja ja omaa toimintaa vähän fiksummin eikä raivota muille. Jokainen tietää ihan varmasti että ruokakaupassa voi joutua jonottamaan pitkään. Ei sinne silloin pidä mennä jos pitäisi jo olla jossain muualla.

Työ ei jousta, päiväkoti ei jousta enempää, joskus on vain mentävä silloin kun aikaa ei ole hukattavaksi.

Omat lapset ovat jo ohittaneet päiväkoti-iän, mutta silloin kun he siellä olivat, päiväkodista sanottiin, että ensin haetaan lapset ja vasta sitten mennään kauppaan.

Vierailija
167/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata kotiinkuljetuksella ruoat kaupasta, jos ei kestä jonottamista. Minä olen jonottanut hammaslääkäriin 6 tuntia, eikä tuntunut missään. Minulla onkin lehmän hermot.

Vierailija
168/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus hymyilen ylimielisesti, koska huomaan että porukka on ihan mielenvikaista.

Tilaisi ruuat erikseen jo ajoissa ja hakis pussinsa tai tilaisi kotiinsa, kun on niin mielenvikaisia hermoheikkoja.

Vain yhden kerran eräs herra vinoili. Kysyin että haluaako hän tapella kanssani kaupan pihassa.

Ei halunut ja totesin että sitten kannattaa pitää päänsä kiinni ja painaa katse nöyrästi alas.

Tuuppasin vielä avuksi että haluaako purkaa päänsä sisäisiä paineita muhun viattomaan rauhalliseen pakkaajaan.

Äijä tärisi ja lähti lipettiin. Ei kestänyt kantti ja ottaa vastuuta suunsa soittelusta.

Pieni vinkki että ei kannata tulla kauppaan hermoilemaan jos on päässä vikaa. Antakaa meidän muiden pakata rauhassa ja asioida rauhassa. Täältä pesee kyllä, jos alatte hyppiä silmille.

Monesti sitä ei tule ajatelleeksi muita ihmisiä. Tulee sanottua tyhmästi ja sitten se olikin viimeinen teko.

Ihmisten joukossa on sellaisia, jotka napsahtavat. Kannattaa aina muistaa että onko se niin tärkeää mussuttamaan tuntemattomille ihmisille ihan turhasta asiasta. Parempi odotella minuutti ja kaksi.

Hölmöläisen puuhaa kutsua pimeyden voimia paikalle omalla ikävällä käytöksellä.

Vierailija
169/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kiellettyä ole jos ensi pakkaa ostoksensa. Aloittajan kaltaisilla hätähousuilla on aina joka asiasta jotain sanottavaa. Itsekin teen niin että pakkaan ensin ja maksan sitten.

Vierailija
170/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa pitäisi olla erillinen kassa ostoskärryille ja ostoskoreille. Saavat rauhassa jonottaa täyden ostoskärryn kanssa kuten muut himo-ostajat 👍 Ostoskorin mahtuu noin 10 tuotetta ja nopeasti pääsee kassalta pois yksi asiakas.

Paitsi jos siinä korissa on vaatteita tai kenkiä. Niistä irrotellaan hälyttimiä, tutkitaan että kengät ovat samaa numeroa, viikataan vaatteita ja pakataan erikseen pikku pusseihin ennen maksua.

Ja toki myös koriasiakas voi alkaa selaamaan eri arpavaihtoehtoja ja miettimään, miltä sivulta ja riviltä ja moneskos arpa olisi voittoarpa.

Sitten voidaan myös kysellä, mikä numero se LM sininen tupakka-aski olikaan ja mitäs minä nyt ottaisin, kun se on loppu.

Ja kuitti kädessä aletaan veivaamaan, mites kun viimeksi käydessäni en saanutkaan sitä ja sitä alennusta, vaikka piti.

Silti ostoskorillinen nopeampi kuin kukkurallinen ostoskärry.

Vierailija
171/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Pointti taisi olla siinä, että meitä on kaiken hermoisia liikenteessä.

Kannattaako heittää lisää löylyä, vai hoitaa se kauppa ja mennä kotiin.

Onko se niin tärkeää alkaa sanailemaan ja viedä homma kenties pidemmälle?

Jos nyt muistetaan että joukossamme on kaiken hermoisia ja ihan mt-vikaisia ihmisiä.

Onko sen väärtiä aloittaa riita turhasta?

Vierailija
172/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Toiset on luonnostaan nopeampia kuin toiset. Voi olla myös kaikenlaisia sairauksia jne. Eihän kaikista tule pikajuoksijoita.

Vierailija
173/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kiire mihinkään. Pakkaan vasta kun kaikki tuotteet on maksettu.

Näin me ollaan erilaisia, minusta samalla vaivalla kun siinä seistä tököttää, pakkaa samalla ostoksia

Juu ei jaksa alkaa edes takas kävelemään ja pakkailemaan.

Ihan rauhassa antaa ostosten valua sinne laariin ja maksaa ja pakkaa sitten.

Jos jollain on jotain sanottavaa asiasta, niin olen heikkohermoinen raivohullu ja vien asian ihan loppuun asti.

En kuuntele yhtään mitään valinaa.

Tämä on mulle kunnian asia ja en todellakaan kuuntele mitään ylimielistä muilta. Mulla on niin heikko itsetunto ja hermot on sellaiset että alkoholiakaan en käytä, koska olen tehnyt äkkipikaisena sellaisia juttuja että on tullut linnaa aikoinaan.

Älkää ihmeessäkään ärsyttäkö tuntemattomia ihmisiä, kun meitä on niin moneen junaan ja aika äkkiä lähtee lapasesta ja mopo karkaa käsistä.

Vierailija
174/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa pitäisi olla erillinen kassa ostoskärryille ja ostoskoreille. Saavat rauhassa jonottaa täyden ostoskärryn kanssa kuten muut himo-ostajat 👍 Ostoskorin mahtuu noin 10 tuotetta ja nopeasti pääsee kassalta pois yksi asiakas.

Paitsi jos siinä korissa on vaatteita tai kenkiä. Niistä irrotellaan hälyttimiä, tutkitaan että kengät ovat samaa numeroa, viikataan vaatteita ja pakataan erikseen pikku pusseihin ennen maksua.

Ja toki myös koriasiakas voi alkaa selaamaan eri arpavaihtoehtoja ja miettimään, miltä sivulta ja riviltä ja moneskos arpa olisi voittoarpa.

Sitten voidaan myös kysellä, mikä numero se LM sininen tupakka-aski olikaan ja mitäs minä nyt ottaisin, kun se on loppu.

Ja kuitti kädessä aletaan veivaamaan, mites kun viimeksi käydessäni en saanutkaan sitä ja sitä alennusta, vaikka piti.

Silti ostoskorillinen nopeampi kuin kukkurallinen ostoskärry.

Maalitolppa siirtyi. Nyt onkin kyse kukkurallisesta kärrystä. Mihin jonoon me kärryjä käyttävät menemme, joilla on kärryssä se kymmenen tuotetta?

Vierailija
175/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonossa alkaa joskus pyörryttämään, pyrin aina ottamaan kortin ja rahat esille heti kun tuotteet hihnalla, että tätä hosumistakin on kummasteltu. Kotiinkuljetus parempi mummoille.

Liian kallista.

Vierailija
176/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi upea nainen nainen niin takana olevalla miesasiakkaalla ei olisikaan yhtäkkiä mihinkään kiire.

Vierailija
177/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän tyhminä näitä hidastelijoita. Nimittäin jos lanttu leikkaa niin osaa toimia kassalla oikein.

Itsepalvelukassalla pariskunta pakkasi kaikki ostokset. Sanoin heille että teillä on vielä maksamatta ostoksenne.

Tyttö vaan hymyili ja sanoi ettei olla vielä maksettu.

Kassa oli sellainen missä oli liukuhihna.

Sitten kun maksoivat niin olivat valmiita jo lähtemään pois. Tuossa voi jopa unohtaa maksaa kokonaan.

Pitäisikö kokeilla samaa. Mitäköhän muut tuumii asiasta.

Vierailija
178/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on niin mun first world problem, hidastelu saa minut näkemään punaista. Vanhuksia vielä ymmärrän että sähläävät bonus- ja muiden korttien kanssa, mutta kaiken ikäiset ihmiset osaavat tämän. Ensin hitaasti ostokset liukuhihnalle, sitten aletaan kaivaa lompakkoa kun kassa ilmoittaa loppusumman, sitten kuitti tarkasti viikaten lompakkoon jonka jälkeen jäädään töröttämään maksupäätteen viereen ja hitaaaaaasti pakataan ostokset, ilmeisesti juurikin tiettyyn järjestykseen. 

Miksei voi toimia ennakoiden, pakata ostoksia ripeästi ja siirtyä sivummalle, siis antaa tilaa jo seuraavalle? Tulee mieleen että nämä ovat paitsi hitaita myös vähän yksinkertaisia

Joissakin Keski-Euroopan maissa on kassalla kuulemma avustaja, joka pakkaa asiakkaiden tavarat valmiiksi. Ap haluaa ehkä harkita sinne muuttamista.

Vierailija
179/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin teillä on kiire. Kannattaa varata kauppaan aikaa niin, ettei pikkuasioista hermostu.

Kyllä minulla on aina aikaa, mutta pyrin tekemään silti ostokseni sujuvasti, koska jollain toisella voi olla kiire. Eikä todellakaan tarvitse hötkyillä, kun osaa toimia sujuvasti.

Vierailija
180/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanan idiotismin kanssa raivoan lähes päivittäin Oma kassarutiini:

-ostoskassi hihnalle ensimmäiseksi

- tavarat hihnalle pakkausjärjestyksessä yksi kerrallaan (kevyet ja arat ihan viimeiseksi)

- bonus- ja maksukortti valmiiksi

- kun eka ostos on luettu, bonuskortin viilaus

- pakkaaminen ripeästi samalla kun kassa piippaa niitä (henkinen kisa olenko tehokkaampi kuin kassa)

- viimeisen 5 tavaran kohdalla siirtyminen kassalle maksamaan

-loppupakkaus jos en ehtinyt pakata ajoissa kaikkea

- ripeä poistuminen kassalinjalta

Ja aina kaupassa YKSIN ja vain äärimmäisessä hädässä ryuhka-aikaan. Vihaan klaaniostelua ja lapsiperheitä opettelemassa ruuhka-aikaan

Kaupan kassalta voit hakea mitalin RIPEASTI. Voisit sentään ryhtyä käyttämään kangaskassia muovikassin sijaan.

Lue kirja -Hyvä paha muovi- ja mieti sitten sanomistasi uudelleen. Muovikassi joka kerta on ekologisempi vaihtoehto kuin satoja kertoja käytettävä kangaskassi. Ja sen muovikassinkin voi käyttää useita kertoja, jolloin ero vain korostuu.

Mitenkähän tuo lienee, jos kangaskassi ommellaan vaikkapa käytetystä vaatteesta tai lakanasta, joka muuten menisi roskiin?

Muovikassi joka kerta ostettuna tekee myös aikamoisen summan vuodessa. Mikäs siinä, jos huvittaa maksella turhasta.

Ennen näitä nykyisiä kierrätysmuovista tehtyjä muovikasseja ne kestivät käyttöä tosi hyvin. Käytin yhtä  muiovikassia  jopa 5-20 kertaa ennen kuin se  päätyi roskapussiksi. Nykyään meidät pakotetaan hankkimaan suuri määrä ylimääräisuiä muovipussea tai -kasseja, jotta saamme heitettyä eri roska-astioihin menevät jätteet.