Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se ripeä kassa-asiointi on niin monille niin vaikeaa?

Vierailija
23.06.2023 |

Taas sai ruuhka-aikana Prismassa kiristellä hermoja, kun nainen pussitti ostoksiaan samalla, kun niitä piippailtiin. Tämä on siis hyvä ja oikea tapa. Ongelma tuli siinä, kun nainen ei tehnyt elettäkään kassalle maksamaan tulemiseksi, vaikka piipattavia ostoksia oli vain muutama jäljellä. Jatkoi vain pakkaamistaan viimeiseen piippaukseen saakka ja odotti vielä, että kassa kutsuu hänet maksamaan sanomalla loppusumman.
Sitten laahustaa maksupaikalle ja alkaa etsiä kukkaroaan... Ei helkkari!

Kassalle tullaan maksamaan ja kaivetaan se maksuväline esille siinä vaiheessa, kun on enää muutama ostos piippaamatta! Näin saadaan maksutapahtuma sujuvaksi ja kassajonot liikkumaan ripeämmin. Maalaisjärkeä saa käyttää.

Kommentit (277)

Vierailija
141/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa pitäisi olla erillinen kassa ostoskärryille ja ostoskoreille. Saavat rauhassa jonottaa täyden ostoskärryn kanssa kuten muut himo-ostajat 👍 Ostoskorin mahtuu noin 10 tuotetta ja nopeasti pääsee kassalta pois yksi asiakas.

Vierailija
142/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa pitäisi olla erillinen kassa ostoskärryille ja ostoskoreille. Saavat rauhassa jonottaa täyden ostoskärryn kanssa kuten muut himo-ostajat 👍 Ostoskorin mahtuu noin 10 tuotetta ja nopeasti pääsee kassalta pois yksi asiakas.

Paitsi jos siinä korissa on vaatteita tai kenkiä. Niistä irrotellaan hälyttimiä, tutkitaan että kengät ovat samaa numeroa, viikataan vaatteita ja pakataan erikseen pikku pusseihin ennen maksua.

Ja toki myös koriasiakas voi alkaa selaamaan eri arpavaihtoehtoja ja miettimään, miltä sivulta ja riviltä ja moneskos arpa olisi voittoarpa.

Sitten voidaan myös kysellä, mikä numero se LM sininen tupakka-aski olikaan ja mitäs minä nyt ottaisin, kun se on loppu.

Ja kuitti kädessä aletaan veivaamaan, mites kun viimeksi käydessäni en saanutkaan sitä ja sitä alennusta, vaikka piti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinäkin vanhenet.

Jolloin siirryn asioimaan hiljaisempaan aikaan. Ei ole mikään varsinainen nautinto käydä kaupassa silloin kun kaikki ovat siellä yhtäaikaa.

Mikset siirry jo nyt? Monet ruokakaupat aukeavat aamuseitsemältä ja ovat auki vähintään iltakymmeneen. On myös kauppoja, jotka ovat auki vuorokauden ympäri.

Jos sieltä kaupasta jotain meinaa saada niin aamuvarhainen ja iltamyöhäinen on poissuljettu vaihtoehto. Pakko mennä töiden jälkeen niin kuin kaikki muutkin. Kun olen lomalla, käyn kaupassa päivällä, jolloin luonastuntilaiset ovat käyneet kaupassa ja pikkulapsiperheet sekä eläkeläiset ovat päiväunilla.

No luuletko sitten, ettet eläkkeellä ollessasi halua myös saada kaupasta "jotain"?

Vierailija
144/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kassajonon kauhu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanan idiotismin kanssa raivoan lähes päivittäin Oma kassarutiini:

-ostoskassi hihnalle ensimmäiseksi

- tavarat hihnalle pakkausjärjestyksessä yksi kerrallaan (kevyet ja arat ihan viimeiseksi)

- bonus- ja maksukortti valmiiksi

- kun eka ostos on luettu, bonuskortin viilaus

- pakkaaminen ripeästi samalla kun kassa piippaa niitä (henkinen kisa olenko tehokkaampi kuin kassa)

- viimeisen 5 tavaran kohdalla siirtyminen kassalle maksamaan

-loppupakkaus jos en ehtinyt pakata ajoissa kaikkea

- ripeä poistuminen kassalinjalta

Ja aina kaupassa YKSIN ja vain äärimmäisessä hädässä ryuhka-aikaan. Vihaan klaaniostelua ja lapsiperheitä opettelemassa ruuhka-aikaan

Ihanaa että löytyy tällainen järjestelmällinen ihminen, jolla on taito opettaa meille kaikille taviksille, miten kassalla kuuluu käyttäytyä. Anteeksi hitauteni. Ensi kerralla menen yksin ja pidän silmällä viimeisiä viittä tavaraa ja lupaan yrittää olla kassaa tehokkaampi.

Toivottavasti mielesi nyt tuli paremmaksi kun sait ainakin yhdelle meistä tolvanoista opetetuksi miten olla pitää.

(Ja niille jotka eivät huomaa: kyllä, tämä oli sitä itseään eli ironiaa ellei sarkasmia.)

Alkaa pakosta naurattaa kun visioi itselleen miten tämä tehopakkaus huhkii kassalla. Huh.

Jaa. Minä visioin hänet täysin normaalivauhdilla toimivaksi henkilöksi. Aikaa hänellä menee vähemmän kuin useimmilla, mutta ei tarvitse pitää kiirettä, kun toimii noin sujuvasti.

Vierailija
145/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mää ainakin hidastelen oikeen tahallaan joka kerta

Sama. Mulla on tapana katsella samalla ihan silmiin niitä muita.

Joskus hymyilen ylimielisesti, koska huomaan että porukka on ihan mielenvikaista.

Tilaisi ruuat erikseen jo ajoissa ja hakis pussinsa tai tilaisi kotiinsa, kun on niin mielenvikaisia hermoheikkoja.

Vain yhden kerran eräs herra vinoili. Kysyin että haluaako hän tapella kanssani kaupan pihassa.

Ei halunut ja totesin että sitten kannattaa pitää päänsä kiinni ja painaa katse nöyrästi alas.

Tuuppasin vielä avuksi että haluaako purkaa päänsä sisäisiä paineita muhun viattomaan rauhalliseen pakkaajaan.

Äijä tärisi ja lähti lipettiin. Ei kestänyt kantti ja ottaa vastuuta suunsa soittelusta.

Pieni vinkki että ei kannata tulla kauppaan hermoilemaan jos on päässä vikaa. Antakaa meidän muiden pakata rauhassa ja asioida rauhassa. Täältä pesee kyllä, jos alatte hyppiä silmille.

no sinähän se sitten vaikutat hyvähermoiselta.

Vierailija
146/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokaisen kuuluu saada rauhassa pakata tavaransa jos niitä paljonkin on. Mutta jotkut tekee siitä kaupassa asioimisesta ns. taidetta ja voi siinä itsekkyyttäkin olla mukana eli ei jotenkin ymmärretä että siitä pitäisi altakin pois lähteä varsinkin jos jono on pitkä. Jotkut ovat myös tavattoman huolellisia niiden ostoksiensa kanssa.

Voi olla että se kauppareissu on elämän ainoa sisältö tai päivän kohokohta tms.?

t: entinen kassatäti

Vierailija
147/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetin pöllö kuvittelee, että on helpompi saada kaikki muut kaupassakävijät noudattamaan omasta ahteristaan repimiään tyhmiä sääntöjä kuin oppia rauhoittumaan. Kaikkea ja kaikkia ei voi kontrolloida, joskus jono on hitaampi, joskus nopeampi. Ehkäpä kuitenkin helpompi kehittää sitä omaa henkistä sietokykyään ja opetella erottamaan olennainen epäolennaisesta ja tällaiset mukaongelmat oikeista ongelmista. Ihmiset eivät ole tuotteita, jotka tulevat tehtaalta kaikki samanlaisina ja sen kanssa pitää nyt vaan opetella elämään. Get over it.

Vierailija
148/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo maksuvälineen lompakosta kaivelu on se riesa. Parhaimmillan se bonuskortti on siellä kassin sivutaskussa, että se kaivellaan vielä erikseen sieltä esiin...

Tollot eivät tajua, että bonuskortin saa monessa tapauksessa pankkikortin yhteyteen ts. samaan korttiin sisällytettyä...

Ja bonuksen voi höylätä jo mennessään pakkaamaan niitä ostoksia, kun ensimmäinen tuote on piipattu.

Ei voi höylätä s-korttia. Se höylätään kun on kaikki tavarat lyöty koneelle.

Luulet väärin.

Höylään aina heti alussa ja kas, kaikista ostoksistani olen bonukset saanut.

Ensimmäinen tuote pitää olla piipattu, sitten voi höylätä s-kortin. Kaikkien ostosten jälkeen vasta maksukortti.

Älä häntä opeta. Tyhmempikin tajuaa, että hän toimii jo noin. Viestissähän lukee, että hän on saanut bonukset kaikista ostoksistaan.

Vierailija
149/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä miten monelle tulee yllätyksenä kerta toisensa jälkeen, että ne ostokset pitää maksaa ja vasta kun kaikki ostokset on vedetty lukijan ohi niin aletaan miettimään maksuvälineen sijaintia tai onko sellaista ylipäänsä mukana.

Sekin on tosiasia, että Suomessa on vääristyneen ikärakenteen vuoksi paljon eläkeläisiä ja mt-kuntoutujia, joilla ei ole mitään muuta kuin aikaa. Heille se kaupassa käynti voi olla monen päivän ainoa ihmiskontakti, jota halutaan tietysti venyttää niin pitkäksi kuin mahdollista. Mikä tietysti on ikävää niille jotka haluavat suoritua vain nopeasti ulos kaupasta.

Jossainhan oli kokeilu "rupattelukassasta" joka oli hitaille ostosten tekijöille ja kassan kanssa sai jutella ihan rauhassa samalla kun pakkasi ja maksoi ostoksiaan. Voisi olla ihan hyvä juttu hidastelijoille...tosin suomalaiseen tyyliin varmasti nämä hidastelijat eivät moista leimaa haluaa vaan menisivät jääräpäisesti normaaleille kassoille.

Vierailija
150/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kakspiippunen juttu.

Jos itsellä on niin hengenhätä, ettei muutamaa minuuttia kauemmin voi odottaa, niin ehkä ei kannata tulla ruuhka-aikaan asioimaan yhtään mihinkään.

Toisaalta ennen ymmärrä myöskään niitä, jotka lähtevät jonosta hakemaan vielä jotakin, kun olisi oma maksuvuoro, tai jotka tosiaan alkavat kaivamaan lompakkoa vasta kun on aika maksaa.

Ei ole siitä kyse, että minulla olisi aina kiire, mutta jollain voi olla, siksi pyrin toimimaan tehokkaasti. Ärryn siitä, että hidastelijat ovat hitaita, nauttivat ainutkertaista asiakaskokemustaan tai whatever uhraamatta ajatustakaan muille jonottajille.

Vierailija
151/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvähermonien ei vinoile muille kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus hymyilen ylimielisesti, koska huomaan että porukka on ihan mielenvikaista.

Tilaisi ruuat erikseen jo ajoissa ja hakis pussinsa tai tilaisi kotiinsa, kun on niin mielenvikaisia hermoheikkoja.

Vain yhden kerran eräs herra vinoili. Kysyin että haluaako hän tapella kanssani kaupan pihassa.

Ei halunut ja totesin että sitten kannattaa pitää päänsä kiinni ja painaa katse nöyrästi alas.

Tuuppasin vielä avuksi että haluaako purkaa päänsä sisäisiä paineita muhun viattomaan rauhalliseen pakkaajaan.

Äijä tärisi ja lähti lipettiin. Ei kestänyt kantti ja ottaa vastuuta suunsa soittelusta.

Pieni vinkki että ei kannata tulla kauppaan hermoilemaan jos on päässä vikaa. Antakaa meidän muiden pakata rauhassa ja asioida rauhassa. Täältä pesee kyllä, jos alatte hyppiä silmille.

Joo. Pakkaan ostokset rauhassa ja hyvin. En lappaa hermoissani kiireellä niitä, koska siitä ei makseta mulle.

Teen homman hyvin ja rauhassa. Jos haluatte maksaa mulle nopeammasta toiminnasta niin se maksaa viisikymppiä. Olen valmis kaupankäyntiin kyllä. Samaan palveluun kuuluu myös, että pakkaan teidänkin ostokset. Vinoilusta vastaan välittömästi takaisin ja en kuuntele asiattomuuksia.

Jos lähtee sanailuun, niin otetaan vastuu siitä mihin sanailu kehittyy.

Mun mielestä on ihan turha vittuilla kauppajonossa, jos ei ole valmis purkaa niitä paineita ulkona tapellen.

Mulla ei ole tarvetta sanailla muille tai tööttäillä liikenteessä rattiraivolla.

Otetaan se vastuu siitä provosoinnista, jos lähdetään sille tielle.

eikä varmaan ole turhan tarkkaa onko "vittuilija" nainen vai mies. Mutta eipä mitään, onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
152/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä on paljon näitä samalaisia. Kun tulee ulos autosta katsomaan että mikä on ongelmana, niin teeskennellään ettei nähdä kanssaihmistä. Kaahataan pois paikalta paniikissa, kun toinen vastasi hätähuutoon tai provosointiin.

Ei tosiaan kannata huudella apua, jos ei halutakaan neuvotella tai riidellä. Meitä on moneen lähtöön, mutta aina on niitä jotka vie hommat loppuun ja ottaa selvää mistä kanat pissii.

Vierailija
153/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Pakkaan ostokset rauhassa ja hyvin. En lappaa hermoissani kiireellä niitä, koska siitä ei makseta mulle.

Teen homman hyvin ja rauhassa. Jos haluatte maksaa mulle nopeammasta toiminnasta niin se maksaa viisikymppiä. Olen valmis kaupankäyntiin kyllä. Samaan palveluun kuuluu myös, että pakkaan teidänkin ostokset. Vinoilusta vastaan välittömästi takaisin ja en kuuntele asiattomuuksia.

Mun mielestä on ihan turha vittuilla kauppajonossa, jos ei ole valmis purkaa niitä paineita ulkona tapellen.

Mulla ei ole tarvetta sanailla muille tai tööttäillä liikenteessä rattiraivolla.

eikä varmaan ole turhan tarkkaa onko "vittuilija" nainen vai mies. Mutta eipä mitään, onnea valitsemallasi tiellä.

Ei tasa-arvon aikana varmasti ole mitään väliä.

Pitää ottaa vastuu huonosta käytöksestä. Toiset on hiljaa ja toiset kyllä vastaa jos metsä huutaa.

Siihen pitää valmistautua ettei kaikki kuuntele asiattomuuksia ja ota niitä vastaan sellaisena.

Vierailija
154/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa joku steroidihulkki pakkaamassa yhteiskunnan maksamia rahkapurkkeja kuin hidastetussa elokuvassa ja sitten kun huomauttaa asiasta niin ehdottaa tappelua oven ulkopuolella. :D

Itseähän toteaisin vain, että oliko tuo uhkaus ja soitanko poliisit? Voisi "hulkin" hymy hyytyä siinä kohtaa.

- ohis

Vierailija
155/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauppahulkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menes nyt pelle jo v i t t u u n siitä lässyttämästä.

Ulkona tapellen, just joo :D

Vierailija
156/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kiire mihinkään. Pakkaan vasta kun kaikki tuotteet on maksettu.

Vierailija
157/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassajonon kauhu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanan idiotismin kanssa raivoan lähes päivittäin Oma kassarutiini:

-ostoskassi hihnalle ensimmäiseksi

- tavarat hihnalle pakkausjärjestyksessä yksi kerrallaan (kevyet ja arat ihan viimeiseksi)

- bonus- ja maksukortti valmiiksi

- kun eka ostos on luettu, bonuskortin viilaus

- pakkaaminen ripeästi samalla kun kassa piippaa niitä (henkinen kisa olenko tehokkaampi kuin kassa)

- viimeisen 5 tavaran kohdalla siirtyminen kassalle maksamaan

-loppupakkaus jos en ehtinyt pakata ajoissa kaikkea

- ripeä poistuminen kassalinjalta

Ja aina kaupassa YKSIN ja vain äärimmäisessä hädässä ryuhka-aikaan. Vihaan klaaniostelua ja lapsiperheitä opettelemassa ruuhka-aikaan

Ihanaa että löytyy tällainen järjestelmällinen ihminen, jolla on taito opettaa meille kaikille taviksille, miten kassalla kuuluu käyttäytyä. Anteeksi hitauteni. Ensi kerralla menen yksin ja pidän silmällä viimeisiä viittä tavaraa ja lupaan yrittää olla kassaa tehokkaampi.

Toivottavasti mielesi nyt tuli paremmaksi kun sait ainakin yhdelle meistä tolvanoista opetetuksi miten olla pitää.

(Ja niille jotka eivät huomaa: kyllä, tämä oli sitä itseään eli ironiaa ellei sarkasmia.)

Olen eri, mutta toimin noin kuten lainaamasi ja minusta täysin normaalia käytöstä kaupassa.

Vierailija
158/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kiire mihinkään. Pakkaan vasta kun kaikki tuotteet on maksettu.

Näin me ollaan erilaisia, minusta samalla vaivalla kun siinä seistä tököttää, pakkaa samalla ostoksia

Vierailija
159/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vuoksi vältän ruokakauppaan menemistä ruuhka-aikana. Hermoni ei kestä tönimistä ja odottelua.

Vierailija
160/277 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä on kiire. Kannattaa varata kauppaan aikaa niin, ettei pikkuasioista hermostu.