Kauppalehdessä usutetaan tinkimään asuntojen hinnoista. Tosi raukkamainen viesti, jolla yritetään tehdä hallaa asuntojenmyyjille.
Tuskin toimittaja on itse myymässä, kun tuollaista raukkamaista soopaa kirjoittelee. Hyvä se sitten yrittää toisille hallaa tehdä, keventää niiden tienestejä.
Kateuttaan ne monet tuollasta sitten jauhavat.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on just sun kipuraja? Paljonko persnettoa olet valmis ottamaan? Itse olen laittanut talooni 250 000 euroa. Kolmen välittäjän arviot myyntihinnasta vaihteli välillä 185-215 tuhatta. Kyse kuitenkin 2009 rakennetusta talosta, jossa ei isoja remontteja ole näköpiirissä. Tuostako pitäisi vielä tinkiä 30-40 pinnaa?
Jos se on paskalla paikalla?
Suositulla alueella on. Muuttotappiokunta toki.
Naapuri osti talonsa viime keväällä ja maksoi siitä 190000, pyynti 198300 ja nyt yrittää myydä sitä 229000. Meinaako he ettei kukaan muista mikä siitä oli pyynti vuosi sitten? Nämä seudut kun ei ihan kaikkia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on just sun kipuraja? Paljonko persnettoa olet valmis ottamaan? Itse olen laittanut talooni 250 000 euroa. Kolmen välittäjän arviot myyntihinnasta vaihteli välillä 185-215 tuhatta. Kyse kuitenkin 2009 rakennetusta talosta, jossa ei isoja remontteja ole näköpiirissä. Tuostako pitäisi vielä tinkiä 30-40 pinnaa?
Muuttotappiokuntaa voi luonnehtia suosituksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuttotappiokunnan sisälläkin on suosittuja ja epäsuosittuja alueita. Kuntien sisälläkin muutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttotappiokunnissa hyvin tyypillisesti keskustan alueen asunnot ovat ihan hinnoissaan, mutta kun mennään siitä 3 km syrjemmälle niin asuntojen hinta madaltuu rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri osti talonsa viime keväällä ja maksoi siitä 190000, pyynti 198300 ja nyt yrittää myydä sitä 229000. Meinaako he ettei kukaan muista mikä siitä oli pyynti vuosi sitten? Nämä seudut kun ei ihan kaikkia kiinnosta.
No tuosta se 30 prosenttia pois niin aika paljon tappiota tulee joka tapauksessa. Ihan fiksua laittaa ilmaa pyyntiin kun kaikki tinkii joka tapauksessa härskejä summia.
Ostaja saa 5 prosentin korkotasolla 30 prosenttia pienemmän lainan nollakorkoihin verrattuna samalla kuukausimaksulla. Mikäli ostaja ei syystä tai toisesta voi tai halua maksaa asumisesta enemmän, hintojen pitäisi pudota noin 30 prosenttia jotta kaupat syntyisi. Toisaalta hinnat taisi pompata jo koronankin aikoihin melkoisesti, joten isokaan pudotus ei vie kuin muutaman vuoden takaiseen hintatasoon.