Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin eräälle rikkaalle sukulaiselle ottaneeni plan-kummilapsen.

Vierailija
09.12.2006 |

Hän kauhistui sitä summaa (25 euroa kuukaudessa). Sanoi että vaikka hänellä olisi varaa ottaa monta niin ei missään nimessä ottaisi. Ei kuulemma halua antaa rahojaan mihinkään avustusjärjestöihin. Tietää kuulemma jonkun lapsettoman joka antaa 2 euroa kuussa jollekin ulkomaalaiselle lapselle ja se olisi hänestä sopiva summa. Mitä mieltä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen laittaa rahansa ihan mihin haluaa. ja väinämöisen ajan totuushan on se, että köyhä antaa vähästään mutta rikas ei paljostaankaan. pätee moneen, moneen tilanteeseen!

Vierailija
2/7 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ollut kaikenlaista huijaria liikkeellä. Mutta on mulla kyllä kummilapsi. Meillä se on työporukan yhteinen projekti, meitä on neljä siinä maksamassa. Enempään ei ole tällä hetkellä varaa, kun omat lapset on ihan pieniä vielä ja minä hoidan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika paljon ottavat itse rahoista...suuret on katteet...

Vierailija
4/7 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitila on suuri, ja yhdellä parhaimmista paikoista Helsingissä. KAttohuoneistä Stockaa vastapäätä. Henkilökuntaa on paljon, ja mitäö ihmettä siellä tekemässä??? Mutta ajatus on ihan hieno, Toivottavasti useammat auttaisivat edes tuolla tavoin. Pääasiahan on, että edes osa tuosta summasta menee lapsien hyväksi. Ilman noita välikäsiä, emme voisi saada edes tuota pientä summaa niin helpolla perille.

Vierailija
5/7 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että rahaa " katoaa" pakosti matkalla " johonkin" , eli se 25e ei mene suoraan lapselle.

Perustelen tämän sillä, että 25e on valtavan iso raha niissä maissa joissa kummilapsia on...! Tyyliin, KOKO perheen kuukausi tulot ovat 30e, ja yhtäkkiä lapsen koulutus maksaisi esim. tuon 25e, joku ei täsmää... :(

Noin viisi vuotta sitten, esim. eräs tuttuni kertoi, kuinka hän eli Intiassa ~1 dollarilla/päivä. Asui siellä parisen vuotta, ja kun meni hiukan turistien suosimilta alueilta pois, ja eli ja söi vaatimattomasti, rahaa ei tosiaan mennyt kun noin dollari päivässä:) Joten jos länsimainen ihminen voi elää noin edullisesti Intiassa (eli ruoka&asuminen dollari/päivässä) kuinka yhteen lapseen saadaan " hassattua" 25e/kk jos ei joku vedä välistä...?

Kummilapsi toiminta on todella hyvää toimintaa, en kiistä sitä, mutta varmasti useampi lähtisi mukaan jos voisi ollla 100% varma, että rahat menevät sinne minne kuuluu...

Vierailija
6/7 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi just Interpedian sivuilta.

Ja useinhan niillä summilla tuetaan koulunkäyntiä tms. eli ei ihan sitä peruselämistä.

Itse olen ns. projektikummi eli osallistun yhden kiinalaisen lastenkodin ylläpitoon.

Vierailija
7/7 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin piti miettiä tosi kauan tuota kummilasta ja nyt lopulta otin sen. Hyvätuloisia ollaan mutta minusta tuo 25 e oli tosi iso raha. Ei se nyt kuitenkaan enää tunnu miltään kun sen joka kk maksaa.