Tästä hallitusta ei ole vielä kritisoitu
Orpon suunnitelma on romuttaa terveydenhuolto ja ilmeisesti korvata asia nostamalla sokeriveroa ja ns. kannustamalla Suomi liikkeelle, jotta suomalaiset teoriassa sairastuisivat vähemmän. Keinoja tämän on mm. äitiyspakkauksessa vastasyntyneille annettava pallo, josta ilmat ovat ehtineet mennä pihalle siinä vaiheessa kun lapsi oppii kävelemään. Muita konkreettisia keinoja ei ole vielä esitelty, mutta voimme olettaa että se tarkoittaa lisärahoitusta liikuntapalveluille ja -harrastuksille, tai pientä alennusta hintaan, mutta ei täysin ilmaiseksi tekemistä koska se olisi liian sosialistista.
Suurin syy suomalaisten liikkumattomuuteen kuitenkin on aika ja jaksaminen. Ja tavallaan raha, koska aika on rahaa. Nimittäin nykyinen työelämä puristaa työntekijöistä (ja opiskelijoista) kaikki mehut pihalle vaativuudellaan ja pitkillä päivillään, ettei ihmisillä ole päivän päätteeksi voimia edes lähteä urheilemaan. Se on hyvä jonkun passiivista tuloa saavan rikkaan haukkua muita laiskoiksi, samalla kun itse golffaa tai käy salilla heti aamukahvien jälkeen, kun ei ole kiire minnekään. Oikeasti paras tapa lisätä ihmisten liikkumista (ja muuta hyvinvointia lisäävää toimintaa, kuten sosiaalisten suhteiden ylläpitoa) on antaa heille enemmän aikaa, ilman että se tarkoittaa oman taloudellisen tilanteen romahtamista.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen päivän haluan nähdä kun Persut pistetään nousemaan persuksiltaan ja hölkkäämään eduskuntatalon ympäri 10 kierrosta kahvitauollaan. 🤣 Tai oikeastaan Kokkareet myös, räätälöidyissä puvuissaan.
Halla-Ahohan on tunnettu siitä, että tulee töihin pyörällä. Miten mahtaa olla muiden kansanedustajien laita?
Silti hänenkin terveytensä prakasi niin että joutui olemaan useita kuukausia sairaslomalla. Kyse toki oli mielenterveydestä.
Eli jos harrastaa liikuntaa ei saa jäädä saikulle, oli syy mikä tahansa? Kai tämä koskee myös muitakin kuin Halla-Ahoa?
Ainakin Orpon/kokoomuslaisten mielestä? Sairastaa ei saa, liikunta ja varsinkin työ parantaa.
Työ myös vapauttaa.
Tuo äitiyspakkauspallo on ihan vitsi. Kuvastaa hyvin miten todellisuudesta ja lapsista vieraantuneita päättäjiä meillä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen päivän haluan nähdä kun Persut pistetään nousemaan persuksiltaan ja hölkkäämään eduskuntatalon ympäri 10 kierrosta kahvitauollaan. 🤣 Tai oikeastaan Kokkareet myös, räätälöidyissä puvuissaan.
Olet käsittänyt väärin. Liikuntapakko koskee vain köyhiä ja heidän jälkikasvuaan.
Eli niitä höynäytettyjä persujen äänestäjiä.
No ainakin työttömillä on aikaa liikkua ja pitää itsensä kunnossa.
Pikkasen erilainen kohtelu miespoliitikoilla kuin naisilla. Jo se että pääministeri oli nainen riitti ylistykseen. Jo se että pääministeri on mies takaa vihan.
Olen optimistinen, meillä on nyt hyvä hallitus ja hallitusohjelma. Uskon että oikea mies on ruorissa luovimaan Suomea pois alhosta jonne edellinen hallitus Suomen ajoi.
Vierailija kirjoitti:
Pikkasen erilainen kohtelu miespoliitikoilla kuin naisilla. Jo se että pääministeri oli nainen riitti ylistykseen. Jo se että pääministeri on mies takaa vihan.
Ylistykseen? Sannaa kritisoitiin yksityiselämään liittyen, koska politiikasta ei keksitty mitään kritisoitavaa. Ihan oikein että nykyisen pashahallituksen pashaa hallitusohjelmaa kritisoidaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kun pitää olla pupukurssilla tai palkattomassa työharjoittelussa tai tehtaamassa hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen optimistinen, meillä on nyt hyvä hallitus ja hallitusohjelma. Uskon että oikea mies on ruorissa luovimaan Suomea pois alhosta jonne edellinen hallitus Suomen ajoi.
Ihanaa kun puoluetoimisto ahkeroi juhannusaattonakin! Siinä työmoraalin esimerkkiä meille laiskanpulskeille tavan kansalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet käsittänyt väärin. Liikuntapakko koskee vain köyhiä ja heidän jälkikasvuaan.
Eli niitä höynäytettyjä persujen äänestäjiä.
On täällä ikävä kyllä myös meitä jotka äänestimme fasistista hallitusta vastaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kun pitää olla pupukurssilla tai palkattomassa työharjoittelussa tai tehtaamassa hakemuksia.
Eihän mikään noista kestä 8h päivässä, kuten normaali työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä sen muka tiedät? Oletko työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on eri elämäntilanteissa ja lähes jokaisella on muuta tekemistä kuin kotona ns. makoilu.
Esim. Minä olen työtön, mutta myös omaishoitaja. Minulla on tavallisesti omaishoidettavan kouluajan takia 3-4h slotti ns. omaa aikaa ma-pe keskellä päivää, ja se menee omien lääkäri tms. asiointien hoitamiseenn ja työnhakuun. Sen ajan ulkopuolella ja lomilla olen 24/7 omaishoitaja (n. 300€/kk palkkiolla, mind you). Jos harrastan sen sijaan liikuntaa, saanko vapautuksen työn hakemisesta? Omaishoidettavan kanssa ei voi urheilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on eri elämäntilanteissa ja lähes jokaisella on muuta tekemistä kuin kotona ns. makoilu.
Esim. Minä olen työtön, mutta myös omaishoitaja. Minulla on tavallisesti omaishoidettavan kouluajan takia 3-4h slotti ns. omaa aikaa ma-pe keskellä päivää, ja se menee omien lääkäri tms. asiointien hoitamiseenn ja työnhakuun. Sen ajan ulkopuolella ja lomilla olen 24/7 omaishoitaja (n. 300€/kk palkkiolla, mind you). Jos harrastan sen sijaan liikuntaa, saanko vapautuksen työn hakemisesta? Omaishoidettavan kanssa ei voi urheilla.
Jo on kumma, että et ole työllistynyt, vaikka käytät joka viikko 15-20h työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Minä olen työtön, mutta myös omaishoitaja. Minulla on tavallisesti omaishoidettavan kouluajan takia 3-4h slotti ns. omaa aikaa ma-pe keskellä päivää, ja se menee omien lääkäri tms. asiointien hoitamiseenn ja työnhakuun. Sen ajan ulkopuolella ja lomilla olen 24/7 omaishoitaja (n. 300€/kk palkkiolla, mind you). Jos harrastan sen sijaan liikuntaa, saanko vapautuksen työn hakemisesta? Omaishoidettavan kanssa ei voi urheilla.Jo on kumma, että et ole työllistynyt, vaikka käytät joka viikko 15-20h työnhakuun.
Sitä minäkin. Ei kukaan halua palkata jos ei voi JOUSTAA, lähteä sinne kauppaan hyllyttämään aamu 6 tai lyhyellä varoitusajalla siivoamaan viikonlopuksi. Jos olisin lapseton opiskelija joka ei tiedä oikeuksiaan, eikä mukise 800-1300€/kk palkasta niin voisi olla jotain saumaa. Mutta työelämä ei tule perheellisiäkään vastaan missään. Omaishoitajat pidetään järjestelmällisesti yhteiskunnan ulkopuolella, vaikka säästävät pilkkahintaisella työnteollaan yhteiskunnan varoja valtavasti.
Jätit kätevästi vastaamatta kysymykseeni: Saanko harrastaa säännöllistä liikuntaa työttömänä vai onko sekin väärin? Kun viesti on se että hyvä työtön elää kurjasti, ei käytä rahaa mihinkään tai nauti vapaa-ajastaan, vaan etsii taukoamatta töitä kotoa käsin.
Miksi Orpo vihaa Marinia, vaikka hänhän on esimerkillinen kansalainen urheilunkin suhteen! Ei paljoo Orpoa näy lenkkipolulla tai salilla, ei edes kävelemässä töihin tai tekemässä fyysisesti raskasta työtä. Röhnöttää ja virnuilee vaan.
Eli neljän päivän työviikot käyttöön. Leikataan turhanpäiväisyydet pois työelämästä niin tehostuu tekeminen laadukkaammin nopeammassa ajassa. Ihmisillä enemmän aikaa käydä kaupungilla tapaamassa kavereita ja keksiä jotain tekemistä. Uimaan tai vaikka patikoimaan. Kokkareiden ollessa kyseessä tuskin kuitenkaan nappaa, koska heistä työntekemisen kuuluu olla se elämän päätarkoitus. Se saa heidät tuntemaan itsensä tarkeiksi. Vapaa-ajalla saattaisi vaikka herätä siihen oman sydämen kolkkoon kaikuun.
Mikä ihmeen pallo äitiyspakkaukseen :D Mikä sen tarkoitus :D Kokoomus vois tuoda vaikka ne kondomit takaisin äitiyspakkaukseen. Vaikka megapakkauksen :D Älkää lisääntykö enempää köyhät :D
Ainakin Orpon/kokoomuslaisten mielestä? Sairastaa ei saa, liikunta ja varsinkin työ parantaa.