Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jo valmiiksi juhannusvieraat. Miten tälläisiä ihmisiä voi edes olla???

Vierailija
23.06.2023 |

Meillä on ihana kesäpaikka, jonne kaikki haluavat tulla. Nyt juhannuksena luvattu yksi perhe tänne. Pienten lasten kanssa minä siivoan pihat, laitan puusaunan, koivut valmiinsi, siivoan talon, laitan lakanat, pyyhkeet.. vieraat närkästyneitä jos kaikille 10:lle ei löydy jokaista juttua, esim tyynyliina. Käyn kaupassa 500 eurolla (perustarpeet). Mitä tekee toisen perheen rouva? Ei mitään. Hyvä jos edes vastailee viesteihin, laittoi että hän voi tuoda erikoiskahvit mukanaan kaikille. Oi kiitos avusta😅👍

Kommentit (353)

Vierailija
321/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin usein Itä-Suomi - Länsi-Suomi -eroja. Suvussa pari tulokasta lännen puolelta ja jessus, kun aina tuntuu töykeältä meidän itäsuomalaisten korviin kaikenlainen juhlien ja nyyttärien järjestely. Tosi tarkkaan katsotaan, kuka tuo mitä ja kuinka paljon maksaa mikäkin. Lisäksi kohteliaisiin viesteihin ei käytetä aikaa. Valitetaan, jos on liikaa ruokaa. Meitä itäsuomalaisia taas ärsyttää se, että ei viestitä riittävästi ja joka penni ja ruoka yritetään laskea tarkasti. Meille parempi, jos on hiukan liikaa ja sitten lopuksi jaetaan ruuat tai jätetään kyläpaikkaan tms. Ei kukaan kuitenkaan pahaa tarkoita, eikä me tästä tappeluita käydä. Aina jonkinlainen kompromissi on löytynyt. Selkeä kulttuuriero tässä kuitenkin on.

Vierailija
322/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on siinä, vaikka sanot tuokaa sitä ja tätä niin ei tuoda. Tullaan ilman petivaatteita, vaikka on sanottu että tuokaa. Tullaan ilman ruokia kun sanottu että tuokaa vaikka kolme makkarapakettia niin grillataan illalla ja seuraavan päivänä niin silti ei tuoda kun tuli niin kiire... Ollaan sitten ilman ja kaikki mököttää.

Mun vanhemmilla oli iso mökki.

Kun vieraita tuli, katsottiin missä jokainen nukkuu. Siinä vaiheessa tulee ilmi jos ei ole lakanoita.

Sama on ruuassa. Wa lista tulee ja jos jollain ei ole sovittua mukana, sanon lähikauppa on auki.

Itse oon lokeille tarjonnut kaurapuuroa.

Meillä aikoinaan oli likkaporukka ja yks tuli aina pienillä kantamuksilla. Sille oon sanonut voit olla yhden yön ja huomenna lähdet. Ja seuraavana aamuna olen sanonut ole hyvä ja lähde, on lähtenyt. Ei oo tarvinnut toista kertaa pyytää. Hänen kanssa on väännetty vuosia näitä jokainen maksaa omansa -juttuja. Tekosyitä on hyvä keksimään.

Pidin yli 5 v likkakavereille juhannusjuhlat ja tää yks ei saanut kutsua, koska sanoi kaikkeen on liian kallista. Totesin älä tule ja vaikka ilmoitti voi tulla, sanoin suoraan et ole tervetullut.

Yhtenä vuotena sitten muita sai käännettyä mun pään ja sanoin mä tiiän tässä käy huonosti. Kuten kävi.

Tämän jälkeen tapasin mieheni ja nää kekkerit loppui. Nykyään vanhemmat ovat myyneet mökin.

Nyt tuli sekavaa tekstiä, pahoittelen. Jutun idea on se, jos tunnet tosi nuuan ihmisen, hän on nuuka loppuun asti. Vaikka se tarkottaisi ei saa kutsua mökille jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti ruokapussijonoissa köyhiä ja joillain on varaa majoittaa kestiten koko sukua. 

Eräskin keräilee jonoista ruokaa pakastimeen kesäjuhliaan varten. Kehuu sitten ettei paljoa maksanut. 

Vierailija
324/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin usein Itä-Suomi - Länsi-Suomi -eroja. Suvussa pari tulokasta lännen puolelta ja jessus, kun aina tuntuu töykeältä meidän itäsuomalaisten korviin kaikenlainen juhlien ja nyyttärien järjestely. Tosi tarkkaan katsotaan, kuka tuo mitä ja kuinka paljon maksaa mikäkin. Lisäksi kohteliaisiin viesteihin ei käytetä aikaa. Valitetaan, jos on liikaa ruokaa. Meitä itäsuomalaisia taas ärsyttää se, että ei viestitä riittävästi ja joka penni ja ruoka yritetään laskea tarkasti. Meille parempi, jos on hiukan liikaa ja sitten lopuksi jaetaan ruuat tai jätetään kyläpaikkaan tms. Ei kukaan kuitenkaan pahaa tarkoita, eikä me tästä tappeluita käydä. Aina jonkinlainen kompromissi on löytynyt. Selkeä kulttuuriero tässä kuitenkin on.

Länsi-Suomen serkut tuli tänne Itään ja mökille. Ajettiin peräkkäin autoilla ja olin sanonut että matkalta pysähdytään sitten ostamaan ruoat ja kaljat. Niin tehtiin mutta serkut seisoi oman Bemarinsa vieressä röökillä, edes yrittämättä että jotain oltais yhdessä ostettu (tai maksettu). Yksi yö mökillä ja jatkoivat sitten kohti Kainuuta.

Vierailija
325/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on siinä, vaikka sanot tuokaa sitä ja tätä niin ei tuoda. Tullaan ilman petivaatteita, vaikka on sanottu että tuokaa. Tullaan ilman ruokia kun sanottu että tuokaa vaikka kolme makkarapakettia niin grillataan illalla ja seuraavan päivänä niin silti ei tuoda kun tuli niin kiire... Ollaan sitten ilman ja kaikki mököttää.

Mun vanhemmilla oli iso mökki.

Kun vieraita tuli, katsottiin missä jokainen nukkuu. Siinä vaiheessa tulee ilmi jos ei ole lakanoita.

Sama on ruuassa. Wa lista tulee ja jos jollain ei ole sovittua mukana, sanon lähikauppa on auki.

Itse oon lokeille tarjonnut kaurapuuroa.

Meillä aikoinaan oli likkaporukka ja yks tuli aina pienillä kantamuksilla. Sille oon sanonut voit olla yhden yön ja huomenna lähdet. Ja seuraavana aamuna olen sanonut ole hyvä ja lähde, on lähtenyt. Ei oo tarvinnut toista kertaa pyytää. Hänen kanssa on väännetty vuosia näitä jokainen maksaa omansa -juttuja. Tekosyitä on hyvä keksimään.

Pidin yli 5 v likkakavereille juhannusjuhlat ja tää yks ei saanut kutsua, koska sanoi kaikkeen on liian kallista. Totesin älä tule ja vaikka ilmoitti voi tulla, sanoin suoraan et ole tervetullut.

Yhtenä vuotena sitten muita sai käännettyä mun pään ja sanoin mä tiiän tässä käy huonosti. Kuten kävi.

Tämän jälkeen tapasin mieheni ja nää kekkerit loppui. Nykyään vanhemmat ovat myyneet mökin.

Nyt tuli sekavaa tekstiä, pahoittelen. Jutun idea on se, jos tunnet tosi nuuan ihmisen, hän on nuuka loppuun asti. Vaikka se tarkottaisi ei saa kutsua mökille jne

Vauva-palstan että sanaton tarinankeksijä iski jälleen.

Vierailija
326/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin muutama vuosi sitten hyvin varusteltu mökki ja viihdytään täällä noin pari kuukautta vuodessa lasten kanssa.

Vanhempani eivät ole ikinä olleet mökki-ihmisiä, mutta kummasti alkoi heitäkin kiinnostaa vierailu meidän mökillä. On tosi vaikea sanoa heille ei, kun he haluavat tulla vierailulle. Mutta eivät he osaa olla oikein avuksi. Minä pienten lasten äiti laitan heille lounaat, illalla grillattavat, siivoan ja samalla mieheni laittaa puut ja saunan, paljun jne. samalla tietysti hoidetaan vauva ja lapset. Vanhempani istuskelevat rantatuolissa ja katselevat maisemia...

Vierailija
327/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelmia aiheuttaa nimenomaan itäsuomalaisen äidin sukulaiset. Länsisuomalaisen isän sukulaisten kanssa ei ole mökkiongelmia. Niiden puhutaan suoraan ja asiallisesti jos asiaa on. Suhtautuvat asiallisesti ja välit pysyy kunnossa. Äidin puolen sukulaisilta tulee itkuvirsisessioita ja muuta kitinää, jopa sellaisilta sukulaisilta joita ei edes tunneta.

Vierailija
328/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden piti lähteä heti aamusta.

Nyt laskevat et klo 12 olisivat kunnossa rattiin.

Ehkä.

Vierailija
329/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on isosta perheestä. Aina yöpyminen omilla liinavaatteilla ja pyyhkeillä. Kun suku puolin ja toisin kyläilee.

Minäkin olen keskimääräistä isommasta perheestä, mutta kyllä käytän majoittajan liinavaatteita ja pyyhkeitä jos he ne lupaavat. Kysyn siis ensin toisinko omat, tietenkin.

Ilmeisesti nämä kyläilijät liikkuvat omalla autolla. Julkisilla voisi olla vähän hankalaa tuoda omat vaihtovaatteet, hygieniatarvikkeet (oma hammasharja, tahna, voiteet, antiperspirantit), lääkkeet, liinavaatteet, pyyhkeet ja ruoat.

Olemme yhtenä vuonna saaneet kutsun tuttavien mökille emmekä lähteneet, koska matka olisi ollut hankala julkisilla, loppumatka ilmeisesti taksilla joltain linja-autoasemalta.

Ehkä on hyvä, ettemme lähteneet.

Vierailija
330/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mitä ne kahden perheen perustarpeet yhdeksi viikonlopuksi ovat, kun ne maksavat 500 euroa? Minulla ei mene kuukaudessa ruokaan ja juomaan läheskään noin paljon. Syövätkö lapset nykyään kultaa, vai mistä kiikastaa?

Siinähän voi olla vaik kuinka monta ihmistä, 4aikuista 3 teiniä ja kolme pienempää.

Kahvia kaks pakettia on jo kymppi, makkaraa varmaan kolmella kympillä, limua samoin, kaljaa...en tiedä mitä maksaa vaan ei kai ole ilmaista, lihatkin maksaa, kalasta puhumattakaan. Leikkeleet, leivät, pullat, iltapalat, aamupalat , välipalat, karkit, naksut ja raksut...äkkiäkö siihen viissatanen vilahtaa jos on tosiaan vaikka se kymmenen ihmisen porukka.

JOS on kerran JUHLAT!

Avataanpa tuo edellisen kirjoittajan lista:

Perustarpeet 2:lle perheelle 500 eurolla:

Paskapaperi, roskapussit, pyykinpesuaine yms

Vessapaperi 6 rll n. 2 €, ei tarvitse juhannukseksi ostaa koko vuoden tarpeita. Roskapussit 20 kpl 1,40 €. Pyykinpesuainetta kuluu yksien juhannuksen pyykkien pesuun minimaalinen määrä, mutta vaikka paketillinen Erisania, alle 5 €. = 7,40 €

Lastenruokia

Lapset voi syödä samoja ruokia kuin muutkin, jos mukana on pikkuvauva, vanhemmat ostavat tietenkin nämä erikoisruuat. Minkään vieraanvaraisuusolettaman mukaan näitä ei muiden lapsille tarvitse ostaa.

Maitoa leipää juustoa

2 l maitoa = 2,50 €

Leipää 2 pss ruispuikuloita 4 €, kaksi isoa vaaleaa leipäsiivupussia 5 €

Juustot n. 10 € kg, kilo juustosiivuja siis 10 € = 21,50 €

Grillattavaa

Lähes kaikki ruokakaupat ovat juuri mainostaneet makkaratarjousta 2 pakettia erilaisia Wiljami-grillimakkaroita hintaan  4 €. Kaksi makkaraa kymmenelle on 5 pkt, kahdeksalla paketilla on pakko selvitä eli 16 €.

Vaikka ostaisi jotain kallista naudan Petit Tenderiä, siitäkin kilohinta vain 23 €, pari kiloa riittää varmasti, hinta 45 €. = 61 €. Kana tai possu tulee paljon tuota edullisemmaksi.

Perunaa

Kympillä saa uusia perunoita jo päälle viisi kiloa. 10 €

Salaatit

Salaattipussit á 1 €, syödään niitä esimerkiksi kuusi pussillista, hinta 6 €

Tomaatit 1 - 2 € kg, 2,5 kg 5 €

Kurkkuja vaikka 4 kpl, hinta 2,50 €

Salaattikastikepullo 4 €

Pullo öljyä 3 € = 20,50 €

Lisäksi leikkeleitä vaikka kilo, 15 €

Elintarvikkeisiin menee siis n. 135 €.

Joitain juomia

Jotain vissyä tai limppaa saa viidellä kympillä jo melkoisen määrän.

Juomat voivat toki maksaa paljonkin, tosin ne kaljat, siiderit, viinit ja muut eivät ole mitään "peruselintarvikkeita"

Näin.

Tähän vielä 1 pullo shamppanjaa, niin summa on sitten 600e

Just joo, ihan varmasti ostat mökillesi satasen pullohintaan samppanjaa.

Tossa oli siis yhden aterian tarpeet, vai miten sä niitä lasket? Ja nuo hinnat, johan nyt: esim. 4 pussia leipää 9 euroa, tai mitä ihmeen jämäjuustoa saat kympillä kilo? Pidän itseäni aika tarkkana rahankäyttäjänä, mutta en kyllä haluaisi sun eväillä kärvistellä juhannusta 10 hengen voimalla.

Tuossa, 2 kg nautaa, 3,2 kg grillmakkaraa ja 1 kg leikkelettä on muuten uusien ravintosuositusten mukaan kymmenelle hengelle lähes kahden viikon lihat.

En tiedä tulevatko alapeukut sille, etteikö edellinen kommentti olisi totta vai sille, että suositeltu lihamäärä on kovin pieni. Uusien ruokasuositusten mukaan todellakin punaista lihaa, mihin lasketaan nauta, sika, makkarat ja lähes kaikki leikkeleet, maksimimäärä pitäisi pitää viikossa alle 350 g. Mikä tarkoittaa yhdelle päivälle jyvitettynä 50 g henkeä kohden. Suosituksessa toivotaan myös, ettei edes siipikarjan lihaa syötäisi tuota enempää. Lisäksi esimerkiksi alkoholin käytöstä pitäisi pidättäytyä kokonaan.

Jos siellä mökillä on kymmenen henkeä, joista yksi pikkuvauva, porukan päivittäinen lihamäärä pitäisi pitää alle 450 grammassa. Jolloin 6 200 g lihatuotteita olisi todella kahden viikon tarve.

https://valtioneuvosto.fi/-/1410837/vahemman-lihaa-enemman-kasviksia-ta…

Uudet ravitsemussuositukset ovat avoimesti pelkkää poliittista bulsaa, joita ei ainoastaan voi vaan jotka kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Niillä ei ole enää mitään tekemistä terveyden kanssa, ainoastaan tietyn poliittisen blokin ideologian edistämisen.

Kenenkään ei kannata niitä edes harkita noudattavansa.

Paljonko sinun mielestäsi siis lihaa pitäisi syödä viikossa/päivässä ja mielellään perustelet tämän ihan tieteellisesti adekvaattien lähteiden kera.

Olen eri, mutta ihminen voi syödä lihaa vaikka 2 kiloa päivässä tai 20 grammaa. 

Kukaan ei sano paljonko yksilön on syötävä lihaa tai mitään muutakaan.

Tuo määrittely, 350 g /viikossa, ei perustu mihinkään muuhun kuin humpuukiin.

Yhtä fiksu "käsky" on syödä kasviksia puoli kiloa päivässä.

Vierailija
331/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä pätkii muisti nykyään ihan pirusti. He ovat esim unohtaneet sanan vieraanvaraisuus. Kutsutaan vieraita ja sitten seistään piiska kourassa heidän selän takana vaatimassa sitä ja tätä. Vieraidenko se pöytä pitäisi teille kattaa valmiiksi?

Minua sinkkuna kutsuttiin usein mökeille. Kai kuviteltiin, että olen yksinäinen ja säälittävä kaupungissa viikonloppuisin ja juhannuksena.

Pari kertaa kävin, mutta sen jälkeen olen kieltäytynyt. Kysyin, että mitä tuon tullessani. Vastattiin, että ei tarvitse, kaikki löytyy täältä.

Kun pääsin mökille, alkoi puiden hakkuu ja kasvimaan kitkeminen ja maristiin, kuinka kalliiksi tuli ruokaa ostaa. Huokailua ja silmien pyörittelyä.

En silloin nuorena tajunnut, että kaikki on valmiina, meinaa sitä, että tuon tullessani monta kassia ruokaa ja viinaa ja liinavaatteet ja tulen töihin.

Ihme kursailua mökkien omistajilta. Kutsutaan mökille ja siellä ollaan vihamielisiä ja marttyyreita

Vierailija
332/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä.

Päivitys:

Vieraat pysyvät iltaan asti ilonamme mökillä ja sit tielle ja yötä myöten kotiin. Ajokunto ei kuulemma ole hyvä. Pitää nukkua päiväunet ja käydä saunassa ja uimassa ennen rattiin hyppäämistä.

Vierailija
333/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä pätkii muisti nykyään ihan pirusti. He ovat esim unohtaneet sanan vieraanvaraisuus. Kutsutaan vieraita ja sitten seistään piiska kourassa heidän selän takana vaatimassa sitä ja tätä. Vieraidenko se pöytä pitäisi teille kattaa valmiiksi?

Minua sinkkuna kutsuttiin usein mökeille. Kai kuviteltiin, että olen yksinäinen ja säälittävä kaupungissa viikonloppuisin ja juhannuksena.

Pari kertaa kävin, mutta sen jälkeen olen kieltäytynyt. Kysyin, että mitä tuon tullessani. Vastattiin, että ei tarvitse, kaikki löytyy täältä.

Kun pääsin mökille, alkoi puiden hakkuu ja kasvimaan kitkeminen ja maristiin, kuinka kalliiksi tuli ruokaa ostaa. Huokailua ja silmien pyörittelyä.

En silloin nuorena tajunnut, että kaikki on valmiina, meinaa sitä, että tuon tullessani monta kassia ruokaa ja viinaa ja liinavaatteet ja tulen töihin.

Ihme kursailua mökkien omistajilta. Kutsutaan mökille ja siellä ollaan vihamielisiä ja marttyyreita

Yksi sama kokemus.

Kutsuttuna menin. Vein tuliaisia. Koko sen illan sain kuulla jupinaa, miten kallista on. Mökin kiinteät kulut, bensa, ruoka, alkoholi, puutavara, kestopuu, ruuvit, remonttimiehet...

Tunsin olevani painolastia.

Ei toista kertaa.

Vierailija
334/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vieraiden palvelemista on syytä katsoa useasta näkökulmasta. Tähän auttaa empatia ja muiden huomioiminen niin kuin kaikkiin ihmisten välisiin asioihin.

Nämä ovat kuitenkin sellaisia asioita joita kaikki eivät opi tai välitä huomata koskaan.

Mitä pienempi työn määrä sen vähemmän osaa ajatella miltä suuren työn määrän kanssa eläminen tuntuu. Tietysti jos on paljon kokemusta kiireestä ja suuresta työmäärästä niin silloin aivan kuin osaa automaattisesti tehdä valinnat sen suhteen meneekö kylään vai ei. Ymmärtää, että muidenkin ihmisten täytyy saada levätä.

Vierailija
335/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli kerran ja se riitti. Haukkui selän takana koko paikan lyttyyn. Kun sanoi, että voi auttaa niin pyysin pesemään uudet perunat niin lopputulos oli, että itkua tihrustaen pesi niitä perunoita kaksi tuntia. Kyse ei ollut isosta määrästä, vaan noin pari kilon kattilaan mahtuvasta määrästä. Varmaan mielenosoitus oli pestä niitä perunoita niin kauan. Kyse ei siitä ettei olisi niitä osannut pestä, koska on peruskoulun keittiössä keittäjänä. Sitten hermostui kun aivan kaikki hänen kaljansa eivät mahtuneet jääkaappiin kerralla. 

eipä siinä kaikki. Nukkui pienessä piha-aitassa ja piti sen ovea auki koko  yön kun oli niin hirmu kuuma. Olihan se kun piti patteria täysillä lämmöillä, vaikkei sitä olisi tarvittu lainkaan. Kiva sähkölasku tuli.

Vierailija
336/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienostoihmisistä kannattaa pysyä kaukana, saat olla orjana muuten.

Taitaa olla melkoinen prinsessa myös möksälle kutsuja, pikkurouva itse. Aina ne nuo kuninkaallistenkaan kutsut eivät mene ihan nappiin, kuin toinen majesteetteileekin vähän enemmän 🤣.

Vierailija
337/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokkeja riittää, koita hankkiutua eroon. Ihan pokalla vaan teet sapuskat omalle perheelle ja sanot että ei ole vieraspyyhkeitä eikä vieraspetivaatteita. Ja muista piilottaa vessapaperit...

Huussin käyttö myös ehdottomasti kielletty! Saavat ulostaa tontilla oleviin puskiin, ojaan tms. Sitten vaan kuvaamaan sitä riemua 😁!

Vierailija
338/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on isosta perheestä. Aina yöpyminen omilla liinavaatteilla ja pyyhkeillä. Kun suku puolin ja toisin kyläilee.

Minäkin olen keskimääräistä isommasta perheestä, mutta kyllä käytän majoittajan liinavaatteita ja pyyhkeitä jos he ne lupaavat. Kysyn siis ensin toisinko omat, tietenkin.

Ilmeisesti nämä kyläilijät liikkuvat omalla autolla. Julkisilla voisi olla vähän hankalaa tuoda omat vaihtovaatteet, hygieniatarvikkeet (oma hammasharja, tahna, voiteet, antiperspirantit), lääkkeet, liinavaatteet, pyyhkeet ja ruoat.

Olemme yhtenä vuonna saaneet kutsun tuttavien mökille emmekä lähteneet, koska matka olisi ollut hankala julkisilla, loppumatka ilmeisesti taksilla joltain linja-autoasemalta.

Ehkä on hyvä, ettemme lähteneet.

Julkisilla mennään omallekin mökille, kassiin vaan lakanat ym. Ei ole koskaan ollut omaa autoa.

Vierailija
339/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä.

Päivitys:

Vieraat pysyvät iltaan asti ilonamme mökillä ja sit tielle ja yötä myöten kotiin. Ajokunto ei kuulemma ole hyvä. Pitää nukkua päiväunet ja käydä saunassa ja uimassa ennen rattiin hyppäämistä.

Ovatko nämä ap:n tilannepäivityksiä vai jonkun muun?

Vierailija
340/353 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi oli kerran ja se riitti. Haukkui selän takana koko paikan lyttyyn. Kun sanoi, että voi auttaa niin pyysin pesemään uudet perunat niin lopputulos oli, että itkua tihrustaen pesi niitä perunoita kaksi tuntia. Kyse ei ollut isosta määrästä, vaan noin pari kilon kattilaan mahtuvasta määrästä. Varmaan mielenosoitus oli pestä niitä perunoita niin kauan. Kyse ei siitä ettei olisi niitä osannut pestä, koska on peruskoulun keittiössä keittäjänä. Sitten hermostui kun aivan kaikki hänen kaljansa eivät mahtuneet jääkaappiin kerralla. 

eipä siinä kaikki. Nukkui pienessä piha-aitassa ja piti sen ovea auki koko  yön kun oli niin hirmu kuuma. Olihan se kun piti patteria täysillä lämmöillä, vaikkei sitä olisi tarvittu lainkaan. Kiva sähkölasku tuli.

Vaikka olisi nukkunut koko yön patteri päällä ja ovi auki, tuskin yli 50 sentin sähkölaskua on siitä tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän