Ärsyttää jo valmiiksi juhannusvieraat. Miten tälläisiä ihmisiä voi edes olla???
Meillä on ihana kesäpaikka, jonne kaikki haluavat tulla. Nyt juhannuksena luvattu yksi perhe tänne. Pienten lasten kanssa minä siivoan pihat, laitan puusaunan, koivut valmiinsi, siivoan talon, laitan lakanat, pyyhkeet.. vieraat närkästyneitä jos kaikille 10:lle ei löydy jokaista juttua, esim tyynyliina. Käyn kaupassa 500 eurolla (perustarpeet). Mitä tekee toisen perheen rouva? Ei mitään. Hyvä jos edes vastailee viesteihin, laittoi että hän voi tuoda erikoiskahvit mukanaan kaikille. Oi kiitos avusta😅👍
Kommentit (353)
Juhannuksena yleensä syödään vähän parmpaa ruokaa jos on vieraitakin mukana. Kyllä 500 e kauppaan on aika vähän koko porukalle. Kun haluan viettää juhlat meillä kotona, joudun aina itse valmistamaan kaiken. Tosin saan apukäsiä lasten perheistä, mutta päävastuu on minulla. Kustannuksia koitetaan yhd essä jakaa nykyään. Mutta vege ruuat ja muut erikoisruokavaliot maksaa paljon. Ennen oli joulu se kallein juhla suvussa. Nykyään juhannuskin tuee aika kalliksi. Liinavaatteita meille on kertynyt kyllä paljon mökillekin. Lastenlapsilla kulkee kaverit mukana juhlissa. sen ole valimis maksamaan kun kaikkien kotona ei koskaan ole juhlia. Katson sen hyväntekeväisyydeksi.
En itsekään tykkää passata vieraita lomillani, paitsi omien lasten perheitä. Vieraampia en kutsu, ja jos joku on kovasti tulossa, niin osaan kyllä sanoa, että ei nyt käy.
Muutamat vieraat kesässä, joita ihan mielelläni sitten passaan ja tarjoan.
Pitää osata sanoa ei, jos jokin vierailu tuntuu vastenmieliseltä.
En toki itse tykkää yökyläillä toisillakaan, joten sekin vähentää vierailuja meillä.
Aina voi sanoa ei, ei pidä uhriutua. Ihmiset ei osaa lukea ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että vain toisen perheen rouvaa moititaan. Kai joku miehistäkin voisi perheensä nostaa?
Perheiden miehet ovat ihan ulalla ja eivät ymmärrä mitään mitä ympärillä tapahtuu?
Vedetään lärvit ja sit lähdetään viehettä souteleen kustessa laidan yli
Paikka voi olla ihana mutta onko myös isäntäväki..?
rapa reiska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää se, että vain toisen perheen rouvaa moititaan. Kai joku miehistäkin voisi perheensä nostaa?
Perheiden miehet ovat ihan ulalla ja eivät ymmärrä mitään mitä ympärillä tapahtuu?
Vedetään lärvit ja sit lähdetään viehettä souteleen kustessa laidan yli
Vaimot voi laulella rannalla Leharin Iloisen lesken valssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä ne kahden perheen perustarpeet yhdeksi viikonlopuksi ovat, kun ne maksavat 500 euroa? Minulla ei mene kuukaudessa ruokaan ja juomaan läheskään noin paljon. Syövätkö lapset nykyään kultaa, vai mistä kiikastaa?
Siinähän voi olla vaik kuinka monta ihmistä, 4aikuista 3 teiniä ja kolme pienempää.
Kahvia kaks pakettia on jo kymppi, makkaraa varmaan kolmella kympillä, limua samoin, kaljaa...en tiedä mitä maksaa vaan ei kai ole ilmaista, lihatkin maksaa, kalasta puhumattakaan. Leikkeleet, leivät, pullat, iltapalat, aamupalat , välipalat, karkit, naksut ja raksut...äkkiäkö siihen viissatanen vilahtaa jos on tosiaan vaikka se kymmenen ihmisen porukka.
JOS on kerran JUHLAT!
Perustarpeet 2:lle perheelle 500 eurolla:
Paskapaperi, roskapussit, pyykinpesuaine yms
Lastenruokia
Maitoa leipää juustoa
Grillattavaa
Perunaa
Salaatit
Joitain juomiaNäin.
Tähän vielä 1 pullo shamppanjaa, niin summa on sitten 600e
Shamppanjaa saa halvemmallakin kuin satasella pullo. Jopa kuudenkympin shamppanjoissa voi olla löytöjä.
Shampanja ei ole välttämätön tuote edes juhlissa.
Ja tänä aamuna talon väki on noussut koirain kera klo 06. Sauna siivottu, palju pesty ja aamupalaa laitettu tarjolle jo pariin eri kattaukseen, paitsi osa vieraita nukkuu vielä. Ehkä heräävät sitten suoraan lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä ne kahden perheen perustarpeet yhdeksi viikonlopuksi ovat, kun ne maksavat 500 euroa? Minulla ei mene kuukaudessa ruokaan ja juomaan läheskään noin paljon. Syövätkö lapset nykyään kultaa, vai mistä kiikastaa?
Siinähän voi olla vaik kuinka monta ihmistä, 4aikuista 3 teiniä ja kolme pienempää.
Kahvia kaks pakettia on jo kymppi, makkaraa varmaan kolmella kympillä, limua samoin, kaljaa...en tiedä mitä maksaa vaan ei kai ole ilmaista, lihatkin maksaa, kalasta puhumattakaan. Leikkeleet, leivät, pullat, iltapalat, aamupalat , välipalat, karkit, naksut ja raksut...äkkiäkö siihen viissatanen vilahtaa jos on tosiaan vaikka se kymmenen ihmisen porukka.
JOS on kerran JUHLAT!
Perustarpeet 2:lle perheelle 500 eurolla:
Paskapaperi, roskapussit, pyykinpesuaine yms
Lastenruokia
Maitoa leipää juustoa
Grillattavaa
Perunaa
Salaatit
Joitain juomiaNäin.
Tähän vielä 1 pullo shamppanjaa, niin summa on sitten 600e
Shamppanjaa saa halvemmallakin kuin satasella pullo. Jopa kuudenkympin shamppanjoissa voi olla löytöjä.
Shampanja ei ole välttämätön tuote edes juhlissa.
Tuollainen halpisshamppanja on meidän makuun
https://www.alko.fi/tuotteet/008741/Mumm-Cordon-Rouge-Champagne-Brut/
Nyyttärit ja tarkoin lueteltu kuka mitäkin tuo.
Eikös James juo tätä?
https://www.alko.fi/tuotteet/008715/Bollinger-Special-Cuv-e-Champagne-B…
Vinkki: jos vieraat tympäisevät jo ennakkoon, niin älä kutsu vieraita.
Minulle ei kukaan tuollaisia tuliaisia tuo ja kostan sen maailmalle sotimalla tervettä järkeä vastaan.
T.Mode
Miksi esim kapinasta Venäjällä ei saa tällä palstalla puhua lainkaan? Onhan kysymyksessä mahdollisesti maailmanhistoriallisestikkin merkittävä tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokkeja riittää, koita hankkiutua eroon. Ihan pokalla vaan teet sapuskat omalle perheelle ja sanot että ei ole vieraspyyhkeitä eikä vieraspetivaatteita. Ja muista piilottaa vessapaperit...
Siis hei camoon. Ap sanoi aloituksessa, että on luvattu yksi perhe nyt juhannukseksi. Miksi ap ei ole siinä kohtaa sanonut, kun on antanut luvan tulla heidän mökilleen, että tuokaa petivatteet mukananne.
Enkä edes usko, että jos tuo perhe, joka on saanut luvan tulla mökille on 10 henkinen? Joku lestaperhe???? No heainakin tajuaa tuoda petivaatteet ja ruuat tullessaan.
Ei nuo vieraat sinällään mitään lokkeja ole, jos heille on annettu lupa tulla, eikä ole puhuttu mitään siitä, että tuokaa ruuat tullessanne ja petivaattyeet myös.
Mutta luulen, että tämä on trolli, koska ei 10 henkinen perhe takuulla tulee kenenkään luo kylään kädet heiluen, koska he tajuaa, että tuollainen määrä ihmisiä tarvitsee hevoskuormallisen ruokaa ja pyyhkeitä ja petivaatteita jne.
Ja ap:lle vinkiksi, että älä anna jatkossa kenellekään lupaa tulla mökille tyhjin käsin ja ilman petivaatteita ja laita se mieshesikin(jos sellainen löyttyy) siivoamaan niitä pihoja ja lämmittämään saunaa ja osaa ne miehet pedata sänkyjäkin ja tehdä ruokaa jos ei nýt ihan kädettön ole.
No, sen takia, koska tämä on keksitty juhannussatu.
Omat ruoat juotavat ja sänkyvaatteet mukaan. Samoin wc paperi, kahvit, konjakit ym juotavat.tervetuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli viime kesänä Helsingin keskustasta yksi perhe maalle.
Yritettiin etukäteen Whatsappissa sopia esim menua, mitä syödään, ja mitä kukin voisi tuoda siihen.
(Haloo, perusjutut kahdelle perheelle maksaa nykyään tuon 500e )
Kumpikaan heistä ei vastannut mitään? Olin äitiysvapaalla (tulot!!) ja heillä miljoonatulot, ja muistan kuinka yksin pienten lasten kanssa raahasin heidän ruokia meidän mökille! Kauppalasku oli tuon 450e.
Sitten saapuivat paikalle just jonkun viinapullon kanssa. Ei, ette saa enää ikinä meidän mökille kutsua, kun ette osanneet jakaa, ja osallistua kustannuksiin ja ruokiin 🥲
Mitä rikkaampi sitä pihimpi ääliö.
Diih ja näemmä mitä köyhempi, niin sitä tyhmempi. En minä olisi todellakaan ostanut tuollaisille mitään, jos eivät vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tänä aamuna talon väki on noussut koirain kera klo 06. Sauna siivottu, palju pesty ja aamupalaa laitettu tarjolle jo pariin eri kattaukseen, paitsi osa vieraita nukkuu vielä. Ehkä heräävät sitten suoraan lounaalle.
Aah, ihanaa. Vielä niin ramaiseekin, ei jaksa nousta ylös.
Voisitko tuoda aamiaisen vuoteeseen? Appelsiinimehua, pari croissanttia, appelsiinimarmeladia (huom. vain italialaista!), cappuccinoa ja sitten jokin kiva hedelmä- ja marja-asetelma. Kotimaisia mansikoita, viinirypäleitä ja banaaneja. Laita myös appelsiininlohkoja, ja muista kuoria ne kunnolla. Kalvot pois!
Näin juhannusaamuna voisit laittaa mukaan myös lasillisen shampanjaa. Ja tietenkin kimppu luonnonkukkia.
Tästä se mun päiväni lähtee kivasti käyntiin. Veisitkö muuten mun kylpypyyhkeen laiturille valmiiksi. Mikään ei ole niin ihanaa kuin pulahtaa aamiaisen jälkeen uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aah, ihanaa. Vielä niin ramaiseekin, ei jaksa nousta ylös.
Voisitko tuoda aamiaisen vuoteeseen? Appelsiinimehua, pari croissanttia, appelsiinimarmeladia (huom. vain italialaista!), cappuccinoa ja sitten jokin kiva hedelmä- ja marja-asetelma. Kotimaisia mansikoita, viinirypäleitä ja banaaneja. Laita myös appelsiininlohkoja, ja muista kuoria ne kunnolla. Kalvot pois!
Näin juhannusaamuna voisit laittaa mukaan myös lasillisen shampanjaa. Ja tietenkin kimppu luonnonkukkia.
Tästä se mun päiväni lähtee kivasti käyntiin. Veisitkö muuten mun kylpypyyhkeen laiturille valmiiksi. Mikään ei ole niin ihanaa kuin pulahtaa aamiaisen jälkeen uimaan.
PS Pidä huolta, että ne koirat pysyvät kauempana. En halua niitä kuolaamaan aamiaiseni äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena yleensä syödään vähän parmpaa ruokaa jos on vieraitakin mukana. Kyllä 500 e kauppaan on aika vähän koko porukalle. Kun haluan viettää juhlat meillä kotona, joudun aina itse valmistamaan kaiken. Tosin saan apukäsiä lasten perheistä, mutta päävastuu on minulla. Kustannuksia koitetaan yhd essä jakaa nykyään. Mutta vege ruuat ja muut erikoisruokavaliot maksaa paljon. Ennen oli joulu se kallein juhla suvussa. Nykyään juhannuskin tuee aika kalliksi. Liinavaatteita meille on kertynyt kyllä paljon mökillekin. Lastenlapsilla kulkee kaverit mukana juhlissa. sen ole valimis maksamaan kun kaikkien kotona ei koskaan ole juhlia. Katson sen hyväntekeväisyydeksi.
Vähän parempaa ruokaa? Grilliruokaa ja ehkä se savulohi. Lisukkeena uudet perunat ja salaatti. Oikein fiinimpää ruokaa 😂