Milloin olet viimeksi uinut järvessä?
Minä pikaisesti ehkä 3 v sitten, mutta nautinnollisesti ehkä 10 v sitten. Lapsena viimeksi monta kertaa päivässä järvessä, se oli ihanaa.
Kommentit (260)
Alle tunti sitten.
Nyt koko kesä vesijuossut ja uinut järvessä keskimäärin kaksi kertaa päivässä.
Ihan huippua!
N62v
Ehkä 10v sitten alasti tietenkin mökkirannassa. Nyt jalat ja kädet rikki sairauden takia. Nauttikaa te jotka pystytte uimaan minunkin edestä.
Järvessä olen uinut n 10 vuotta sitten.
Mökillä uin meressä, kesällä päivittäin. Miellän kyllä meriveden kotoisammaksii kuin järviveden, mökkirannassa syvenee nopeasti ja vesi vaihtuu, toisin kuin esim matalissa järvissä.
Mutta toki Suomesta löytyy vielä paljon puhtaita järviäkin.
Monet kokevat järvessä tai meressä uimisen vaarallisena, kun ei voi koskaan tietää mitä siellä pinnan alla voi olla.. Ollaan niin totuttu uimahalleihin ja uima-altaisiin, joissa vesikin on lämpimämpää.
Vesi on puhtaampaa jossain missä ei maataloutta. Kasarilla oli normaalia laskea lietteet järveen.
Eipä sen parempi ole lietteen ajaminen rantapelloille.
Vierailija kirjoitti:
Kohta iltauinnille kuten jokailta. Pohjoisjärvi, Keuruu
Mä myös käyn järvessä uimassa joka ikinen päivä kesät talvet. Tekee ihmiselle niiiiin hyvää <3
hyi aina kylmää luonnon vettä :D
Meidän mökkijärvessä on niin härskiintynyttä lietettä, että onnistuin saamaan sieltä virtsatietulehduksen. Nykyisin ei oteta edes pesuvesiä järvestä.
Viime lauantaina ja uin järvessä joka viikonloppu kun se ei ole jäässä. Mökkeillään viikonloput keväästä talveen asti ja pulahdan paitsi saunasta myös joka aamu vuodenajasta ja säästä riippumatta.
Uin myös aina retkillä yms. aina kun jossain vaan on avovettä eikä ketään pällistele vieressä niin vaatteet veks ja veteen. Uikkaritkin toki aina mukana.
Eilen, tänä iltana uudestaan. Lähin uimapaikka on parin kilometrin päässä.
Pentuna joskus 80-luvulla. En ole uimaihmisiä, se touhu kuuluu kaloille. Nautin kyllä järvi/merimaisemista muuten.
M57 kirjoitti:
En ui muualla kuin järvessä. Ei mistään hinnasta missään altaassa jossa peseytymättömät ihmiset lilluu. Yäk.
Ajattelepa mitä kaikkea siellä järvessä lilluu...
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen persu aloitus.
Kuin myös antamasi vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et nautiskele siitä ap? Aika hölmöä kun Suomessa asutaan.
No, se on sinun mielipiteesi. Minun on, että on hölmöä on nimeomaan mennä uimaan kylmiin suomalaisiin järviin. Alle 27-asteinen vesi on aivan liian kylmää, ei siinä viitsi uida. Mieluiten veden tulisi olla 30-asteista, tai jopa hieman yli. Ja veden kirkasta, ei tyypillisen suomalaisjärven p:n ruskeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et nautiskele siitä ap? Aika hölmöä kun Suomessa asutaan.
No, se on sinun mielipiteesi. Minun on, että on hölmöä on nimeomaan mennä uimaan kylmiin suomalaisiin järviin. Alle 27-asteinen vesi on aivan liian kylmää, ei siinä viitsi uida. Mieluiten veden tulisi olla 30-asteista, tai jopa hieman yli. Ja veden kirkasta, ei tyypillisen suomalaisjärven p:n ruskeaa.
Onpa lapsellista kinata mielipideasioista :D
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellista kinata mielipideasioista :D
Eihän mielipideasioista voi muuta kuin kinastella. Missäs se hauskuus sitten muka olisi? 😁
Kukin uikoon tyylillään, eipä se ole keneltäkään muulta pois.
Pelkään että sieltä pulpsahtaa ruumis pintaan