Nyt ei sitten ole enää rahaa ruokaan tämän kuun perustoimeentulotuesta...3 ruisleipää enää jäljellä ja 0,28e
Mistä voin saada nyt lisätukea?
Onko huomenna virastot auki?
Tämä on oikeastaan aika hätätapaus, koska tänään meni 70e lääkäriin :((
Mistä voi saada apua??
Kommentit (93)
Hmm..
Kyllähän näitäkin ihmisiä varmaan on jotka todellakin elää kädestä suuhun.
Pieni varautuminen voisi olla paikallaan.
Hankkikaa sinne kaappeihin hyvin säilyvää ruokaa jonkin verran kun saatte sitä rahaa. Vaikkapa nyt makaronia, hernekeittoa, näkkäriä jne, mistä nyt kukakin tykkää.
Ja jottei kaikki raha olisi tilillä, niin pieni käteiskassa kotona olisi myös hyvä olla. Jos todella pääsee rahat loppumaan (tililtä) niin pari pientäkin seteliä jemmassa ois hieno juttu.
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena voi kerätä pulloja. Aina on Suomessa metsät pullollaan marjoja ja sieniä. Kerää ja myy. Tai säilö siihen arkkupakastimeen, jonka olet selässäsi kantanut kaupungin toiselta laidalta kotiisi.
Jos siis ruokaa ei ole, niin silloin on hyvä aika paastolle. Olet onnekas jos olet ylipainoinen, silloin vararavintoa riittää vyötäisillä kuukausiksi. Lisäksi paasto tekee muutenkin hyvää. Vettä vaan reilusti, niin kyllä se siitä.
Oletkohan hieman luonnosta vieraantunut?
...Kesäkuussa ei ole marjoja ja sieniä!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten muuta kuin TÖI-HIN!
PAIN V********
ap
En kyllä ymmärrä, mikä oli sellainen asia, että oli päästävä heti yksityiselle lääkärille, jos kerran päivystysasiastakaan ei ollut kyse. Ei taida saada edes toimeentulotuella kuitattua tuota laskua, perusterveydenhuollon laskut kun kuittaavat.
Jos ei ole ketään, jolta pyytää rahaa lainaan, niin pullojen kerääminen taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Paljonko joit/poltit? Käytit?
Olen itse veteraani näiden asioiden kanssa - tämä on se yleisin rahapulan tausta.
Itse olen lähes kommunisti ja jesaan kaikkia pyynnöstä, mutta voisi se tilinauha olla eri näköinenkin loppukuusta, jos ei tiedä saavansa kassia loppukuusta. Olenko kusipää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee nyt netissä toimeentulotukihakemus ja laita, siis skannaa se lääkärikuitti siihen.
Miks lääkäri maksoi?
Yksityinen lääkäri kun kunnalliseen sai ajan vasta elokuulle
Ap
Ei tainnut olla sitten kiireellinen syy. Jos olisi ollut, olisit saanut samalle päivälle päivystysajan.
Valintoja.
Meillä 2 työssäkäyvää ja 3 lasta, kohta aikuisia. Ikinä ei oo koko kenenkään meidän elämän aikana käyty yksityisellä lääkärissä. Jos perusterveydenhuolto arvioi, että asia voi odottaa elokuulle, sit se voi.
Tyhmän ratkaisun teit.
Mulla on peräti 25 euroa koko ensi viikoksi. Eläkkeellä ja jätin toistaiseksi lääkkeet ostamatta. Perunoita on ja kaurahiutaleita.
Kivaksi on elämä mennyt. Keräsin jo nokkosia. Pitää vielä tutkia muut vihreät luonnosta, että löytyisikö mitään syötävää.
Ottas pattiin, että täällä on paljon metsäkauriita, mutta en osaisi pyydystää enkä nylkeä.
Terkut kollegoille!
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, mikä oli sellainen asia, että oli päästävä heti yksityiselle lääkärille, jos kerran päivystysasiastakaan ei ollut kyse. Ei taida saada edes toimeentulotuella kuitattua tuota laskua, perusterveydenhuollon laskut kun kuittaavat.
Jos ei ole ketään, jolta pyytää rahaa lainaan, niin pullojen kerääminen taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Missä kaupungissa on noin halpa yksityislääkäri, itse en ole ikinä onnistunut alle satasen sieltä selviämään?
Siis jos on muutakin vaivaa, kuin vaikka reseptin uusiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee nyt netissä toimeentulotukihakemus ja laita, siis skannaa se lääkärikuitti siihen.
Miks lääkäri maksoi?
Yksityinen lääkäri kun kunnalliseen sai ajan vasta elokuulle
Ap
Mitä ihmettä? Olisit odottanut.
Se kun ei ollut vaihtoehto...pakko oli päästä parin päivän sisään.
Ap
Silloin olisit saanut kiireajan samalle päivälle. Oletko kuullut päivystyksestä TK:ssa.
Vierailija kirjoitti:
En oo AP, mutta olen kiinnostunut. Missä työpaikka sijaitsee ja paljonko maksat palkkaa? Mitä etuja ja mistä työstä kyse? Voidaan sopia tarkemmin sitten kun kerrot missä ja milloin on työhaastattelu. Voit laittaa tähän firmasi spostin niin voin laittaa CVn, jotta voit tutustua siihen ennen haastattelua. :)
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan töihin tai lasken hivenen elintasoa. Aivan oma valintasi. Miksi minun pitäisi maksaa elintasosi?
Nolaat itsesi, pel le.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PAIN V********
ap
Ime ripulivittua paskatrolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene juhannukseksi jonkun mökille vieraaksi. Niillä on säkkikaupalla makkaraa.
Kenen??
Ap
touche. eihän kukaan tuollaista loista mihinkään kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksena voi kerätä pulloja. Aina on Suomessa metsät pullollaan marjoja ja sieniä. Kerää ja myy. Tai säilö siihen arkkupakastimeen, jonka olet selässäsi kantanut kaupungin toiselta laidalta kotiisi.
Jos siis ruokaa ei ole, niin silloin on hyvä aika paastolle. Olet onnekas jos olet ylipainoinen, silloin vararavintoa riittää vyötäisillä kuukausiksi. Lisäksi paasto tekee muutenkin hyvää. Vettä vaan reilusti, niin kyllä se siitä.
Nyt on vasta kukinta aika, metsämansikkakin kukkii vielä. Marjat tulee vasta loppukesällä kun kukinta on ohi. Eikä pelloilta tarvitse välttämättä varastaa, voihan kysyä suoraan tilan omistajalta voisiko tulla ruokapalkalla keräämään satoa. Ainakin itse olen kesäisin tuolla lähitilalla käynyt joskus kysymässä saanko kerätä itse, niin ne antaa kerätä ja sitten saan ostaa keräämäni tuotteet halvemmalla. Kyllä sen varmaan voi sopia niinkin, että otat sen keruupalkan tuotteina. Esimerkiksi muutama peruna, pari avomaankurkkua ja salaatti. Siitä saa jo paistetut perunat salaatilla. Tosin sääntösuomessa tässä varmaan tulee joku laki vastaan?
Aikuisen työikäisen ihmisen pitää tehdä vithu töitä. Vasemmistohallitus on nyt vaan sekoittanut tämän viisaan kansan pään. kokoomus ja persut puhuvat nyt asiaa , eli kaikki ihmiset töihin, ja kaikkia sosiaalitukea on pakko karsia. Ihmiset on totutettu elämään tuilla, ja se ei vaan voi olla noin...
Ja jos ap et ole provo niin voisitko pyytää ruoka apua vanhemmilta, sukulaisilta, ystäviltä tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa on noin halpa yksityislääkäri, itse en ole ikinä onnistunut alle satasen sieltä selviämään?
Siis jos on muutakin vaivaa, kuin vaikka reseptin uusiminen.
Porvoossa.
Sosiaalitoimistosta voi kyllä saada jonkin pienen maksusitoumuksen kauppaan - eihän sillä pitkää aikaa pärjää, mutta ehkä selviytyisi kuitenkin loppukuun. Kannattaa perusteluissa kertoa, että raha meni lääkäriin ja myös selvittää, miksi lääkärissä käynti oli tärkeä nyt. Mutta oli syy mikä tahansa, jos rahat ovat loppu ja on vielä viikko seuraavaan päivään kun tulee rahaa, kyllähän he jotenkin auttavat.