Ville Merinen murtui kyyneliin täysistunnossa? Mitä tämä on?
Onko mies oikeassa paikassa. Eihän eduskuntatyö voi olla semmoista ettei voi puhua tai heittää välihuutoja. Vaikkakin tuon "yhden"(?) välihuudot tuntuvat mauttomilta.
Kommentit (280)
Voi että, mikä turha itsensä korostaja kansanedustaja. Todellakin. Koska mä haluan -tyyppi pahimmasta päästä.
Mikä tää mies sitten on ammatiltaan ennen kansanedustusta? Jos ei terapeutti kerran ole.
Vierailija kirjoitti:
Itkihän Marinkin olevansa vain ihminen vaikka oli tovi sitten julistanut ettei ymmärrä ihmisiä jotka vellovat tunteissaan ja vatvovat niitä.
Marin oli itkunsa eteen tehnyt töitä. Ihmettelin koko ajan eikö se ihminen jo sekoa tuohon menemisen ja stressin määrään. Tuskin se edes oikeasti itki vaan hermosto vain reagoi hetkellisesti poistamalla myrkkyjä kyynelkanavan kautta
Voi ei, nyt tyyppi postailee someen sisältöä, jossa on, että terapeuttiville presidentiksi. On aika huono vaihtoehto pressaksi, kun ei tunnu pystyvän kunnon itserflektioon, korostaa itseään ja omia tunteitaan, eikä ole kunnolla kokemusta politiikasta. Presidentillä pitää olla mun mielestä viisautta, kokemusta ja kyky käydä dialogia.
Tämä herra ei osaa ottaa negatiivista palautetta vastaan vaan jättää vastaamatta kansalaisten kysymyksiin. Kansanedustaja Meriläisellä on paljon oppimista, varsinkin kun fokus on minä, minä kuvassa. Hänellä ei ole mitään käsitystä me hengestä, yhdessä tekemisestä eikä näköjään kuvasta mitä oikeasti tarkoittaa sana alkoholisti. Nyt hän puhuu itsestään alkoholistina joka on kauhea häväistys niille jotka todella kamppailevat asian kanssa. Hän on laittanut korkin kiinni yhtenä lauantai iltana, no onneksi ihmiset tietää ettei se noin helppoa ole. Kasvamaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuuden ihannointi tuo kansanedustaja Meriläiselle vaikeuksia. Hän antaa itsestään kuvan parempana ihmisenä. Näitä riittää. Ihminen joka itse jo joutuu kehumaan et on empaattinen ihminen, mennään pieleen. Eikö terapeutti tiedä että empaattisuutta on
lähes jokaisessa ihmisessä se näyttäytyy vaan eri tavalla ja eri tilanteissa. On hirveää että hän tuo esille olevansa ongelmissa alkoholin kanssa, kertoo et jätin vaan yksi lauantai juomisen. HUPS, noinko helppoa se on...varmaan vitsi...Voisiko nämä hänen höpö jutut jättää julkaisematta. Ei näköjään ole minkäänlaista kosketuspintaa todellisuuteen, on vaan myötähäpeä.
Ei Ville ole sanonut, että hänellä on alkoholiongelma. Omien sanojensa mukaan jätti alkoholin, koska alkoholia nauttiminen alkoi vaikuttaa niin voimakkaasti mielialaan. Jos sulla on linkata joku lähde, jossa Ville kertoo olevansa alkohol
"Jos sulla on linkata joku lähde, jossa Ville kertoo olevansa alkoholisti, laita tähän toki. Itse en ole sellaiseen törmännyt."
____
Yle Perjantai: Ville Merinen avoimena alkoholismistaan kumpuavasta häpeästä
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009968691.html
Podcast: Kansanedustaja Ville Merinen kertoo olevansa alkoholisti tyttären sanat pysäyttivät
Jne
Jne
Jne
____
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuuden ihannointi tuo kansanedustaja Meriläiselle vaikeuksia. Hän antaa itsestään kuvan parempana ihmisenä. Näitä riittää. Ihminen joka itse jo joutuu kehumaan et on empaattinen ihminen, mennään pieleen. Eikö terapeutti tiedä että empaattisuutta on
lähes jokaisessa ihmisessä se näyttäytyy vaan eri tavalla ja eri tilanteissa. On hirveää että hän tuo esille olevansa ongelmissa alkoholin kanssa, kertoo et jätin vaan yksi lauantai juomisen. HUPS, noinko helppoa se on...varmaan vitsi...Voisiko nämä hänen höpö jutut jättää julkaisematta. Ei näköjään ole minkäänlaista kosketuspintaa todellisuuteen, on vaan myötähäpeä.
Ei Ville ole sanonut, että hänellä on alkoholiongelma. Omien sanojensa mukaan jätti alkoholin, koska alkoholia nauttiminen alkoi vaikuttaa niin voimakkaasti mielialaan. Jos sulla on linkata joku lähde, jossa Ville kertoo olevansa alkohol
"Jos sulla on linkata joku lähde, jossa Ville kertoo olevansa alkoholisti, laita tähän toki. Itse en ole sellaiseen törmännyt."
____
Yle Perjantai: Ville Merinen avoimena alkoholismistaan kumpuavasta häpeästä
Podcast: Kansanedustaja Ville Merinen kertoo olevansa alkoholisti tyttären sanat pysäyttivät
https://www.is.fi/viihde/art-2000009791952.html
Jne
Jne
Jne
____
Ohis
(Korjattu oikea linkki.)
Terapeutti-Villa antaa hyvän esimerkin nykynuorista: kun elämässä ei kaikki mene pehmoisesti, vaan tulee joku vastoinkäyminen, psyyke ei enää kestä. 40-vuotiaan mies äiti sairastuu ja mies tarvii sairaslomaa? Sairastaminen on osa elämää, ikävää ja surullista, mutta ei sen pitäisi viedä ihmisten toimintakykyä. Itse äitinä olisin surullinen, jos minun sairastumiseni aiheuttaisi sen, että lapseni ei oli enää työkykyinen. Työkaverit käyttäytyvät asiattomasti ja tappelevat? Käyttäydy sinä hyvin ja ohjaa esimerkilläsi myös muita. Käsittäkseni tässä ei kuitenkin mitään henkilökohtaista edes kohdistunut Villeen.
Voi voi! Jaxuhali!
Voivatko muutkin jäädä palkalliselle saikulle, jos äiti on sairas ja töissä on huono työilmapiiri? Vai koskeeko tämä vain demareita?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi tätä ei mainittu. Toki kyseessä on oikeasti vakava tapaus ja Tynkkynen nyt itkee milloin missäkin, mutta kumma ettei edes vasemmalle kallellaan olevat muista tapausta. Tietysti heille pitää laittaa linkki: https://www.is.fi/politiikka/art-2000006316634.html
Nimenomaan, eri tapaus. Tynkkynen murtui nuoresta puhuessaan, Merinen puhuessaan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi tätä ei mainittu. Toki kyseessä on oikeasti vakava tapaus ja Tynkkynen nyt itkee milloin missäkin, mutta kumma ettei edes vasemmalle kallellaan olevat muista tapausta. Tietysti heille pitää laittaa linkki: https://www.is.fi/politiikka/art-2000006316634.html
Nimenomaan, eri tapaus. Tynkkynen murtui nuoresta puhuessaan, Merinen puhuessaan itsestään.
Toinen on narsisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkihän Marinkin olevansa vain ihminen vaikka oli tovi sitten julistanut ettei ymmärrä ihmisiä jotka vellovat tunteissaan ja vatvovat niitä.
Marin oli itkunsa eteen tehnyt töitä. Ihmettelin koko ajan eikö se ihminen jo sekoa tuohon menemisen ja stressin määrään. Tuskin se edes oikeasti itki vaan hermosto vain reagoi hetkellisesti poistamalla myrkkyjä kyynelkanavan kautta
Marinin itku oli sataprosenttista manipulointia. Emotionaalista vallankäyttöä uhriutumisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistellaanpa politikkoja joilla on tullut kyyneleet puhuessaan.
Tais olla mm Esko Aho, Jyrki Katainen , keitä muita?
Lipponenkin itki kun luopui puheenjohtajuudesta.
Kaikki naiset lienee itkeneet, tosin Halosesta en ole varma.
Kekkonen ei itkenyt.
Vierailija kirjoitti:
Ville Merinen teki tosi hienon teon! Vaatii mieletöntä rohkeutta olla haavoittuvainen . Olen itse ajatellut monesti tuota keskustelukulttuuria tuolla ja muutenkin politiikkaa, kun se tuntuu olevan semmoinen "tunteettomien " laji. Kuitenkin politiikka kaipaa tosi paljon herkkyyttä ja empaattisia ihmisiä.
Ei voi olla mikään oletusasetus se, että tuolla kaikkien pitää muuttua joksikin roboteiksi. En halua pelkästään sellaisia päättäjiä.
Miten herkkä ja empaattinen ihminen voisi koskaan tehdä mitään päätöksiä tilanteessa, jossa jonkun yksilön hyvinvointi jää yhteisön edulle kakkoseksi. Konkretisoin tätä sillä Linkolan esimerkillä pelastusveneestä, johon pyrkii niin monta ihmistä, että koko vene on vaarassa upota. Silloin "lyödään kirveellä" ne veneeseen vielä pyrkivien sormet laidalla poikki.
Mikä sen herkän ja empaattisen rooli teistä pitäisi olla?
Se herkkä ja empaattinen sitten lyö ja vetäytyy pohjalle itkemään empaattisesti niiden hukkuvien puolesta?
Vai se herkkä ja empaattinen ottaa kirveen ja heittää sen mereen hukuttaen toiminnallaan kaikki?
Vai venyttää ja jarruttaa väistämätöntä ratkaisua aiheuttaen kaikille muille hengenvaaran?
Vai se herkkä ja empaattineen heittäytyy veneen pohjalle parkumaan, että te olette niin julmia ja eikö teitä hävetä ja muut joka tapauksessa tekevät ne välttämättömät ratkaisut hänen puolestaan?
Suomen talous ei ole vieä pelastusveneessä, mutta usein on mahdotonta tehdä ratkaisuja, joissa kaikki jäävät hyvälle mielelle.
Harmittaa kuinka tämä uusi kansanedustaja kalasti nuorilta mielenterveysihmisiltä ääniä ja nyt näyttää että tärkeintä on julkisuus. Kun otetaan yksi aihealue tärkeäksi itselleen hoidettavaksi sehoidetaan. Tässä näkee ettei arvomaailma olekkaan sitä mitä hän puheissaan tuo esille. Tämä henkilö hyppii kuin aropupu, on mielipiteineen minne vaan pyydetään. Meillä on paljon tehtävää mielenterveys asioiden kanssa joten huti tuli valinnassa tässä tapauksessa. Aikoinaan vasemmistoliiton Andresson teki konkreettista kenttätyötä ja sai tuloksia aikaan päihde- ja mielenterveys asioissa, ei tarvinnut hakea julkisuutta vaan puhumalla soopaa.