Kuka korvaa pyykkituvasta kadonneet, tai tuhoutuneet pyykit?
Oletteko koskaan olleet tilanteessa, että pyykkituvan kone pilaa vaatteet, esim rei'ittää ne, vaatteisiin tarttuu paha haju, tai vaatteita katoaa?
Kenellä on korvausvastuu?
Kommentit (34)
Meidän talossa on sellainen ongelma että ihmiset ei hae kuivuneita pyykkejään pois. Nytkin siellä pöydällä on kasa valkoisia pitsilakanoita ja tyynyliinoja, jotka on olleet siellä kohta kuukauden. Lisäksi on pari hupparia, muutamat sukat, ruutupaita, alkkareita.... Ja nämä on siis useamman ihmisen pyykkejä.
Miten ihmiset muistaa pestä pyykkinsä mutta eivät muista hakea niitä pois? En käsitä....
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on että aina kun pska osuu tuulettimeen niin jokun pitäisi olla korvaamassa?
Tietenkin se korvaa, joka on vahingon aiheuttanut. Jos tahallaan rikot pyykituvan koneen omalla huolimattomuudella, tai jättämällä säännöt noudattamatta, esim ohjeet, mitä koneissa saa/ei saa pestä, niin vastuu on sinun.
Eipä ihme tosiaan, että näitä sattuu, kun ihmisiä ei yhtään kiinnosta mitä seuraavalle aiheutuu, kun pyykkikoneessa on vaikka naula, tai tekstiilivärin jäämät. Tosi kiva. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on että aina kun pska osuu tuulettimeen niin jokun pitäisi olla korvaamassa?
Äiti opetti, että itse ei tarvita vastata mistään. Pyytää vaan iskältä rahaa, jos joku menee pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se korvaa, joka on vahingon aiheuttanut. Jos tahallaan rikot pyykituvan koneen omalla huolimattomuudella, tai jättämällä säännöt noudattamatta, esim ohjeet, mitä koneissa saa/ei saa pestä, niin vastuu on sinun.
Eipä ihme tosiaan, että näitä sattuu, kun ihmisiä ei yhtään kiinnosta mitä seuraavalle aiheutuu, kun pyykkikoneessa on vaikka naula, tai tekstiilivärin jäämät. Tosi kiva. Ap
Tuossa tapauksessa vahingonkorvausvelvollisuuden piiriin kuuluu vain se kone, ei sinun rytkysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti opetti, että itse ei tarvita vastata mistään. Pyytää vaan iskältä rahaa, jos joku menee pieleen.
Tietenkin ihminen on omasta hölmöilystään vastuussa, mutta ei muiden. ks. viesti yllä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ihminen on omasta hölmöilystään vastuussa, mutta ei muiden. ks. viesti yllä. Ap
No kuka tässä nyt on hölmöillyt? Ja miksi luulet, että korvauksista päätetään av-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Voithan kokeilla vakuutusyhtiötäsi:
"Mulla oli monta rytkyä, jotka haisee nyt pahalle."
"Mikäs niiden vaatteiden yhteisarvo?"
"No olisko satanen."
"Omavastuuosuutesi on 500 euroa. Kiitos hei!"
Itsellä halvin paita on 200€, kallein 4000€. Kyllä vakuutusyhtiö korvaisi kun kuitit löytyy.
Käytä kuivausrumpua ja vie heti ohjelman jälkeen pyykit jälkikuivumaan asuntoosi. Varastelu on ihan tyypillistä mm. opiskelija-asuntoloissa, jos pyykkejä kuivattaa kuivaushuoneessa pitkään.
Kotivakuutuksesi voi korvata varkaudet, mutta katso ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahingonkorvauksien saamiseksi sinun pitäisi pystyä näyttämään toteen, että se naula on laitettu koneeseen tahallisesti eikä ole joutunut sinne esimerkiksi vaatteiden taskussa vahingossa. Eli nyt vain keräät todistusaineistoa tämän tahallisen vahingonteon tueksi ja lähdet sitten tekemään rikosilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No olisko satanen."
Itsellä halvin paita on 200€, kallein 4000€. Kyllä vakuutusyhtiö korvaisi kun kuitit löytyy.
Mulla olisi myynnissä paita 6000 euron hintaan. Tuletko ostamaan huomenna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No olisko satanen."
Joo, ihmisethän yleensä arkistoivat kaikki vaatekuittinsa vuosien varrelta :D Ja sekin on ihan yleistä, että ihmisillä on enemmän kuin keskivertosuomalaisen kuukausipalkan maksavia paitoja kaapit pullollaan :D ja varsinkin se on ihan normaalia, että ne pestään nimenomaan taloyhtiön pesutuvassa :D
Porvoossa ollut tänään harvinaisen vilkas päivä
Kannattaa vaan jäädä sinne pesutupaan istumaan siksi aikaa, kun kone pesee pyykkiäsi, ja sitten voit istua ihmettelemässä, kuinka ne kuivaushuoneessa kuivuu, eikä kukaan niitä voi varastaa 😊. Osta oma kone.
mulla korvas taloyhtiön vakuutus, kun joku oli ilkivallalla jättäny pesukoneeseen väripanoksen tms. .Luulis, että sitten varkauskin korvattaisi