Mitä viette lastenne hoitajille joulumuistamiseksi? Meillä vähän kinkkinen tilanne...
Päiväkoti on pieni ja lapsemme ryhmässä on yksi hoitaja, yksi lastentarhanopettaja, avustaja sekä laitosapulainen on usein ryhmän mukana. Siis 4 aikuista.
Lisäksi aamuisin on usein toisen ryhmän hoitajia, jotka ovat myös oikein mukavia ja huolehtivat aina tosi ihanasti lapsestamme. Niin ja sitten on tietenkin keittäjä.
Lapsi on ekaa syksyä, enkä oikein tiedä, mikä on " tapana" . Ajattelin viedä yhteiseksi kaikille suklaarasian ja sitten oman ryhmän neljälle aikuiselle omat pienet jutut ja kortit. Miltä kuulostaa?
Kommentit (58)
Pandan suklaata tulee ja sillä selvä.
Viime jouluna kerättiin hänelle sellainen tylsä ja perinteinen kori, jossa oli hiukan karkkia, kynttilä, kahvia, teetä, juustoa, keksejä, servettejä, erikoissinappia yms. Kesän aluksi vein ison purkkikukkasen. Kai me taas viedään kori ja keväällä taas kukka.:)
Meillä mies kerää noi korit kasaan aina jouluksi. (niitä saa muutkin) Hän käy kiertelemässä Stokkan ruokaosastolla ja muuallakin, ja lopulta kasaa ne. Tulisin hulluksi, jos pitäisi vielä itse tuokin tehdä kaiken jouluhäsläyksen keskellä.
Mökillä pitää keksiä tekemistä, kun ei ole telkkaria eikä naapurin lapsia, joten me askarreltiin sydämen kyllyydestä!
Meidän lapsilla on tarhassa yhteensä 9 hoitajaa joten en todellakaan rupea ostamaan 9 suklaarasiaa tai yhtäänmitään muutakaan niille. He tekevät työnsä ja saavat siitä palkan, en mä heille joululahjoja rupea kuskaamaan! Toivotan tietysti hyvät joulut jne. mutta ei kyllä ole tullut pieneen mieleenikään ruveta kaikille joululahjaa ostamaan...
Tietenkään sinun ei tarvi uhrata muutamaa Euroa hoitajille, jos se tuntuu liialta. Minä sen sijaan haluan ostaa heille jotain, koska he hoitavat lastani ja olen kiitollinen siitä, että lapseni tykkää heistä ja koko päiväkodista.
27¿ ja mulla on muutakin tekemistä 27¿ kuin laittaa se lasteni hoitajien suklaarasioihin, maksan muutenkin jo 25% kuukausituloistani lastenhoitomaksuja joten en halua laittaa yhtään enempää.
Kyllä minäkin sitä arvostan, että he hoitavat lapsiani, mutta he saavat siitä ihan palkan. Itsekin teen arvokasta työtä muille ihmisille eikä ikinä ole tullut pieneen mieleenikään, että jonkun pitäisi mulle jotain lahjoja ruveta kuskaamaan
Eikö se nyt kuulu hoitajan ammattitaitoon, että tekee työn niin, että lapsi tykkää? Miksi siitä pitäisi vielä erikseen lahjoa?
Lahjotko kaikki muutkin ammattiryhmät, joita kohtaat siksi, että tykkäät heistä tai lapsi tykkää? Entä terveydenhoitajat esimerkiksi?
Minusta tämä lahjahullutus on alkanut siitä juuri kun lastentarhanopettajat on kirjoitelleet tänne, kuinka he ovat kyllästyneet suklaaseen ja muuhun tavalliseen. Siinä vaiheessa vanhemmat hätkähti, että hui, pitää ostaa lahjoja ja vielä yksilöllinen, että hoitaja tykkäis meidän lapsesta ja meistä vanhemmista.
Ei mitään lahjoja. Maksan hoitomaksuja ja veroja ja siitä hoitaja saa palkkansa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että eri asia antaa lahjaa sairaalan hoitajille kuin LTO:lle tai pph:lle. Nämä ovat kuitenkin tekemisissä jokainen päivä lasteni kanssa ja ovat hlö-kohtaisemmin läheisempiä...
Me saamme palkan ja teemme työtämme mahdollisimman hyvin. Emme niin, että hoitaisimme paremmin sitä lasta, jonka vanhemmat on lahjoneet meitä.
Asia ei ole lainkaan eri minun mielestä.
Lto. t voisivat tehdä palveluksen vanhemmille ja sanoa, että pankaa heille osoitetut lahjarahat hyväntekeväisyyteen mieluummin kuin stressaisivat vanhempia yksilöllisillä lahjatoiveilla.
Eli ei ole meillä av:ltä lähtöisin. Ja minä en muutenkaan ymmärrä sitä, että nyt niistä stressataan. Mulla on ollut kaikki valmiina jo syyskuussa. Pidän koko ajan sellaista perusvarastoa yllä, nytkin ollaan ostettu ulkomaanmatkalla helmikuussa viemisemme ja askarreltu syksyn mittaan sade- ja sairauspäivinä. Minä vien pikkutervehdyksen kerhon ohjaajille, harrastusten vetäjille, naapureille ja omille asiakkailleni. Kuuluu kyllä hyviin tapoihin, minusta.
Pistäkööt vaikka päiväkodissa ja ope luokassa sitten jakoon lapsillekin, jos haluaa. Suklaasta kumminkin pääsee eroon, toisin kuin kaiken maailman pikkukrääsästä. Jos ei halua itse syödä suklaata, niin syöttäkööt muille... Kukat olisi joulunakin kivoja, mutta sitten jos niitäkin tulee 20 perheeltä, niin... No, tapansa ja makunsa kullakin ;)
turhaan joutuu jätemaksua maksamaan kun niitä joutuu heittämään roskiin.
Ei kiitos mitään itsetehtyä krääsää ja ulkomailta tuotua rihkamaa.
Kuivakakku on erittäin hyvä lahja. Siitä voidaan tarjota kotona vieraille kun itse ei ehdi leipoa.
Huonosti leivottu kuivakakku juuttuu kurkkuun ja menee yleensä roskiin.
kun puhuu krääsästä. Me ollaan tänä vuonna käyty mm. Milanossa, New Yorkissa ja Kiinassa (silkkimarkkinoilla), eikä me muutenkaan osteta krääsää. Ja itsetehty kortti on aina kauniimpi kuin Tiimarin tarjousläpykät.
38
Samaa krääsää se on, on se sitten ostettu kanarialta tai vaikka mistä.
Ja itsetehty kortti menee samalla tavalla roskiin kuin tiimarin korttikin. Kun niitä saa 30 kappaletta niin ei ne merkitse kuule mitään.
Ulkomailtakin voi ostella käyttötavaroita. Ihan niitä samoja saippuoitakin, joita joku täällä ehdotti.
Meillä on niitä vieläkin. Ja minä olen säästänyt kaikki saamani kortit ja lasten kortit.
anteeksi, oli pakko nauraa. Eikö se ole juuri sitä samaa krääsää, mitä Suomestakin ostetaan?
Esim itsepainettu pieni joululiina tai joulukortti, jossa oli lapsen kuva. Paperista joulutähden malliseksi taiteltu kortti.
Muita mieleen jääneitä olivat tyyny, pieni lyhty, Pentikin kakkutikku tai jouluinen kippo, jossa oli joulumausteita. Ajatushan se on tärkein, ei hinta!