Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa ristäisiin leipomoa Vantaalta + muuta ristäisasiaa

Vierailija
09.12.2006 |

Juhliin tulee 30 henkeä (meidän perhe mukaanluettuna). Mukana on paljon lapsia. Ottaisin täytekakun tai 2 erilaista täytekakkua valmiina. Mitä kakkuja suosittelette? Prinsessa-kakku on näyttävä, mutta omasta mielestäni kauhean makea, että syökö sitä sitten kukaan... Teen itse lisäksi yhden hyydytetyn juustokakun, niille, ketkä pitää keveämmästä mausta.

Mitä teidän ristäisissä tarjottiin kakun lisäksi?

Olen ajatellut pikkuleipiä (ässiä, vilhelmiinoja ja 2 muuta erilaista, ehkä piparit, joihin tulee S myöskin, koska tytön nimi alkaa S:lla ja 2. nimi on Vilhelmiina ja karjalanpiiraita munavoilla + tietty kahvit, teet, mehut ja limsat. Pikkuleivät teen mä + mun äiti.

Että koristelu? Riittääkö yksi kukkakimppu tarjoilupöytään? Lisänä on punaisia tuikkukynttilöitä ja pari tavallista punaista pitkää kynttilää lahja-vieraskirjapöydällä.

Kiitos avusta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se meni. Ne joista se on liian makea, syövät sitten muuta. Ehkä 1 sellainen ja 1 tavallinen ja 1 juustokakku tuolle vierasmäärälle on ok, voivat sitten päättää, mitä ottavat.

Jos tuikut ja kynttilät ovat punaiset, pidä se väri muussakin: pyydä punainen päällinen prinsessakakkuun ja punapäällinen täytekakku (esim. vadelma) ja tee juustokakustakin punainen jollain marjalla + tarvittaessa väriaineella (tai punajuurien säilytysvedellä). Ja laita kannuihin punaista mehua. Kimppukin voi olla punainen. Meillä oli 1 kimppu tarjoilupöydällä. Ja servetit voi olla punaiset.

Meillä oli muutama pikkuleipä, 3-4 ihan ok. Meillä oli myös 2 suolaista piirakkaa (poro ja lohi). Musta karjalanpiirakat myös ok. Varaa niitä 2 per nokka, koska osa syö kyllä 2-3 piirakkaa, jos se on ainut suolainen.

Vantaan leipomoita en osaa vinkata, ollaan pohjoisesta itse.

Vierailija
2/3 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 22-24 hlön vadelmakakku, juustokakkuja ja suolaisena kala- ja kinkkupiiraita (nämä kaikki oppilastöitä) + herrasväen pikkuleipiä ja jotakin muutakin, en enää muista. Ai niin, sitten vielä suklaakarkkeja (Geishaa, Fasun sinisiä ja rommisuklaita + Kettu -karkkeja). Meillä oli 27 henkilöä, joista 11 lasta, 16 aikuista.

Tilasin kukkakimput (huom. mittaile maljakkosi ennen kukkakauppaan soittoa!) tarjoilupöydälle ja kastepöytään. Tarjoilupöytään vähän korkeamman kimpun, kastepöytään matalamman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin itsekin oppilastyötä, mutta kun ristäiset ovat koulujen joululomalla 30.12., niin ei taida onnistua? Se miksi ne on silloin, johtuu, että ajankohta sopii pyhien takia hyvin myös muutamalle läheiselle, jotka asuvat muualla (ulkomailla).

Meillä ei oo kastepöytää. Kyseessä on ortodoksiset ristiäiset, joten sitä maljapöytää ei koristella. Tarjoilut ovat seurakuntasalissa, ja siellä oli normimaljakoita, pieniä ja isoja. Syvyyttä en tiedä, pitäiskö käydä mittaamassa?

Karkkeja en tullut ajatelleeksi, niitä voisi laittaa myös kulhoihin pöytiin.

Jaa, pitäiskö tehdä kumminkin pari piirasta vuokiin... ehkä se olisi parempi kuin karjalanpiiraat & munavoi.

ap