Juhannus tulossa ja jengi hamstraa kuin kaupat olisivat menossa vuodeksi kiinni. Kärryt täynnä ruokaa, juomaa ja vessanpaperia
Hikiset ja vihaiset ihmiset törmäilemässä ympäriinsä grillitassujen perässä.
Kommentit (124)
Halutaan olla vieraanvaraisia, se koetaan velvollisuudeksi vieraita kohtaan ja sillä osoitetaan välittämistä. Odottakaapas taas juhlapyhien loppumista mikä nurina alkaa palstalla kun ei ole ollut tarjoilut reilassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelinkin miksi kaupassa oli aamulla oudon paljon väkeä, en muistanut koko juhannusta 😱
En minäkään muistanut koko juhannusta. Mulle se ei merkitse mitään kun ei ole mökkiä eikä muutenkaan seuraa, joten kesälomani jatkuu ihan normaalisti kotosalla.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan olla vieraanvaraisia, se koetaan velvollisuudeksi vieraita kohtaan ja sillä osoitetaan välittämistä. Odottakaapas taas juhlapyhien loppumista mikä nurina alkaa palstalla kun ei ole ollut tarjoilut reilassa.
Normaali ihminen osoittaa vieraanvaraisuutta käytöksellään, ei mässäilyllä.
Äitikö sulle ruoat hankkii ja valmistaa? Joka ikinen juhlapäivä sama vinkuminen kun joku ap ei tajua mitä se on kun pitää ruokkia lauma ihmisiä. Suurin osa naisista/äideistä ei paljon ehdi koko juhannusta viettää kun pitää ruokkia avuttomaksi heittäytyviä perheenjäseniä.
Mikä ihmeen hamstraaminen tai hysteria? Köyhääkö ketuttaa? Ostan sen mitä tarvii ja ennen pyhiä tarvii aina enemmän kun tulee vieraita, tulee leivottua jne
Enpä ole koskaan ollut kaupassa hysteerinen tai pelännyt että ruoka loppuu kaupasta. Ihan samalla tavalla ostan vuoden jokaiselle viikolle sen mitä tarvii, tänään se on enemmän kuin viikko sit.
Vierailija kirjoitti:
Vessanpapera?
Vessapaperia kuluu, menihän joulupäivänäkin Kanarian lentokoneen kakkasäiliöt täyteen, jonka jälkeen piti pidättää loppumatka.
Suomalaiset osaa syödä!
Vierailija kirjoitti:
Äitikö sulle ruoat hankkii ja valmistaa? Joka ikinen juhlapäivä sama vinkuminen kun joku ap ei tajua mitä se on kun pitää ruokkia lauma ihmisiä. Suurin osa naisista/äideistä ei paljon ehdi koko juhannusta viettää kun pitää ruokkia avuttomaksi heittäytyviä perheenjäseniä.
Suurin osa naisista ei todellakaan ole sellaisia aivottomia vässyköitä kuin osa palstamammoista. Suurin osa naisista viettää juhannusta ihan samalla tavalla kuin miehetkin. Katsos, kun kaikilla ei ole kehitysvammaista/lasta puolisona.
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittaa aina kans tuo ruokahysteria. Just joku juhannus, joulu ja pääsiäinen. Ihmiset hamstraa kuin sapuska loppuisi suomesta kesken
Mä olen nyt juhannuksen yksin, joten ei tarvitse hamstrata. Jouluisin meitä on ruokapöydän ääressä mun lisäkseni 12 muuta, joten ruokaa menee silloin "pikkasen" enemmän kuin jos olen yksin. Jos viettäisin juhannustakin samalla porukalla kuin jouluja, pitäisi nytkin hamstrata.
Mitäköhän se muille kuuluu mitä mökille/reissuun/juhliin ostetaan???
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Meillä suurimmalla osalla naisista on ihan kykenevät miehetkin. Kaikki eivät avioituneet miesvauvan kanssa. Eivätkä kaikki ole opettaneet lapsiaan siihen, että mamma kyllä passaa ja tulee pyyhkimään pyllinkin vielä armeijaikäiseltä. Teillä Porvoossahan tuo on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvettiäkö sulle kuuluu toisten ostokset. Hanki elämä.
On se kuule ikävä tungeksia tossa ryysiksessä, kaupoissa vaikutta ihan siltä kuin maailman loppu olis tulossa.
Kiitos. Elämä hankittu.
Miksi sinä sinne kauppaan nyt menit, kun tiesit, että siellä on ruuhkaa? Etkö osaa ennakoida?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuluu, mutta näkyy kyllä. Ja isosti.
Vierailija kirjoitti:
Kun siellä saaressa ei ole mitään kauppaa ja minun mieheni ja sukulaiset ovat suursyömäreitä. Leipääkn pitää varata kamalasti. Grillattavaa jokaiselle tarpeeksi.Maitoa mehua, limpsaa , olutta , viinaa.Perunaa ja vihanneksia ym. Kun meillä on juhannusjuhlat Tukusta siis haen osan ruuista. Jos et ole järjestänyt juhlia et voi ymmärtää.
Tähän asti olen luullut, että vain käsin voi kirjoittaa horjuvaa tekstiä. Olin näköjään väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuluu, mutta näkyy kyllä. Ja isosti.
Onko sinulla mökki järven läheisyydessä? Jos, niin ymmärrän.
Viherkyttä taas vauhdissa? Analysoitko ostosten ilmastovaikutuksetkin ja ilmiannoit ihmisiä viherpuolueelle?
Vierailija kirjoitti:
Vessanpapera?
Jauhenlihaa ja vessanpaperia.
Kesämökiltä on typerää lähteä kauppaan jonkun vessapaperin takia. Siksi kannattaa ostaa kerralla kaikki mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen että kun puhutaan köyhyydestä niin ei ostoskoreista ja kärryistä päätellen ihmisillä ole pulaa rahasta.
Niin. Et sä mua siellä nääkkään koska ei ole rahaa ostaa ruokaa.
Mässyn mässyn vaan, mullekaikkivaan ihmiset mässäilee niin että posket turpoo siitä ruoan määrästä mitä pitää kaksin käsin kauhoa,vatsakin räjähtää ihan just:D