Juhannus tulossa ja jengi hamstraa kuin kaupat olisivat menossa vuodeksi kiinni. Kärryt täynnä ruokaa, juomaa ja vessanpaperia
Hikiset ja vihaiset ihmiset törmäilemässä ympäriinsä grillitassujen perässä.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Meiltä on lähikauppaan 6 km, kaksistaan juhlitaan täällä maalla metsän keskellä, eli ei mitään kiirettä sinne kaupan tunkuun, ehkä ei edes tarvetta kun voin ottaa pakastimesta ruokaa. Meillä ei sen enemmän juhlita juhannusta kun se Suomessa on aika ankea juhla, känniläiset tappelee ja hukkuu ja moni lapsi joutuu taas lastensuojelun hoiviin, hyh.
Ei meillä vaan oo tuommoinen juhannus. Ikävä kun sulla on tuollaisia kokemuksia. :(
Vähintään 3 kertaa päivässä kaupassa käyvän on varmasti vaikea ymmärtää, että me muut ostetaan useamman päivän ruuat kerralla. Osa ihmisistä ei aamulla osaa päättää mitä haluaa lounaaksi ja ei ymmärrä muiden osaavan suunnitella monen päivän ruuat kerralla.
Meillä on kaksi kertaa vuodessa kun saa syödä niin paljon kuin mahtuu ja usein. Toinen on juhannus, toinen on joulu. Kilot kerkeää hävittämään väliakoina.
Onko tämä nyt jotain uutta että toiset tykkää kytätä mitä ruokaa juhliin ostetaan. Eikös sen pitäisi olla iloinen asia että raha vielä liikkuu ja jollain on varaa ruokaan. Siitähän se kassakin palkkansa saa.
Sitä ihmettelen että kun puhutaan köyhyydestä niin ei ostoskoreista ja kärryistä päätellen ihmisillä ole pulaa rahasta.
Vierailija kirjoitti:
800€ meni viikonlopun ruokiin ja juomiin.
Eli ette ole köyhiä.
Täällä ainakin osa vihaisista ja hikisistä ihmisistä:D kamalan vihaisia aggreja ihmisiä.
Taas tätä ihmettelyä kun ihmiset ostaa paljon ruokaa ennen jotain juhlaa. Eikö näiden ketjujen aloittajat koskaan kutsu vieraita tai köy kylässä missään? Eivätkö edes ymmärrä että joku muu voi haluta tehdä niin?
Ikävää, että sinua harmittaa noin paljon, kun et saanut kutsua juhannusjuhliin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen että kun puhutaan köyhyydestä niin ei ostoskoreista ja kärryistä päätellen ihmisillä ole pulaa rahasta.
Kerron sinulle salaisuuden: se, että puhutaan köyhyydestä, ei tarkoita, että kaikki suomalaiset ovat köyhiä.
Kävin klo 10. Olihan sitä väkeä, mutta kassalla vain yksi ennen minua. Ihan ok. Sellaisia kärryjen päällä röhnöttäjiä kyllä näkyi.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin hamstraavat? Mä ostan yleensäkin viikon ruoat kerralla ja nyt oli kauppareissulla toki vielä enemmän ostettavaa, kun juhannusta viettää muutama muukin ihminen mun ruokavarastoilla.
Luulis että niiden ei sitten tarvisi ostaa ruokaa eli ruuhkia ei olisi.
Kannattaa mennä vasta illalla (tai huomenna), niin on vähemmän porukkaa. Suuri osa kun lähtee tänään ajamaan kohti mökkipaikkakuntia.
Huomenna tai lauantaina on hyvä päivä mennä kauppaan. Ei ole ruuhkia, kun läskit mässäilevät mökeillään.
Onko typerämpää kuin tönöttää kaupassa paheksumassa kun ihmiset käy kaupassa? Sama valitus aina ennen joulua kuinka kaikki muut ihmiset toimii väärin.
Meillä on tänään vähän isompi ostoskärry kun yleensä torstaina. Syömme enemmän ja en aio mennä kauppaan kun vasta maanantaina. Lapsia 4 ja kahden vanhimman seurustelukumppanit myös meillä. Meneehän sitä ruokaa kun grillaillaan ja napostellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvettiäkö sulle kuuluu toisten ostokset. Hanki elämä.
On se kuule ikävä tungeksia tossa ryysiksessä, kaupoissa vaikutta ihan siltä kuin maailman loppu olis tulossa.
Kiitos. Elämä hankittu.
Ja silti menit itse sinne kauppaan juuri nyt lisäämään ruuhkaa. Tuliko oikeasti yllätyksenä että juhannuksen aikoihin on ruuhkaa, onko ensimmäinen kesä kun ostat itse ruokaa kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Onko typerämpää kuin tönöttää kaupassa paheksumassa kun ihmiset käy kaupassa? Sama valitus aina ennen joulua kuinka kaikki muut ihmiset toimii väärin.
Meillä on tänään vähän isompi ostoskärry kun yleensä torstaina. Syömme enemmän ja en aio mennä kauppaan kun vasta maanantaina. Lapsia 4 ja kahden vanhimman seurustelukumppanit myös meillä. Meneehän sitä ruokaa kun grillaillaan ja napostellaan.
Kyllä ne kärryt on joka päivä saman kokoisia. Niillä on standardi-mitoitus.
Ei ollut paljon porukkaa S-marketissa. Tunti sitten kävin. ( Hki, Vallila).
Mua huvittaa aina kans tuo ruokahysteria. Just joku juhannus, joulu ja pääsiäinen. Ihmiset hamstraa kuin sapuska loppuisi suomesta kesken
800€ meni viikonlopun ruokiin ja juomiin.