Juhannuksen kauppalasku yhdeltä 380€ neljälle päivälle
Sisältää ruuat, viinat ja,tupakit. Nyt mökkeilemään saaristoon. Oliskohan viimevuonna ollut samoissa, joten ei ainakaan hinnat ole noussut.
Kommentit (68)
Oon vasta lähdössä kauppaan, mutta veikkaan että alle 100e menee. Kahden aikuisen talous, kotona ollaan ilman mitään vouhottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen päivän ruoat 140e viidelle hengelle,
Menu suunniteltu niin että jokapäivä on lounaaksi keitto. Iltaisin grillataan kanaa, makkaraa, sikaa ja kasviksia.Lisätieto;
Hinta ei sisällä muita juomia kuin maidot, kuuden euron limut ja pari litraa mehua aamupalalle. Että alkoholit on hankittu erikseen.Ei maito ole juoma.
Kyljessä lukee maito juoma.
Epäilen vahvasti, että siinä lukee maitojuoma. Tai sitten joku kielitaidoton graafikko on päässyt taas sooloilemaan.
Purkissa lukee selvästi
Maito
Juoma
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotimaista-laktoositon-kevytmaitojuoma-1-…Purkissa selvästi ei lue maito juoma. Maitojuoma on nimittäin yhdyssana.
https://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhuolto/oikeinkirjoitus/valimerkit…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen päivän ruoat 140e viidelle hengelle,
Menu suunniteltu niin että jokapäivä on lounaaksi keitto. Iltaisin grillataan kanaa, makkaraa, sikaa ja kasviksia.Lisätieto;
Hinta ei sisällä muita juomia kuin maidot, kuuden euron limut ja pari litraa mehua aamupalalle. Että alkoholit on hankittu erikseen.Ei maito ole juoma.
Kyljessä lukee maito juoma.
Epäilen vahvasti, että siinä lukee maitojuoma. Tai sitten joku kielitaidoton graafikko on päässyt taas sooloilemaan.
Purkissa lukee selvästi
Maito
Juoma
https://www.s-kaupat.fi/tuote/kotimaista-laktoositon-kevytmaitojuoma-1-…Purkissa selvästi ei lue maito juoma. Maitojuoma on nimittäin yhdyssana.
Purkissa lukee maito juoma.
Vetäisit huumeita.
Halvempaa eikä tuu nälkä.
Meillä kahdella aikuisella kauppalasku alkon juomineen n. 300 euroa sisältäen 20 euron tuulettimen ja n. viikoksi ruuat sillä ruokakauppaan mennään vasta ensi viikon perjantaina. Olemme kotona koko juhannuksen omakotitalossa joka niin luonnon helmassa ettei kakkos asuntoa tarvitse.
Meitä ei kiinnosta kulkea ja pakata kamoja eri paikkaan jotenka olemme valinneet sellaisen asuinpaikan joka vastaa kesällä kesäasuntoakin. Runsas kasvillisuus antaa omaa rauhaa lähi naapureihin. Pikku mökki on samalla tontilla jos haluaa päästä kunnon alkeelliseen mökki tunnelmaan niin ei tarvitse kauas lähteä. 😁
Helposti tulee tuo summa kun ottaa lohta, siikaa, lihoja, mansikoita ja juomia koko perheelle joka tulee sukuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Helposti tulee tuo summa kun ottaa lohta, siikaa, lihoja, mansikoita ja juomia koko perheelle joka tulee sukuloimaan.
Otin vain kaksi pakettia makkaraa, kaksi röökiaskia ja viskipullon.
Ao
Vierailija kirjoitti:
Vetäisit huumeita.
Halvempaa eikä tuu nälkä.
Hyi helvetti. Minä en ole koskaan kokeillut huumeita enkä aio. En ole sekakäyttäjäkään. Tykkään nykyään vain värittömistä ja vähiten lisäaineettomista kirkkaista viinoista hyvin lantrattuna kun niistä ei tule krapulaa. Kaljaa, siideriä enkä lonkeroa juo ollenkaan. Kaljan hajukin jo yököttää nykyään ja nuorena olin pelkästään kaljan ystävä eikä mikään muu kelvannut. Et näin se maku voi muuttua iän myötä ja syykin siihen. Värillisissä juomissa on eniten lisäaineita josta tulee kamala päänsärky ja iän myötä juhlimisen palautuminen hidastuu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kahdella aikuisella kauppalasku alkon juomineen n. 300 euroa sisältäen 20 euron tuulettimen ja n. viikoksi ruuat sillä ruokakauppaan mennään vasta ensi viikon perjantaina. Olemme kotona koko juhannuksen omakotitalossa joka niin luonnon helmassa ettei kakkos asuntoa tarvitse.
Meitä ei kiinnosta kulkea ja pakata kamoja eri paikkaan jotenka olemme valinneet sellaisen asuinpaikan joka vastaa kesällä kesäasuntoakin. Runsas kasvillisuus antaa omaa rauhaa lähi naapureihin. Pikku mökki on samalla tontilla jos haluaa päästä kunnon alkeelliseen mökki tunnelmaan niin ei tarvitse kauas lähteä. 😁
Ihana ajatus. Teillä on sitten leikkimökki oikein kirjaimellisesti.
Meillä sama setti ilman tupakkaa ja 50e kahdelle hengelle ruokaa. Mitähän ihmiset oikee ostelee
Meidän perheen juhannuksen vietto mökillä, 8 aikuista:
15 kiloa uusia perunoita noin 50 €
5 purkkia silliä noin 25 €
Lohta ja muuta kalaa torilta noin 50 €
Salaatit, tillit ja persilja + basilika omalta maalta
Tomaatit, kurkut ja fetat noin 20 €
Lihaa noin 50 €
Makkarat, sinapit, ketsupit noin 30 €
Mansikoita 10 kg noin 80 €
Marenkeja, kermaa, kahvia, teetä, puurohiutaleet ja leivät, jugurtit, juustot ja levitteet noin 60 €
Maidot, piimät, kivennäisvedet, colat ja oluet noin 60 €
Karkit, sipsit noin 25 €
Yhteensä noin 450 € tai pyöristetään 500 euroon 8 hengelle 3 päiväksi eli päivää kohti hinnaksi tulee yhdelle ihmiselle noin 21 euroa mukaan lukien aamupalat, lounaat, välipalat, päivälliset ja iltagrillaukset sekä herkuttelut.
Vierailija kirjoitti:
Lihaa noin 50 €
Marenkeja, kermaa, kahvia, teetä, puurohiutaleet ja leivät, jugurtit, juustot ja levitteet noin 60 €
Karkit, sipsit noin 25 €
Yhteensä noin 450 € tai pyöristetään 500 euroon 8 hengelle 3 päiväksi eli päivää kohti hinnaksi tulee yhdelle ihmiselle noin 21 euroa mukaan lukien aamupalat, lounaat, välipalat, päivälliset ja iltagrillaukset sekä herkuttelut.
Unohdin vanilja ja kinuskikastikkeet, mutta mahtuvat tuohon pyöristettyyn 500 euroon ja 21 euroon per päivä per aikuinen.
Ohhoh.
Meillä 230€ ja yhteensä 13 syöjää 3 päivän aikana. Ruokana graavi- ja savulohi 2kg, silli, uudet perunat, ulkofilettä kilo, possua, kasviksia, mansikkakakkutarpeet.
Lisäksi tuossa oli vielä koko ensiviikon ruuatkin: jauhelihaa, kaalia, kanaa, hernaria, kahvia, dödöjä, wc paperia, hedelmiä, leipää, pähkinöitä, hapankorppuja, maitotuotteita, juustoa yms yms
Viiniä ostettiin 2 pulloa kun kotona on muutama pullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaa noin 50 €
Karkit, sipsit noin 25 €
Unohdin vanilja ja kinuskikastikkeet, mutta mahtuvat tuohon pyöristettyyn 500 euroon ja 21 euroon per päivä per aikuinen.
Ihan sairaat määrät....
Pelkästään 4 päivän lonkerot maksoi minulle 267,84 €.
Mulla vähemmän kun en tupakoi enkä käytä alkoholia. Hyvää ruokaa ja hyvää niin se riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin tietää tarkalleen mitä ja miten paljon kutakin ainetta ap ostit neljäksi päiväksi. Tuo on kovin mielenkiintoista. Myös se kuinka paljon jaksat syödä ,juoda ja puolttaa neljän päivän aikana.
Itse pyrin samaan. Tehdään skaba 😀👍Camping makkarapaketti 2x 2,50€
Tupakkiaski 2x 10.20€
Viskipullo The Macallan Double Cask 18 Year Old Single Malt 350€Ap
Voi vitsi, minä hävisin ! Olen nääs absolutisti. Alkohoilijuomat ,kun ei maistu sit millään, eikä jaksa syödäkään 350e:lla. Hoikka tyttönen kun olen ja just nyt mun herkkuateria on itse ongitut ahvenet kera uusien perunoiden ja sipulikastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Lihaa noin 50 €
Karkit, sipsit noin 25 €
Valmismarenkeja?
Hyi...
Ei vielä ole käyty kaupassa, mutta kahden aikuisen ja kahden teinipojan kauppalasku tulee olemaan listan mukaan noin 150 e. Skumpat on jo hankittu. Kolmen päivän ruuat.
Mulla on mennyt ma ja tänään tilauksiin 200, vajaa viitisen kymppiä enemmän kuin normaalina viikkona. Toisaalta ruuan pitäis riittää tiistaille. Juomia oli kaapissa, niitä ei tällä kierroksella ostettu kuin vissyä hellejuomaksi. Mansikat haen vielä kotimatkalla.