Miksi joka toinen lapsi on nykyään erityislapsi?
Tai ainakin tuntuu siltä.
Esim somessa monet naiset esittelee itsensä esim "kahden erityislapsen äiti". Miten niin monella voi olla näitä erityislapsia?
Kommentit (106)
Muotidiagnooseja joita jokainen saa kouluterkkarilta vaikka sillä perusteella että Veetillä on matikan numero 5, ja mamma voi sitten kerätä erityislapsen statuksella somepisteitä.
Koska nykyään kärpäsestä tehdään härkänen
Koska erilaiset oppimisvaikeudet ym. tunnistetaan nykyään helpommin
Älylaitteet, arjen kiire, lukemisen puute, ...
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselta meiltä löytyisi joku nykypäivän "erityisdiagnoosi" jos kaikki tutkittaisiin.
Itse luokittelen erityislapseksi oikeasti kehitysvammaisen. Muut on olevinaan erityislapsia.
No omani ei ole kehitysvammainen, mutta erityislapsi silti. Fyysinen vamma, epilepsia ja laaja-alainen oppimisvaikeus. Eiköhän siinä ole erityistä kerrakseen.
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys.
Somessa ilmiöt korostuu, vaikka onhan diagnoosit oikeastikin kasvaneet ja lapset oireilee.
Omassa kuplassani ei ole erityislapsia juurikaan, itselläni on ADHD ja lapseni on pitkälti päinvastainen.
Miksi kaikki lapset on tärkeinä kehitysvuosina ruudulla eikä ulkoilemassa?
Eräällä tuttavalla on kurittomia kakaroita ja nämä ovat kuulemma "erityislapsia". Muotisana myös kasvatuksen puuttelle.
Minulla on kaksi lasta ja toinen on erityislapsi. Eli joka toinen lapsistani.
On kaikenlaisia nepsyjä näpsyjä ja nöpsyjä nykyään.
Koska kakarat on tyhmiä nykyään.
Kaikki pyörii Snapchatin ja Tiktokin ympärillä.
Jos joku käskee Tiktokissa juoda pesuainetta niin nämä juo.
Ei mitään käytännön osaamista eikä tunnista edes mäntyä tai harakkaa
Ja mielenterveysongelmat lisääntyy
Mielenvikaisia ovat lapset sekä niiden äidit nykyaikana. Suurin osa, eivät kaikki.
Ennen lapsille pidettiin kuri, mutta koska siitä tulee nykyään lasu, niin on ollut pakko kehittää korvaavia menetelmiä.
Vanhemmat eivät viitsi kasvattaa eikä kieltää kakaroitaan. On helpompaa sanoa huonokäytöksestä kakarasta, että hän on nepsy. Muoti ilmiö, mikä vie huomion oikeista nepsylapsista.
Miks erityislapsi käsitetään yleensä jonain adhd:nä? Erityislapsi voi olla miljoonalla muullakin diagnoosilla.
Jokaiselta meiltä löytyisi joku nykypäivän "erityisdiagnoosi" jos kaikki tutkittaisiin.
Itse luokittelen erityislapseksi oikeasti kehitysvammaisen. Muut on olevinaan erityislapsia.