Mansikkarasia 500g oli 8,50€!! Toivottavasti ihmiset jättää ostamatta
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta. Perusta itse mansikkafarmi, kylvä, kastele, kasvata ja korjaa. Palkkaa kerääjät, hommaa pakkauskone, pakkaa ja kuljeta.
Mielummin muutan espanjaan ja ostan siellä halvempia mansikoita. -eri
Ihan sama mitä maksaa, kesäkuussa syön mansikkaa niin että maha menee sekaisin.
Vanhan kansan pakastepelleilyä kun ei harrasta niin ei niin paljoa pysty lyhyessä ajassa syömään että hintakipukynnys ylittyisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valitusta. Perusta itse mansikkafarmi, kylvä, kastele, kasvata ja korjaa. Palkkaa kerääjät, hommaa pakkauskone, pakkaa ja kuljeta.
Tätä mietin usein, kun maataloutta/viljelijää haukutaan.
Tiloja on tälläkin hetkellä myynnissä vaikka ja kuinka. Jos tukiaiset ovat niin mahtavia, kuin huudellaan, hinnoissa on ilmaa ja töitäkin tehdään vaan vähän kesäaikaan, niin miksi ihmiset eivät iske näppejään näihin kultasuoniin? Kai sen tilan nyt maksaisi hetkessä pois ja sen jälkeen vain elelisi leveästi.
Vai onko vaan kiva huudella?
Italiassa tänään, rasia mansikoita 1,99€ ja rasia pensasmustikoita 1,69€. Kyllä suomessa on kohtuuttoman kovat hinnat.
Onneksi en niin erityisemmin mansikoista tykkää. Olen varmaan mansikoita ostanut viimeksi joskus 10 vuotta sitten.
Haha. Ihan turha luulla että ostaisi noilla hinnoilla. Syökööt itse mansikkansa.
250g yli 5€ ja monena päivänä ostanut kotimaisia mansikoita. Ne vaan on niin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen mansikan ostaminen pakollista ole. Ne ostaa jotka haluaa ostaa.
Tämä. Mikä vimma on kitistä hinnasta, kun on tuote, jonka voi ostaa tai olla ostamatta. Sama on monen muun tuotteen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikas halpoja mielestäni jos pitäisi itse kasvattaa. 20€/litra voisin maksaa.
No tätä menoa alan itse kasvattaa.. Ja sille joka ihmetteli että miksi pitäisi jättää ostamatta niin siksi että viljelijä huomaa että hintaa on tiputettava, jotta ne saa kaupaksi. Kyllä se haluamisen raja täytyy jossain mennä, siis "haluan mansikoita, ostan niitä maksoi mitä maksoi". Ap
Ei se kyllä sen viljelijän vika ole :/ kovaa hommaa tekevät nälkäpalkalla.
Niin, se myyntipaikka Prisman / K-kaupan pihalla pitää huolen että saavat osansa. "Kun ne kaupan edustan kulut ovat niin hirveästi nousseet."
Vierailija kirjoitti:
Italiassa tänään, rasia mansikoita 1,99€ ja rasia pensasmustikoita 1,69€. Kyllä suomessa on kohtuuttoman kovat hinnat.
Alkoiko Italiassa satokausi tällä viikolla? Onko muutenkin samanlaiset olosuhteet?
Tiedätkö, että Englannissa on tosi kallista rakentaa puusta talo. Täällä paljon halvempaa. Osaatko ajatella, että miksi?
Ostan mielummin ruottalaisia mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43836 kirjoitti:
tupakka aski noin 10e toivottavasti kaikki jättää ostamatta
Juurikin näin.
Äiti ja pikkutyttö kaupassa. Tyttö pyytää mansikoita ja äiti sanoo, ettei niin kalliita osteta missään tapauksessa. Hinta 6,50€.
Äiti latoo kärryyn pari olutta, pussin sipsiä, jättipussin karkkia, kassalta pari askia tupakkaa ja molemmille jätti-isot jätskituutit. Lapsi yrittää sanoa, että olisin ennemmin halunnut niitä mansikoita.
No, terveys edellä. Kuka sitä nyt mansikoista maksaisi.
Ihan varmaan just tapahtui. Ei ole tätä juttua kuultukaan kuin joka toinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko Italiassa satokausi tällä viikolla? Onko muutenkin samanlaiset olosuhteet?
Tiedätkö, että Englannissa on tosi kallista rakentaa puusta talo. Täällä paljon halvempaa. Osaatko ajatella, että miksi?
Ootko sä joku mansikkatilallinen kun näin koville ottaa?
Mä en niin välitä mansikoista, mutta jos niitä nyt olisi kerran tai pari kesässä saatava niin aivan sama vaikka ois kallista. Ostan kuitenkin esim. kylmäsavulohta mieluummin, ilman sitä ja uutta perunaa kesä on peruttu
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsestään ne mansikat kasvaa vuodesta toiseen, kunhan on kertaalleen ne taimet maahan laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä menoa alan itse kasvattaa.. Ja sille joka ihmetteli että miksi pitäisi jättää ostamatta niin siksi että viljelijä huomaa että hintaa on tiputettava, jotta ne saa kaupaksi. Kyllä se haluamisen raja täytyy jossain mennä, siis "haluan mansikoita, ostan niitä maksoi mitä maksoi". Ap
Ei se kyllä sen viljelijän vika ole :/ kovaa hommaa tekevät nälkäpalkalla.
Niin, se myyntipaikka Prisman / K-kaupan pihalla pitää huolen että saavat osansa. "Kun ne kaupan edustan kulut ovat niin hirveästi nousseet."
No mutta kun silti luullaan, että viljelijällä on joku velvollisuus tuottaa ruokaa vain tuottamisen ilosta, ei siksi, että sillä eläisi.
Sama vaikka parturit. Leipomot. Hierojat. Kahvilat. Mikä vaan. Jotenkin luullaan, että hinnan pitäisi olla sellainen, ettei siitä jää mitään käteen.
Osa on vaan yrittäjiä ja heidänkin on pakko elantonsa saada.
Miinushintainen energia kasvihuoneissa, pelloilla normaalit automaatiolla hoidetut kastelukustannukset, mitä näitä nyt on. Ehkä nyt kun orjapalkkatyötä ollaan karsimassa, niin maksetaan sitten siitä? Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiille pelto-orjille mitään palkkaa makseta. Asutetaan homeiseen saunaan kymmenen ulkkaria, "majoituksesta" peritään vielä vuokraa samalla kun itse peltokoneet toimivat ns. yksityisyrittäjinä mansikkaketkun palstalla ja "myyvät" keräämänsä marjat orjuuttajalle sopuhintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin usein, kun maataloutta/viljelijää haukutaan.
Tiloja on tälläkin hetkellä myynnissä vaikka ja kuinka. Jos tukiaiset ovat niin mahtavia, kuin huudellaan, hinnoissa on ilmaa ja töitäkin tehdään vaan vähän kesäaikaan, niin miksi ihmiset eivät iske näppejään näihin kultasuoniin? Kai sen tilan nyt maksaisi hetkessä pois ja sen jälkeen vain elelisi leveästi.
Vai onko vaan kiva huudella?
Ostaisin heti jos olisi yli puolimiljoona ylimääräistä, mutta kun pankki ei tuollaisia lainoja tällaiselle köyhälle anna.
Maksaa kai se siideritölkkikin. Elämä on valintoja. Valitsen mansikat,letut ja kermavaahdon! Ei noita jatkuvasti tule ostettua, mutta juhannuksena herkutellaan.