Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsin Jyväskylästä asuntoa

Vierailija
21.06.2023 |

Mitä kaupunginosaa suosittelette?

Kommentit (246)

Vierailija
101/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkäs ihmeen jyväskyläläisten hullujen kokoontumisajot täällä on meneillään?

Jaa-a? Itsehän olen Tampereelta.

Miksi sitten skitsoot täällä?

Kun korvaat kysymyksesi oikeaan muotoon, lupaan vastata sinulle. Annan vinkin: kukaan ei ole skitsonnut.

Vierailija
102/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä on matkaa keskustaan, kun ei keskustassa ole enää mitään. Bilettämään on kuitenkin mentävä linkillä ja pois taksilla. Kannattaa katsoa sellainen kortteeri, että ei ole ihan hirveä mäki poljettavana tai kävellä. Mäkiä täällä riittää joka puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt kuinka pitkä matka on Ristonmaalta keskustaan kun jollekin se tuntui olevan niin tärkeää että on senttimetritkin oikein siinä matkassa!

Riippuu mihin keskustassa menee ja mistä Ristonmaalta lähtee. Matkakeskukseen minun asunnoltani lyhyin reitti autolla on 3,3 kilometriä, kävellen sama matka. Sentin tarkkuudella google maps ei kerro.

Kai se nyt tarkasti pitää tietää. Täällähän oli tämä matkanmittaaja.

Minulle riittää, ettei väitä neljän olevan pari. Kolmekaan ei sitä toki ole. 

t. matkanmittaaja

Muilla matkoilla ei ole väliä mutta juuri tällä Kangasvuori-keskusta välillä tuntuu olevan väliä :D ! Just joo.

On muillakin. Juurihan tuossa sanoin, että myöskään kolme (etäisyys Ristonmaalta keskustaan), ei ole pari. Myöskään Vaajakoskelta ei ole keskustaan pari kilometriä. Eikä Keljosta tai Huhtasuolta tai Kinkomaalta tai mitä näitä kaukaisempia kaupunginosia nyt onkaan. Keskustasta parin kilometrin säteellä ovat muun muassa Mäki-Matti, Tourula ja Aittorinne. 

Jää sinä hokemaan näitä matkoja ja mittaile toki niitä lisää! Kun aikaa tuntuu olevan niin mittaile tälle ketjun aloittajalle kaikilta asuinalueilta matka keskustaan. Sitähän hän aloituksessaan kysyi ...

Miksi sinun persettäsi ahdistaa noin paljon, että väärä tieto oikaistiin? Sehän on vain hyvä, että asunnon etsijälle ei anneta väärää tietoa. Vai onko sinulle ok, jos kiinteistönvälittäjä sanoo ostosuunnitelmissasi olevan talon olevan parin kilometrin päässä keskustasta, vaikka oikeasti matkaa on neljä kilometriä tai enemmänkin? Itse kutsun sellaista toimintaa kusetukseksi. 

t. eri

No ei tänne varmaan asunnonvälittäjät kirjoittele. Voihan se olla ettei kirjoittaja ollut jyväskyläinen. Ja ehkä ne faktat kannattaa tarkistaa kaikissa asioissa muualta kuin joltakin Vauva-palstalta. Eli ei tänne kirjoitettu mitään absoluuttista faktaa ole mikään asia.

t: sivustaseuraaja

Vierailija
104/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun korvaat kysymyksesi oikeaan muotoon, lupaan vastata sinulle. Annan vinkin: kukaan ei ole skitsonnut.

Sivusta: todellakin on. Vain murto-osan ketjun viesteistä on muuta kuin skitsoamista.  

Vierailija
105/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: todellakin on. Vain murto-osan ketjun viesteistä on muuta kuin skitsoamista.  

Kysyikö joku sinun mielipidettäsi? Voit olla mitä mieltä tahansa eikä se kiinnostaisi Erkkiäkään.

Vierailija
106/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuokkalassa on kivoja ja huonoja alueita. Jos alue olisi huono, vuokratkin olisi pieniä. Nyt ne on melkein samaa tasoa keskustan kanssa. Kummasti ne koko ajan rakentavat tänne jotain.

Olen asunut nuorena Jyväskylän keskustassa ja en voi suositella. Ylihinnoiteltuja ikivanhoja kämppiä, joihin ei saa mahdutettua pesukonetta mihinkään. Keltinmäessäkin on tullut asuttua, se on vähän kaukana mutta muuten ihan siedettävä. Levottomuuskin on ihan talokohtaista.

t:10 vuotta kekkolassa

Kekkola ja Kuokkala on huonosti rakennettua köyhien aluetta. Mm. Kivoja rivarikämppiä sieltä ei löydä. Lisäksi kunnia.kansalaisten läsnäolo aiheuttaa levottomuuksia.

Vierailija
107/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan kusetettiin noilla Pupuhuhdalla ja Keltinmäillä. Ihan sama onko jostakin mikä matka minnekin.

Vierailija
108/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko oikeasti joku, että Pupuhuhta tai mikään muukaan asuinalue Jyväskylässä olisi slummi? Ihan tavallisia lähiöitä ne ovat.

Asuin Kangaslammella kerrostalossa 10 vuotta ja se oli slummia. Joka viikonloppu poliisi ja/tai ambulanssi talon pihassa. Juoppoja ja huumeidenkäyttäjiä oli ihan liikaa naapurustossa. Pari korttelia omakotitaloalueella oli taas hyvin erilainen meininki.

Vierailija
109/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyikö joku sinun mielipidettäsi? Voit olla mitä mieltä tahansa eikä se kiinnostaisi Erkkiäkään.

Jos sulla ei ole mitään sanottavaa asuinaluekeskusteluun liittyen niin ole hyvä ja poistu.

Vierailija
110/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole mitään sanottavaa asuinaluekeskusteluun liittyen niin ole hyvä ja poistu.

Sinä et ole mikään määräilijä vaikka paskantärkeä koetkin olevasi. Sitä paitsi, olen jo sanonut monta kertaa.

Vierailija
111/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt kuinka pitkä matka on Ristonmaalta keskustaan kun jollekin se tuntui olevan niin tärkeää että on senttimetritkin oikein siinä matkassa!

Riippuu mihin keskustassa menee ja mistä Ristonmaalta lähtee. Matkakeskukseen minun asunnoltani lyhyin reitti autolla on 3,3 kilometriä, kävellen sama matka. Sentin tarkkuudella google maps ei kerro.

t. matkanmittaaja

Muilla matkoilla ei ole väliä mutta juuri tällä Kangasvuori-keskusta välillä tuntuu olevan väliä :D ! Just joo.

On muillakin. Juurihan tuossa sanoin, että myöskään kolme (etäisyys Ristonmaalta keskustaan), ei ole pari. Myöskään Vaajakoskelta ei ole keskustaan pari kilometriä. Eikä Keljosta tai Huhtasuolta tai Kinkomaalta tai mitä näitä kaukaisempia kaupunginosia nyt onkaan. Keskustasta parin kilometrin säteellä ovat muun muassa Mäki-Matti, Tourula ja Aittorinne. 

Jää sinä hokemaan näitä matkoja ja mittaile toki niitä lisää! Kun aikaa tuntuu olevan niin mittaile tälle ketjun aloittajalle kaikilta asuinalueilta matka keskustaan. Sitähän hän aloituksessaan kysyi ...

Miksi sinun persettäsi ahdistaa noin paljon, että väärä tieto oikaistiin? Sehän on vain hyvä, että asunnon etsijälle ei anneta väärää tietoa. Vai onko sinulle ok, jos kiinteistönvälittäjä sanoo ostosuunnitelmissasi olevan talon olevan parin kilometrin päässä keskustasta, vaikka oikeasti matkaa on neljä kilometriä tai enemmänkin? Itse kutsun sellaista toimintaa kusetukseksi. 

t. eri

No ei tänne varmaan asunnonvälittäjät kirjoittele. Voihan se olla ettei kirjoittaja ollut jyväskyläinen. Ja ehkä ne faktat kannattaa tarkistaa kaikissa asioissa muualta kuin joltakin Vauva-palstalta. Eli ei tänne kirjoitettu mitään absoluuttista faktaa ole mikään asia.

Miksi pitäisi olla asunnonvälittäjä, jotta voisi antaa oikeaa tietoa? Minusta on ihan fiksua tehdä niin aina. Jos et tunne Jyväskylää, ei sinun paikkasi ole ketjussa, jossa kysellään Jyväskylän asuinalueista. En minäkään mene huutelemaan vaikkapa Tampere-ketjuun, että Särkänniemi on Tampereen rautatieasemalla tai muuta älytöntä. Kyllä vauva-palstallakin voi ihan asiaa kirjoittaa. Eikä siitä tarvitse pillastua, jos joku korjaa väärän tiedon oikeaksi. Varsinkaan näin pienessä asiassa.

t. sama

Vierailija
112/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuokkalassa on kivoja ja huonoja alueita. Jos alue olisi huono, vuokratkin olisi pieniä. Nyt ne on melkein samaa tasoa keskustan kanssa. Kummasti ne koko ajan rakentavat tänne jotain.

Olen asunut nuorena Jyväskylän keskustassa ja en voi suositella. Ylihinnoiteltuja ikivanhoja kämppiä, joihin ei saa mahdutettua pesukonetta mihinkään. Keltinmäessäkin on tullut asuttua, se on vähän kaukana mutta muuten ihan siedettävä. Levottomuuskin on ihan talokohtaista.

t:10 vuotta kekkolassa

Kekkola ja Kuokkala on huonosti rakennettua köyhien aluetta. Mm. Kivoja rivarikämppiä sieltä ei löydä. Lisäksi kunnia.kansalaisten läsnäolo aiheuttaa levottomuuksia.

Samaa mieltä. Asuntomessujen jälkeen rakennettuja huonolaatuisia ongelma-asuntoja. Ja opiskelija/vuokrakämppiä.

Vierailija
113/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstalla saa kertoa mielipiteitä. Auothan sinäkin päätäsi, vaikka edes Veetiä ei kiinnosta sinun jankkauksesi. 

Vierailija
114/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. matkanmittaaja

t. eri

Miksi pitäisi olla asunnonvälittäjä, jotta voisi antaa oikeaa tietoa? Minusta on ihan fiksua tehdä niin aina. Jos et tunne Jyväskylää, ei sinun paikkasi ole ketjussa, jossa kysellään Jyväskylän asuinalueista. En minäkään mene huutelemaan vaikkapa Tampere-ketjuun, että Särkänniemi on Tampereen rautatieasemalla tai muuta älytöntä. Kyllä vauva-palstallakin voi ihan asiaa kirjoittaa. Eikä siitä tarvitse pillastua, jos joku korjaa väärän tiedon oikeaksi. Varsinkaan näin pienessä asiassa.

t. sama

Boohoo. Joku ottaa hieman liian tosissaan Vauva palstailut näin lievästi sanottuna. Kannattaa muistaa että tämä on internetin hieno maailma.

Vierailija
115/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole mikään määräilijä vaikka paskantärkeä koetkin olevasi. Sitä paitsi, olen jo sanonut monta kertaa.

Nämä säännöt koskevat kaikkia. Mikä ihme sinua vaivaa?

Vierailija
116/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan kusetettiin noilla Pupuhuhdalla ja Keltinmäillä. Ihan sama onko jostakin mikä matka minnekin.

Ei kai :D

Vierailija
117/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstalla saa kertoa mielipiteitä. Auothan sinäkin päätäsi, vaikka edes Veetiä ei kiinnosta sinun jankkauksesi. 

Keskustelupalstalla saa toki kertoa mielipiteitä jos ne jotakin kiinnostavat, siinä olet oikeassa. Mutta kun sinä et kiinnosta. Voitko lopettaa jankkaamisen reetu?

Vierailija
118/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihanko totta.

Vierailija
119/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö kaivoit säännöt perseestäsi? Mikähän sinua mahtaa vaivata? Jokin kaikkivoipaisuus ja muiden määräileminen?

Vierailija
120/246 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä säännöt? :D Nekö, joiden mukaan jokaiseen viestiin pitää vastata inttämällä aivottomia, ettei asiallista keskustelua vahingossakaan synny? Sellaista sääntöä ainakin sinä näyt noudattavan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi