Hep te joiden mielestä työn saaminen on helppoa! Auttakaa minua löytämään töitä!
Olen 34-vuotias. Minulla ei ole tällä hetkellä lukion jälkeistä koulutusta vaan kesken jääneitä korkeakouluopintoja, mutta ajattelin opiskella merkonomiksi. Työsuhteeni ovat olleet pisimmillään n.vuoden mittaisia ja sisältävät lähinnä kaupan kassana olemista. En ole ollut nyt vuosiin töissä vaan sairauslomalla masennuksen ja paniikkihäiriön takia. Panikkihäiriö aiheuttaa sen,että olen usein kuukausia vaan kotona, kun en uskalla mennä ulos. Haluaisin kuitenkin mennä töihin. Onko jossain vielä etätöitä vai jäikö se koronan laannuttua?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä opiskele merkonomiksi. Sillä koulutuksella ei saa töitä.
Opiskele lähihoitajaksi tai putkiasentajaksi. Sen jälkeen työnantajat rukoilevat polvillaan, jotta tulisit heille töihin.
Paniikkihäiriö huonossa hoitotasapainossa ei oikein sovi näihin. Ensin pitäisi saada nuppi kuntoon, että kestää ihmiskontaktia.
No siinä ei kauaa kestänyt, ennen kuin selittely jo alkoi. Teitkö tämän aloituksen v***uillaksesi, ap?
Tuo kommentti ei ole minulta. Se on kuitenkin myös totta,että paniikkihäiriön takia en pysty käymään edes esim. kaupassa,puistossa,rannalla,pankissa,terapiassa yms. Onneksi noista jotkut onnistuvat etänä ja toivoisin löytäväni etätöitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä on kyllä monellakin alalla, mutta vaikuttaako paniikkihäiriösi myös esim. puhelimessa puhumiseen tai etäyhteydellä pidettäviin palavereihin yms., mitä etätyössä usein on? Haluatko etätöitä, joissa ei ole asiakaspalvelua? Monet puhelinpalvelutyöt kun onnistuvat etänäkin eivätkä välttämättä edellytä edes tutkintoa, vaan asiakaspalveluhenkisyyttä ja nopeita hoksottimia, kun asiakkaat voivat kysyä milloin mitäkin ja pitää kyetä etsimään tieto nopeasti.
Palavereihin varmaan pystyisin, mutta en pitämään mitään todella pitkiä esitelmiä tai muuta vastaavaa. Puhelimessa puhuminen ahdistaa jostain syystä todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä on kyllä monellakin alalla, mutta vaikuttaako paniikkihäiriösi myös esim. puhelimessa puhumiseen tai etäyhteydellä pidettäviin palavereihin yms., mitä etätyössä usein on? Haluatko etätöitä, joissa ei ole asiakaspalvelua? Monet puhelinpalvelutyöt kun onnistuvat etänäkin eivätkä välttämättä edellytä edes tutkintoa, vaan asiakaspalveluhenkisyyttä ja nopeita hoksottimia, kun asiakkaat voivat kysyä milloin mitäkin ja pitää kyetä etsimään tieto nopeasti.
Palavereihin varmaan pystyisin, mutta en pitämään mitään todella pitkiä esitelmiä tai muuta vastaavaa. Puhelimessa puhuminen ahdistaa jostain syystä todella paljon.
Edellinen siis Ap
ChatGPT auttaa. Kysy siltä.
Tässä aloitusprompti:
"Auta minua saamaan työpaikka!"
Se kyselee sitten tarkentavat kysymykset.
Vierailija kirjoitti:
Sinä taitaisit tulla toimeen paremmin eläinten kuin ihmisten kanssa.
Tämä on varmaan totta. En tiedä onko sille puolelle helppo työllistyä
Ap
Pysähdy ensin ja hiljenny miettimään, missä asioissa olet hyvä ja mitä oikeasti haluat.
Tämä vaatii yleensä jonkun verran aikaa ja kypsyttelyä, mutta se kannattaa tehdä paperille vaikka luettelona.
Olet käynyt koulusi, opiskellut jatkoa ja vaikeuksistasi huolimatta olet harkinnut edetä merkonomiksi. Hyvä.
Olet kyennyt toimimaan erilaisissa itsenäisyyttä ja luotettavuutta vaativissa tehtävissä, sekin on hyvä.
Kenelläpä meistä ei joskus olisi murheita terveytensä kanssa. Voisiko sellaista asiaa keskustella mahdollisten työnantajien kanssa, että miten sinun kanssa voisi toimia silloin, jos saat pahan häiriön. Työnantajaa kiinnostaa se, miten saa vastuullesi annetut tehtävät hoidetuksi sovitusti. Toivottavasti saat toimivan lääkityksen ja itsesi muuten tasapainoon. Juttele ja ideoi läheistesi ja ystäviesi kanssa, miten tilanteessasi voisi edetä. Olisi hienoa, jos voisit taas toimia yhdessä muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pysähdy ensin ja hiljenny miettimään, missä asioissa olet hyvä ja mitä oikeasti haluat.
Tämä vaatii yleensä jonkun verran aikaa ja kypsyttelyä, mutta se kannattaa tehdä paperille vaikka luettelona.
Olet käynyt koulusi, opiskellut jatkoa ja vaikeuksistasi huolimatta olet harkinnut edetä merkonomiksi. Hyvä.
Olet kyennyt toimimaan erilaisissa itsenäisyyttä ja luotettavuutta vaativissa tehtävissä, sekin on hyvä.
Kenelläpä meistä ei joskus olisi murheita terveytensä kanssa. Voisiko sellaista asiaa keskustella mahdollisten työnantajien kanssa, että miten sinun kanssa voisi toimia silloin, jos saat pahan häiriön. Työnantajaa kiinnostaa se, miten saa vastuullesi annetut tehtävät hoidetuksi sovitusti. Toivottavasti saat toimivan lääkityksen ja itsesi muuten tasapainoon. Juttele ja ideoi läheistesi ja ystäviesi kanssa, miten tilanteessasi voisi edetä. Olisi hienoa, jos voisit taas toimia yhdessä muiden kanssa.
Kiitos :) Olisi hienoa jos työnantajat olisivat ymmärtäväisiä, mutta minua pelottaa jo etukäteen miten selitän tämän ajan, jonka olen joutunut olemaan poissa työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Älä opiskele merkonomiksi. Sillä koulutuksella ei saa töitä.
On sitten asiat muuttuneet! Olen yo-merkonomi ja kauan sitten lähdin Suomesta ulkomaille, jossa koulutustani ja viittä kieltäni kovasti haluttiin ties kuinka moneen firmaan. Niin hyvä on ollut tehdä hommia täällä - välillä 4 tuntia päivässä kun lapset olivat pieniä, ja sitten taas 6 ja 7 ja lopulta 8 tuntia päivässä - että päivääkään en vaihtaisi pois!
No siinä ei kauaa kestänyt, ennen kuin selittely jo alkoi. Teitkö tämän aloituksen v***uillaksesi, ap?