Jääkaappi tyhjä ja rahat melkein loppu, joten paastoan tänä juhannuksena
Kommentit (51)
Ite käyn tänään kaupassa. 4 litraa jäätelöä, yli kilo lihaa, ym. kivaa loppuviikoksi.
Mikset lähtisi kiltin miehen luokse viettämään hauskaa juhannusta?
vittuako sun tötöilyt meille kuuluu. hyppää järveen juhannuksena on muutenkin hukkuneita.
Juhannus on hyvä aika paastota. Samalla voi mietiskellä elämän tarkoitusta rauhassa. Paasto henkistää.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, älkää olko ilkeitä köyhille! Jos teillä on rahaa niin olkaa onnellisia. Ehkä teidänki tilanne joskus muuttuu.
Toi on muuten niin totta. Elämä voi muuttua ja tulla vastoinkäymisiä toisensa jälkeen. Sitten ollaankin pulassa. Köyhän ja toimeentulevan raja on heikko. Ei saa alentaa ketään eikä nostaa itseään toisen yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus on hyvä aika paastota. Samalla voi mietiskellä elämän tarkoitusta rauhassa. Paasto henkistää.
Terveisin leikkaajahallitus 👹
elämä on valintoja kirjoitti:
Ite käyn tänään kaupassa. 4 litraa jäätelöä, yli kilo lihaa, ym. kivaa loppuviikoksi.
Laita sitä jäätelöä kuuman lihan päälle. Takuulla erikoinen resepti!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä , kuuden päivän paasto tekee sinulle oikein hyvää. Se on sitten seuraava jouluna ja uudenvuoden aikaan. Silloinhan täällä kaikki uusavuttomat kitisee ,kun ei ole ruokaa eikä rahaa. He kun ei ymmärrä / viitsi ja ostaa tehdä edullista ruokaa ympäri vuoden . Laiskuuta se on ,ettei tee suuria satseja edullisista aineksista.
Sitä minä harrastan , pysyn hoikkana ,eikä ole rahasta puutetta.
Ei työssäkäyvänkään rahat riitä päivittäiseen *wolttailuun* tai *foodorailuun*.
Kun tilanteesi on tuo.Se on sinulla aivan varmasti ollut pitkään.Et hallitse rahan käyttöä.Lisäksi vähä varaisena tietäisit tois tiukan paikan tullen varaisit ajan kirkon diakonille ,joka antaa perhe koon mukaan osto lapun lähikaupaan. 20e. 1 henkilölle. Myös sosialivirastosta saa ostolapun kauppan hätä apuna. Sekin huonoeiston henkilömäärän mukaan.Kumatkaan laput ei oikeuta kaljaan ja savukkeiden ostoon..Helsingin aluuet kirkot joilla arkisin toimintaa ,kerhoja ymm.Aulassa on leippää,vihaneksia tai hedelmiä.Lahjotuksina saatu. Helsinki on myös ruoka eri alueet hävikki ruuan jako pisteet.Uskon vastaavaa muissakin Kaupungit. Mutta joutuu aamu herää ja mennä esim.hävikki ruoka jonoon aikaisin ja helteessä jonottaa tunteja.Diakonisalitos ja pelastusarmeja on joka kaupunki,heiltäkin saa hätä apua.Kun otat kontaktin.Kaikki löytyy netti ja yhteystiedot.
Kesällä ei Suomessa tarvitse olla ilman ruokaa. Järvelle kalaan ja metsään etsimään hortaa, kohta tulee marjat ja sienetkin. Nokkosista saa tosihyvää sapuskaa. Vai odottaako että joku kantaa ruokaa suuhusi?
Minulla on loppukuukaudeksi käytettävissä 20 €. Ostan varmaan yhden jäätelön ja lopuilla spagettia ja -60 % lihoja. Ehkä sillä pari viikkoa pärjää. Juhannuksen vietän parvekkeella kylmää vettä juoden.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä ei Suomessa tarvitse olla ilman ruokaa. Järvelle kalaan ja metsään etsimään hortaa, kohta tulee marjat ja sienetkin. Nokkosista saa tosihyvää sapuskaa. Vai odottaako että joku kantaa ruokaa suuhusi?
Metsässä kävely ja kalastuspaikoille meno kuluttavat enemmän kaloreja kuin niistä saa takaisin ruoan muodossa. Se tarkoittaa, että köyhä vain kuihtuu entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Myy jotain. Tavaraa. Niin saat rahaa.
Myydään Volvo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Myy jotain. Tavaraa. Niin saat rahaa.
Jep. Myy arvotaidetta vähän, tai kultaharkkoja niin saat rahulia.
Mä olen kans yksinäinen ja köyhä.
Tekis mieli lähtee kaupungille pulloja keräämään. Ehkä jos lyöttäytyis jonkun jengin kanssa yksiin niin saattaisin saada pummattua muutaman.
Kotivara
Kotona oleva varasto ruokaa ja juomaa poikkeuspäivän varalle on nimeltään kotivara. Kotivaraa tarvitaan esimerkiksi, jos kauppaan ei pääse sairastumisen vuoksi. Kotivara on osa omatoimista varautumista.
En ole koskaan juhlinut juhannusta, enkä tule koskaan juhlimaan. Oli rahaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsässä kävely ja kalastuspaikoille meno kuluttavat enemmän kaloreja kuin niistä saa takaisin ruoan muodossa. Se tarkoittaa, että köyhä vain kuihtuu entisestään.
Minä kun tein tuota olin laiha ja jaksabva ja maha täynnä, Ihan win win tilanne..ei ollenkaan loose vaikka niin nyt kuvittelet. Hoikka, ilmasta ruokaa, maha täynnä,luontoa ja mieli kohenee kuten terveyskin luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on loppukuukaudeksi käytettävissä 20 €. Ostan varmaan yhden jäätelön ja lopuilla spagettia ja -60 % lihoja. Ehkä sillä pari viikkoa pärjää. Juhannuksen vietän parvekkeella kylmää vettä juoden.
Minulle on nyt lomalla ihan se ja sama, mikä viikonloppu on käsillä. Ehkä pysyttelen juhannuksen kotona; voin mainiosti " viettää" sitä vaikka ensi viikolla. Miksi pitäisi väkisin " juhlia/ viettää" muitakaan erikoisnimettyjä päiviä?
Vai pitääkö olla: myy tavaraa