Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No nyt ne sukellusveneessä olevat koputtelee siellä merenpohjassa

Vierailija
21.06.2023 |

Aina 30 min välein kuuluu koputuksia Titanicin hylyn läheltä.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12216977/Searchers-Titanic-Tou…

Kommentit (442)

Vierailija
281/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni aluksen pitäisi nousta pinnalle kyllä omin voimin hätätilanteessa juurikin kellumalla ylös mutta jotain on selvästi sattunut joka estää sen? On juututtu kiinni jostain syystä?

BBC:n mukaan on mahdollistam, että alus on pinnalla tai lähellä pintaa, mutta sitä ei vain ole paikallistettu vielä.

Sen takia niitä etsintöjä on tietysti alkuun kohdistettu meren pinnalle. Ei voi kuin ihmetellä, ettei laitteessa ole mitään kunnollista paikanninta.

Omituista ettei ole mitään hätä/sos luukkua siinä siltä varalta jos onnistuu pääsemään pinnalle, ja emoalus ei löydä..vaan pultattu kiinni. Onhan kunnon sukellusveneissäkin se luukku jonka he saavat auki itse sen sisäpuolelta. Mikä ihmeen älynväläys oli tehdä tuollainen mahdoton umpio, jota ei saa itse mitenkään auki?

Vierailija
282/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoaisin tuolla purkissa muutamassa tunnissa ja suolestaisin muut elävältä.

Ilmiannettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni aluksen pitäisi nousta pinnalle kyllä omin voimin hätätilanteessa juurikin kellumalla ylös mutta jotain on selvästi sattunut joka estää sen? On juututtu kiinni jostain syystä?

BBC:n mukaan on mahdollistam, että alus on pinnalla tai lähellä pintaa, mutta sitä ei vain ole paikallistettu vielä.

Sen takia niitä etsintöjä on tietysti alkuun kohdistettu meren pinnalle. Ei voi kuin ihmetellä, ettei laitteessa ole mitään kunnollista paikanninta.

Omituista ettei ole mitään hätä/sos luukkua siinä siltä varalta jos onnistuu pääsemään pinnalle, ja emoalus ei löydä..vaan pultattu kiinni. Onhan kunnon sukellusveneissäkin se luukku jonka he saavat auki itse sen sisäpuolelta. Mikä ihmeen älynväläys oli tehdä tuollainen mahdoton umpio, jota ei saa itse mitenkään auki?

Se on siksi ettei luukkua avaava systeemi lisää painoa ja että kukaan ei sekoa pienessä tilassa niin että saisi luukun auki. Asennetyö tehdään yhdessä ennen sisäänmenoa jne. Jokainen lähtee reissuun ulkoa pultatun luukun kanssa.

Vierailija
284/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvyyden koputtajat on tästä jutusta kertovan trillerin/kauhuelokuvan nimi.

Vierailija
285/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto vie aina voiton. Turha ihmisen luulla olevansa haavoittumaton. Edes ökyrikkaan. Turhaan rakentavat esim. bunkkereita.

Ihminen on luonto myös.

Luonto on haavoittumaton ja lisääntyy jatkuvasti monistuen kaikissa sen olomuodoissa.'

Vierailija
286/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä syvyyksissä on niin valtava paine, että pulttaaminen lienee ainut keino varmistaa aluksen vesiitiiviys.

Vierailija
287/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän värinen. Olisivat laittaneet vaikka oransseja raitoja yms. Erottuisi merestä jos on päässyt pinnalle.

Vierailija
288/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että on oltu niin hölmön itsevarmoja ettei ole mietitty mitään varotoimenpiteitä. Pahimpana tuo että nyt mietitään kelluuko alus jossain eikä sitä kyetä paikantamaan.

Vierailija
289/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on siksi ettei luukkua avaava systeemi lisää painoa ja että kukaan ei sekoa pienessä tilassa niin että saisi luukun auki. Asennetyö tehdään yhdessä ennen sisäänmenoa jne. Jokainen lähtee reissuun ulkoa pultatun luukun kanssa.

Silti siihen kyllä saisi jonkun pienemmän sisältä avattavan ilma-aukon ihan varmasti rakennettua, joka ei painoa lisäisi nimeksikään. Muutenkin kun alus painaa 10 000 kg, niin tuskin se mekanismin paino on kovin merkityksellinen.

Vierailija
290/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintaa johtava amiraali vahvisti BBC:llä että näitä koputusääniä on kuultu useaan otteeseen!

Vierailija
291/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti siihen kyllä saisi jonkun pienemmän sisältä avattavan ilma-aukon ihan varmasti rakennettua, joka ei painoa lisäisi nimeksikään. Muutenkin kun alus painaa 10 000 kg, niin tuskin se mekanismin paino on kovin merkityksellinen.

Kyllä se painaa paljon koska on oltava kaksi luukkua ja välissä ilmaa ja paine saatava tiiviiksi. Se on hurjan raskas se luukku vaikka kuinka pienikin. Ihmisen pitäisi päästä siitä vielä ulos kunnolla. Kaikissa olosuhteissa ja varusteissa.

Vierailija
292/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan koputellut. Ainoastaan yksi lentäjä kuullut kerran muka koputusta eikä kukaan muu pysty vahvistamaan havaintoa.

Koputusta on kuulunut 30 minuutin välein useamman tunnin ajan eli juurikin merivoimien hätäprotokollan mukaan.

Mä luin, että on kuultu kahdesti.

US authorities say the noises were heard at half-hour intervals for about four hours on Tuesday, according to reports by several news outlets.

https://www.bbc.com/news/world-65972610

Vierailija
293/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko Lotta Näkyvä ja hänestä kertovat ketjut jättää sikseen ja keskittyä aiheen mukaisesti sukellusveneeseen ja pelastusoperaatioon?

Vierailija
294/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko alus nousta jos ne kaikki pierisivät oikein kovasti? Alus täyttyisi pierukaasusta ja nostaisi sen pinnalle. Olisko mahdollista?

Älä välitä vaikka noi muut ei arvosta sun innovointia. Jatka hyvää työtäsi!

Vierailija
295/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei vaan lähetä jotai robottia sinne Titanicin hylylle kattoo onko se purkki siinä itse laivassa kiinni tai hylkkyyn juuttuneissa kalastusverkoissa? Onko liian kallista ettei ne lähetä pelkästään tarkistamaan?

Vierailija
296/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ei vaan lähetä jotai robottia sinne Titanicin hylylle kattoo onko se purkki siinä itse laivassa kiinni tai hylkkyyn juuttuneissa kalastusverkoissa? Onko liian kallista ettei ne lähetä pelkästään tarkistamaan?

Jotai robottia?

Vierailija
297/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotai robottia?

No emt joku sukellusrobotti? Kai niitäki on :D Kuitenki jollain millä sinne pääsee tarkistaa

Vierailija
298/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BBC myös sanoi että tässä tilanteessa alus on edelleen riippuvainen sisällä olevasta hapesta eli ilmaa ei pääse alukseen sisään vaikka olisikin pinnalla. Kiirettä pitää silti joskin luulisi olevan helpompi löytää.

Eikö ole olemassa happea muodostavaa koneistoa jonka voi ottaa varusteeksi?  Pienet eliötkin siihen pystyy, ja kasvit. 

Vierailija
299/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kestäisi liian kauan.

Vierailija
300/442 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätätilanteissa kaikki on niin hidasta. Robotit telakalla, osaajat levällään kuka missäkin. Ne kuvausmatkatkin vaati paljon, sen dokumentin mukaan.