Tukeeko teille yllätyksenä jos tapailemanne, elämässä menestynyt mies paljastuukin persoonaltaan
Kommentit (41)
Tunnen erään menestyjän, joka näyttää itsestään muille kovin hyvää kuvaa itsestään ja häntä ihaillasn, mutta suhteessa saattaa käyttäyttä kuin psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailin vähän aikaa juuri tuollaista miestä, joka oli tosi komea, menestyvä ja piiritti mua ihan hulluna. Sitten hänessä alkoi näkyä ikäviä piirteitä, naureskelua mun naisellisuudelle sekä vähättelyä sille, että olin "vain" tanssija. En jäänyt pahemmin ikävöimään, kun sanoin ikuiset heipat:D
Eksoottinen sellainen?
Balettitanssija.
Vierailija kirjoitti:
Narsistista persoonallisuus häiriöistä käytöstä usein ilmenee juurikin hyvässä asemassa johtotehtävissä olevilla ihmisillä. He kun juuri juuri tyypillisesti hakeutuvat noihin tehtäviin. Eivät suostu alistettavaksi ja asemallaan haluavat osoittaa olevansa toisten yläpuolella. Ovat hyvin itsekeskeistä ja asioiden on mentävä juuri niin kuin he haluavat niin työelämässä kuin yksityiselämässä. Eivät henäe itsessään mitään vikaa. Ihmiset ovat heille vain käyttötavaraa.
No näin on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei.
Menestyminen ei korreloi noiden piirteiden kanssa, eli siinä mielessä tulee yllätyksenä, ettei ole syy-seyuraussuhdetta.
Mutta ei tule yllätyksenä siinä mielessä, että ennen kuin jonkun tuntee, niin pitää varautua luurankoihin.
Niinpä. Usein korrelaation puuttumista ei tajuta ottaa huomioon ja sitten tulee yllätyksenä kontrollointi, fyysinen väkivalta ja nöyryyttäminen. Ne eivät tietenkään tule esiin heti. Mikään asema tai status ei ole terveen mielen tae.
Ap
Toisaalta ei menestyminen tarkoita sitä, että seurustelisi ap:n kaltaisen yksikertaisen loukkaantujapersoonan kanssa.
Se on aina huvittavaa kun seuraa vierestä miten nainen toisen jälkeen on haltioissaan kun ovat sellaisen helmen saaneet itselleen. Kannattaa pysyä omalla tasollaan, niin on vastuskin suunnilleen samaa tasoa. Huonolla itsetunnolla varustettuihin tää iskee täysillä.
Toinen huvini on naispuolisten narsistien noh ei nyt kiusaaminen vaan sellainen pieni härnäys. Kun osaa pitää riittävää etäisyyttä, omaa terveen itsetunnon ja tietää pelit ja temput, niin on kiva saada ne kiemurtelemaan ja polkemaan jalkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on aina huvittavaa kun seuraa vierestä miten nainen toisen jälkeen on haltioissaan kun ovat sellaisen helmen saaneet itselleen. Kannattaa pysyä omalla tasollaan, niin on vastuskin suunnilleen samaa tasoa. Huonolla itsetunnolla varustettuihin tää iskee täysillä.
Toinen huvini on naispuolisten narsistien noh ei nyt kiusaaminen vaan sellainen pieni härnäys. Kun osaa pitää riittävää etäisyyttä, omaa terveen itsetunnon ja tietää pelit ja temput, niin on kiva saada ne kiemurtelemaan ja polkemaan jalkaa.
Sinun tasosi on ainakin verbaaliselta ilmaisultaan rajoittuneiden ihmisten taso.
Vierailija kirjoitti:
Deittailin vähän aikaa juuri tuollaista miestä, joka oli tosi komea, menestyvä ja piiritti mua ihan hulluna. Sitten hänessä alkoi näkyä ikäviä piirteitä, naureskelua mun naisellisuudelle sekä vähättelyä sille, että olin "vain" tanssija. En jäänyt pahemmin ikävöimään, kun sanoin ikuiset heipat:D
Ensin jumalointia pari kuukautta ja sen jälkeen naureskelua loppuaika. Sellaista se juuri on.
Aika usein kunnianhimo, menestys ja manipuloiva, narsistinen luonne korreloivat keskenään. Eli en olisi yllättynyt.
Tyypillisimmillään ihmissuhde tällaisen tyypin kanssa kestää sen reilut 2kk. Ensimmäiset kaksi kuukautta on aivan ihanaa. Sen jälkeen alkaa tulla pieniä piikkejä sieltä täältä ja lopulta avointa naureskelua se virne naamalla. Kumma, etteivät nämä jaksa pitää todellista luonnettaan piilossa tuon pitempää.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä hankalammaksi tulevat apajat ainakin omanikäisten keskuudessa.
Nämä menee niin pitkälle kuin heidän annetaan mennä. Heillä ei ole itsessään minkäänlaisia pidäkkeitä tai rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koska olen nähnyt tuollaisia persoonia työelämässä.
Et tunne johtavassa asemassa olevia henkilöitä.
Toki tunnen. Heitä on sekä kollegoina, asiakkaina että tuttavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koska olen nähnyt tuollaisia persoonia työelämässä.
Et tunne johtavassa asemassa olevia henkilöitä.
Toki tunnen. Heitä on sekä kollegoina, asiakkaina että tuttavina.
Mulla oli vanhempina ja isovanhempina. Ja nykyään puolisona myöskin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei.
Menestyminen ei korreloi noiden piirteiden kanssa, eli siinä mielessä tulee yllätyksenä, ettei ole syy-seyuraussuhdetta.
Mutta ei tule yllätyksenä siinä mielessä, että ennen kuin jonkun tuntee, niin pitää varautua luurankoihin.
Menestys korreloi hyvinkin monien epämiellyttävien piirteiden kanssa. Ne vain ilmenevät työelämässä eri tavoin kuin yksityiselämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei.
Menestys korreloi hyvinkin monien epämiellyttävien piirteiden kanssa. Ne vain ilmenevät työelämässä eri tavoin kuin yksityiselämässä.
Niin ja ainakin yksi tällainen tuntemani henkilö vaihtaa johtajan paikkaa viiden vuoden välein. Voi olla että ne ikävät piirteet pysyvät työelämässä piilossa vähän pitempään kuin yksityiselämässä.
Heti se ei yleensä tapahdu. Vasta kuukausi tai pari tutustumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksoottinen sellainen?
Balettitanssija.
Tapailin viime syksynä tällaista. Hän tapaili samaan aikaan myös jotain, jonka kanssa kävi baletissa ja teatterissa. Heidän suhde kesti alle 3kk.
Eksoottinen sellainen?