Miltäköhän tuntuisi tehdä työtä ilman palkkaa, siis tukia vastaan
Itse luulen, että stressaantuisin tilanteesta niin paljon, että en varmaan oppisi oikein mitään ja kaikenlaisissa yksinkertaisissakin tehtävissä tulisi tehtyä katastrofaalisia tai ainakin monia virheitä.
Toivon siksikin, että ainakaan omalle työpaikalleni ei tule mihinkään tehtävään yhtään ihmistä, joka on pakotettu töihin tukia saadakseen.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok oli, minut palkattiin lopulta ihan palkkatöihin ko. yritykseen. En taatusti olisi päässyt ilman tuota ilmaisjaksoa missä todistin osaamiseni.
Miksi tätä on alapeukutettu? Onko kateutta ilmassa? Katkeruutta, ettei teille ole käynyt samoin? Jotkut osaa, jotkut sitten taas ei.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kivaa, kun ei ole varaa ostaa edes sitä bussilippua, että pääsisi sinne työpaikalle. Tai jos ostat bussilipun, niin sitten et syö.
Asumistuki 300€
Peruspäiväraha 500€
Kulukorvaus 20*9€ eli 180€
yhteensä 980€
Jos tuolla summalla ei saa ostettua SEKÄ ruokaa ETTÄ bussilippua niin kannatta vähän tarkastella kulutustottumuksiaan uudelleen. Siltikin, vaikka tuosta vähennetään vuokra ja pakolliset asumiskulut.
Yhteensä 980 e, joista 800 menee siihen vuokraan.
Miten sä tällä hetkellä selviät kuluistasi, kun et vielä saa sitä 180€ kulukorvausta, vaan tulosi ovat vain 800€/kk?
Olisihan se aika perseestä. Kannustaisi varmasti etsimään työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2
Vierailija kirjoitti:
Niin, sitä eivät päättäjät tosin osaa ajatella että sellainen tukityöntekijä voi koitua firmalle tappioksi.
Meiilä oli 3 tyyppiä sillä 9e liksalla tukijuttu. Ei niitä kiinnostanut tehdä töitään niinku piti, koska eivät ole selvittelemässä sotkujaan myöhemmin. Kyllä niitä selvilteltiinkin.
En minä heitä huku. Ymmärtäähän sen, kun vieressä oleva tyyppi tienaa 2500ekk samoista töistä.
Noin minäkin luulen käyvän. Eipä siinä tuilla eläessä ja ilmaistöitä tehdessä oikein järki juokse, kun yrittää miettiä, miten yhteiskunnalla on varaa noihin järjestelyihin. Virheitähän siinä tekee. Minkä sille voi. Ja kun tällainen päälle viisikymppinen, asiallisen ja kiltin oloinen, entinen pankkitäti sanoo yrittäneensä parhaansa, ei voi mitään.
Tuskin tuo tulee aikuisia ihmisiä koskemaan. Lähinnä parikymppisiä, koulunsa keskeyttäneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok oli, minut palkattiin lopulta ihan palkkatöihin ko. yritykseen. En taatusti olisi päässyt ilman tuota ilmaisjaksoa missä todistin osaamiseni.
Miksi tätä on alapeukutettu? Onko kateutta ilmassa? Katkeruutta, ettei teille ole käynyt samoin? Jotkut osaa, jotkut sitten taas ei.
-eri
Koska oikeasti osaavan ihmisen ei tarvitse todistella osaamistaan ilmaistöissä, vaan hänelle maksetaan palkkaa ensimmäisestä työpäivästä lähtien. Siksi on kovin säälittävää olla kiitollinen siitä, että saa raataa ilmaistöissä.
Minä teen yhdeksällä eurolla töitä 14 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Näinpä. Siksi sinä teet niitä ilmaistöitä ja me osaajat palkkatöitä. Eikä muuten ole yhtään kateutta ilmassa ainakaan täältä palkkatöissä käyvien suunnalta. Sinua saattaa toki harmittaa, ettei osaamisesi riitä palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Katsos kun nyt ei puhuttu sinun työpaikastasi, vaan tulevista sossuloisten pakkotöistä.
Mä olen työtön työkokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kivaa, kun ei ole varaa ostaa edes sitä bussilippua, että pääsisi sinne työpaikalle. Tai jos ostat bussilipun, niin sitten et syö.
Asumistuki 300€
Peruspäiväraha 500€
yhteensä 980€
Jos tuolla summalla ei saa ostettua SEKÄ ruokaa ETTÄ bussilippua niin kannatta vähän tarkastella kulutustottumuksiaan uudelleen. Siltikin, vaikka tuosta vähennetään vuokra ja pakolliset asumiskulut.
Tossa naapurissa on vuokrakämppä vapaana, vähän päälle 500€/kk, PK seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Katsos kun nyt ei puhuttu sinun työpaikastasi, vaan tulevista sossuloisten pakkotöistä.
Ole vain. Mutta silti nyt keskustelunaiheena ei ole sinun työsi, vaan tämä tuleva uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kukaan ei ole kateellinen sinulle siitä, että teit ilmaiseksi/9 euron päiväpalkalla töitä.
Menisitkö uudestaan tekemään saman? Etkö haluaisi sanoa työnantajalle, että olet jo kerran tehnyt ilmaiskierroksen ja osaat, mitä pyydetään?
Miksi sinusta on oikein teettää halpatyötä ihmisillä, jotka osaavat jo tarvittavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sekuntiakaan.
Sulla on aika kova tuntipalkka. Missä hommassa maksetaan noin hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sekuntiakaan.
Missä kohtaa sanoin olevani töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki 300€
Peruspäiväraha 500€
yhteensä 980€
Mitä se hyödyttää, jos työpaikka on Oulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en sekuntiakaan.
Pääministerin hommissa nyt ainakin. Saa "hieman" enemmän kuin 9€/14min.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki 300€
Peruspäiväraha 500€
yhteensä 980€
Mitä se hyödyttää, jos työpaikka on Oulussa?
Ei mitään. Miksi luulet, että Oulussa työskentelevän on muutettava pk-seudulle, vaikka Oulussakin saa asuntoja 500€/kk hintaan ja jopa edullisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole vain. Mutta silti nyt keskustelunaiheena ei ole sinun työsi, vaan tämä tuleva uudistus.
Mä puhuin siitä että mun työ ei ole pientä puuhastelua. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä puhuin siitä että mun työ ei ole pientä puuhastelua. Ymmärrätkö?
Ymmärrän. Missä vaiheessa sinä opit ymmärtämään, että SINUN TYÖSI EI OLE NYT PUHEENAIHEENA!
Muutat halvempaan asuntoon niin sekin ongelma poistuu. Työttömänä on karsittava elintasostaan, jos aikoo pärjätä.