Tinder mies huijasi Fannylta 90 000 euroa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/55890e2f-c1af-4a70-9b22-d617757146c2
Siis miten nykypäivänä enää kukaan haksahtaa nettishuijareihin?
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä kommentoivat vaivaudu edes lukemaan juttua. Nainen EI ollut varakas, vaan otti lainaa n. 55 000e kun kuvitteli saavansa 120 000e näillä kryptovaluuttasijoituksilla. Myydystä asunnosta oli saanut oman arvioni mukaan n. 35t.
Täällä ihmiset kadehtii kaikkia, joilla luulee olevan enemmän varoja kuin itsellä. Omistusasujatkin, joilla asunto maksettu, ovat sietämättömiä pohattoja, kun itse vasta makselee lainoja.
Eläkeläisissäkin on varakkaita ja köyhiä. Kaikki eivät ole samaa kastia. Jos joltain eläkeläiseltä löytyy rahoja huijattavaksi, se ei tarkoita, että kaikki eläkeläiset ovat rikkaita. Voi pyhä yksinkertaisuus. Vaatikaa itseltänne vähän enemmän, mitä tulee järjenkäyttöön.
Joo, mä ihmettelen kans tätä
Kynä laitetaan sauhuamaan heti jutun alkurivien perusteella. Jutussa oli selkeästi mainittu, että lainarahalla, mutta tarina piti vain lukea loppuun asti.
Harvalla kolmekymppisellä olisikaan tuollaisia summia pankissa.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus. Rakastetuksi tuleminen. Ne tuntuu olevan niin tärkeitä.
Kaveri hyvin koulutettu ja korkeassa virassa työskentelevä, urheilullinen, hoikka nainen lankesi myös vastaavaan.
Hän onneksi oli alusta saakka avoin meille parille kaverille. Hän vaan hymyili, nauroi ja oli onnesta soikeena. Nyt löyty mies, joka tajuaa häntä!!
Lähes pari viikkoa meni. Tämä puhui puhelimessa lähes kaiken vapaa-aikansa ja lirkutteli. Se oli printannut tämän miehen kuvia ja kehystänyt.
Siinä vaiheessa mulla nousi niskakarvat pystyyn, että hetkonen. Nää kuvat on jostain kuvapankista! "Voi ollakin, kun se mies on malli!". Niinpä tietenkin juu.
Kerroin huoleni toiselle kaverille ja alettiin ruotimaan, että mitä kaikkea on miehestä puhunut jne. Mitään muuta raskauttavaa ei ollut tapahtunut, vielä..
Parin päivän päästä oli ostamassa Barcelonaan lippuja! He tapaavat vihdoin!
Hän maksaa kummankin matkan sille ja tolle tilille.. mies saa edullisemmin sieltä päästä hankittua jne. Aivan outoa säätöä.
Kertoi sille miehelle, että kaverit puuttuu peliin. Sitten alkoi se luottamusräntti, dtkö luota muhun!?
Rakkauden menettämisen pelko astui kuvaan. Eikä kavereille saa enää kertoo mitään.
Lähetti tuhat euroa, mutta yhä oli meille avoin. Sitten kävikin niin, että mies ei pääsekään tapaamiseen.
Hän on työnsä takia jumissa Nigeriassa. Hänen varat on jäädytetty, sähkötä rahaa, että pääsee britteihin. Yms.
Onneksi, ONNEKSI, kaveri odotti meidän mielipiteitä, eikä vaan lähettänyt rahaa. Olis ollut jo 20000 euroo tällä kertaa.
Nyt lähettiinkin poliisilaitokselle. Kaveria hävetti, hän suri.. oli aivan tolaltaan, että näinkö tässä nyt kävi hänelle!!! Fiksulle ja hyvinkin rationaaliselle, itsenäiselle naiselle? Miten se rakkauden tarve, huuma sumentaakaan ajattelua. Hän on lähinnä naureskellut, kun lehdistä näitä lukee. Miten voi olla nykyään vielä noin hönttejä?!
Tuosta on nyt n. 10 vuotta ja niinpä näitä edelleen luetaan.
Hän menetti tonnin. Ketään ei ole koskaan saatu kiinni. Itsetunnon rippeet kasasi ja nousi tuhkasta.
Ihmiset pitäkää toisistanne huolta.
Ei näissä ole kyse rakkaudesta vaan sosiaalisesta statuksesta, kuten aika monissa muissakin parisuhteissa.
Kuinka Fanny kehtaa tulla omilla kasvoillaan julkisuuteen?
Mutta nykyihminen haluaa sen 15 min, vaikka kuinka typerässä valossa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuntuu olevan paljon varakkaita ja yksinäisiä ihmisiä.
Sitä mäkin ihmettelen. Ja vielä nuori nainen! Sinkku mäkin olen enkä ole moista rahaa ikinä nähnytkään. En ole nähnyt edes 900 e. Joskus harvoin 90 e.
Tajutonta että ihmiset kuvittelee saavansa jotain pikavoittoja näissä huijauksissa.
'Samaan aikaan maailmassa on miljoonia ammatikseen sijoittavia. Kai he ammattilaisina tarttuisivat näihin sijoituksiin ja rikkauksiin jo ne olisivat totta.
Miksi ihmiset ei käytä arkijärkeä? Miksi ihmiset antavat rahat tuntemattomille?
Toivottavasti Fanny joutuu maksamaan joka sentin takaisin. Naisvangitkin pääsevät lähes aina lepäilelmään Hämeenlinnan avovankilaan. Se ei ole edes varsinainen vankila vaan lähinnä lepo ja virkistymispaikka. Se punavuoren missikin sinne sijoitetaan ja varmaan se joensuun muusa myös.
Jos minulla olisi keino tehdä rahaa kryptovaluutoilla en taatusti kertoisi sitä muille. Enkä taatusti lähtisi jakamaan sitä tietoa netissä jonkun ulkkarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on ahneudesta, siihenhän kaikki rahahuijaukset perustuvat. Älyttömiin tuottoihin. Silleen toimi pyramidihuijauksetkin.
Ei Fanny minusta ahneudesta tuohon haksahtanut, vaan ajatteli että sijoitetaan nyt sitten tuonne miehen mieliksi kun se on tälle niin tärkeätä. Siis hyväntahtoisuuttaan.
Eipä sitten mitään itkemistä pitäisi olla, jos halusi olla hyväntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Fanny joutuu maksamaan joka sentin takaisin. Naisvangitkin pääsevät lähes aina lepäilelmään Hämeenlinnan avovankilaan. Se ei ole edes varsinainen vankila vaan lähinnä lepo ja virkistymispaikka. Se punavuoren missikin sinne sijoitetaan ja varmaan se joensuun muusa myös.
Fannylle tekee hyvää istua häkissä ilman nettiä ja puhelinta. Ainakaan sinä aikana hän ei joudu uudestaan näiden huijareiden huijaamaksi ja kasvata velkojaan.
Ei minua yllätä se, että ulkomaalaiset vedättää suominaista. Näitä tapahtumia on varmaan paljon myös perhe elämän kautta tehdyt huijaukset kansalaisuuden saamiseksi.
Ei tuo nuori poika-mies mitään pahaa tahtonut. Kyse ei ollut terrorismismista eikä muustakaan.
Rakasti
Sijoittaminen rekisteröimättömiin yrityksiin pitäisi tehdä laittomaksi ja rangaistavaksi jotta huijaukset loppuvat. Pankit voidaan määrätä pyytämään asiakkaalta rekisteri ym. tiedot yrityksistä joihin rahoja ollaan siirtämässä.
Fannin juttu ei ole mitään siihen verrattuna, mitä mulle tapahtui. Eli sain sähköpostiviestin, jossa mun kaukaisen sukulaisen kerrottiin kuolleen Angolassa tms. afrikkalaisessa maassa. Hän oli jättänyt mulle miljoonien perinnön, josta tietenkin suuresti ilahduin. Siitä alkoi sitten tiivis viestienvaihto asianhoitajan kanssa, sillä he joutuivat kuljettamaan mun rahoja läpi mitä uskomattomimpien esteiden. Välillä he tarvitsivat rahaa rikollisjärjestöjen lahjomiseen, johon sanoin aina, että "Joo, joo, maksan ihan kohta". Mun suunnitelmissa oli siis antaa heille mun perinnöstä pieni osa, koska he ilmiselvästikin olivat kunnon miehiä. Siinä vaiheessa, kun kerroin heille mun aikeet, he hiljenivät saman tien. Itse en tietenkään tätä sulattanut, vaan lähetin heille tulenkatkuisen viestin, jossa kerroin FBI:n, KGP:n, Stasin, muukalaislegioonan ja interpolin olevan heidän jäljillään johtuen siitä, että he käyttivät hyödykseen mun hyväuskoisuutta ja ryöstivät mun perinnön:(
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nuori poika-mies mitään pahaa tahtonut. Kyse ei ollut terrorismismista eikä muustakaan.
Rakasti
Nimenomaan rakkauskirjeiden tuotoilla rahoitetaan terroristijärjestöjen aseiden hankintaa ja toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysehän on ahneudesta, siihenhän kaikki rahahuijaukset perustuvat. Älyttömiin tuottoihin. Silleen toimi pyramidihuijauksetkin.
Ei Fanny minusta ahneudesta tuohon haksahtanut, vaan ajatteli että sijoitetaan nyt sitten tuonne miehen mieliksi kun se on tälle niin tärkeätä. Siis hyväntahtoisuuttaan.
Fannya voidaan syyttää huumausainerikollisuuden rahoittamisesta tai vaikka asekaupasta riippuen mihin nämä Fannylta saamansa rahat käyttävät.
Vieläkin jaksaa ihmisten tyhmyys joka kerta yllättää. Vai onko tässä ollut enää edes sinisilmäisyydestä kyse? Onko nainen vain ottanut tietoisen riskin ja sitten itkee iltapskssa joutuneensa huijatuksi, kun neula osuikin rosvosektoriin (ei yllättäen)?
Kun en oikeasti ymmärrä, että ihminen voisi olla niin tyhmä, että hyväuskoisuuttaan tällaisiin lankeaa. Sama kaikki nuo sähköposti ym. huijaukset, joissa huijari esiintyy jonain viranomaistahona. Ei tule mieleen ennen rahojen siirtämistä "turvatilille", että sille viranomaiselle voisi soittaa ja varmistaa asian?
Silti, viime mainittuihin haksahtamisen vielä jotenkin ymmärtää, jos uhri ei ole tottunut toimimaan verkkoympäristössä. Mutta se, että joku on niin stnan uuvatti että.lähettää rahaa jollekin Fernandolle/Nadjalle pelkän whatsup-tuntemisen perusteella, ei selity kyllä millään muulla kuin uhrin todella alhaisella älykkyydellä. Vaikka olisi miten yksin ja epätoivoinen niin siinä vaiheessa kun toinen alkaa vaatia rahaa, pitäisi älytä viheltää peli poikki. Vai se epätoivoko siinä onkin taustalla? Mieluummin vaikka maksaa siitä, että joku feikkiprofiili lähettelee herttaisia viestejä kuin palaa siihen, ettei puhelin ikinä kilahda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fannya voidaan syyttää huumausainerikollisuuden rahoittamisesta tai vaikka asekaupasta riippuen mihin nämä Fannylta saamansa rahat käyttävät.
Matkustelu maailmalla loppuu äkkiä kansainväliseksi rikolliseksi todetulta suomaliselta kun passi ei enää kelpaa passintarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Lähetti tuhat euroa, mutta yhä oli meille avoin. Sitten kävikin niin, että mies ei pääsekään tapaamiseen.
Hän on työnsä takia jumissa Nigeriassa. Hänen varat on jäädytetty, sähkötä rahaa, että pääsee britteihin. Yms.
Onneksi, ONNEKSI, kaveri odotti meidän mielipiteitä, eikä vaan lähettänyt rahaa. Olis ollut jo 20000 euroo tällä kertaa.
Nyt lähettiinkin poliisilaitokselle. Kaveria hävetti, hän suri.. oli aivan tolaltaan, että näinkö tässä nyt kävi hänelle!!! Fiksulle ja hyvinkin rationaaliselle, itsenäiselle naiselle? Miten se rakkauden tarve, huuma sumentaakaan ajattelua. Hän on lähinnä naureskellut, kun lehdistä näitä lukee. Miten voi olla nykyään vielä noin hönttejä?!
Tuosta on nyt n. 10 vuotta ja niinpä näitä edelleen luetaan.
Hän menetti tonnin. Ketään ei ole koskaan saatu kiinni. Itsetunnon rippeet kasasi ja nousi tuhkasta.
Ihmiset pitäkää toisistanne huolta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on looginen virhe. Fiksu ja rationaalinen henkilö (mies/nainen/muu) ei lähetä tonnia jollekin nettituttavuudelle.
Näitä lukiessa tulee mieleen että huijareilla ne rahat on paremmassa käytössä, nää jotka niitä lähettelee ei ainakaan rahaa osaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin jaksaa ihmisten tyhmyys joka kerta yllättää. Vai onko tässä ollut enää edes sinisilmäisyydestä kyse? Onko nainen vain ottanut tietoisen riskin ja sitten itkee iltapskssa joutuneensa huijatuksi, kun neula osuikin rosvosektoriin (ei yllättäen)?
Kun en oikeasti ymmärrä, että ihminen voisi olla niin tyhmä, että hyväuskoisuuttaan tällaisiin lankeaa. Sama kaikki nuo sähköposti ym. huijaukset, joissa huijari esiintyy jonain viranomaistahona. Ei tule mieleen ennen rahojen siirtämistä "turvatilille", että sille viranomaiselle voisi soittaa ja varmistaa asian?
Silti, viime mainittuihin haksahtamisen vielä jotenkin ymmärtää, jos uhri ei ole tottunut toimimaan verkkoympäristössä. Mutta se, että joku on niin stnan uuvatti että.lähettää rahaa jollekin Fernandolle/Nadjalle pelkän whatsup-tuntemisen perusteella, ei selity kyllä millään muulla kuin uhrin todella alhaisella älykkyydellä. Vaikka olisi miten yksin ja epätoivoinen niin siinä vaiheessa kun toinen alkaa vaatia rahaa, pitäisi älytä viheltää peli poikki. Vai se epätoivoko siinä onkin taustalla? Mieluummin vaikka maksaa siitä, että joku feikkiprofiili lähettelee herttaisia viestejä kuin palaa siihen, ettei puhelin ikinä kilahda?
Rikollinen ei jätä helppoa rahanlähdettä välttämättä rauhaan vaan tulee vaikka kotiovelle jos lopetat maksamisen. Suomessa kaikkien osoitetiedot saa nimellä kuka vaan väestötietovirastosta.
Ihme, että hän on esiintynyt juttussa omalla nimellään ja kasvoillaan.
Ei taida mikään valistuksen määrä mennä perille joillekin ihmisille. Vaikka kuinka paljon näistä on varoitettu.