Siis onko jonkun mielestä ihan oikeasti normaalia KIELTÄÄ puolisoaan menemästä baarin
Miksi sitten ollaan edes yhdessä jos ei sen vertaa luoteta?
Kommentit (53)
Ilmankos puolet liitoista päättyy eroon, kun olette tuollaista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei seuraa hyvää, jos hilluu kavereiden kanssa.
Mitä sen seurauksena sitten tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies ei osaa käyttäytyä, eikä hänellä ole sen vertaa luonnetta ja käyttäytymismallia, että pysyisi vaimonsa luona. Normaalimieheltä sitä ei tarvitse kieltää, koska hänelle ei tule edes mieleen lähteä yksin.
Miten niin? Kyllä minusta on ihan normaalia mennä baariin yksin tai kavereiden kanssa ilman kumppania. Miksi ei olisi? Miten baariin meno yksin eroaa muista menemisistä - oletan, että on kuitenkin ihan ok mennä yksin lefaan/uimahalliin/lenkille/kauppaan/Tampereelle/shoppailemaan/lounaskahvilaan/jne, joten miksi nimenomaan baariin meno yksin ei olisi normaalia?
Ihan mielenkiinnosta. Miksi on parisuhteessa olevalla tarve mennä kapakkaan yksin? Mitä hän sieltä hakee ja miksi hakee?
Vastasin tähän jo, mutta vielä lisäkysymys: Miten se baari eroaa muista mainituista paikoista: uimahali, leffateatteri, lenkkeilymaasto, kauppa, Tampere (tai muu kaupunki), ostoskeskus, lounaskahvila....? Näihin lienee ok mennä yksin (ilman kumppania), miksi baarin kohdalla asia olisi jotenkin erilainen?
Miksi kukaan ei vastaa tähän?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittanut tämän ennenkin...
- Kauan sitten, kun lapset olivat ala-asteella, niin sattui vanhempainyhdistys (tms. en muista oikeaa nimeä) toimimaan todella aktiivisesti ja vielä useamman vuoden ajan ja porukka tutustui toisiinsa varsin hyvin.
- Kerran keväällä viimeisen sen lukuvuoden tapahtuman jälkeen alkoi heillä itää ajatus lähteä yhdessä porukalla kaupungille, ensin syömään ja sen jälkeen paikalliseen yhdistettyyn tanssi-karaoke-ja yökerhomestaan.
- Idea sai tulta alleen, paitsi yksi aktiiveista totesi: "Jos lähden kansanne yökerhoon, seuraavana päivänä avioero on meillä vireillä; ei käy...."
Sanattomaksi veti...
Olisit kysynyt, miksi tuohon kieltoon on päädytty.
Ei ketään voi tietenkään kieltää menemästä.
Sen sijaan jokaisella on oikeus ja jopa vastuu vetää omat rajansa siihen, millaisessa parisuhteessa suostuu olemaan. Jos joku ei halua olla suhteessa ihmisen kanssa, joka juoksee baareissa, niin ei se baarikärpänen voi häntäkään kieltää eroamasta.
Itse eroaisin ihan itsestäänselvästi, jos mieheni juoksisi baareissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos seuraavalle päivälle on sovittu jotain ja se peruuntuu, kun toinen on ryypännyt pilkkuun asti, niin jatkossa varmaan tulee kielto lähteä. Tosin eihän tuo kauaa kestä ennen kuin ero on hoidettu.
Eikö aikuinen ihminen itse osaa olla menemättä baariin silloin kun on seuraavalle päivälle sovittuja menoja vaan se täytyy erikseen kieltää?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ajatellut, että Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa olisi jotenkin omituista liikkua julkisilla paikoilla ilman kumppania - täällä palstalla on tullut useinkin vastaan käsitys, että nimenomaan ravintoloihin tai baareihin ei pitäisi mennä itsekseen. Se on minulle aika erikoinen ajatus.
No siis lähtökohtaisesti varsinkin suomalaiset juo humalahakuisesti, jolloin yleensä sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies ei osaa käyttäytyä, eikä hänellä ole sen vertaa luonnetta ja käyttäytymismallia, että pysyisi vaimonsa luona. Normaalimieheltä sitä ei tarvitse kieltää, koska hänelle ei tule edes mieleen lähteä yksin.
Miten niin? Kyllä minusta on ihan normaalia mennä baariin yksin tai kavereiden kanssa ilman kumppania. Miksi ei olisi? Miten baariin meno yksin eroaa muista menemisistä - oletan, että on kuitenkin ihan ok mennä yksin lefaan/uimahalliin/lenkille/kauppaan/Tampereelle/shoppailemaan/lounaskahvilaan/jne, joten miksi nimenomaan baariin meno yksin ei olisi normaalia?
Ihan mielenkiinnosta. Miksi on parisuhteessa olevalla tarve mennä kapakkaan yksin? Mitä hän sieltä hakee ja miksi hakee?
Minun miehelläni on sellainen rutiini ollut ihan aina, että käy joka lauantai juomassa yhden tuopin olutta ja siinä samalla hän täyttää loton ja vakioveikkauksen siinä pöydässä. Se on hänen juttunsa. (ellei olla jossain lomalla, niin ei käy oluella)
Hän juo vain sen yhden oluen. Ei osta kotiin olutta eikä kännäile. Hän ei ole koskaan ollut humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seuraavalle päivälle on sovittu jotain ja se peruuntuu, kun toinen on ryypännyt pilkkuun asti, niin jatkossa varmaan tulee kielto lähteä. Tosin eihän tuo kauaa kestä ennen kuin ero on hoidettu.
Eikö aikuinen ihminen itse osaa olla menemättä baariin silloin kun on seuraavalle päivälle sovittuja menoja vaan se täytyy erikseen kieltää?
Tätä minäkin ihmettelen. Tai miten se edes on sen toisen osapuolen ongelma. Luulisi, että on henkilön oma ongelmansa, jos on väsynyt seuraavana päivänä, kun itsellä on menoa, ja toisaalta eihän baarissa olo sinänsä itsessään väsytä - itse olen usein juonut baarissa vain vaikka 1-2 olutta tai jotain alkoholittomia, ja ihan pirteä ja virkeä olen ollut seuraavana päivänä, kun on ollut menoa. Aikusien ihmisen pitää itse osata arvioida, mite voi edellisenä iltana tehdä, ja aikuisen ihmisen täytyy itse huolehtia jaksamisestaa eri menojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ajatellut, että Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa olisi jotenkin omituista liikkua julkisilla paikoilla ilman kumppania - täällä palstalla on tullut useinkin vastaan käsitys, että nimenomaan ravintoloihin tai baareihin ei pitäisi mennä itsekseen. Se on minulle aika erikoinen ajatus.
No siis lähtökohtaisesti varsinkin suomalaiset juo humalahakuisesti, jolloin yleensä sattuu ja tapahtuu.
Mitä silloin sattuu ja tapahtuu? Itse olen ollut useinkin humalassa, mutta lähinnä silloin on höpötelty kavereiden kanssa. Olen nähnyt myös paljon tuttuja humalassa, mutta mitään erikoisempaa ei koskaan ole sattunut ja tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kumppanin läsnäolo tähän siis liittyy? Miksi se, että ihmiset juovat humalahakuisesti, pitäisi olla jokin syy, ettei saa mennä jonnekin paikkaan ilman kumppania? Pitäisi siis vetää perseet yhdessä vai?
Ei seuraa hyvää, jos hilluu kavereiden kanssa.