Mitä outoja parisuhde tapoja teillä on?
Mitä muut ovat ihmetelleet tai mistä ette edes viitsi kertoa kenellekkään?
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen tapa, jota ystäväni ovat pitäneet outona: meillä on kummallakin omat pyykkikorit ja kumpikin huolehtii oman pyykkinsä pesemisestä. Lakanat ja pyyhkeet pyöräyttää koneessa se kumpi ehtii.
Meillä sama. Minusta olisi jotenkin vaivaannuttavaa, jos toinen laittaisi minun vaatteitani kuivumaan.
Meillä on myös monia "omia astioita", siis eriparisia lautasia ja mukeja teksteillä, jotka tiskataan itse. Pannut ja kattilat tiskaa kumpi ehtii/haluaa.
Et voi olla tosissasi?
Ostetaan hölmöjä lahjoja toisillemme. Hän ostaa minulle värikkäitä keksipurkkeja ja minä hänelle VHS kasetteja.
Halailemme, pussailemme, suutelemme usein. Olemme välillä tosi kiinni toisissamme. Lapsia ja heidän kavereitaan joskus ärsyttää tai huvittaa, mutta so not, niin me vaan toimitaan. Lisäksi hassutellaan tekemällä joihinkin tuttuihin biiseihin uusia sanoituksia esim. päivänpolitiikasta tai muista tapahtumista. Joskus leperrellään ja lässytellään toisillemme.
Ennen nukahtamista, yöpusujen jälkeen, kiitämme toisiamme kuluneesta yhteisestä päivästä.
Ihme kyllä meillä on tämän lisäksi myös toimiva seksielämä, joka on nykyään parisuhteissa kai harvinaisuus.
Yhdessä jo 20 vuotta.
Mues viihtyy omissa oloissaan kämpässään eikäsaa häiritä. Se on lievästi loukkaavaa. Tarkoitin siis avomies.
Kadehdin niitä joiden mies halailee ym. Oma mies ei sellaistaa tee. Ei ole edes lapsia pitänyt sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Mues viihtyy omissa oloissaan kämpässään eikäsaa häiritä. Se on lievästi loukkaavaa. Tarkoitin siis avomies.
Teillä tuntuu menevän muesisi kanssa hyvin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ollut lapsesta asti välillä tosi kovia migreenejä, en näe selvästi ja tuntuu että käsi turpoaa. Mieheni lukee minulle silloin Neiti Etsiviä ja piirtää selkääni ihan kuin äitini teki kun olin lapsi. Naurettavaa mutta siinä tilanteessa se jotenkin rauhoittaa ja nukahdan helpommin.
Itsellä on kanssa noita migreenejä että menee näkö ja jäsenet puutuu. Ensimmäisen kerran menin niin paniikkiin että luulin saaneeni aivohalvauksen. En nähnyt itse käyttää puhelinta joten käsikopelolla konttasin naapurin oven taakse ja hän soitti 112. Ahdistaa vieläkin ajatella sitä tilannetta. Nykyään minulla hyvin toimiva estolääkitys, viimeisestä kohtauksesta kolme vuotta.
Miten tämä liittyi ketjun aiheeseen?
Täällä on niin ihania viestejä mahtavista parisuhteista. Monessa suhteessa tuntuu olevan paljon positiivista leikkisyyttä, ihania yhteisiä hassuja tapoja, paljon läheisyyttä ja yhteenkuuluvuutta. Itsellä on eroprosessi menossa, joten tämä on todellakin parisuhde goals -ketju itselle. Todella mukavaa, että täällä on tällainen ketju!
Huumori on parasta suhteessa. Leikkimielisyys on aikuisellekin tärkeää.
Jokaisena jouluaattona niin vaimo kuin kumpikin lapsi tunnustaa käsi raamatulla tekemänsä synnit ja anelee anteeksiantoa.
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin niitä joiden mies halailee ym. Oma mies ei sellaistaa tee. Ei ole edes lapsia pitänyt sylissä.
Oletko itse halaillut miestäsi? Teetkö itse aloitteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoutta jo kolme vuosikymmentä kirjoitti:
Halataan ja suudellaan joka päivä jopa kymmeniä kertoja. Keskustellaan avoimesti ja kuunnellaan. Riitoja ei oikeastaan koskaan. Ollaan oltu yhdessä yli 30 vuotta mutta silti käyttäydytään kuin vastanaineet.
Siinähän niitä outoja tapoja kerrakseen - jos verrataan nykyajan 'parisuhteisiin'...
Täällä sama mutta yhdessä vasta 14 vuotta.
Aika outoa mutta samalla myös söpöä on se, että mies käy antamassa mulle joka ilta hyvänyönsuukon koska menen häntä aiemmin nukkumaan. Semmonen iltarutiini 🥰Meillä taas mies lähtee töihin kukonlaulun aikaan. Joka aamuyö ennen lähtöä tulee kietomaan minut kuin muumion peittooni ja suukottelee poskelle. En raatsi sanoa että anna mun nukkua rauhassa.
Oletteko uusi pari? Mun mielestä toi kuulostaa aika söpöltä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä arki-iltoina puhutaan ehkä max 10 sanaa, mutta jokaikinen aamu, kun olemme kumpikin menneet työpaikalle laitamme tekstiviestin missä kerromme, että olemme perillä ja pusuja perään.
Ihmisistä tämä on outoa. Miten viettää iltaa yhdessä kotona eikä puhuta käytännössä katsoen mitään 😂. Meillä tämä toimii.
Meillä sama! Lisäksi saatetaan soitella parikin kertaa työpäivien aikana ja puheluissa ja viesteissä kyllä kerrotaan päivittäin että rakastetaan.
Lisäksi halataan melki joka kerta kun ohi kävellään. Mutta arjessa ei muuten oikein jutella mitään.
Olen nyt lomalla ja mies töissä. Varmaan kohta tulee viesti puhelimeen jossa kertoo rakastavansa ja parin tunnin päästä itse soitan hänelle ja kerron miten meni yhdessä tapaamisessa. Sitten vielä iltapäivällä soitellaan ja jutellaan mitä ostetaan kaupasta ja illan suunnitelmat.
Ollaan molemmat vähän introvertteja eli voisko se olla syynä?
Yhdessä ollaan oltu 18 vuotta ja keski-ikäinen pariskunta ollaan. 41 ja 51 vuotiaat.
Meillä on sängyssä possu. Se on siis koiran pehmolelu jonka ostin joskus vitsillä työreissusta tuliaiseksi mun miehelle. Possulla on nimikin mutta jääköön se sanomatta. Possu on myös kova kaljottelemaan ja tykkää ulkomaille reissaamisesta meidän kanssa.
Kämppisasumista. En pysty puhumaan asioista. Puhun ja motkotan vaikeimmat asiat luottotyypeille. Tehdään perheeseen ja sukulaisvierailuihin liittyvät jutut yhdessä. Asun koska taloudellisempaaja hain turvaa. Jos olisin tiennyt mitä tämä on, asuisin yksin.
Kohtalotovereita?
Vierailija kirjoitti:
Keskustelemme avoimesti asioista kuin aikuiset. Vaikuttaa hullulta tiedän.
Tämä. Me ei riidellä koskaan sillä keskustelemme asioista. Tätä on joidenkin vaikea ymmärtää, että miten niin ette riitele, ja että täytyy riidellä muuten on huono suhde (!)
Sellaisista asioista joista me mieheni kanssa keskustelemme, moni riitelee.
Vierailija kirjoitti:
Huumori on parasta suhteessa. Leikkimielisyys on aikuisellekin tärkeää.
Tämä on totta! Kukaan ei saa minua nauramaan niin kuin mieheni. Hän vieläkin lähettelee ihan hölmöjä postikortteja työmatkoiltaan. Soitellaan myös mutta noi kortit on meidän yhteinen vitsi:D
Vierailija kirjoitti:
Emme suutele, se jäi pois jo nuorena.
Olenkohan ihan ulalla, jos kuvittelen että suuteleminen on melko harvinaista ns. kypsemmilla kymmenillä, tai ylipäätään avioliiton kestettyä aikansa.
Meillä on sängyssä sika. Ihmissika. Kuorsaa ja vie peitot. Itsekästä.
Itsellä on kanssa noita migreenejä että menee näkö ja jäsenet puutuu. Ensimmäisen kerran menin niin paniikkiin että luulin saaneeni aivohalvauksen. En nähnyt itse käyttää puhelinta joten käsikopelolla konttasin naapurin oven taakse ja hän soitti 112. Ahdistaa vieläkin ajatella sitä tilannetta. Nykyään minulla hyvin toimiva estolääkitys, viimeisestä kohtauksesta kolme vuotta.