Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä jotkut syytää rahaa nuorille 17-20 vuotiaille ja taputtelee päätä ettei tarvitse tehdä töitä?

Vierailija
19.06.2023 |

20-vuotiaana ei vielä mitään työkokemusta kun vanhemmat maksaa kaiken. Auton, matkat, ryyppäämiset jne. Aikamoinen karhunpalvelus lapselle. Tänäkin kesänä ihmettelen kun moni tuon ikäinen loisii koko kesän vanhemman kukkarolla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa myös vanhoja 17-20-vuotiaita?

Vierailija
2/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksia jossa eläkkeellä olevat vanhemmat ovat antaneet rahaa tai maksaneet kuluja vielä 40v hyvätuloisille lapsilleenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde??? Mistä ihmeestä tälläisiä nuoria muka löytyy?

Vierailija
4/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yliopistossa näki näitä usein espoolaisnuoria, jotka "eivät viitsineet hakea kesätöitä" omalta alalta, kun vanhemmat maksoivat kaiken. Sitten ihmettelivät valmistuessaan että työnhaku on hankalaa, kun muilla oli jo työkokemusta kolmesta-viidestä alan yrityksestä ennestään.

Vierailija
5/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiset ovat opiskelemassa.

Ja jos vanhemmilla on mistä antaa, niin mitä se sulle kuuluu.

Moni opiskelija kyllä tekee opiskelujen ohessa töitä.

Vierailija
6/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde??? Mistä ihmeestä tälläisiä nuoria muka löytyy?

No aika paljon tuntuu löytyvän. Varmaan puolet 18-vuotiaistakin viettää vapaan kesän, joka tuskin on halpa eikä käy töissä, miettikää mistä rahat.

Vierailija
7/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonikäiset ovat opiskelemassa.

Ja jos vanhemmilla on mistä antaa, niin mitä se sulle kuuluu.

Moni opiskelija kyllä tekee opiskelujen ohessa töitä.

Moni tekee, mutta nämä joiden tiedän olevan kesät vapaalla, eivät tee.

Miksi kiinnostaisi tehdä jos rahaa tulee vanhemmilta?

Vierailija
8/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksia jossa eläkkeellä olevat vanhemmat ovat antaneet rahaa tai maksaneet kuluja vielä 40v hyvätuloisille lapsilleenkin...

Esim. omat vanhempani maksavat laskujani jne. Hyvätuloisia eläkkeelläkin ja haluavat antaa jälkipolvelleen mieluummin kuin verottajalle aikanaan. Mitähän ihmeellistä tuossa nyt on? Itse teen samoin jälkipolvelleni. Käyn kyllä kokopäivätöissä.

Vierailija
9/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan patistanut nuoriani töihin. Kesätöistä on puhuttu ja vain lyhyitä pätkiä ovat töissä olleet kesällä.

Esikoinen on nyt nuori aikuinen ja on työhullu on. Lomaillakin olisi töihin menossa. Nuoruus on aikaa, jolloin on lupa elää sitä nuoruutta. Loppuelämä on yhtä työtä ja laskun maksua.

Vierailija
10/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen maksanut omien lasten elämiset yliopistosta valmistumiseen asti. Ovat sitten siirtyneet oman alansa töihin ja jatkaneet omillaan. Mikä tässä on karhunpalvelusta? Joissakin maissa Euroopassa katsotaan vanhempien elatusvastuun ulottuvan 26-vuotiaaksi, esim Sveitsi.

Vierailija
11/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Siskoni maksaa aivan kaiken 40v pojalleen. Asunnon, ruuat (woltista 1-2xpv)  matkat (30-60pv) thaimaahan väh. 1x vuodessa,   lomareissut poikien kanssa mökeille, olen tippunut laskuissa.  Myös autojen tuunaus kuuluu hommaan, kalliit musalaitteet, läppärit, puhelimet jne, mitä nyt päähän pälkähtää.

Ja kuulostaa uskomattomalta, ja itseasiassa itsestäkin näin luettuna mutta kaikki on totta.

Ja pahinta että ei ole miljonääristä kyse. Mutta en enempää viitsi kertoa. Pointtina varmaan että kaikenlaista käsittämätöntä sitä tapahtuu muuallakin.

Vierailija
12/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä löytyy ja jos töihin viitsivät, ei jakseta muutamaa viikkoa pidempään. Vapaata pitäisi olla, kun haluavat.

Vierailija
13/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon parempihan se on, että omainen maksaa elämisen eikä yhteiskunta.

Vierailija
14/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että myös yhteiskunnan tuet käytössä jos ei työt kiinnosta.

Vierailija
15/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin eivät tule meidän muiden veronmaksajien kukkarolle, vauraat vanhemmat saavat mun puolestani vapaasti elättää jälkikasvuaan vaikka hautaan asti. Mitäpä se mulle kuuluu.

Vierailija
16/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teidän katkerien tätien mielestä kaikilla pitäis aina olla ankeaa?? HYOH!

Vierailija
17/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että myös yhteiskunnan tuet käytössä jos ei työt kiinnosta.

No ei. Ap puhuu nimenomaan niistä tapauksista, joilla vanhemmat maksaa kaiken.

Yhteiskunnan tukea nauttivat ovat sitten asia erikseen eivätkä kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
18/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä18518 kirjoitti:

Jep! Siskoni maksaa aivan kaiken 40v pojalleen. Asunnon, ruuat (woltista 1-2xpv)  matkat (30-60pv) thaimaahan väh. 1x vuodessa,   lomareissut poikien kanssa mökeille, olen tippunut laskuissa.  Myös autojen tuunaus kuuluu hommaan, kalliit musalaitteet, läppärit, puhelimet jne, mitä nyt päähän pälkähtää.

Ja kuulostaa uskomattomalta, ja itseasiassa itsestäkin näin luettuna mutta kaikki on totta.

Ja pahinta että ei ole miljonääristä kyse. Mutta en enempää viitsi kertoa. Pointtina varmaan että kaikenlaista käsittämätöntä sitä tapahtuu muuallakin.

Tiedän samantyylisen tapauksen.  Pahintahan on vielä se ettei tämä edes tajua tilanteen absurdiutta.  "Mulle raha ei oo sillai ollu koskaan tärkee juttu.."  

Aijaa. Mistäköhän syystä?

Vierailija
19/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä18518 kirjoitti:

Tiedän samantyylisen tapauksen.  Pahintahan on vielä se ettei tämä edes tajua tilanteen absurdiutta.  "Mulle raha ei oo sillai ollu koskaan tärkee juttu.."  

Aijaa. Mistäköhän syystä?

Niimpä, ja surullisinta tässä on se että kun aika vanhemmista/vanhemmasta jättää, miten he selviävät elämässä? Joku pskykologi sanoi kerran aika viisaasti radiossa, että pumpulista on vaikea ponnistaa. Tiivistäköön tuo mielikuva kaiken olennaisen.

Vierailija
20/20 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnteko yksinkertaisesti on aika per seestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi