Muuttaisitko Amerikkaan, jos voisit?
Jos löytyisi vaikka amerikkalainen puoliso tai tarjottaisiin muuten Green cardia?
Kommentit (159)
Nämä jenkkeihin haahuilijat ovat jotain nuoria. Ei paina ihmisoikeusrikokset ja aivan mätä politiikka, katsotaan vain silmät kiilussa jotain vanhempia videoita jenkeistä ja kuvitellaan että meno on vieläkin samanlaista:) Antaa näiden tippanenien painua sinne, sittenhän itse kokevat minkälaista on elää vaalea ihoisena suomalaisena siellä;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rumaa arkkitehtuuria, historiallisten kaupunkien ja rakennusten puutetta,
Ei sieltä keskiaikaisia linnoja löydy, se on totta, mutta löytyy kuitenkin useista kaupungeista isojakin naapurustoja, joissa on kauniita 1700-1800 luvun koristeellisia taloja. Suomessa ei oe mitään vastaavaa.
Mistä kaupungeista näitä 1700-luvun naapurustoja löytyisi?
Itärannikolta. Sinnehän ne ekat siirtokunnat perustettiin. Intiaanit ei rakentanu hirveesti mitään pysyvää.
Mutta et sitten osaa nimetä näitä kaupunkeja? Jamestown on ainakin lähinnä arkeologisia kaivauksia ja yksi kulmikas kirkko.
New Yorkissa toki suht paljon 1800-luvun loppupuolen rakennuksia edelleen.
Savannah, Richmond VA esmes
Vierailija kirjoitti:
en, paitsi jos herra trump valitaan presidentiksi, niin sitten voisin.
Muuta Floridaan, siellä on yhtä tunkkainen ilmapiiri aina, oli kuka vain presidenttinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin.
Minulla on kyllä krooninen sairaus (astma) niin mitenhän tuo vaikeuttaisi muuttoa.
Mutta luin juuri siitä Arizonassa asuvasta suomalaisesta ja hänellä diabetes. Että näköjään joillekkin onnistuu ainakin.
Yhdysvalloissa on maailman korkeatasoisin terveydenhuolto.
No ei oo kyllä.
Sanotaan, että siellä on länsimaiden paras ja huonoin terveydenhuolto. Jos on hyvä vakuutus, joka kattaa paljon hoitoja ym. on kaikki hyvin, köyhille on ilmaisia klinikoita. Siinä välissä on paljon ihmisiä, joiden työnantaja ei tarjoa vakuutusta, joten joudut maksamaan sen kokonaan itse. Se sitten kattaa mitä kattaa.
En muuten muuttaisi. Laps Suomen, ällös koskaan vaihda pois se maatas ihanaa . . .
Muutin 10 vuotta sitten kun tuli mahdollisuus. Oon viihtynyt hyvin Kaliforniassa.
Muuttaisin. Länsirannikolle meren äärelle.
Missä päin mahdoit asua? Ainakin Teksasissa oli kapeat ja huonot kadut kävellä ja sai pelätä kompastuvansa. Lähdin kerran polkupyörällä tapaamiseen ajoin tietty jalkakäytävällà koska pyöräteitä ei tietenkään ollut. Kävipä niin hassusti että jalkakäytävä loppui kesken kaiken ja oli pakko ylittää vilkkaan ajotien toiselle puolelle. Tottahan torvet soivat mutta suominainen moisesta hätkähtänyt.
New Yorkissa ja San Franciscossa voi sentää kävellä kaduilla huoletta, eikä autoa tarvitse joka lähtöön. On se siinä mielessä erikoinen ja takapajuinen maa. Ihanaa asua Sveitsissä vaikkei erillisiä pyöräteità ole kuten Suomessa. Pyörätie on ajoväylän sivussa merkitty keltaisin poikkiviivoin ja autoilija väistävät tottuneesti.. Toki röyhkeille pyöräilijöille sattuu myös onnettomuuksia ratikoiden ja autojen kanssa. Kun luulevat olevansa katujen kunkkuja!
En todellakaan muuttaisi. En keksi yhtään syytä miksi muuttaisin. Sen sijaan keksin monta syytä miksi en muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jenkkeihin haahuilijat ovat jotain nuoria. Ei paina ihmisoikeusrikokset ja aivan mätä politiikka, katsotaan vain silmät kiilussa jotain vanhempia videoita jenkeistä ja kuvitellaan että meno on vieläkin samanlaista:) Antaa näiden tippanenien painua sinne, sittenhän itse kokevat minkälaista on elää vaalea ihoisena suomalaisena siellä;)
Itse muutin vähän vanhempana, enkä ollut mikään "jenkkeihin haahuilija". Tilaisuus tuli, niin oli helppo muuttaa. Valitettava asia, jos jollakin on koko ajan mielen päällä ihmisoikeusrikokset ja mätä politiikka. Saa siinä maailman asioita miettiä aamusta iltaan ja varmaan yölläkin, eikä siinä jää aikaa elää omaa elämää. Amerikan asiat varsinkin painaa mieltä, vaikka todennäköisesti ei ole maassa käynyt koskaan. Raskaita asioita ne on miettiä päivästä toiseen nuo Amerikan asiat. Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Itselleni tärkeimmät syyt:
1. Kaupunkisuunnittelu. En todellakaan nauttisi elämästä lyhyetkin matkat autolla ajellen, ruuhkissa roikkuen, valtavilla moottoriteillä sompaillen ja drive in-ravintoloissa asioiden. Hyötyliikunta jäisi varmasti pois.
2. Terveydenhoito. Tarvitseeko sanoa enempää?
3. Poliittinen ilmapiiri. Siis ihan kaikenlainen poliittinen keskustelu lähtien hallinnosta kansalaiskeskusteluihin.
4. Monien ihmisten äärimmäisen huono yleissivistys. Heille USA on maailman napa ja muusta ei tarvitse tietää. Eikä sitä omaa historiaa kauan varmaan kovin hyvin osata.
5. Small talk, feikiltä tuntuva tunteellisuus, lahjakulttuuri jne. En todellakaan nauttisi olostani maassa, jossa vaikuttaisin epäkohteliaalta, kun vastaan rehellisesti kysymykseen "mitä kuuluu?". Lisäksi pitäisi olla järjestämässä vaikka överejä yllätysjuhlia ties kenelle ja totta kai pitäisi aina sopivan tilaisuuden tullen näytellä itkemistä, kun joku järjestäisi minulle jotakin. Lisäksi pitäisi aina auttaa hädässä olevia, kun yhteiskunta ei sitä ollenkaan tee. En siis vastusta auttamista, mutta on väärin, että ihmiset vastuutetaan sellaisista asioista, jotka olisivat mielestäni yhteiskunnan tehtävä.
Ok, että olw siis edes käynyt maassa? 😉
Kyllä siellä voi hyvin kävellä ja kulkea julkisilla ihan missä vain. Esimerkiksi meillä oli käytössä vain yksi auto ja kävelin lapsen kanssa päivällä kaikkialle ja matkustimme myös paikallisbusseilla esimerkiksi omalle lastenlääkärille (siellä mennään aina lääkäriin, neuvolaa ei ole. Lääkäri valitaan itse ja valitaan itselle paras). Mies meni välillä töihin myös ensin fillarilla, sitten fillari ratikkaan ja siitä taas fillarilla, hyvin toimi.
Riippuu täysin paikasta. Sisareni asuu USAssa 1,5 kilometrin päässä isosta ostoskeskuksesta (kokoa Itis). Olisi ihan kiva siellä vierailessa käydä katsomassa tarjontaa, mutta ei sinne voi mennä kävellen, kun matkalla ei ole jalkakäytävää tai edes kunnollista piennarta, johon mahtuisi kävelemään. Lisäksi reitillä on ison tien ylitys ilman minkäänlaista jalankulkijoille tarkoitettua ylityspaikkaa. Olen kyllä pari kertaa kävellyt ko. välin, mutta todennut autotiellä puikkelehtimisen olevan todella vaarallista. Olo on kuin Suoämessa menisi kävelemään moottoritien laitaa. En tiedä Suomessa yhtään vastaavaa paikkaa. Ainoa järkevä keino päästä ostoksille on saada kyyti siskolta tai hänen mieheltään.
Meiltä pääse lähimpään ostoskeskukseen kävellen, mutta matkaa on maileja, joten autolla kuljetaan.
No en helvetissä. Se on nykyään hullujenhuone
Ehkä joillekin alueille voisin muuttaa. En millekään metropoli alueille.
Vierailija kirjoitti:
on sielläki kaupunkeja joissa on 99% valkosia
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi. Olen käynyt siellä yliopiston. Eikä arvomaailmamme kohdanneet, vaikka olinkin etuoikeuttejen osastolla. Yliopistossa monet raharikkaat naiset/tytöt etsivät itselleen elättäjää.
Muutenkin tietynlainen ummehtuneisuus uskonnolliseen saarnaukseen yhdistettynä. Tasa-arvo my ass.
Yksittäiset ihmiset ovat ihania ja edistyksellisiä, mutta kokonaisuutena arvostellen se on yhteiskunta, jolla ei ole mulle mitään annettavaa.
Ja suomellako on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Itselleni tärkeimmät syyt:
1. Kaupunkisuunnittelu. En todellakaan nauttisi elämästä lyhyetkin matkat autolla ajellen, ruuhkissa roikkuen, valtavilla moottoriteillä sompaillen ja drive in-ravintoloissa asioiden. Hyötyliikunta jäisi varmasti pois.
2. Terveydenhoito. Tarvitseeko sanoa enempää?
3. Poliittinen ilmapiiri. Siis ihan kaikenlainen poliittinen keskustelu lähtien hallinnosta kansalaiskeskusteluihin.
4. Monien ihmisten äärimmäisen huono yleissivistys. Heille USA on maailman napa ja muusta ei tarvitse tietää. Eikä sitä omaa historiaa kauan varmaan kovin hyvin osata.
5. Small talk, feikiltä tuntuva tunteellisuus, lahjakulttuuri jne. En todellakaan nauttisi olostani maassa, jossa vaikuttaisin epäkohteliaalta, kun vastaan rehellisesti kysymykseen "mitä kuuluu?". Lisäksi pitäisi olla järjestämässä vaikka överejä yllätysjuhlia ties kenelle ja totta kai pitäisi aina sopivan tilaisuuden tullen näytellä itkemistä, kun joku järjestäisi minulle jotakin. Lisäksi pitäisi aina auttaa hädässä olevia, kun yhteiskunta ei sitä ollenkaan tee. En siis vastusta auttamista, mutta on väärin, että ihmiset vastuutetaan sellaisista asioista, jotka olisivat mielestäni yhteiskunnan tehtävä.
Ok, että olw siis edes käynyt maassa? 😉
Kyllä siellä voi hyvin kävellä ja kulkea julkisilla ihan missä vain. Esimerkiksi meillä oli käytössä vain yksi auto ja kävelin lapsen kanssa päivällä kaikkialle ja matkustimme myös paikallisbusseilla esimerkiksi omalle lastenlääkärille (siellä mennään aina lääkäriin, neuvolaa ei ole. Lääkäri valitaan itse ja valitaan itselle paras). Mies meni välillä töihin myös ensin fillarilla, sitten fillari ratikkaan ja siitä taas fillarilla, hyvin toimi.
Riippuu täysin paikasta. Sisareni asuu USAssa 1,5 kilometrin päässä isosta ostoskeskuksesta (kokoa Itis). Olisi ihan kiva siellä vierailessa käydä katsomassa tarjontaa, mutta ei sinne voi mennä kävellen, kun matkalla ei ole jalkakäytävää tai edes kunnollista piennarta, johon mahtuisi kävelemään. Lisäksi reitillä on ison tien ylitys ilman minkäänlaista jalankulkijoille tarkoitettua ylityspaikkaa. Olen kyllä pari kertaa kävellyt ko. välin, mutta todennut autotiellä puikkelehtimisen olevan todella vaarallista. Olo on kuin Suoämessa menisi kävelemään moottoritien laitaa. En tiedä Suomessa yhtään vastaavaa paikkaa. Ainoa järkevä keino päästä ostoksille on saada kyyti siskolta tai hänen mieheltään.
No vaikka Espoo ja Vantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joillekin alueille voisin muuttaa. En millekään metropoli alueille.
Samaa mieltä. Tosin se vaatisi uran tai tulonlähteet. Merenranta olisi paras kävelymatkan päässä tai näköala, jos haluaa katsoa aaltoja. Mutta kaikki rannat eivät ole hyviä, jos liikaa väkeä.
Puoliso on jo, Green card kelpaisi.
En edes miettisi, vaan muuttaisin.