Lakkauttaako hallitus OIKEASTI kaikki tuet? Töissäkäyvänä palkansaajana mua huolestuttaa.
Voiko niin oikeasti toimia?
Kaikki eivät saa töitä. Taustalla voi olla fyysisen terveyden, mielenterveyden, pitkään jatkuneen työttömyyden tuomaa ongelmaa. Riittämätön koulutustaso, liikaa ikää työnantajan mielestä jne.
Entä jos itse joudun työttömäksi. Joudunko kadulla?
Onko tämä kostohallitus säästövimmassaan taannuttamassa Suomen joksikin turvattomaksi banaanivaltioksi?
Kommentit (32)
Eduskunta äänestää. Menee vuosia muutokseen, mikä maksaa valtiolle enemmän kuin hyöty.
On ehdottomasti kosto siitä ettei kiltisti ottanut korona lasteja suuhun. Opitpahan.
Ei lakkauta. Ei kannata kuunnella valehtelevia vassareita, jotka noin väittävät.
Hmm, muistaakohan herra Orpo herra Sipilän jankutukset pakkolaeista ja yhteisistä talkoista, siis kansan uhkailemisesta?
Eihän kaikkia tukia olla lakkauttamassa, niitä ainoastaan järkiperäistetään.
Jos olet itse saanut kaikkia tukia (työttömyyskorvaus, asumistuki, toimeentulotuki...), niin oletko miettinyt, olisiko omassa toiminnassasi mitään muutettavaa? Nuo kaikki tuet on nimittäin tarkoitettu tilapäisiksi saajan kannalta. Kukaan ei synny toimeentulotukiasiakkaaksi.
Joo ja köyhien lapset syödään.
Mennyjovittuun.
Vierailija kirjoitti:
On ehdottomasti kosto siitä ettei kiltisti ottanut korona lasteja suuhun. Opitpahan.
Kuka tämän jälkeen äänestää kristillisdemokraatteja tai kokoomusta?
T. Entinen kokoomuksen äänestäjä
Käyn töissä ja olin aloittamassa kuntoutuspsykoterapiaa syksyllä, mutta nyt kun asumistuki poistuu niin ei mulla ole varaa. Varsinkin jos satun sairastelemaan ja menee päivän palkka.
Kärsin toistuvasta masennuksesta joka on uhannut viedä työkyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse saanut kaikkia tukia (työttömyyskorvaus, asumistuki, toimeentulotuki...), niin oletko miettinyt, olisiko omassa toiminnassasi mitään muutettavaa? Nuo kaikki tuet on nimittäin tarkoitettu tilapäisiksi saajan kannalta. Kukaan ei synny toimeentulotukiasiakkaaksi.
Jos luit aloituksen, olen palkkatyössä itse. Mietin vain mitä tälle yhteiskunnalle käy? Miten ihmisille käy jos kaikki viedään.
Ei kaikkia tukia, mutta työkyvytön on sairaseläkkeellä, eikä siis esimerkiksi toimeentulotuella. Faktahan on, että porukka ei pääse sairaseläkkeelle, koska lääkäreiden mielestä hän ei ole työkyvytön. Silti ihminen itse jankkaa sitä, ettei kykene töihin.
Juu kyllä näin on, kaikki lähtee: työttömyysavustus, asumistuki, toimeentulotuki. Tämänkin jälkeen joudutaan ottamaan lisää lainaa, niin syvään suohon tämä edellinen hallitus meidät sai.
Kaikki tuet lopetetaan. Vasemmisto on jo nyt paitsi lakkoilemassa, myös monet steriloivat itsensä, itsemurhat tulevat lisääntymään. Epäinhimillinen äärioikeistohallitus on vastenmielinen. Vasemmistosta on aiheellisesti myös kysytty, kuka hautaa kuolleet, joita varmasti tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luit aloituksen, olen palkkatyössä itse. Mietin vain mitä tälle yhteiskunnalle käy? Miten ihmisille käy jos kaikki viedään.
Totta.
Onko enää kyseessä hyvinvointivaltio?!
Ihmisiltä viedään toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein toiminnassaSI? 🤣 Enpä olisi uskonut, että päivän voittaja löytyy jo heti ensimmäisestä ketjusta, jota luen. Älä sinä suotta jatka tästä aiheesta 'keskustelua', sillä sulla ei selvästi ole lainkaan tietoa näistä asioista ja tilanteesta, joka täällä reaalimaailmassa vallitsee. Se sun omassa ilmeisen pienessä päässäsi luoma kuvitelma ei ole totta. Hävettäisi olla noin tyhmä parempiosainen.
- eri
Mun yksi kaveri joka on maisteri uupui työssään ja on nyt kuntouttavassa. Pelkää toimeentulonsa puolesta ja toipuminen voi tämän vuoksi kestää.
Surullista sillä kyseessä nuori ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä ja olin aloittamassa kuntoutuspsykoterapiaa syksyllä, mutta nyt kun asumistuki poistuu niin ei mulla ole varaa. Varsinkin jos satun sairastelemaan ja menee päivän palkka.
Kärsin toistuvasta masennuksesta joka on uhannut viedä työkyvyn.
Nämä muutokset tuskin ovat voimassa vielä syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse lukenut yhtäkään juttua uudesta hallitusohjelmasta, kun kyselet noin tyhmiä? Mistä olet edes saanut päähäsi, että kaikki tuet lopetettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Onko enää kyseessä hyvinvointivaltio?!
Ihmisiltä viedään toivo.
Rauhoitu. Kaikkia tukia ei olla poistamassa. Sellaista ei lue missään hallitusohjelmassa. Jos joku tuollaista väittää, pyydä lähteitä todisteeksi ja huomaat, että tyyppi valehtelee.
Ei kaikkia edes voida lopettaa.