Lue keskustelun säännöt.
Mitä mieltä ihmisistä, jotka aina vakuuttelevat, että rahaa kyllä on?
18.06.2023 |
Miksi joku tekisi niin? Esim. "Ei hinnalla ole väliä" tai "aiomme ostaa loma-asunnon" ( eivät osta).
Jos jollain on rahaa, hän ei siitä kyllä puhu. Rehentelystä tulee mieleen lähinnä, että sanojalla on rahaongelmia.
Kommentit (22)
En tiedä. Kade ehkä. En minä voi tietää, onko jollakin oikeasti rahaa vai ei.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun olin köyhempi, kuuntelin mielelläni itseäni rikkaampien rahajuttuja. Niistä sai paljon tietoa. Esimerkiksi siitä miten seuraavat talousmaailmaa, miten perustelevat omia rahaan sidottuja valintojaan jne. Imin ne tiedot itseeni, koska halusin vaurastua ja tajusin, että silloinhan on parempi kuunnella itseä vauraampia ihmisiä. Sama juttu kuin jos haluaa laihtua, niin kannattaa kuulla laihtuneita ihmisiä. Tai jos haluaa löytää hyvän auton, niin kannattaa kuulla ihmisiä, jotka sen ovat löytäneet.
Pikkuhiljaa minulle alkoi muodostua käsitys siitä, että tapaamani vauraat ihmiset ovat hyvin tarkkoja rahan käyttäjiä ja ymmärsivät rahan arvon eivätkä viljelleet sitä joka paikkaan. Vaikka olisi ollut kyseessä miljonääri, niin hän ei sen vuoksi maksanut kirpparilta löytämästään design-lampusta ylimääräistä, vaikka myyjä olisi ollut köyhä, vaan käyvän hinnan, jota niistä yleensäkin pyydetään. He phuivat rahasta rennosti, tai sitten vieraampien läsnäollessa hyvin vähän.