Meillä on ollut tänä vuonna 2 kertaa seksiä. Parisuhde sen takia nyt ongelmissa
Olen täyttänyt 40 alkuvuodesta ja jotenkin vain ne halut ovat tässä vuosien varrella vähenneet. Viikolla ei jaksa kun pitää käydä töissä ja viikonloppuisin on kiva huilata tai nähdä ystäviä. Seksi jää siinä taka-alalle.
Miestä tämä on alkanut ärsyttää niin, että hän mököttää aina 2 päivää sen jälkeen kun olen kieltäytynyt. Salaa toivon, että hän ei ehdottaisi, jotta hänelle ei tulisi paha mieli, mutta aina se vain tulee siihen pisteeseen.
Tässä nelikymppisenä sitä haluaisi nauttia elämästä, mutta tuo aiheuttaa sen, että olen usein ärsyyntynyt. Onko jollekin käynyt samoin nelikymppisenä?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi nyt on aika yliarvostettua parisuhteessa. Ihan normaalia että halut hiipuu eikä se ole mikään vika ihmisessä johon täytyisi hankkia apua.
Ei siinä mitään, mutta kun toisella on haluja ja toisella ei, niin jotenkin se asia olisi järjestettävä. Voihan sitää antaa luvan harrastaa seksiä muiden kanssa. Onhan sitä ammattapuakin saatavilla.
No sitten erotaan ja etsitään sopivampi kumppani. En mä ymmärrä yhtään mikä idea on parisuhteessa jossa seksi on ulkoistettu kun mahdollista on hankkia sellainen suhde jossa seksi on osa sitä suhdetta.
Näinhän se on. Miehen kannattaisi yrittää hankkia uusi kumppani valmiiksi ja vaihtaa sitten lennosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi nyt on aika yliarvostettua parisuhteessa. Ihan normaalia että halut hiipuu eikä se ole mikään vika ihmisessä johon täytyisi hankkia apua.
Ei siinä mitään, mutta kun toisella on haluja ja toisella ei, niin jotenkin se asia olisi järjestettävä. Voihan sitää antaa luvan harrastaa seksiä muiden kanssa. Onhan sitä ammattapuakin saatavilla.
No sitten erotaan ja etsitään sopivampi kumppani. En mä ymmärrä yhtään mikä idea on parisuhteessa jossa seksi on ulkoistettu kun mahdollista on hankkia sellainen suhde jossa seksi on osa sitä suhdetta.
Sitä voi olla kiintynyt kumppaniin, vaikka seksiä ei ole. Kestää helposti vuosia saada lopullisesti tarpeekseen ja erota.
Käynyt juuri päinvastoin nelikymppisenä eikä ikinä ole ollut niin paljon seksiä kuin nyt 50v. Vaihdoin tylsän ja mököttävän miehen kymmenen vuotta sitten nuorempaan ja energiseen!! Suosittelen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole ongelmissa sen seksittömyyden seurauksena. Parisuhde on ongelmissa ja sen vuoksi ei ole seksiä.
En ymmärrä, ettet itse näe ongelmaa yhtäkkisessä totaalisessa haluttomuudessa?Toki halut on nyt 40+ vähempänä kuin 20+, mutta laatu on parempaa.
No mutta kun ei meillä muuten ole ongelmia kuin vasta silloin kun minä en halua seksiä ja mies mököttää sitten. Ilman sitä meillä menee kyllä hyvin.
Parisuhteessa noin ei voi tehdä. Haluttoman kuuluu ainakin tyydyttää haluava osapuoli, ellei itse halua, suulla, käsillä, leluilla. Muuten tuo ei kestä pitkään. Tulee joko petetyksi tai jätetyksi.
No ei kuulu tehdä mitään vasten omaa tahtoa. Jos tulee seksin puutteen vuoksi jätetyksi tai petetyksi niin mitä sitten? Maailmassa on karumpiakin kohtaloita.
Taputeltu, heippa, elä hyvä elämä kavereidesi kanssa huilaten.
Itse haluan kyllä 40-vuotiaana enemmän seksiä kuin halusin 20-vuotiaana, enkä sitä silloin edes harrastanut, kun en ollut parisuhteessa.
Miksi seksi on niin tärkeä juttu miehille? Ja miksi juuri naisen kanssa? Onko masturbaatio paljon huonompi vaihtoehto? Moni puhuu lähinnä pussien tyhjentämisestä. Onko kuitenkin niin, että seksi on isolle osalle muutakin? Entä sitten se, että haetaan seksiä suhteen ulkopuolelta. Siitähän miehet usein sanovat, että se on vaan seksiä ilman rakkautta. Eikö masturbaatio ole sitten lähes yhtä hyvää kuin seksi ilman rakkautta?
Vierailija kirjoitti:
Seksiin suostuminen (ihan sama onko yhdyntää vai jotain muuta) ihan vain toista miellyttääkseen on niin ällöttävää ja alentavaa. Olen niin onnellinen kun pitkä parisuhteeni päättyi (muista syistä) ja mun ei enää tarvitse harrastaa seksiä vaikka ei kiinnostaisi yhtään.
Varmasti hyvä kaikille. Sinunlaistesi ihmisten kannattaakin olla yksin. Seksuaalisuuden vieminen kumppanilta parisuhteessa on älyttömän itsekästä ja yhdenlaista väkivaltaa. En ymmärrä, miten voi olla niin vaikea huomioida toistakin osapuolta parisuhteessa. Antaa sitten luvan avoimeen seksiin, ellei edes käsin voi olla mukana toisen kanssa. Muuten on oikeutettu pettämiseen.
Seksi on ihanaa tutun kumppanin kanssa . Parempaakin kuin 20 vee. Silloin oli pieniä lapsiakin ja vähemmän mahdollisuuksia nautinnolle.
Meillä lempi leiskui luonnossakin tänä vkl, kun lähdettiin uimaan täällä maalla ;)
Ei kannata tehdä elämästään niin kiireistä, ettei siinä jää aikaa rakkaudelle. Mietinnän paikka?
Vierailija kirjoitti:
Miksi seksi on niin tärkeä juttu miehille? Ja miksi juuri naisen kanssa? Onko masturbaatio paljon huonompi vaihtoehto? Moni puhuu lähinnä pussien tyhjentämisestä. Onko kuitenkin niin, että seksi on isolle osalle muutakin? Entä sitten se, että haetaan seksiä suhteen ulkopuolelta. Siitähän miehet usein sanovat, että se on vaan seksiä ilman rakkautta. Eikö masturbaatio ole sitten lähes yhtä hyvää kuin seksi ilman rakkautta?
No tota... naisen vapina ja elävä ihminen on hieman eri asia kuin oma nyrkki. Liittyyhän siihen seksiin muutakin aistinautintoa kuin vain se "pussien tyhjentäminen ". Kosketus, läheisyys, ym..
Olipa tyhmä kommentti kertakaikkiaan.
Rakkauden kanssa sillä ei tarvitse tosin olla mitään tekemistä. Rakkaus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vedät tähän sukupuolen? Olen nainen ja suhteessa toista ei tule jättää seksittömäksi, sukupuolesta riippumatta.
Meillä ei 2 vuoteen ollu seksiä. Revi siitä. Koska kivut kropassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tota... naisen vapina ja elävä ihminen on hieman eri asia kuin oma nyrkki. Liittyyhän siihen seksiin muutakin aistinautintoa kuin vain se "pussien tyhjentäminen ". Kosketus, läheisyys, ym..
Olipa tyhmä kommentti kertakaikkiaan.
Rakkauden kanssa sillä ei tarvitse tosin olla mitään tekemistä. Rakkaus on eri asia.
Siis naisen vagina * 😀
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei 2 vuoteen ollu seksiä. Revi siitä. Koska kivut kropassa.
Kivut kropassa voi olla ihan seksin ja rakkauden puutteesta johtuvaa. Psykosomaattista. Mietipäs sitä.
Ei varmasti ainakaan kivut pahene seksistä ja nautinnosta. Sehän laukaisee lihasjännityksiä ja laittaa hyvänolonhormoonit hyrräämään mitä parhaiten!
Kyllä ihminen on sitten vieraantunut itsestään..
- fibro täälläkin
Tämähän on arvovalinta. Arvostanko seksiä ja läheisyyttä tarpeeksi että järjestän sille tilaa ja mahdollisuuksia?
Se kielii myös arvostuksesta sitä toista kohtaan. Henkinen etääntyminen aiheuttaa fyysistä ja sama toimii myös toisinpäin.
Kun suhde on kunnossa, niin fyysinen puoli pelaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Seksiin suostuminen (ihan sama onko yhdyntää vai jotain muuta) ihan vain toista miellyttääkseen on niin ällöttävää ja alentavaa. Olen niin onnellinen kun pitkä parisuhteeni päättyi (muista syistä) ja mun ei enää tarvitse harrastaa seksiä vaikka ei kiinnostaisi yhtään.
No silloin lienee paikallaankin erota? 👍 Siinä vaiheessa jos ei oma kumppani kiinnosta seksuaalisessa mielessä.
Ei seksi ole mitään vaihtotaloutta, jossa x määrä siivousta oikeuttaa saamaan naiselta seksiä. Jos näin ei ole ja tapahdu niin siitä sitten mökötetään.
Tasaveroisen kumppanin kanssa homma luistaa. Mutta eipä miehet sellaista halua, useimmille riittää ihan vaan jatko samaan malliin. Vaikka vaimoa vähän yököttäisikin hommailla.
Uusi suhde menee umpikujaan myös jos jatkaa samaa rataa kuin ennenkin. Mutta aina voi vaihtaa uudempaan, ainakin niin pitkään kunnes se ei enää onnistu.
Ehdotin omassa haluttomuudessani miehelle, että hakee seksiä muualta. Hän ei siihen suostunut ja ei se siihen tilanteeseen ollutkaan ratkaisu. Enemmänkin olisi ollut laastari jonka alle pöpöt jäisivät muhimaan.
Pari käyntiä pariterapiassa ja keskusteluyhteyden avaaminen oli se mitä oikeasti tarvittiin.
Mutta ei minulla oikeastaan kyllä olisi mitään sitä vastaan, että suhde olisi avoin. Mutta mistäs sitä sitten lopulta kuitenkaan tietää miten kävisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on ymmärrettävä, että kun seksihalut ei kumppanin kanssa kohtaa, on ero vain ajan kysymys mikäli haluton osapuoli ei ole halukas hakemaan haluttomuuteen/sen taustalla oleviin syihin yhdessä apua. Sinun on valittava joko elämä ilman miestä jossa saat olla sinkkuna rauhassa ilman seksiehdotuksia tai jos haluat pitää miehen niin sinun/teidän on haettava aktiivisesti tilanteeseen muutosta.
Miksi haluttoman pitäisi hakea hakea apua yhtään mihinkään? Jos ei halua niin ei halua. Eikö se seksihullu voisi hakea apua omaan kiimaansa? Ei ole normaalia vongata koko ajan.
Tässä on itua.
Itse olen suhteessa nainen jolla on alusta asti ollut suuremmat halut. Alusta alkaen minä olen ollut se joka tekee aloitteen, aina.
Siihen alussa totuin mutta.. ajan saatossa en jaksanut enää. Kaikki jäi. Nyt ollaan ilman.
Mutta suhteesta en tämän takia ole lähdössä.
Ai miksi? Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita kuin seksuaalinen tyydytys ja osaan minä omat tarpeeni hoitaa yksinkin.
En siis tee asiasta ongelmaa.
Minusta yleistetään aina aivan liikaa sitä että jollei ole seksiä suhde on huono.
Sehän riippuu siitä mitä arvostaa, haluaa ja mikä on itselle se toimivan parisuhteen määritelmä.
Kaikilla siihen ei kuulu se seksi ja sekin on hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vedät tähän sukupuolen? Olen nainen ja suhteessa toista ei tule jättää seksittömäksi, sukupuolesta riippumatta.
Mitä jos toisella ei tosiaan ole haluja ollenkaan? Ei kai se pakko ole sitten harrastaakaan.
Suhdehan on hyvä silloin kun se tyydyttää molempien tarpeet tai tarpeettomuuden.