Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuu se "lapsi" sairaana lusmuilu kun eka päivä on vanhemmalle jatkossa palkaton.

Vierailija
17.06.2023 |

Ihan oikein...ärsyttää kun jotkut on monta päivää kuukaudessa lapsi sairas vapaalla ja yllättäen just silloin kun pitäis olla paikalla ja esitellä tai tehdäjotain. Kiva paikkailla aiheita joista ei tiedä mitään.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koskeeko tämä lapsen sairastelua nämä palkattomat mutta jatkossa se olen aina minä joka olen pois jos näin on. Aiemmin ollaan oltu vuorotellen mutta enää siinä ei ole oikein järkeä kun ei kannata kahta palkotonta päivää ottaa. Siksi minä koska teen osa-aikaisena ja mulla vähemmän tunteja vaikka joka päivä olenkin töissä. Harmi vaan asiakkaita ajatellen kun jäävät sitten ilman palveluitaan mutta voi voi.

Mun mielestä mulla on vielä hetken aikaa eka päivä muutenkin palkaton koska työsuhteeni on kestänyt alle 2 vuotta eli tavallaan tämä ei minua hetkauta muutenkaan.

Ollaan tosiaan oltu pois silleen että katsottu kummalla on töissä tärkeämpää sillä hetkellä. Viimeksi mies oli kotona koska hänellä ei ollut mitään erityistä ja henkilökuntaa oli sillä hetkellä tarvittava määrä eli poissaolo ei ollut niin paha ja hän oli sitten koko viikon pois. Lapsella angiina johon ei saatu heti lääkekuuria kun pikanieluviljely oli nega niin siksi koko viikko. Lapsi sairastui sunnuntaina. Päivystykseen ei otettu maanantaina kun soitin. Käskettiin odottaa seuraavaan päivään vaikka olin varma että on angiina. Tiistaina vasta nieluviljely ja torstaina lääkekuuri kun tulos selvisi. Lääkäri kirjoitti saikun.

Me ollaan pois oikeastaan vain lapsen sairastelujen takia. Mies oli ennen lasta ollut yli kymmenen vuotta kyseisessä firmassa ja hänellä ei ollut ollut yhtäkään poissaoloa sinä aikana. Itsekään en usein sairasta. Koronan sairastin lievänä niin se on ollut ainut oma sairauspoissaolo. Nyt poissaoloja sitten alkaakin kertyä kun se olen minä joka jatkossa jään. Kiitos tästäkin hallitukselle 🙏

Vierailija
42/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien sairastelujenkin aikana hoitaa vain asian, että on sen viisi päivää, niin kumoutuu se palkaton eka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan nyt joukolla sairastelemaan niin katsotaan mitä oikeistohallitus tekee. Näillä Orpon hallituksen toimilla saadaan ihmiset tippumaan yksi kerrallaan työelämästä. Pitäisi parantaa työoloja eikä pahentaa niitä.

Vierailija
44/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kun joku yrittää päteä, mutta jo otsikosta lähtien on kaikki pielessä😂

Vierailija
45/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä yks mies kehui meille muille työntekijöille, että kyllä vaan paljon pystyy lapsen sairastelulla kusettaa työnantajaa.

Vierailija
46/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella ollut tämän lukuvuoden aikana yli 15 tautia. Neljä antibioottikuuria ja poissaoloja melkein joka toinen viikko. Kaikki tartunnat tulleet päiväkodista. Jos nyt vielä kannustettaisiin viemään sairaat lapset päiväkotiin niin miten tästä selvitään? Pelkään jo nyt potkuja. Ollaan lopetettu kaikki maksulliset harrastukset kun poissaoloja kertyi niin paljon, ettei ollut järkeä jatkaa.

Vierailija
47/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä tähänkään asti ole viitsinyt tehdä, kun heti ekasta päivästä lähtien pitää olla lääkärintodistus

Vierailija
48/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin sairaana töihin jos on vaikka migreeni tai kuume. Näkevät sitten ettei työnteosta tule mitään. Taudit leviää erityisesti alkuvaiheessa niin ei muuta kuin flunssassa töihin ja koko osasto sitten sairastaa. Järkevää?

Vierailija
49/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain lukenut, että koskisi myös lapsen sairastumista? Silloin ei nimittäin olla sairauslomalla vaan tilapäisellä hoitovapaalla.

Kyllä koskee ihan kaikkia poissaoloja paitsi lomia, joten kyllä suurperheen norovirus vie puolen kuun palkan pahimmillaan.

Vierailija
50/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävästi se lapsi on aina sairaana maanantaina tai perjantaina

Etenkin joulukuussa.

Mutsi ilmaantuu työpaikalleen hengailemaan perjantaina iltapäivälllä ja kertomaan mitä jouluvalmisteluja on jo tehnyt.

Samaan aikaan muut tekevät lusmunkin työt koska deadlineista ei tingitä.

Ja sit ihmetellään miksi äidit tai 25-40- vuotiaat naiset ei ole kuuminta valuuttaa työmarkkinoilla.

Lapsen sairastaessa työntekijällä pitäisi olla jonkinkokoinen omavastuu. Vaikka että yhden päivän hoitaa lasta palkatta tai tekee työn etänä.

Vierailija
51/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikakin. 

Vierailija
52/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ihmetyttää se  että  suhmuroinnille kyllä rahaa riittää. Jos kaikki korruptio ja nepotismi kitkettäisiin pois, ei tarvisi miettiä tällaisia lillukanvarsia. Eipä joutunut Himanenkaan tilille vaikka varasti valtion rahoja. Jos muistatte tapauksen.

Vierailija
53/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te vingutte. Ruotsissa sama systeemi ollut iät ja ajat.

Vierailija
54/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävästi se lapsi on aina sairaana maanantaina tai perjantaina

Peräti 40% tapauksista!

Vierailija
55/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole ikinä kiinnostanut jos toiset on pois töistä kun en ole itse yrittäjä. Ei ole itseltä pois millään tavalla. Vaikka joskus voikin vaikeuttaa hommia niin sitten tehdään mitä pystytään. Joskus kyllä olen miettinyt että tarviiko sitä kohta 10v flunssa potilasta oikeasti olla kotona hoitamassa koko päivän, mutta eipä ole mun asia.

Vierailija
56/56 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen hoitovapaa ole vanhemman sairauslomaa.