HS: "Hallitus selvittää, voiko työstäkieltäytyvältä työttömältä evätä sosiaaliturvan"
Selvitetään mahdollisuutta lisätä velvoittavuutta tekemällä mahdolliseksi toimeentulotuen epääminen hakijalta, joka on kieltäytynyt tarjotusta työstä, koulutuksesta, palvelusta tai velvoitteesta, hallitusohjelmassa sanotaan.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009663269.html?share=946e2a1ba8888…
Kommentit (170)
Voisko työttömät lähettää Ukrainaan?
Ilmainen vinkki Orpolle: Työstä kieltäytyminen rikoslakiin, kaikki voittaa! Jos kieltäytyy tarjotusta työstä, niin vankilaan vaikka 6kk ajaksi, niin ei tartte asumistukiakaan maksaa yhtään.
Tämähän on perustuslainkin vastaista, mutta eipä tunnu näitä haittaavan. Millä kuvittelevat jonkun elävän, jos ei saa yhtään rahaa mistään, eikä omaisuuttakaan ole? Jotkut ilmeisesti joutuvat muuttamaan sukulaistensa luokse. Tosin itse pitkäaikaistyöttömänä ja moniongelmaisena joudun monista syistä johtuen asumaan jo nyt vanhan ja sairaan sukulaiseni luona.
Taitaa ainakin työvoimakoulutuksena järjestettävien lähihoitajien koulutuksien määrä kasvaa ja samassa suhteessa myös tuonne pakotettujen työttömien määrä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on perustuslainkin vastaista, mutta eipä tunnu näitä haittaavan. Millä kuvittelevat jonkun elävän, jos ei saa yhtään rahaa mistään, eikä omaisuuttakaan ole? Jotkut ilmeisesti joutuvat muuttamaan sukulaistensa luokse. Tosin itse pitkäaikaistyöttömänä ja moniongelmaisena joudun monista syistä johtuen asumaan jo nyt vanhan ja sairaan sukulaiseni luona.
Ehkäpä tuossa tilanteessa oleva ihminen sitten suostuu töihin tai koulutukseen? Onko se liian kova hinta omasta toimeentulosta?
Vierailija kirjoitti:
Iso yläpeukku tälle! 👍
Toivottavasti osuu omaan nilkkaan.
No, minä sitten rupean rikolliseksi, sillä kukaan ei minua palkkaisi. Olen mielirairas ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä joku voisi siis mennä osoitettuun työhön tai koulutukseen. Miksi muiden pitäisi elättää heitä?
Hallitus selvittää, voiko toimeentulotuen evätä henkilöltä, joka kieltäytyy työstä tai työvoimapalvelusta.
Miksi tätä edes selvitetään? Rahat pois niin alkaa työ maittaa kummasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuossa tilanteessa oleva ihminen sitten suostuu töihin tai koulutukseen? Onko se liian kova hinta omasta toimeentulosta?
Sen lisäksi, että tuo on kielletty perustuslaissa on Suomi myös allekirjoittanut orjatyön kieltävät sopimukset, joskin tosin rikkoo niitä jo nykyäänkin näillä työttömien 9 euron päiväkorvauksen nöyryytyksillä.
Suomi tarvii ehdottomasti lisää kriminaaleja. Hyvä juttu.
Pakkotyö on ihmisoikeuksien vastaista kaikilla mittareilla ja Suomi toistaiseksi noudattaa kansainvälisiä sopimuksia.
Menee koko ajan hullumaksi tää hallituksen kiusaaminen, ei voi olla totta!
Tässä nähdään millaisia pölvästejä meillä on johtavissa asemissa.
Ainut mikä ihmetyttää on se, miksi me tähän asti edes ollaan elätetty näitä elämäntapavetelehtijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika yksinkertainen jos kuvittelet että kaikki työttämät ovat terveitä, autollisia, asuvat lähellä sitä ja tätä yms.
Kyllä on yksinkertaista kaikki lun ei ole ajattelukykyä annettu. 🤦🏻
Eri
Mikä ilouutinen tuo olisikaan!Ruotsin rajalle"Älailum" huuto ja kaikki bueno!
Entäs ne, jotka monet lääkärit ovat todenneet työkyvyttömiksi, mutta jotka eivät sovi Kelan tai vakuutusyhtiö kriteereihin, eivätkä siksi pääse sairauslomalle tai eläkkeelle?
No nyt on oikee meininki. Lusmuilijat töihin vaan.