Mitä tuo yksi palkaton sairauslomapäivä muka haittaa? Jos ei saikuta joka viikko, einiinmitään.
Kommentit (619)
Väitän, että minä saan flunssia ynnä muita kiertäviä tauteja nykyisessä elämäntilanteessani vain töistä. Työnantaja pitää työntekijät kuin sillit purkissa tiloissaan, niin kyllä siinä taudit leviävät.
Ja nyt sitten tästä kivasta on vielä jokin omavastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl mua ainaki palkansaajana vituttas se että valta-asemassa oleva ja rikkaampi osapuoli tulee mun lompakosta varastamaan päivän palkan koska haluaa itelleen lisää rahaa.
Harmittais varmasti enemmän, jos työnantaja irtisanoisi säästääkseen menoja
Noista sairaslomista kertyy aikamoiset menot vuoden aikana ja jos henkilökuntaa täytyy palkata siihen, niin ylimääräisten henkilöiden myötä vielä lisäkuluja.
Onneksi irtisanomistakin helpotetaan.
Haluatko, että ruokasi tarjoilee flunssainen tarjoilija räkäpisaroilla maustettuna?
Tuo koskee eri työntekijäryhmiä tosi eri tavalla. Eihän etätyötä tekevät juuri koskaan sairasta kun eivät pöpöjäkään mistään saa mutta sitten taas jotkut päiväkodin työntekijät tai kauppojen jne. asiakaspalvelijat ovat koko ajan alttiina. Oikeastaan menee vielä niin että pienintä palkkaa saavat ovat juurikin näissä töissä, joissa helpoimmin tauteja saa.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko, että ruokasi tarjoilee flunssainen tarjoilija räkäpisaroilla maustettuna?
Tai noroviruksesta puolikuntoinen päiväkodin hoitaja ottaa lapsen aamulla vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo koskee eri työntekijäryhmiä tosi eri tavalla. Eihän etätyötä tekevät juuri koskaan sairasta kun eivät pöpöjäkään mistään saa mutta sitten taas jotkut päiväkodin työntekijät tai kauppojen jne. asiakaspalvelijat ovat koko ajan alttiina. Oikeastaan menee vielä niin että pienintä palkkaa saavat ovat juurikin näissä töissä, joissa helpoimmin tauteja saa.
Ja pienten lasten vanhemmat päiväkodin tuliaisina.
No nyt jo palkka riittää just ja just seuraavaan palkkaan asti ja aina ei edes riitä. Jatkossa täytyy aina karsia menoja 100 euron verran per sairastumiskuukausi mikä tulee olemaan hankalaa.
Peräsuoli-kokoomuslaista perhepolitiikkaa. Laitetaan äitiyspakkaukseen pallo ja kavennetaan vanhempien tuloja. Syntyvyys 0.6?
Vierailija kirjoitti:
En edes muista koska minulla on viimeksi ollut varaa käydä ravintolassa syömässä.🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai noroviruksesta puolikuntoinen päiväkodin hoitaja ottaa lapsen aamulla vastaan?
Mitäs teit lapsia.
Kyllä mä sairastun yleensä noin 5-8 kertaa vuodessa. Nuhaa, yskää, kurkkukipua, vatsatautia. Ja sairastuminen on ihan töissä nähtävissäkin, koska toipuminen kestää 2-4 viikkoa.
Ilmeisesti pienten lasten kanssa valvominen ja max 4 tunnin yöunet vuodesta toiseen tuhosivat vastustuskykyni. Jatkuva sairastaminen haittaa liikuntaharrastuksia erittäin paljon eli kärsin tästä enemmän kuin työnantajani.
Ei tarvitse tulla kuin pari flunssaa ja yksi pieni tapaturma vuodessa, niin menetettyjä palkkoja kertyy jo muutaman sadan euron edestä.
Ainakin minulle se on iso raha jolla saisi maksettua esim. työmatkat puoleksi vuodeksi tai lääkkeet seitsemäksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes muista koska minulla on viimeksi ollut varaa käydä ravintolassa syömässä.🤣
No otetaan uusiksi sitten. Haluatko, että lapsesi kouluruoan laittaa tarjolle flunssainen keittäjä?
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisella alalla yhdenkin päivän palkka vaikuttaa elämiseen
Tämähän se varmaan pahin asia on. Matalapalkka alalla päivänäkin palkka vaikuttaa suuresti. Monesti kyllä näillä aloilla myös eniten poissaoloja, koska raskas työ ja paska palkka. Ihmiset on kompensoinut huonoa palkkaa ja työoloja olemalla saikulla.
Nyt on tärkeää saada matalapalkkaiset töihin, sillä Suomi tarvitsee näitä. Mitä enemmän huonotuloisia ahertajia , silloin tietty ryhmä rikastuu enemmän.
Kyllähän sitä itsekin haluaisi kuulua tähän rikastuvaan sortaja ryhmään.
Tämä ryhmä myös uskoo ansaitsevan asemansa ja oikeutettavan muiden sortamisen.
Syyllistämällä köyhiä ja aiheuttaen myös köyhien keskuudessa kahtia jakoa, saadaan nöyrästi tottelivia ihmisiä. Eihän sitä myöskään haluta kaikkien kouluttautuvan hyviin hommiin, kuka sitten pasha duunit tekisi.
Ensimmäistä kertaa tunnen, että minua "palkitaan" siitä, että pidän itsestäni hyvää huolta.
Tiedoksi vaan kaikille, että esim. migreenistä on muoto, joka paranee Magnesiumia syömällä.
Vatsataudin olen elämässäni sairastanut kerran, Noro-viruksen. En pystynyt kolmeen päivään tekemään töitä. Influenssan ja koronan vuoksi olin myös petipotilaana pari päivää. Perusflunssia en sairasta, kun pidän d-vitamiini tason korkealla. Hometaloa en ostaisi, enkä sellaisessa työpaikassa työskentelisi. Terveyttä ei saa ostettua kaupan hyllystä.
Ylipäänsä terveellinen ruoka, liikunta yms. pitää ihmisen terveenä, kaikkihan tämän tietävät. Kaikkia tauteja ei voi blokata, mutta varmaan 80 %:iin voi itse vaikuttaa. Terveyteen panostaminen ei vaan tule itsestään, vaan vaatii aikaa ja tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän sinun mennä töihin sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otetaan uusiksi sitten. Haluatko, että lapsesi kouluruoan laittaa tarjolle flunssainen keittäjä?
Tajusin jo parikymppisenä lähihoitaja opiskelijana ettei minulla ole varaa tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikkein pienituloisimmat joutuvat yleensä matkustamaan töihin täpötäysissä ruuhkabusseissa joissa ei ole mitään mahdollisuutta suojautua tartunnoilta.
Meillä on kuukauden kiireisimpänä päivänä yhdellä ihmisellä aina migreenikohtaus. Siispä sinnittelemme vajaalla työvoimalla.
Harmittais varmasti enemmän, jos työnantaja irtisanoisi säästääkseen menoja
Noista sairaslomista kertyy aikamoiset menot vuoden aikana ja jos henkilökuntaa täytyy palkata siihen, niin ylimääräisten henkilöiden myötä vielä lisäkuluja.