Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läpsiikö muut vähän yli 1-vuotiaat itseään suuttuessaan / komentamisen jälkeen? ev

Vierailija
08.12.2006 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin nyt tiedä, oliko nimenomaan komentamisen jälkeen. Mutta välillä kuitenkin.

Vierailija
2/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy sun lapsia, tai lapseton taidat olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne lapset välillä kyllä niin suloisen kummallisia. :)

Vierailija
4/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpsii itseään kun oikein suuttuu. Pahimmissa tapauksissa hakkaa myöskin päätänsä ja ikää on 1v7kk

Vierailija
5/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvelinkin, että jotkut saattavat ajatella asian noin kuin 3. Siksi aloitinkin aiheen, sillä meillä EI ole IKINÄ läpsitty tms. lasta. Suuttuessaan tekee vaan noin ja saattaa jopa hetken päästä nauraa itse sille mitä tekee. Itse olen ajatellut sen kuuluvan kehitykseen. Lapsethan ovat niin erilaisia ja meidän lapselta löytyy temperamenttia :)

Vierailija
6/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myös kolmosta, sillä on itsestänikin sääli, jos lapset joutuvat kokemaan vanhempien osalta sellaista, mikä ei todellakaan kuulu vanhemmuuteen eikä kasvatukseen. Uskon myös, että väkivaltaisessa kodissa kasvaneet lapset saattavat käyttäytyä noin itseään kohtaan, mutta saattavat myös olla todella sulkeutuneita, koska ovat joutuneet alistumaan. Aloituksessa ei siis todellakaan ole kyse tällaisesta, vaan ihan normaalista perheestä ja kodista.

Vierailija
7/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi " viehättävä" piirre on se, että yrittää läpsiä myös minua - eli äitiä. ei kai siinä muu auta, kuin ottaa ranteesta kiinni ja sanoa tiukasti EI. en kyllä tiedä, että mistä on oppinut moisen, ehkä tarhasta, kun kävi siellä alkusyksystä.

Vierailija
8/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, meidän 1v3kk käyttäytyy juuri noin. Eikä KOSKAAN ole nähnyt väkivaltaa eikä edes läpsäisyjä vaan rakastavan perheen ympärillään. Silti aina tulee läpsimään kun häntä kieltää. Etenkin minua, lapsen äitiä. Otan sievästi pikku kädestä kiinni jotta hän lopettaa läpsimisen. yleensä kun irrotan otteen, hän ei läpsi enää. Mutta huom: otan sievästi kädestä kiinni..en siis mihinkään pihtiotteeseen :)

Vierailija
9/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella omatahtoinen tyttö ja olenkin yrittänyt ajatella, että kuuluu kehitykseen. Hän tavallaan on niin turhautunut, että haluaa purkaa sen jotenkin. Joo, ja nykyään myös äitiä on kiva läpsiä, kun joku ei suju neidin mukaan....

Vierailija
10/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesi on aivan kuin meiltä, tosin läpsiminen kohdistuu useimmiten lapseen itseensä.

Terv. ap

Vierailija
11/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi lopetti hakkaamisen, kun emme enää kiinnittäneet huomiota asiaan. sekään ei ole kyllä aina oikea ratkaisu. tutun kehitysvammainen lapsi hakkasi myös päätään lattiaan, mutta se ei tuntenut kipua ja siksi ei saanut olle kieltämättä.

Vierailija
12/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja läpsii itteään, lyö päätä seinään, repii itteään hiuksista niin että tuppo jää käteen ja välillä repii silmiään. Ku komennetaan tai ku ei esim. osaa jotain omasta mielestään. Ei tosiaan oo läpsitty eikä paukutettu päitä seinään eikä liioin tukisteltu tai revitty ripsistä, hehheh. Olen ottanut tytön aina syliin ja yrittänyt kiinnittää huomion muualle. Tyttö on tosi kovatahtoinen luonteeltaan. Toivottavasti helpottaa, kun oppii puhumalla ilmaisemaan itteään. Kiva kuulla että muilla samat oireet...

Vierailija
13/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasta ei ole ikinä läpsitty ja niin vaan läpsii itseään ja hakkaa päätään seinään kun komennetaan tai itse suuttuu.

Taitaa olla aika yleinen reaktio näillä +1vuotiailla!

Vierailija
14/14 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 3-vuotiaana kyseinen tapa on jäänyt kyllä pois, en edes muista enää missä vaiheessa se loppui. Ajat sitten kuitenkin.