Sairaana töihin, tämäkö uusi normaali?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan, vaan saikkuhaukkojen perjantai- ja maanantaisairastamiset menevät omaan piikkiin.
Tajuatko, että kertomasi perusteella toiset eivät pysy poissa töistä, kun asia menee noin kuin sanot. Sitten koko työyhteisökin on kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan sairaana töihin mene. Kuka sellaiseen edes pystyy?
Pystyn kyllä menemään 38:n asteen kuumeessa töihin. Luonnollisesti en tee siellä mitään, ettei tauti pahene pahimmillaan kuolettavaksi. Tartutan samalla taudin kaikkiin muihin ja se jos mikä tulee työnantajalle kalliiksi. Luonnollisesti jos päädyn sairaslomaan, en pidä yhden päivän sairaslomaa, vaan otan vähintään kolme, oli vaiva miten pieni tahansa.
Kyllä 38 asteen kuumeessa pitää pystyä töitä tekemään. Ei se nyt niin korkea kuume ole. Lapsetkin leikkii vaikka olisi sen verran kuumetta.
Mä olin alkuviikosta 38 asteen kuumeessa ja tiistaina kun kuume oli 37 asteeseen laskenut niin kävin kaupassa sadan metrin kävelymatkan päässä. Tuon kauppareissun jälkeen mittasin kuumeen ja kuume oli pompannut 38,6 asteeseen.
Kuumeella ei ole hyvä leikkiä. Pahimmassa tapauksessa voi joutua teholle. Se kävelymatkani kotiin päin tuntui myös kovin vaikealta, sillä huippasi ja oli vaikeaa pysyä pystyssä.
Töitäkään ei saa tehdä kännissä ja kuumeessa kun on niin se vastaa aika samanlaista olotilaa, eli työturvallisuus riski on.
Selvä! Tästä lähin menen sairaana töihin ja yritän tartuttaa mahdollisimman monet. Sitäkö työnantajat ja kokoomus haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka on oikeasti nuhanen pelkästään yhden päivän. Meillä on tätä nuhanenää perjantaina ja maanantaina. Nämä maanantain nuhanenät on parhaita, koska tulevat tiistaina klo 7 töihin eikä nuhasta tietoakaan. Haluisin itsekin sellaiset lääkkeet, että 24h ja on terve nuhasta. Tossa mielessä ymmärrän tota juttua. Itse olen lopettanut parin tyypin töiden paikkailun, koska he eivät ole kipeitä oikeasti ja sen näkee heidän instasta aina, kun kipeenä on terassillla kalja kädessä ja rööki palaa.
Ei nuhainen, mutta joku mahatauti voi oikeesti kestää oireellisena vain tuon päivän.
Ja voihan sairastua viikonlopun aikana (siis oikeasti sairastua) ja olla sitten sen maanantaina vielä kipeänä ettei kykyne töihin, mutta tiistaina jo kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
THL ohjeistaa, että henkilö voi saarana ollessaan olla töissä jos vointi siihen on.
Olisihan se ihan naurettavaa jäädä kotiin, joka tnenätipasta, yskäisystä tai kuumeesta.. Kummallinen käsitys, että kun mittari näyttää 37 niin jäädään saikulle. THL:n mukaa se ei ole edes kuumetta eikä syy jäädä kotiin
Saikkusaikuttajat kyllä yrittää loppuun saakka
Valitettavasti näitä ihmisiä on joka työpaikalla.. Ovat vain muiden riesa, kun muitten pitää tehdä ne poissaolevan työt ja tarvitaan talon ulkopuoleta sijainen. Senkin joutuu joku sinne työpaikalle hommaamaan soitelle useita henkilöitä läpi
Saikkusaikuttajat saisi perustaa oman yrityksensä, jossa saavat laatia sellaisen työsopimuksen, ettei töissä tarvitse olla lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Mitä joku pikkuflunssa ( korona) ,mut entäs kun lentää molemmista päistä.
Matalapalkka-aloilla senkin pöivön raha on tärkeä......
Miksi työnantajan pitäisi maksaa tekemättömästä työstä ja monesti vielä tuplapalkka, koska tarvitaan sijainen siihen?
Vierailija kirjoitti:
Pystyn minäkin menemään töihin kuumeessa, pää täynnä räkää ja muutenkin puolikuntoisena. Se onkin sitten eri juttu moniko muu taudin saa ja kauan joudutaan käyttämään aikaa virheideni korjaamiseen. Minä en kummastakaan välitä vaan siitä että saan rahaa, siksi ylipäätänsä työsuhteessa olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn kyllä menemään 38:n asteen kuumeessa töihin. Luonnollisesti en tee siellä mitään, ettei tauti pahene pahimmillaan kuolettavaksi. Tartutan samalla taudin kaikkiin muihin ja se jos mikä tulee työnantajalle kalliiksi. Luonnollisesti jos päädyn sairaslomaan, en pidä yhden päivän sairaslomaa, vaan otan vähintään kolme, oli vaiva miten pieni tahansa.
Kyllä 38 asteen kuumeessa pitää pystyä töitä tekemään. Ei se nyt niin korkea kuume ole. Lapsetkin leikkii vaikka olisi sen verran kuumetta.
Tuoko on sun perustelu mennä kuumeessa tai mahataudissa oksentelemaan töihin että lapsetkin leikkii kuumeessa? Nää tyypit kaipailee johonkin 30 luvulle kun porukka kuoli peltohommiinsa kun oli pakko tehdä töitä vaikka mikä olis.