Sinkkunaisen mietintöjä miestyypeistä - millaisia puuttuu valikosta?
Olen kohtuullisen tuore keski-ikäinen sinkku, vasta palannut karjamarkkinoille eron jälkeen. Mielenkiintoista, kuinka monenlaisia miehiä on ehtinyt tulla vastaan. Tähän mennessä vastaan tulleita miestyyppejä:
1) Seksinvonkaaja. Pintavilkaisulla ihan ok mies, vaikuttaa mukavalta hetken, mutta sitten alkaa vihjailu. Ja jos ei vihjailu riitä, niin suorasukainen ehdottelu. "Ei sinun tarvitse välttämättä alkaa minun kanssani ihmissuhteeseen, pelkkä seksikin kyllä riittää".
2) Juoppo. Tuoppi on tärkeämpi kuin nainen. "Kun mä oon vapaalla, niin mä voin tehdä mitä vaan, vaikka juoda kaljaa". Mielenkiintoista olisi kuulla, mitä muuta voisit kuvitella tekeväsi. Kun tämä tyyppi juo tarpeeksi, hän muuttuu nopeasti seksinvonkaajaksi.
3) Erossa siipeensä saanut. Miehen erosta on lähes kymmenen vuotta, mutta hän ei ole valmis uuteen suhteeseen, koska ei luota enää naisiin. "Mut hei, ota yhteyttä myöhemmin, katotaan parin vuoden päästä, jos asiat olis silloin paremmin". Voin kertoa, ei ole.
4) Ikisinkku. Yksin asuva keski-ikänen mies, joko syrjäytynyt kaupunkiasuja, työlleen omistautunut oravanpyörässä juoksija tai maalla asuva metsätilallinen. Pisin naissuhde on on kestänyt puoli vuotta ja siitäkin on jo 15 vuotta aikaa. Rupattelee mukavia, mutta ei ymmärrä flirttailusta mitään. Kavereina on kiva olla!
5) Tekoäly. Nörtähtävä mies, joka elää (tieto)tekniikan maailmassa eikä ymmärrä ihmissuhteista mitään. On saattanut olla parisuhteessa, perustaa jopa perheen, mutta avioliitto on kariutunut siihen, että se ei toimikaan niin kuin sen teoriassa pitäisi. "En osaa yhtään sanoa, miksi mun avioliitto päättyi."
6) Peluri. Mies, jolla on rahaa ja ainakin jonkin verran ulkonäköä. Todennäköisesti menestynyt yrittäjä. Kiireinen pintaliitäjä, joka etsii naisia, joita voi sitten pikaisella tahdilla laittaa kiertoon. Ei pysty kiireiltään keskittymään parisuhteen rakentamiseen.
7) Kunnon mies. Tällaista en ole onnistunut löytämään, joten en ole ihan varma, onko tämä todellinen tyyppi. Jos on, niin todennäköisesti hän piileskelee kämpällään ja toivoo, että löytäisi itselleen kumppanin esim. niin, että tämä ilmestyisi ovelle soittamaan ovikelloa.
Kertokaa mulle lisää, millaisia tyyppejä teidän kohdalle on sattunut?
Kommentit (157)
Oman navan ympärillä pyörijä. Ei paljon kiinnostele muiden asiat, ei varsinkaan sen treffikumppanin.
Eikö nelonen ja vitonen ole kunnon miehiä?
Tunnen yhden ikisinkkumiehen, mutta hän ei ole luuseri eikä mitään sellaista. Komea on ja hyvätuloinen. Häntä ei kiinnosta parisuhde ja jakaa elämää jonkun kanssa. Hän tulee ja menee miten huvittaa, mutta silti hänellä on hyvin usein nainen. Kysyin kerran tätä mieheltäni, niin sano ettei ikinä ota vakituista kumppania jarruttamaan elämää.
Tämä ikisinkku ei osu sinun 4 kohtaan.
En ymmärrä kyllä mikä tuossa 4. niin huonoa on, sekö että ei ymmärrä flirttailua? Eikö sen pitäisi olla hyvä asia, ei lähde baarissa heti ensimmäisen flirttailevan naisen mukaan jos parisuhteen aloitatte.
Miten niin palannut? Kuka käytetyn haluaa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kyllä mikä tuossa 4. niin huonoa on, sekö että ei ymmärrä flirttailua? Eikö sen pitäisi olla hyvä asia, ei lähde baarissa heti ensimmäisen flirttailevan naisen mukaan jos parisuhteen aloitatte.
Ei ole jännyyttä eikä kipinöivää kemiaa.
7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.
Kunnon miehet ovat kotona perheensä parissa. Huolehtivat asioista. Eivät viinapäissään örvellä kapakoissa. Siksi on niin vaikeaa löytää sopivaa miestä.
- sellainen, joka hakee hoivaajaa itselleen ja sellaisen löydettyään alkaa pahoinpidellä tätä henkisesti (myöhemmin ehkä myös fyysisesti). Eli haluaa äidin itselleen ja sitten kokeilee, mitä äiti oikein kestää, ennen kuin hylkää. Ulkoisesti hyvännäköinen, menestyvä ja sosiaalinen (kaikki nuo vain pintaa).
Mitäs vikaa 3 miehessä on? Se ettette voi saada heitä?
T 3 mies
Ykkönen ja kutonen olisi kiva saada omaan käyttöön. Ei ole näkynyt semmoisia eikä kyllä muitakaan ukkoja.
Mä olen tuollainen ikisinkkumies. Naisten kanssa tulen hyvin juttuun ja naisvaltaisella alalla työskentelen. Mutta kaveria kummemmaksi en kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
- sellainen, joka hakee hoivaajaa itselleen ja sellaisen löydettyään alkaa pahoinpidellä tätä henkisesti (myöhemmin ehkä myös fyysisesti). Eli haluaa äidin itselleen ja sitten kokeilee, mitä äiti oikein kestää, ennen kuin hylkää. Ulkoisesti hyvännäköinen, menestyvä ja sosiaalinen (kaikki nuo vain pintaa).
Auts. Mulla oli tollanen. Ajattelin että tyyppi oli mt- ongelmainen tai jotenki traumatisoitunut. Mutta se onkin ihmistyyppi. Apua..
Miten tuollaisen tunnistaa ensi metreillä? Ettei käy sama homma uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän sun yrityksen olla hauska ja stereotypiolla on tietysti hupaisaa leikitellä.
Mutta muiden arvottajalle ja arvostelijalle jää ihmissuhteissa usein pelkkä tyhjä tanssikortti käteen.
Toivottavasti tästä ajatuksesta olisi sinulle konkreettista apua seuranhakuun rakkauden kesässä 2023. Harva meistä on täydellinen.
Hyvä se on että varotellaan. Noita " vanhanaikaisia" johon kompastuu on niin paljon nykyään ettei yksi ihminen voi tietää. Kun jotakin sattuu, pilkataan tietämättömyydestä. Miten pitäisi asia hoitaa?
Ja ihankuin naisissa ei olisi vastaavanlaisia. Olisi miestenkin niistä hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts. Mulla oli tollanen. Ajattelin että tyyppi oli mt- ongelmainen tai jotenki traumatisoitunut. Mutta se onkin ihmistyyppi. Apua..
Miten tuollaisen tunnistaa ensi metreillä? Ettei käy sama homma uudelleen.
Tunnistaa esimerkiksi siitä että tarina ei ole yhtenäinen, eli puhuu ja käyttäytyy ristiin. Epävakaan narsistinen. Mököttää, katoilee ja ripustautuu. Poikkeuksellisen läheinen suhde omaan äitiin vielä päälle nelikymppisenä.
Ja ap on universumin lahja miehille? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
T 3 mies
Ei mitään. Se on oppinut. Eikä tässä viosta ollut kyse vaan stereotypioista.
Vierailija kirjoitti:
T 3 mies
Eihän siinä miehessä itsessään välttämättä mitään vikaa, mutta jos puhutaan deittailun yhteydessä, niin kyllähän se aikamoinen haitta on suhteen aloitukselle jos mies ei uskalla yrittää.
Itse lisäisin vielä varatut, joita löytää yllättävän paljon. Alkaa mennä usko rakkauteen jo.
Ap ei koe olevansa lahja universumille. En osaa itseäni tyypitellä muuten kuin ylivarovainen, ylipohtivainen ja ylitunteellinen.
Joku kommentoi, eikö ikisinkku ja siipeensä saanut ole kunnon miehiä. Voivat hyvinkin olla, mutta ei heistä ole seurustelukumppaneiksi.
Aloituksesi oli napa kymppi.Ihan samaa koen aikuisena naisena Itä-Helsinki. Ei saa rauhassa edes lenkeilä kun joku eläkeläis äijä pyörällä ja jurissa alkaa sösötää.Joudun Itis Prisma käynnit lopetaa juuri kyseisen äijän takia.Seso siellä odotamassa ja perille ei mennyt ,ei kinosta 8 kk.Peri vonkaajista sentään meni vuokra talon pihapiiri.Mutta otti aikaa.Enk' ole ainoa nainen.Heille kelpaa vaikka 100 vuotias.Muuta eivät 100 vuotiastakaan saa.Eroneet, syrjäytyneet ,muten yksin jääneet äijät kaljassa.Yäk