APUA!!! PANIIKKI!!!
Auttakaa, sain kutsun kuulusteluun, epäiltynä lievästä petoksesta. Eikä mulla ole _mitään_ hajua mistä ihmeestä on kyse?!!! En ole koskaan yrittänyt huijata ketään, vielä vähemmän näpistellyt tms. Mitä pitää tehdä että moisesta epäillään??
Mistä on kyse? Pelottaa :((((((
Kommentit (48)
muuta kuin että soita sinne ja kysy mitä asia koskee! Sillähän se selviää. Voihan se olla tullut väärälle henkilöllekin, jos Suomessa asuu joku toinen sinun niminen...?
No, enpä tiedä. Soita ja kysy, kyllähän niiden se sinulle pitää kertoa.
Voi olla myös ihan perätön ilmianto. Varmaan asia selviää jos kerran et oikeasti oo roisto : )
Mä en ymmärrä. Ahdistaa. Mitä mä oon tehny? Mistä tommosen voi saada? Ja pelottaa, ihan oikeesti. Mistä on kyse.. Mistä saan tietää mistä tommosen syytteen saa? Koitin googlettaa mutta en löytänyt mitään. Jotain myymälävarkauksia tai taksin maksamatta jättämisiä mutta en oo semmosia koskaan tehny.
ostanu olen, mutta maksanu aina. Kelaan olen aina ilmoittanu oikeet tulot, sossussa en oo asioinu yli vuoteen. Ja silloinkin ihan oikeat tiedot annoin. Apua.
Käyt siellä juttelemassa ja asia selviää kyllä.
joten ne jutut voi tulla tosi kaukaakin.
Jos se ois joku verottaja tai kela niin eikö sieltä pitäis ensin mulle tulla joku kirje, jotain kehotus maksaa tms? Mut en mä kyllä ymmärrä, en mä tuommosta ole koskaan tehny. Vaikka en vankilaan joudukkaan niin on tää silti kamalaa kun koskaan en oo mitenkään poliisien kanssa ollu tekemisissä, paitsi yhdet ylinopeussakot saanu vuosia sitten. ja silloinkin oikeat tulot ilmoitin.
Mutta juttu meni niin, että olin pyytänyt kämppistäni viemään videot ja hän oli unohtanut, ja jääneet hänen kassiinsa, jota hän ei ollut sen jälkeen käyttänyt.. molemmat oltiin sitä mieltä, että videot palautettu ja kuulustelun jälkeen käskin kaveriani etsimään näitä videoita jotka sitten löytyivät ja palautettiin videovuokraamoon. Syytteestä ei jäänyt mitään merkintää, koska kysessttä oli tavallaan väärinkäsitys ja homma hoitui hienosti, enkä edes joutunut maksamaan, kuin viikon sakot videosta..
eli voisko sulla olla jotain vuokrattua, palauttamatta?
muuta en keksi, selviäähän se sitten kuulusteluissa, poliisit nyt yleensä on ihan lepposia kavereita ja haluavat vain tietää miten asia menee, eivät käy suoraan syyttämään mistään!
tsemppiä toivottavasti homma menee hyvin!
p.s. terkut niille jotka tämän uskomattoman tarinan takaa minut tunnistaa..
Uskon että hän on sen vienyt. Mutta muuten olen kaikki vuokravideot aina itse palauttanut. En usko että kyse on tuosta, koska kysyin vielä jälkeenkinpäin että palautitko ja vastasi että joo. Ja senkin jälkeen olen käynyt vuokraamassa samasta paikasta eikä sanottu mitään. Jos ois ollu palauttamatta niin ois ne varmasti sanoneet eikä vuokranneet mulle enää mitään?
Meen aina ihan lukkoon kun nään poliisit. Hävettää koko tilanne, ja pelottaakin. Ihankuin oisin tehny jonkun kamalan rikoksen vaikken edes tajua mistä on kyse :(((
ap
muuten on tiedossa pitkä viikonloppu. Soita poliisiasemalle ja vaadi että sanovat mistä on kyse. Kyllä sieltä joku koneelle pääsee sen katsomaan. Hulluksihan muuten tulet, tai minä ainakin tulisin.
niin saadaan kaikki nauraa yhdessä. Todennäköisesti meinaan kyse on jostakin harmittomasta jutusta, vaikka ymmärrän että olet nyt kauhuissasi.
Kun en ole ostanut mitään lounasseteleitä, en myöskään kaupassa punninnut halvempien mukaan tms. Siis ei mun päähän tule mitään mistä voi olla kyse :((
ja mitä se aiheeton ilmoitus tarkoittaa? Voiko joku tehdä tuommosen syytteen musta, vaikka sillä ei olis mitään todisteita? Nimittäin lähipiirissä on yksi, joka on tehnyt kiusaa, häiriköinyt yms, voisko se olla sen aikaansaannoksia? En kyllä ymmärrä miten on onnistunut jos se on se. Kun ei mitään rahaan liittyvää ole ollut :(
Mä oon oikeesti kauhuissani, kun en mä halua omalle kohdalleni mitään tämmösiä juttuja :((
ap
varsinainen virka-aika on ohi eli puoli neljä. Saat aivan varmaan jotain selvyyttä asiaan. Mene hyvä ihminen nyt soittamaan heti.
Ostanut jotain ja myynyt eteenpäin kallimmalla? Me myytiin meidän auto eräälle perheenisälle ja pari vuotta myöhemmin sain soiton verovirastosta, joka tutki kyseisen miehen autokauppoja. Eli ilmeisesti tiensi rahaa ostamalla ja myymällä.
Kanslisti käski soittamaan huomenna aamulla uudelleen :((
Tunnen itteni likaiseksi ja rikolliseksi :( Meneekö tästä tieto jonnekkin lastensuojeluun tms? :((
vaikka se vaikeaa onkin. Olen kanssa joutunut tuollaisen häirikön kohteeksi, joka lähetteli perättömiä ilmoituksia mm kelaan. Olin silloin asumuserossa miehestäni, sieltä tuli kyllä ensin tiedustelu asiasta ja vastasin siihen, jolloin asia selvisi. Mutta kauheaa stressiä tuollainen on, kun itse haluaa elää " oikein" ja pysyä erossa virkavallasta. Tsemppiä sinulle!
ja eteenpäin myyminen kalliimmalla laissa kielletty?
ei siitä tieto mihinkään lastensuojeluun mene. Tiedät tehneesi oikein ja asia varmasti selviää huomenna. Jos joku on tehnyt perättömän ilmiannon, niin laita se vastuuseen.
Reippaasti vaan kuultavaksi.