APUA!!! PANIIKKI!!!
Auttakaa, sain kutsun kuulusteluun, epäiltynä lievästä petoksesta. Eikä mulla ole _mitään_ hajua mistä ihmeestä on kyse?!!! En ole koskaan yrittänyt huijata ketään, vielä vähemmän näpistellyt tms. Mitä pitää tehdä että moisesta epäillään??
Mistä on kyse? Pelottaa :((((((
Kommentit (48)
Oletko varastanut työpaikalta esim. korvapuustin?
myynyt en kai koskaan mitään. Kirpparillekaan en saanut aikaseksi tavaroita viedä myyntiin, joten vein ne ilmaiseksi keräyslaatikoihin. Ja tuossa lapussa lukee että mä olen se epäilty :( Kuulostaakin jo kamalalta :((
ap
ja ne toteaa, ettet ole enää epäilty. On kyllä raivostuttavaa, etteivät sano mitä asia koskee, hirveää tuollaista miettiä viikonlopun yli.
Sen takia asunnoissa on se 2vuoden verollinen aika ja ko. asunnossa pitää olla kirjoilla.
en todellakaan. Olen aina pysynyt ja halunnut pysyä rikoksista erossa, ainoa mikä on niin luottotiedot on menneet (vuosia sitten) mutta ulosottoonhan ja perintään maksamattomat laskut menee eikä poliisille :( Sitäpaitsi en ole edes yrittänyt saada mitään juttuja missä tarkistetaan luottotiedot. Käteisellä olen ostanut jos jotain olen tarvinnut enkä ole tehnyt lisää velkaa vuosiin :(( Ei siis ole mitään osamaksujuttuja tms.
Voisiko liittyä tohon vanhaan juttuun?
Kelaan aina ilmoittanut jos muutoksia tullut, enkä tosiaan ole muutenkaan harhauttanut esim yksinhuoltajuudella tms.
Tuli tuosta mieleen. Jos tää ulkopuolinen on ilmoittanut kelaan että kanssani asuu täällä joku (eli valhe) niin eikös kelasta tule joku selvityspyyntö? Eihän se suoraan voi mennä rikostutkintaan? Ja eikö sillä ilmoittajalla pidä olla jotain näyttöä?? Mä en pysty käsittämään mistä on kyse.
ap
voisko olla kirjasto? Mutta sieltähän tulee lasku palauttamatta jääneestä aineistosta ja asia on sillä selvä? Vaikka lasku ois maksamatta niin se menee perintään tms, eikä poliisille? Ainakin ennen nuo ulosotot on olleet niin että ne ei poistu jos ei niitä maksa, mutta ne ei myökään mene petossyytteeseen.. ainakin näin olen käsittänyt?
(sellaseen kameraan, joka räpäyttää kuvan)
sun henkilötiedoilla tekemään velkaa /osamaksuja tai muuta sen tyylistä?
Vierailija:
Kelaan aina ilmoittanut jos muutoksia tullut, enkä tosiaan ole muutenkaan harhauttanut esim yksinhuoltajuudella tms.Tuli tuosta mieleen. Jos tää ulkopuolinen on ilmoittanut kelaan että kanssani asuu täällä joku (eli valhe) niin eikös kelasta tule joku selvityspyyntö? Eihän se suoraan voi mennä rikostutkintaan? Ja eikö sillä ilmoittajalla pidä olla jotain näyttöä?? Mä en pysty käsittämään mistä on kyse.
ap
selvityspyyntö. Perättömiä ilmiantoja voi tehdä kuka vain, mutta yleensä sitä osaa epäillä jotain tahoa. Sitäpaitsi perättömän ilmiannon tekokin on rikos. Tulehan kertomaan, kun asia selviää, täällä eletään hengessä mukana.
eikä maksamattomasta tv-luvastakaan joudu rikossyytteeseen.
onko sotusi joutunut vääriin käsiin?
Miehelleni tuli vasta 10 vuoden takainen asia rikosepäilyyn ja joutui kuulusteluihin. Ja sama tilanne että ei mitään havaintoa mistään. Selvisi sitten että Yhteistyökumppani oli ollut täysi huijari ja miehen nimiinkin tehnyt rötöksiä. Mies sai SYYTTÖMÄN ja Yhteistyökumppani sai häkkiä pari vuotta. Elikkäs jos olet ollut yrittäjänä jonkun kanssa, alahan miettimään... Me ei kanssa saatu mitään tietoa ennen istuntoa mutta olipahan enemmän hölmistynyt kun asioita esitettiin, tuki syyttömyyttä enemmän!
Tsemppiä ap! Olet vaan oma itsesi ja menet kuulusteluihin ja vastaat vaan niinkuin asiat on niin ei mitään hätää.
Eksäni oli ja on erityisen vaikea persoona. Sillä on taustallaan ties mitä rikoksia, siis pikkurötöksiä kai lähinnä. Mutta se esim yhdessäoloaikanamme kavalsi multa aikamoisen summan rahaa. Ja tuli mieleen että jos se on vaikka tilannu jostain mun nimiin jotain tavaraa, ja jättäny maksamatta. En tiedä muistaako se mun henkilöturvatunnusta, mutta ei ihme olis jos muistais. En tiedä sitten onko kyseessä tuommonen juttu.. asutaan kyllä ihan eri paikkakunnilla. Mutta eikö ne tarkista esim osoitetietoja ennen tilausten toimittamista tms? Voi kamalaa.. voisko olla kyse tuommosesta? Kun en ihan todella keksi mitään mistä mua voitais syyttää. Jos kerran laskut jne ei muutu petoksiksi, eikä kaiken järjen mukaan muutu niin en ole mitään muuta tehny (kuin siis ollut maksamatta joitakin laskuja kun en ole pystynyt.. nekin siis olosuhteitten pakosta, ei tahallisesti)
ap
Miten pystyy todistamaan jos on kyse siitä että mun nimiin on tilattu jotain, että en ole itse tilausta tms tehnyt?
Voi hitto.. :(
ksamatta kun postimyynnistä tilaa)
terkuin
rikostutkijan vaimo :)
ps: jos näin niin sulla ei kyllä ole mitään hätää. katsotaan mihin osotteeseen tilattu.
Vierailija:
ksamatta kun postimyynnistä tilaa)terkuin
rikostutkijan vaimo :)
ps: jos näin niin sulla ei kyllä ole mitään hätää. katsotaan mihin osotteeseen tilattu.
eli minkä aseman alaisuudessa teidän kylänne poliisiasema on. Kyllä jonkun velvollisuus on kertoa mistä on kyse.