Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi
Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..
Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.
Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.
Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.
Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.
Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.
Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...
Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Täyttä soopaa.
Oho, naapurikin sattui paikalle!
No ei pitäisi olla yllätys että vuoden seksittömyyden jälkeen alkaa muut naiset kiinnostaa :D Mitä se haittaa vaikka miehellä sutinaa olisikin tuon naisen kanssa? Sä et halua seksiä ja haluat olla vauvan kanssa symbioosissa, anna miehen pitää hauskaa.
Siis tuo polyamorisuus horinahan on nyt ihan selkeästi keksitty hätävalhe, kun jäi kiinni kiinnostuksestaan naapuriin ja ahdistaa perheellistyminen. Aivan perus vastuunvälttelijä isukki siitä vaan kuoriutui lapsen myötä. Haluaa rusinat pullasta meiningin, missä saa itse elellä kuin sinkku mutta silti perheellisenä, jossa pikkurouva on nakitettu kotiin lapsen varjolla. Haluaa päästä oikein mahdollisimman helpolla, kun kerran toivoo tietysti, että ap lapsineen muuttaa pois. Ei ole sitten valvovia silmiä kun naapurin kanssa on vispilän kauppaa. Tuo että ap:lläkin saisi muka olla vientiä muiden kanssa on vain hämäystä kun vallan hyvin tietää, että ap on nyt pikkuvauvan kanssa nalkissa kotona, eikä mitenkään ole mahdollisuutta lähteä miehiin. Toisin kuin hänellä vapaana lintuna.
Yritä jollakin verukkeella ystävystyä sen naisen kanssa. Älä puhu miehestäsi, anna ymmärtää että olette onnellisia.
Alinta pohjasakkaa naiset jotka yrittävät iskeä varattuja miehiä.
Miksi tehdä seksistä niin iso asia? Voi kai sitä antaa toiselle seksiä vaikkei itsellä niin haluttaisi? Minusta vähän turha itkeä sitten kun toinen hakee seksinsä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuo polyamorisuus horinahan on nyt ihan selkeästi keksitty hätävalhe, kun jäi kiinni kiinnostuksestaan naapuriin ja ahdistaa perheellistyminen. Aivan perus vastuunvälttelijä isukki siitä vaan kuoriutui lapsen myötä. Haluaa rusinat pullasta meiningin, missä saa itse elellä kuin sinkku mutta silti perheellisenä, jossa pikkurouva on nakitettu kotiin lapsen varjolla. Haluaa päästä oikein mahdollisimman helpolla, kun kerran toivoo tietysti, että ap lapsineen muuttaa pois. Ei ole sitten valvovia silmiä kun naapurin kanssa on vispilän kauppaa. Tuo että ap:lläkin saisi muka olla vientiä muiden kanssa on vain hämäystä kun vallan hyvin tietää, että ap on nyt pikkuvauvan kanssa nalkissa kotona, eikä mitenkään ole mahdollisuutta lähteä miehiin. Toisin kuin hänellä vapaana lintuna.
Eikös AP juuri aiemmin sanonut että mies oli tarjoutunut lapsenvahdiksi mikäli AP:tä huvittaisi treffeillä käydä. Sikäli vaikuttaisi ihan aidolta ehdotukselta vähän erilaiseen perhe-elämään.
On hyvä pitää mielessä että jotkut ihmiset aidosti ovat ei-monogamisia eivätkä voi sille mitään. Monogamiaan sitoutuminen tuskin on silloin mahdotonta (onhan homoillakin ollut kulissiliittoja aikana jolloin se oli tarpeen) mutta siinä ei koskaan pysty elämään täysin onnellista elämää. Tämän tajuaminen vasta nelikymppisenä on tragedia mutta ei tee miehestä sikaa. On AP:n asia arvioida millaisessa suhteessa haluaa elää, mies on ollut omalta puoleltaan rehellinen ja hyvä että haluaa kantaa vastuuta myös lapsesta. Ja AP älä missään nimessä syytä itseäsi mistään, et ole tehnyt mitään väärin ja vaikutat hyvältä ihmiseltä! Elämä on joskus arvaamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä seksistä niin iso asia? Voi kai sitä antaa toiselle seksiä vaikkei itsellä niin haluttaisi? Minusta vähän turha itkeä sitten kun toinen hakee seksinsä muualta.
Lue se keskustelu ennen kuin lauot näitä älyn väläyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös AP juuri aiemmin sanonut että mies oli tarjoutunut lapsenvahdiksi mikäli AP:tä huvittaisi treffeillä käydä. Sikäli vaikuttaisi ihan aidolta ehdotukselta vähän erilaiseen perhe-elämään.
On hyvä pitää mielessä että jotkut ihmiset aidosti ovat ei-monogamisia eivätkä voi sille mitään. Monogamiaan sitoutuminen tuskin on silloin mahdotonta (onhan homoillakin ollut kulissiliittoja aikana jolloin se oli tarpeen) mutta siinä ei koskaan pysty elämään täysin onnellista elämää. Tämän tajuaminen vasta nelikymppisenä on tragedia mutta ei tee miehestä sikaa. On AP:n asia arvioida millaisessa suhteessa haluaa elää, mies on ollut omalta puoleltaan rehellinen ja hyvä että haluaa kantaa vastuuta myös lapsesta. Ja AP älä missään nimessä syytä itseäsi mistään, et ole tehnyt mitään väärin ja vaikutat hyvältä ihmiseltä! Elämä on joskus arvaamatonta.
Ottaa vastuun lapsesta, kun ensimmäinen ehdotus on että ap muuttaa lapsen kanssa muualle, jossa hän sitten välillä vierailee jonain lapsenvahtina, että ap pääsee miehiin? Niin varmaan. Nalkittamiselta ja ns. helpolla liukumalla tuo vaan haluaa päästä poikamieheksi.
Sinähän voisit lähettää sille naapuriakalle miehesi puhelimesta jotain vallan ällöä ja tylyä tyyliin, että jätä h*tin munahaukka mut jo rauhaan. Rakastan vain ja ainoastaan suloista vaimoani ja meidän babyä.
Poistat viestin heti sen lähetettyäsi.
Joo..ei naapuri touhut kovin harvinaisia ole. Nyt auttais puhuminen ja omien tunteiden kertominen.
Vasta myöhemmin terapia avut. .koittakaa nyt selvittää näitä tulee elämässä eteen.
Kiinnostaisi tietää miten tämä asia on edennyt tänään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään olisikaan, jos mies hakisi polyarmorisia suhteita. Vaan kun hän hakee monogaamista perhekulissia ja useita panokavereita, joihin ei tarvitse mitenkään sitoutua..
Tämä yhtälö harvoin toimii sen puolesta etenkään, joka on ihan kaikilla tavoin monogaaminen.
Onko mies myyntimies? Area Sales Manager?
Provohan tämä on... luulisin.
Mutta pointti on tärkeä: seksuaalisuudeltaan eritahtisten ihmisten ei ikinä, toistan ikinä, pitäisi pariutua keskenään. Jos seksin osalta ei olla samalla sivulla, se yleensä kaataa suhteen. Ja mitä kauemmin suhde on kestänyt, sitä rumempaa jälkeä usein tulee.
Ap:n mies on ollut mahdollisesti jo suhteen alkuvaiheessa kiinnostunut muista naisista koko ajan, siksi seksi puolison kanssa on ollut varsin vähäisessä roolissa.
Ap on haksahtanut sitten siihen, että mies on "vain" matalalibidoinen, vaikka oikeastaan ap:n mies on ollut matalalibidoinen yksinomaan häntä kohtaan - muut naiset olisivat varmaankin kiinnostaneet huomattavasti enemmän.
Näin käy usealle naiselle - eli pariutuvat miehen kanssa, johon suhteen alun jälkeen menettävät seksuaalisen mielenkiinnon, mutta haluaisivat silti muita miehiä. Ap:n tapauksessa tilanne on hiukan harvinaisempi, koska useammin miehillä säilyy kiinnostus pitempään samaa naista kohtaan.
Oli niin tai näin, tämän tarinan opetus on se, että olkaa ihmiset vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa seksihalunne (ja taipumuksenne) käy yksiin.
Mun mies on ihastunut naapurissa asuvaan tyttöön. Olkoon. Ei sitä nyt kuuskymppinen vanha äijä kiinnosta. No ei mua itseänikään mitään erityisesti. Teillä toki eri tilanne. Jos olisin sinä, niin olisin varmaan jo tuon akan kurkussa kiinni.. On sulla kauhea mies.
Toivoisin, että ap vaatii mieheltä muutakin kuin vain lapsenvahtina olemista silloin jos ap haluaa käydä jossakin. Kyllä pitäisi miehen hoitaa osuutensa lapsestaan muutenkin, eikä vain silloin kun äidillä on menoja.
Vierailija kirjoitti:
Hauskasti sepitetty provo 🤣
josta vain sinä provosoiduit :)
olispa tällä palstalla modeja poistamassa näitä trolleja, ihan täysi nollakommentti, niin kuin kaikki 5/5 spämmit huoh
Olen tavallaan ollut tuon naapurinaisen asemassa joskus. En lähetellyt mitään viestejä, mutta juttelin työkaverimiehen kanssa työpaikalla siinä missä muidenkin. Hän oli naimisissa ja heillä pieniä lapsia, minulla sama tilanne. Pikkujouluissa kyseinen työkaverimies tuli selittämään minulle, että on ihastunut minuun ja minun ansiosta on tajunnut, että kaipaa parisuhdetta jossa on intohimoa. (Ei saanut sitä minulta, mutta päätyivät avioeroon.) Oli kuulemma sitä ennen elänyt vaimon kanssa kämppiksinä jo vuosia, eikä ollut tiedostanut haluavansa enempää.
Tuli vain mieleen, että ehkä myös ap:n mies on vasta naapurinaisen myötä tajunnut, mitä oikeasti haluaa.
5/5 !!!