Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi
Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..
Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.
Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.
Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.
Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.
Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.
Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...
Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?
Kommentit (616)
Huh. Olipas jännittävä ketju ja laittoi pohtimaan omaa tilannetta. Meillä 2kk ikäinen vauva, kahden aiemman lapsen lisäksi, ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Seksiä viimeksi ollut joskus alkuraskauden aikaan, eli taukoa seksistä ainakin 9-10kk. Mies ei ollut raskauden aikana oikein kiinnostunut seksistä, tai näin ainakin tulkitsin asian. Synnytyksen jälkeen omat halut aika kadoksissa ja mieskään ei ole tehnyt minkäänlaista aloitetta asian tiimoilta.. Suorastaan jännittää ottaa asia puheeksi tai ryhtyä hommiin, vaikka synnytyksessä ei mitään ongelmaa ollutkaan..
Tämä ketju pisti kyllä miettimään oman suhteen laatua, kun niin monelta tuli ihmettelyä seksittömyydestä.. Ei vain lapsiperhearjessa aina ole aikaa tai kiinnostusta, vaikka hieman alle kolmekymppisiä olemmekin. Täytyy varmaan koittaa korjata tilannetta, koska en tosiaan tiedä mitä siellä miehen päässä liikkuu, oletus vain että on tyytyväinen tilanteeseen. Täytyy nyt varoa ettei vain käy niinkuin APlle..
Vierailija kirjoitti:
Moni on ihmetellyt tässä ketjussa, miksi kenelläkään on naapurin puhelinnumero. Siihen voi yleensä ottaen olla viattomiakin syitä, esim. sovittu että naapuri käy poissaollessa kastelemassa kukkia tai hoitamassa kissaa tai ottamassa postit talteen, ja niissä asioissa voi tulla jotain kysyttävää. Minulla on naapurieni puhelinnumerot, koska käyn välillä heidän kanssa lenkillä ja välillä sovimme että lapsemme menevät samalla kyydillä jonnekin. Olen nainen ja jälkimmäisestä asiasta viestittelen tarvittaessa myös naapurimiesten kanssa, eikä kukaan ole nähnyt siinä mitään epäilyttävää.
Mutta en keksi mitään viattomia syitä siihen, miksi mies viestittelisi kahden naisen kanssa yöllä. Ja varsinkin, kun tehdään tikusta asiaa eikä ole mitään oikeaa asiaa.
Näin se alkoi. Ensin oli lasten menoista sopimista puhelimen avulla. Sitten kun naapurissa tuli ero, niin eiköhän naapurin nainen ollut jo ovella silloin kun olin poissa. Lohdutusta ja puhekaveria ja sitten sitä.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Olipas jännittävä ketju ja laittoi pohtimaan omaa tilannetta. Meillä 2kk ikäinen vauva, kahden aiemman lapsen lisäksi, ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Seksiä viimeksi ollut joskus alkuraskauden aikaan, eli taukoa seksistä ainakin 9-10kk. Mies ei ollut raskauden aikana oikein kiinnostunut seksistä, tai näin ainakin tulkitsin asian. Synnytyksen jälkeen omat halut aika kadoksissa ja mieskään ei ole tehnyt minkäänlaista aloitetta asian tiimoilta.. Suorastaan jännittää ottaa asia puheeksi tai ryhtyä hommiin, vaikka synnytyksessä ei mitään ongelmaa ollutkaan..
Tämä ketju pisti kyllä miettimään oman suhteen laatua, kun niin monelta tuli ihmettelyä seksittömyydestä.. Ei vain lapsiperhearjessa aina ole aikaa tai kiinnostusta, vaikka hieman alle kolmekymppisiä olemmekin. Täytyy varmaan koittaa korjata tilannetta, koska en tosiaan tiedä mitä siellä miehen päässä liikkuu, oletus vain että on tyytyväinen tilanteeseen. Täytyy nyt varoa ettei vain käy niinkuin APlle..
No aika harvoin miehet on tyytyväisiä seksittömään suhteeseen. Miehille nyt vaan seksi on tärkeämpää. Sellaisia ne vaan on.
Ap, vaikutat harvinaisen järkevältä ihmiseltä. Kaikki sun kirjoitukset luettuani, mulla ei ole epäilystäkään ettetkö selviäisi tästä tilanteesta. Nyt ymmärrettävästi sattuu ja paljon, mutta vielä tulee se päivä, kun tunnet kiitollisuutta tästä kaikesta. Tästä miehestä ei sulle loppuelämän puolisoksi ollutkaan, mutta antoi sulle kuitenkin loppuelämäsi kestävän rakkauden, oman lapsen.
Tämän hetkinen tilanne on kuitenkin todella epäreilu ja paljon tunteita herättävä. Kestää oman aikansa käsitellä ja hyväksyä kokemasi. Toivottavasti sulla on ystäviä/läheisiä auttamassa. Älä myöskään epäröi hakea keskusteluapua ammattilaiselta, jos tuntuu että läheisten tuki ei riitä.
Toivon sulle paljon voimia tähän elämäntilanteeseen <3 Kaikki järjestyy vielä, luota siihen.
Tosi iso hali AP:lle. En usko, että mies itsekään jäisi lopulta platoniseen suhteeseen kämppiksinä asumaan, haluaa vaan helpon lähdön. Kun se kipinä jonkun kanssa todella syttyy, vaihtaa kyllä maisemaa kokonaan. Todella törkeää roikottaa vaimoa löyhässä hirressä siihen asti ja lupailla asioita, joita tuskin tulee pitämään. Tuossa järkytyksen tilassa vaimona ja vauvan äitinä varmasti haluaa tehdä kaikkensa, että elämä ei romahtaisi, vaan jatkuisi mahdollisimman vähäisillä muutoksilla, jolloin tulee helposti suostuneeksi itselle epäedullisiin järjestelyihin. Joku tuolla jo sanoikin, että sinun elämä ei ole järjestely, vaan sinulla on velvollisuus itseäsi ja erityisesti vauvaa kohtaan elää sellaista elämää, missä aidosti olet onnellinen. Mitä nopeampaa irroitat itsesi miehen löyhässä hirrestä ja alat rakentaa sinun ja vauvan elämää, sen parempi. Siitä saat todellista voimaa tämän kriisin keskellä, tulevaisuudesta. Katse siis sinne. Tsemppiä <3
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti seksielämän jatkaminen synnytyksen jälkeen on monelle vähän hankalaa ja ehkä kai uuden opetteluakin. Meillä alkoi seksi 4vk synnytyksestä kun olin sektiosta parantunut. Hommat jatkuivat ihan niin kuin ennenkin eikä kummallakaan ollut mitään fyysistä tai henkistä estettä asialle. Olin lukenut, että seksi voi synnytyksen jälkeen pelottaakin, mutta helpostihan se menikin. Seksiä oli vielä pari päivää ennen synnytystäkin. En siis pysty itse samaistumaan synnytyksen jälkeiseen pitkään taukoon seksistä. Mutta asiasta pitää keskustella perinpohjaisesti jo raskausaikana ja synnytyksen jälkeen. Mitkä on kummankin halut ja ajatukset jne. Ehkä niin voisi säästyä mahdollisilta parisuhdeongelmilta. Se täytyy kyllä sanoa, että jos liitto oikeasti kariutuu vuoden seksittömyyteen, jonka taustalla on fyysisiä vaivoja eikä haluttomuutta ja isoja kriisejä ni jo on kumma. Kyllä sitä kestävyyttä ihmissuhteessa pitäisi olla niin paljon, että vuoden seksittömyydestäkin selviää.
Ei meilläkään ollut seksiä raskauden aikana eikä pitkään aikaan sen jälkeen. Raskaana ollessa se ei tuntunut oikealta itsestä, eikä mieskään millään tavalla yrittänyt. Lapsi ei ollut kovinkaan helppo tapaus, joten oltiin täysin valmiita menemään nukkumaan klo 19. Pojan ollessa 9kk, kysyin yhtenä iltana että miten ois. Tuli liian äkkiä hänelle silloin, mutta seuraavasta illasta lähtien on hommailtu. Ihan varmasti tämä on tuttua monessa perheessä, eikä ap ole tehnyt mitään väärää. Älä suostu sellaiseen, missä vaan satutat itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
No niin, tulen vielä kertomaan tilanteen nyt kun asiasta keskusteltu lisää.
Mies tosiaan ajattelee, että ei kykene olemaan uskollinen lopun elämäänsä ja että haluaisi silti pitää perheen kasassa ns.platonisessa suhteessa missä jaetaan vanhemmuus muttei muuta. Tämä ajatus ollut hänellä jo pitkään ja tunne vahvistunut vain. Ajatteli kuulemma aiemmin, että ehkä se tunne menee pois vielä. Mutta ei se mene. Mies sanoi, että ei ole pitkiin aikoihin tuntenut ihastusta tai seksuaalista tunnetta minua kohtaan, mutta nyt on alkanut tuntemaan enemmän ja enemmän, että muita kohtaan se on mahdollista.
Mies ehdotti järjestelyä missä muutan lapsen kanssa toiseen asuntoon, mutta voisi viettää aikaa kyllä paljon meidänkin kanssa.
Mutta itse en moiseen järjestelyyn varmaankaan kykene. Sydän tuntuu repeytyvän rinnasta, en olisi vielä hetki sitten voinut uskoa tätä tapahtuvaksi mutta yhtäkkiä kaikki tuntuu sortuvan edessäni ja elämä valheelta. Surettaa lapsenkin puolesta, mutta yritän ajatella että tulevaisuus on meille hyvä ja onnellinen kaikesta huolimatta.Ap
Onko mies koskaan ollut sinuun rakastunut tai sinua kunnolla rakastanut? Jos, niin milloin se loppui? Halusiko hän aunperinkin vain ns.hyvän elämän ja perheen mukavan naisen kanssa, ja luuli että se riittäisi ja olisi hyvä? Mitä sinä olet tuntenut miestäsi kohtaan? Oletko ollut häneen rakastunut ja loppuiko se jossain vaiheessa...?
Miksi tämäkin keskustelu kääntyy siihen että saako mies seksiä kotona vai ei?
Pettäjä pettää vaikka saisikin seksiä, ei se muuta mitään.
Pettää jos on pettääkseen eikä sitä kukaan voi mitenkään estää vaikka antaisi itse pilua 5 kertaa pv.
Eli jos pettää sit sä jätät sen.
Se sattuu mutta ei siinä muu auta.
Älä menetä itsekunnioitustasi kenenkään takia.
Kaikki on vastuussa tasan omista teoistaan ja valinnoistaan. Toisen valintoihin ei voi vaikuttaa vaikka monesti sitä haluaisikin.
Jos toinen päätyy pettämään se on hänen valinta, ei kenenkään syy. Hän tekee yksin sen arvovalinnnan.
Pidä pää pystyssä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, tulen vielä kertomaan tilanteen nyt kun asiasta keskusteltu lisää.
Mies tosiaan ajattelee, että ei kykene olemaan uskollinen lopun elämäänsä ja että haluaisi silti pitää perheen kasassa ns.platonisessa suhteessa missä jaetaan vanhemmuus muttei muuta. Tämä ajatus ollut hänellä jo pitkään ja tunne vahvistunut vain. Ajatteli kuulemma aiemmin, että ehkä se tunne menee pois vielä. Mutta ei se mene. Mies sanoi, että ei ole pitkiin aikoihin tuntenut ihastusta tai seksuaalista tunnetta minua kohtaan, mutta nyt on alkanut tuntemaan enemmän ja enemmän, että muita kohtaan se on mahdollista.
Mies ehdotti järjestelyä missä muutan lapsen kanssa toiseen asuntoon, mutta voisi viettää aikaa kyllä paljon meidänkin kanssa.
Mutta itse en moiseen järjestelyyn varmaankaan kykene. Sydän tuntuu repeytyvän rinnasta, en olisi vielä hetki sitten voinut uskoa tätä tapahtuvaksi mutta yhtäkkiä kaikki tuntuu sortuvan edessäni ja elämä valheelta. Surettaa lapsenkin puolesta, mutta yritän ajatella että tulevaisuus on meille hyvä ja onnellinen kaikesta huolimatta.Ap
Milläs lailla tällainen "järjestely" eroaa tavallisesta erosta - muuta kuin mies muotoili sen noin, että haluaa olla eron jälkeen hyvissä väleissä??
No siinä, että mies voisi tulla ja mennä ja "asua" välillä ap:n ja lapsen luona miten huvittaa, ja lisäksi hänellä olisi oma poikamieselämä.... juu ei..
Jaaha, viestini ketjun alusta on poistatettu 😂😂 sivukaupalla jahkaamista tästä. Selvästi ap ei ole halukas ottamaan tilannetta haltuun, vaan haluaa jostain syystä jatkaa miehen kanssa, joka katselee muualle.
Vierailija kirjoitti:
Pettää jos on pettääkseen eikä sitä kukaan voi mitenkään estää vaikka antaisi itse pilua 5 kertaa pv.Eli jos pettää sit sä jätät sen.
Aamen. Miesten aivot ei taas toimi. Olisi kiva nähdä mies synnyttämässä ja kestämässä ne synnytyskivut. Loppuisi ihmiset äkkiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa niiden lasten puolesta, kenen isät laittaa omat etunsa perheen ja lasten edelle. Kun isää nyt vain kiinnostaa enemmän se, että saa itse seksiä jostakin. Vastenmielistä.
Lapsen tärkein etu on vanhempien toimiva parisuhde. Useimmiten siihen kuuluu myös toimiva ja molempia tyydyttävä seksielämä.
Ja eikö se silloin tarkoita sitä, että apua parisuhteen ja seksielämän ongelmiin haetaan esim. parisuhdeterapeutilta? Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta se lapsi on saanut alkunsa seksistä. Eli seksiä on ollut. Suhteen alkuaikoina varmasti ihan mukavastikin. Syyt seksin loppumiselle vaatii selvittämistä. Ratkaisu ei ole, että lähdetään hakemaan seksiä ensin muualta. Toimivan parisuhteen malli lapselle tulee siitä, kun aikuiset pyrkivät ratkomaan ongelmiaan pariskuntana. Olemaan tiimi. Miten nämä asiat on monelle aikuiselle niin vaikea ymmärtää?
Suomalaisten parisuhteiden isoin ongelma ei ole ongelmien kohtaamattomuus tai yrityksen puute, vaan liikaa ja ennen kaikkea liian kauan yrittäminen. Miten ratkaista ongelma, jota ei voi ratkaista? Toinen ei halua, eikä halua ehkä edes yrittää, vaan vain odottaa, että toinen mukautuu seksittömään avioliittoon. Jos tilanne on niin paha, että seksi on ollut esim. vuoden kokonaan katkolla, ei ennuste minkään terapian onnistumiselle ole kuin 10% luokkaa.
Suomessa erotaan aivan liian harvoin ja liian hitaasti seksittömistä ja onnettomista avioliitoista. Erityisesti miesten pitäisi aloittaa avioeroprosessi usein paljon aikaisemmin - miehet hakevat eroa vain 20% kaikista avioeroista. Liian moni mies tyytyy surkeaan elämään, vaikka parempaa olisi tarjolla.
Mies, jos mietit avioeroa, älä vain mieti, vaan toimi. Älä jätä päätöstä yksin naisen kontolle.
Vierailija kirjoitti:
Pettää jos on pettääkseen eikä sitä kukaan voi mitenkään estää vaikka antaisi itse pilua 5 kertaa pv.Eli jos pettää sit sä jätät sen.
Jos mies ei haluaisi vaimoaan vuoteen, palstalla huudettaisiin kurkku suorana miten tämä on väkivaltaa ja on oikeutettua hakea kikkeliä muualta. Mutta näin nämä asiat koetaan. Toivottavasti AP:n mies saa kunnon kyydit naapurilta
Tuskinpa tässä on seksisuhteesta vakavemmasta kyse. Niitä tulee ja menee, ei kannata pelihousuja repiä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa harvinaisen paskamaisesti sanottu mieheltä. Arvostan sitä että puhuu eikä toimi ensiksi ja kerro sitten, mutta tuo tapa millä kertoi kuulostaa kyllä todella ilkeältä. Että ihan muita painamalla käy vähän kokeilemassa kiihottaisiko ulkopuolinen nainen enemmän, ja jos sillä alkaisi sinunkin kanssasi seksi maistumaan? Siis mitä helv*ttiä, onko mies ihan täysi tampio?
Jotenkin tulee mieleen että miehelle tuli nyt isäytymisen myötä joku valtava kriisi. Pääsisittekö neuvolan kautta seksuaaliterapeutille? Ainakin isoissa kaupungeissa on yleensä tällaisia vaihtoehtoja tarjolla!
Lapsen saaminen on kriisiyttänyt miehen.
Ap kertoikin jo alussa, että mies ei halunnut seksiä, kun hän oli raskaana. Ja ei ole vongannut synnytyksen jälkeenkään. Ja nyt puhelee, että haluaa pitää ap:n kodin- ja lastenhoitajana ja ulkoistaa seksin muille naisille.
Kyse on hyvin yleisestä ikivanhasta ilmiöstä eli miehestä, joka ei kykene nökemään lapsen saanutta miestä seksuaalisesti, ns madonna - hr.@ -syndrooma.
Ap eroa suosiolla mätämunasta.
Kunnes kuolema meidät erottaa tai seksiä ei ole ollut kolmeen kuukauteen. Siinä kirkon ohjeet avioeroon.
Provo tosiaan on. Postaaja nauttii kun saa ihmiset kommentoimaan.