Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi

Loukattu
17.06.2023 |

Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..

Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.

Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.

Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.

Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.

Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.

Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...

Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?

Kommentit (616)

Vierailija
281/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä päivittää tilannetta...

Kävimme eilen keskustelun miehen kanssa. En kertonut että olen nähnyt hänen ja naapurin välisen viestiketjun, mutta sanoin huolistani ja mies sanoi ettei syytä huoleen, heidän keskustelu ei ole edennyt kuulumisten vaihdosta minnekään. Sanoi että voi näyttää keskustelun jos haluan. Hän oli vilpittömästi halunnut kutsua naisen kaikille yhteisen puheenaiheen takia kyläilemään.

MUTTA sitten tämä avasi keskustelun jollekin, joka särki sydämeni.

Hän lopulta myönsi, että nainen vaikutti kiinnostavalta ihmiseltä ja sanoi, että on tässä pohtinut jo pidemmän aikaa, että ettei olekaan välttämättä monogamiseen suhteeseen valmis vaan miettinyt avoimen suhteen mahdollisuutta.

Hän sanoi, että haluaa olla vapaa tutustumaan uusiin ihmisiin (naisiin) miettimättä satuttaako minua tai olenko mustasukkainen ja jos tarpeeksi kiinnostava nainen tulisi eteen, myös ehkä sisällyttää tutustumiseen eroottisia asioita. Hän ei pysty ajattelemaan sitoutuvansa loppuelämäksi yhteen ihmiseen ja kokee, että jonkinlaiset suhteet meidän perheen ulkopuolella voisi olla rikastuttava kokemus. Hän sanoi, että minä saan myös etsiä seuraa muualta.

Aiemmin täällä kerroin, että meidän seksielämä on ollut hiljaista ja vauvavuoden ja raskauden takia vielä hiljaisempaa. Tietenkin kysyin, onko syy nyt siinä että meidän seksielämä on jäänyt vähiin. Mies sanoi, että varmasti silläkin on osuutta asiaan, kuulemma ajattelee voisiko vielä innostua seksistä enemmän jonkun toisen kanssa ja jopa sitä kautta myös minun kanssani, kun löytää itsestään sen seksuaalisen puolen uudelleen. Mutta hän myös painotti, että suhteen avaaminen ei olisi sinällään ole korjaus meidän tilanteeseen vaan enemmänkin hänen itsensä vuoksi.

Olen järkyttynyt ja surullinen. Olemme asioista keskustelleet ja aiemmin mies sanonut että hänelle meidän seksielämä sopii ja on riittävää, mutta nyt hän ei olekaan varma siitä. Olen luottanut siihen, että vauva-aikana ollaan armollisia asian suhteen ja pikkuhiljaa voimme yhdessä alkaa rakentamaan uudelleen sitä intiimiäpuolta joka nyt on jäänyt vähiin. Joten myönnän, olen varmasti jollain tasolla mokannut ja luullut, että kaikki on ok. Mies ei ole ilmaissut mitenkään tyytymättömyyttä aiemmin, joten en ole tiennyt hänen ajatuksistaan. Itselle seksi on aiemmin ollut tärkeämpää, mutta olen oppinut elämään myös niin, etten kaipaa sitä aktiivisesti ja minulle on riittänyt muu läheisyys mieheni kanssa.

Nyt sitten tilanne on avoin. Pohdinnassa on muutanko vauvan kanssa pois yhteisestä kodista vai voimmeko tätä suhdetta saada jotenkin toimimaan vielä. Avoimeen parisuhteseen en kuitenkaan ole valmis mutten voi miestäkään pakottaa olemaan kanssani jos tämä suhde ei häntä tyydytä.

Ap

Olipas ikävä paljastus mieheltäsi ap :( aika sanattomaksi vetää. En itsekään lähtisi avoimeen suhteeseen tilanteessasi, sinulla on pieni vauvakin ja varmasti vielä vähemmän tällä hetkellä kiinnostusta seksiin ja ylipäätään ulkopuolisiin ihmisiin (kuten kerroitkin). Aika hävytöntä mieheltäsi, vaikuttaa tosiaan siltä ett uusi rooli isänä ei ehkä sittenkään ole häntä miellyttänyt ja haluaa päästä testailemaan vetovoimaansa. Anna paskiaisen mennä. Ota lapsi ja lähde, älä katso taaksesi. Olen lähes 100 % varma, että mies tulee tätä avaustaan katumaan karvaasti.

On vain tekosyy häneltä puhua "avoimesta suhteesta" nyt tässä kohtaa, se avoimuus voi kohdistua ainoastaan ko.naapurin naiseen. Tuo, että on "jo pidemmän aikaa miettinyt ettei monogaminen suhde ole häntä varten" voi tosiaan tarkoittaa, että on nyt kuukauden päivät miettinyt asiaa tsekkaillessaan naapurin naista.

Tosi ikävä tilanne ap. Ei tuollaisen paljastuksen jälkeen kovinkaan helppoa olisi jatkaa yhdessä. Terveisin se joka aamulla vastasi tähän ketjuun ja kommentoi saamiasi ilkeitä viestejä

"On vain tekosyy häneltä puhua "avoimesta suhteesta" nyt tässä kohtaa, se avoimuus voi kohdistua ainoastaan ko.naapurin naiseen. Tuo, että on "jo pidemmän aikaa miettinyt ettei monogaminen suhde ole häntä varten" voi tosiaan tarkoittaa, että on nyt kuukauden päivät miettinyt asiaa tsekkaillessaan naapurin naista."

Tämä tosiaan. Haluaa mahdollisuuden panna tuota naapuria jos tämä näyttää vihreetä valoa. 

Vierailija
282/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ystävystyi naapurin naisen kanssa jo taloa rakennettaessa. En tietenkään ollut paikalla kuin harvoin, eikä ollut naapurin mieskään kun oli matkahommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän se tekstissä luki, ei ole ollut seksiä yli vuoteen. Siinä syy ongelmiin.

Vierailija
284/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan nyt ei naapurin naiselle kannata mennä tilittämään yhtään mitään. Puhun nyt sillä kokemuksella, että olen saanut kuulla vaikka mitä syytöksiä, vaikka todellakaan kiinnostusta näihin miehiin ei ole ollut. Tässäkin tapauksessa vaikuttaa apn mies aloitteellisemmalta kutsuessaan "yhteisten kiinnostuksien" perusteella naista kyläilemään.

Olen myös kieltämättä naapurien ja työkavereiden viesteihinkin kohteliaasti vastannut, vaikka ovat puutaheinää, olen vain ajatellut, että ovat puheliaita tyyppejä, jotka viestivät mielellään. Ei tarkoita, että lähtisin petipuuhiin pienen lapsen isän kanssa.

Vierailija
285/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan nyt ei naapurin naiselle kannata mennä tilittämään yhtään mitään. Puhun nyt sillä kokemuksella, että olen saanut kuulla vaikka mitä syytöksiä, vaikka todellakaan kiinnostusta näihin miehiin ei ole ollut. Tässäkin tapauksessa vaikuttaa apn mies aloitteellisemmalta kutsuessaan "yhteisten kiinnostuksien" perusteella naista kyläilemään.

Olen myös kieltämättä naapurien ja työkavereiden viesteihinkin kohteliaasti vastannut, vaikka ovat puutaheinää, olen vain ajatellut, että ovat puheliaita tyyppejä, jotka viestivät mielellään. Ei tarkoita, että lähtisin petipuuhiin pienen lapsen isän kanssa.

Viesteihin?

Vierailija
286/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuvausta kehiin miehestäsi. Onko sen näköinen että nainen todennäköisesti kokee häneen fyysistä vetoa? Vai onko sen näköinen että todennäköisemmin jää friendzonelle?

No onpa typerä kysymys, eihän tuohon ole mitään oikeaa vastausta. :D Jos minua tulisi joku liiterileukainen lihaskimppu iskemään, ei kiinnostaisi ollenkaan. Sen sijaan joku hoikka pitkätukka sytyttäisi. Makuasioitahan nämä on.

Vierailija
287/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että HRITÄT TUON UKON PELLOLLE.

Vattuako tästä märehtiä viikko kaupalla !

Kun ukko on vähänkin meno haluinen, niin anna VAUHTIA menemisiin.

Tyhmää vatkata selvää asiaa.

Kun vaimoa ei mies miellytä, eikä näköjään toisinkaan päin, niin ovet ovat avoinna.

Eikun irti ja lentoon.

Sillä siisti.

Luin ensin kirjoitusvirheestä johtuen, että hirtät tuon ukon pellolle, mutta heittämisestä taisikin olla kyse :D

Ap:lle voimia ja kaikkea hyvää.

Vierailija
288/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ihastunut siihen naiseen ja on vain ajan kysymys, milloin käy panemassa häntä: 1) joko salaa, kun olette vielä yhdessä 2) avoimessa suhteessa tai 3) kun eroatte. Se on väistämätöntä. Olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa, tiedän mistä puhun.

Noin siinä käy melko varmasti kerta kumpikin on kiinnostunut toisistansa ja viihtyvät.

Vierailija
289/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potki äijä pihalle. Tilanne ei enää sen huonommaksi mene.

Vierailija
290/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko noin muuten sopivia toisillenne? Luonteet, huumori ja arvot kohtaavat? Ehdottomasti tässä on varmaan kyse syvemmästä kriisistä kuin pelkästä seksistä ja kyse on miehen omasta kriisistä. Eikö perhe-elämä ole ollutkaan sellaista miksi hän sen kuvitteli? Katuuko vauvaa? Ennen kuin eroatte niin käykää terapiassa, vaikka olisi jo selvää, että ero tulee. Saattepahan käsiteltyä asiat. Ero vauvavuonna on varmasti aivan järkyttävä kriisi ja traumakin. Minulla on 4kk ikäinen vauva ja parisuhde ja perhe-elämä voi hyvin. Mies on juuri sellainen isä kuin oletinkin hänen olevan (eli hyvä). En halua tällä mitenkään leveillä meidän tilanteella vaan uskon, että järkytys ja paha olo on valtavia kun mietin itse, että jos meille kävisikin noin. Mies satutti sinua uskomattoman paljon kun kesken vauvavuoden päästi asian suustaan. Kummankin vanhemman prioriteettina pitäisi olla vauva, ja vauvan ja synnytyksestä toipuvan äidin terveys niin silloin tällaiset omat fiilikset jätetään taka-alalle täysin ja otetaan käsittelyyn kun aika on parempi. Toki oli hyvä, että mies oli nyt rehellinen, mutta miksi ei puhunut asiasta ennen kuin päätitte lisääntyä? Mieshän esittää asian niin, että tämä olisi jotenkin pitkään muhinut hänen päässään, mikä on kyllä epäilyttävää. Miksi avasi suunsa vasta nyt?

Vierailija
291/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalalta kuulostaa, mutta miksi teillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen? Jos parisuhteessa on noin pahasti kipinä hiipunut onko järkeä enää olla yhdessä? Jos siis kumpaakaan tai toista ei kiinnosta korjata asiaa.

Itse erosin ex-miehestäni, koska seksi loppui lapsen syntymän myötä. Oikeastaan se loppui jo raskausaikana. En vieläkään tiedä syytä, mutta mieheni ei enää halunnut minua. Vuoden jaksoin ilman seksiä. Yritin tehdä alotteita ja pidin huolta itsestäni, mutta tulin aina torjutuksi. Ero oli oikea päätös. Mies löysi nopeasti uuden ja itsekin löysin :)

Vierailija
292/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tulen vielä kertomaan tilanteen nyt kun asiasta keskusteltu lisää.

Mies tosiaan ajattelee, että ei kykene olemaan uskollinen lopun elämäänsä ja että haluaisi silti pitää perheen kasassa ns.platonisessa suhteessa missä jaetaan vanhemmuus muttei muuta. Tämä ajatus ollut hänellä jo pitkään ja tunne vahvistunut vain. Ajatteli kuulemma aiemmin, että ehkä se tunne menee pois vielä. Mutta ei se mene. Mies sanoi, että ei ole pitkiin aikoihin tuntenut ihastusta tai seksuaalista tunnetta minua kohtaan, mutta nyt on alkanut tuntemaan enemmän ja enemmän, että muita kohtaan se on mahdollista.

Mies ehdotti järjestelyä missä muutan lapsen kanssa toiseen asuntoon, mutta voisi viettää aikaa kyllä paljon meidänkin kanssa.

Mutta itse en moiseen järjestelyyn varmaankaan kykene. Sydän tuntuu repeytyvän rinnasta, en olisi vielä hetki sitten voinut uskoa tätä tapahtuvaksi mutta yhtäkkiä kaikki tuntuu sortuvan edessäni ja elämä valheelta. Surettaa lapsenkin puolesta, mutta yritän ajatella että tulevaisuus on meille hyvä ja onnellinen kaikesta huolimatta.

Ap

Vierailija
293/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viesteihin?

No niinhän tässä nyt oli käynyt. Lähetetty jonninjoutavaa viestintää mitä kuuluu, mitä aiot tehdä vkonloppuna. Jos mulle tällaisia naapuri tai työkaveri laittaa, kyllä mä vastaan, samalla tavalla kuin vastaisin pihallakin kohteliaasti moisiin jutteluihin.

Siitä ei kuitenkaan pikkulapsen isän kannata vetää johtopäätöksiä, tai vaimonsakaan, että seksisuhde miehen kanssa kiinnostaisi.

Eli kannattaisi nyt vaimonkin katsoa, kuka oikeastaan on aktiivisempi viestittelyssäkin.

Vierailija
294/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä sen verran että kyse ei siis ole seksin vähyydeestä sinänsä vaan mieheni on kuulemma tullut tulokseen ettei ole ns.yksiavioinen. Toki myönsi että seksielämän hiipuminen on myös vaikuttanut ajatuksiin minusta ja meistä. Hän haluaa elää elämänsä vapaammin ja toivoo, että ymmärrän.

Tällä hetkellä en siihen pysty, mutta en tiedä miten joskus tulevaisuudessa.

Ap

Vierailija
295/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tosiaan ajattelee, että ei kykene olemaan uskollinen lopun elämäänsä ja että haluaisi silti pitää perheen kasassa ns.platonisessa suhteessa missä jaetaan vanhemmuus muttei muuta. Tämä ajatus ollut hänellä jo pitkään ja tunne vahvistunut vain. Ajatteli kuulemma aiemmin, että ehkä se tunne menee pois vielä. Mutta ei se mene. Mies sanoi, että ei ole pitkiin aikoihin tuntenut ihastusta tai seksuaalista tunnetta minua kohtaan, mutta nyt on alkanut tuntemaan enemmän ja enemmän, että muita kohtaan se on mahdollista.

Mies ehdotti järjestelyä missä muutan lapsen kanssa toiseen asuntoon, mutta voisi viettää aikaa kyllä paljon meidänkin kanssa.

Mutta itse en moiseen järjestelyyn varmaankaan kykene. Sydän tuntuu repeytyvän rinnasta, en olisi vielä hetki sitten voinut uskoa tätä tapahtuvaksi mutta yhtäkkiä kaikki tuntuu sortuvan edessäni ja elämä valheelta. Surettaa lapsenkin puolesta, mutta yritän ajatella että tulevaisuus on meille hyvä ja onnellinen kaikesta huolimatta.

Ap

Tota...anteeksi nyt, mutta mitä sä sitten ajattelit siitä, että olet huomannut jo paljon ennen raskautta, että teillä ei oikein ole mitään seksuaalista kipinää?

Joka tapauksessa, seksin tai toisiin ihastumisen vuoksi on älytöntä alkaa tekemään mitään elämänmuutoksia, etenkään noin yksipuolisesti. Siis että mies sanelisi, miten teidän elämä järjestetään, että olisitte kätevästi hänelle saatavissa muun ohessa.

Ei sun tai lapsen elämä ole mikään hemmetin järjestely! Se on teidän elämä. Ja siitä syystä mietit nyt aivan omalta kohdaltasi, omista lähtökohdistasi, miten haluat sen elää. Valitettavasti et siten, miten suunnittelit, tai miten kuvittelit, että yhdessä on suunniteltu ja sovittu. Mutta siten kuin se sinulle ja lapselle on parasta. Juuri nyt.

Ikävää, että hän löytää tämän seksipedon itsestään nyt, kun lapsikin on jo laitettu, mutta sille ei nyt voi mitään. Mieti itseäsi, mieti lasta. Mies tehköön omat järjestelynsä koskien seksielämäänsä. Kun vaan ei nyt sit tulisi pettymyksiä, eikä siellä olekaan edes se naapurin nainen paita hampaissa odottamassa...

Vierailija
296/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä hyväksyisin tilanteen vaikka se olisi varmasti tolkuttoman vaikeaa. Tekisin pesäeron heti. Ei pusuja, ei halauksia ei hyvän yön toivotuksia ei nukkumista samassa sängyssä.

Pakkaisin kamat ja lähtisin tukiverkkojen luo sinne pitkän matkan päähän. En peittelisi mitään, vaan olisin avoin tilanteesta. Sieltä sitten yrittäisin järjestellä arjen uudestaan, asuntokuviot ja muut. Miehelle laitat myös vastuuta tilanteesta, saa soittaa lähipiirinsä läpi ja kertoa valinnastaan.

Sulla on edessä vielä upea elämä, kaikki menee hyvin!

Vierailija
297/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Milläs lailla tällainen "järjestely" eroaa tavallisesta erosta - muuta kuin mies muotoili sen noin, että haluaa olla eron jälkeen hyvissä väleissä??

Vierailija
298/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan rupeaisin itse olemaan ns kaveri tuon naisen kanssa ja tuppautuisin usein sinne kylään vauvan kanssa. Rupeaisin laittamaan viestiä ja aina hoitaisin asian niin että mies ei tule mukaan.

Tämä. Keep your friends close and your enemies closer. 🤔

Vierailija
299/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko miehellä ollut näitä ajatuksia ennen vauvaa? Miksi halusi perustaa perheen kun fiilikset ovat nämä? Toki on ihanaa, että olette saaneet lapsen, mutta lastahan ei varmaan olisi tullut jos mies olisi puhunut aikaisemmin. Täältä ihan ulkoa käsin on vaikea ymmärtää miksi joku ihminen toimii noin kuin miehesi on toiminut. Kuulostaa todella ajattelemattomalta ja itsekkäältä toiminnalta. Kaikki tsempit sinulle ja voimaa ja jaksamista. Parempaa on varmasti tulevaisuudessa tulossa, mutta nyt on kamalaa.

Vierailija
300/616 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin nainen kai kokee olevansa super- ihana, mutta säälittävää käytöstä häneltä. Sinun parisuhdettasi ja perhettäsi on syytä kunnioittaa! Ota asia esille. En nyt just tiedä,että miten, mutta itse varmaan löydät oikean keinon. 🙏💓

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi