Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi
Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..
Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.
Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.
Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.
Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.
Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.
Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...
Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varattu, mutta sanotaan että naapuriin muuttaisi hyvännäköinen, minun tyyppiseni perheenisä. Juttelisin pihalla ihan normaalisti, ja se siitä. Samoin mieheni varmaan juttelisi sen naapurin vaimon kanssa pihalla, eikä siinä sen kummempaa.
Sama. Ja jos vaikka muuten saattaisinkin hyväksyä naapureita somekaveriksi, niin tällaisen kohdalla tekisin poikkeuksen. En halua antaa pienintäkään mahdollisuutta, että tuttavuus alkaa edetä pihamoikkailua kummemmaksi.
Peesi! Ja ottaisin vaimon huomioon vaikkapa sanoen:"Me ei olla vielä taidettu ehtiä tutustumaan, mä oon sun miehen tavannut nopeasti, kauanko ootte tässä asuneet?" Jne. Ja ylipäätään pitäisin tiukat rajat siinä miten paljon miehen kanssa puhuisin. Mieheni juttelee tervehtimisen ja säiden päivittelyjen verran naapureiden kanssa, sama täällä. Sama se ovatko naisia vai miehiä.
Mies on ihastunut siihen naiseen ja on vain ajan kysymys, milloin käy panemassa häntä: 1) joko salaa, kun olette vielä yhdessä 2) avoimessa suhteessa tai 3) kun eroatte. Se on väistämätöntä. Olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa, tiedän mistä puhun.
Vuosi ilman seksiä on pitkä aika parisuhteessa olevalle.
Onko tullut mieleen sellainen että parisuhteessa on paljon muutakin kuin se, miten usein saa melaa mekkoon?
Vuosi on kyllä pitkä aika. Ilmeisesti et tee mitään sen eteen, että saisit itsesi kuntoon?
Nyt vauva miehelle hoitoon ja hoidat itsesi. Ja selität asian miehelle, ehkä jaksaa vielä vähän aikaa odottaa. Älä mainitse naapurin naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole seksiä niin ei pidä yllättyä että mies sen muualta hakee jos sitä saa.
Kyllä. Raskaus ja synnytys on vaikuttanut seksielämään omien kipujen takia. Miestä ei ole haitannut asia tähän asti. Mutta ymmärrän että varmasti alkaa pikkuhiljaa haittamaan.
Ap
Seksiä on myös muutakin mallia kuin penetraario. Oletko jutellut miehesi kanssa jos tekisitte jotain muuta yhdessä kuin munaa pinppiin?
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen sellainen että parisuhteessa on paljon muutakin kuin se, miten usein saa melaa mekkoon?
No tuossahan sitä oli vuosi katseltu miten pitkälle se muu yksin riittää. Ja tulos oli tämä.
Älä vain ota sitä idioottia takaisin eron jälkeen! On meinaa paljon mahdollista että lentää ensin kukasta kukkaan ja sitten herääkin todellisuuteen. Tajuaakin mitä on menettänyt alapäänsä takia. Ja tulee nöyränä poikana takaisin. Löydät aivan varmasti paremman ihmisen vierellesi joka ei pakoile vastuuta. Voimia sinulle ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli jokin aika sitten hieman vastaavankaltainen tilanne. Naapurissa asuva mies aloitti WhatsApp-viestittelyn kanssani pihanhoitoon liittyen. Vähän ajan kuluttua tästä jutut karkasivat kaikkeen mahdolliseen maan ja taivaan väliltä, kunnes yhtäkkiä tuli täydellinen stoppi. Uskon, että miehen vaimo puuttui miehensä viestittelyyn. Mun pointti tässä on se, että se naapurissa asuva nainen ei välttämättä ole tippaakaan kiinnostunut miehestäsi tai päinvastoin. Joskus eri sukupuolta olevat ihmiset kykenevät viestienvaihtoon ilman, että mielessä olisi heti pettäminen.
Mä ihmettelen, miten päädytään sellaiseen tilanteeseen että naapurin kanssa vaihdetaan numeroita. Mikä syy sille voi olla. En mä ainakaan naapureiden kanssa niin syvästi ystävysty että numerot vaihtuisi, he ovat sellaisia "tervepä terve on ilmoja pidelly"-tyyppejä vain.
Nuorehko naispuolinen sinkkututtu on vähän sellainen yltiösosiaalinen kaikille huutelija ja automaattisesti tulee sitten joku numeroiden vaihtokin heti tyyliin ensimmäisen morjestuksen jälkeen. Varsin yllättäen tämä on miesten osalta johtanut dramaattisiin tilanteisiin, kun ovat käsittäneet väärin ja nainen saanut syytöksiä jopa tahallisesta kiusoittelusta. Nainen itse on ihan palikalla päähän lyöty, että ihan ystävämielellähän hän vain kutsuu naapurin miehiä esim. kahville.
Tuollainen ylikorostunut jokaisen kaveriksi itseään luuleva kuvittelee itse olevansa kaikkien mielestä kiinnostava ja toki miehet kiinnostuukin.
Tulee sitten pettymyksiä koska yleensä tuollaiset kahvikutsut esitettään silloin kun halutaan olla jotenkin erityinen eikä jaikkien kaveri.
Itse mennyt kans tuollaisen lankaan..eli kuvittelin jo seurustelevani halailuitten ja suutelemisten kanssa kun kertoi olevansa ihan vaan kaveri. Kiva kaveri kuitenkin oli kun edes noitakin. Itse olisin ollut valmis seurustelusuhteeseen että siten hienoinen pettymys.
No juu, hän kyllä sattumalta kerää pääosin pelkkiä miehiä kavereikseen ja hänelle tuntuu olevan tärkeää se tykättynä oleminen. Ei ilmeisesti itse huomaa miten ensimmäinen asia mitä aina sanoo jonkun uuden tavattuaan on että "ja hän tykkäsi musta kauheesti". Minusta kuulostaa vähän oudolta, kun en itse ajattele ollenkaan tuollaisia. Jos tullaan toimeen niin sitten tullaan ja siinä se.
Erityisesti ap minua harmittaa sinun puolestasi nyt se, että mies ilmiselvästi olettaa sinun olevan se, joka ottaa lapsesta vastuun noin vain, kun itse jatkaa siitä mihin poikamieselämässään jäi. Ja sinunko se pitäisi nyt pienen vauvan kanssa muuttaa siinä missä mies jää niille sijoillee köllimään? Tekisin varmaan sellaisen vttumaisen tempun että mies saisi etsiä uuden asunnon (ja naapurin) ja palaisin vasta myöhemmin asumaan lähemmäksi tukiverkkoja, kun olen toipunut pahimmasta järkytyksestä. Mieshän se haluaa muille maille, joten lähteköön sitten.
Näissä keskusteluissa on se narratiivi yleensäkin, että naisen se pitää pysyä lujana ja jatkaa vastuullisena vanhempana jos miestä alkaa kaduttamaan ja lyömään läskiksi. Ja viuh, sinne menee naisen elämä. En pidä siitä että lapset joutuvat pelinappuloiksi, mutta ei sen nyt niinkään pidä mennä että se on aina nainen joka jää lasten kanssa. Olla se ainoa aikuinen osapuoli koko paletissa.
Mies ei vaan halunnut loukata AP:n tunteita ja kielsi, että oli ajatellut mitään tuosta naapurista. Tosiasiassa idea avoimeen suhteeseen lähtenyt varmasti juuri hänestä ja jos suhde avautuisi, kävisi hän panemassa tuota naapuria ihan ensimmäiseksi.
Mulla on samanlainen kuvio menossa naapurin miehen kanssa. Ei olla vielä tehty mitään, mutta on enää ajan kysymys milloin tulee tilaisuus päätyä petipuuhiin. Molemmilla vanhat, väljähtyneet ja seksittömät liitot, mutta ainakaan nyt ei mitään haluja hajottaa perheitä.
Saanko synninpäästön AV-raadilta jos päädymme panemaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies ei tarvitse mitään parisuhdetta, kuten eivät miehet yleensäkään.
Irtoseksiä ja irtosuhteita. Ja miehet ovat tyytyväisiä.
Se riittää hyvin 80% miehistä.Avaa ovi selälleen. Ja käske miehesi poistumaan.
Mihin tahansa. Vaikka naapuriin. Pääasia että häipyy.
Tuo on sitä kunnon rekkalesbon puhetta! Niin sitä pitää.
Ei ole ihan pelkkä naapuruussuhde kyseessä, jos pitää yölläkin viestitellä. Selvästi miehesi ja naapurin välillä jotain läheisempää.
Ehkä sen naapurin moraalin ja millainen on ihmisenä miettimisen sijaan, olisi nyt aika istua alas miehen kanssa ja puhua. Tuo naapurin nainen on nyt sitten se herätys sille, että suhde ei todellakaan voi hyvin. Ikävää että näin kävi, mutta toisaalta nyt ollaan molempien osalta siinä pisteessä että asioita ei voi enää sivuuttaa. Ei kumpikaan. Vaatii molemmilta kykyä sanoa kipeitäkin asioita ääneen ja kuulla mitä toinen sanoo. Ja miettiä mikä on se reitti, mistä lähdetään purkamaan tätä tilannetta. Mikäli asiat ovat olleet aivan vinksallaan vuoden, nyt on aika panostaa omaan hyvinvointiin ja sitä kautta myös parisuhteen hyvinvointiin. Se näkyy myös lapsen arjessa, kun aikuiset voivat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole seksiä niin ei pidä yllättyä että mies sen muualta hakee jos sitä saa.
Kyllä. Raskaus ja synnytys on vaikuttanut seksielämään omien kipujen takia. Miestä ei ole haitannut asia tähän asti. Mutta ymmärrän että varmasti alkaa pikkuhiljaa haittamaan.
Ap
Jos sulla on kipuja eikä seksi onnistu niin ei se ole normaalia. Meillä odotettiin jälkitarkastus ja sen jälkeen oli taas seksiä.
Eipä kai se ole jokaiselle osuva vaiva, mutta kurjaa, kun osuu omalle kohdalle. En ole ap, mutta PIENEN repeämän jälkeen meilläkin meni yli puoli vuotta, että pystyin olemaan yhdynnässä ja sittenkin se sattui suurimmassa osassa asentoja. Repeämiskohta vain sattui olemaan juuri sellainen, johon tuli kiristystä ja työnnöt osuivat siihen. Haluja suusessioihin ei ole ikinä kummallakaan ollut liiemmin, joten sitten mies oli oman käden varassa.
Et selvästikään luota mieheesi, eroa.
Kyllä minäkin käyn panemassa rivitalonaapuri naista, koska hän on nuori sinkku ja helkkarin hyväkroppainen ja etenkin todella kaunis kasvoistaan. Meidän luonteet ja varsinkin ajatusmaailma ei useinkaan kohtaa, joten en vaihtaisi vaimoani häneen, jos pitäisi valita. Mutta nyt ei tarvitse vaan voi pitää kaksi naista tyytyväisenä. Mielestäni on hieman moukkamaista antaa oman vaimon tietää asiasta esim. kännykän kautta. Kun ei jätä tekstimuotoisia dokumentaatioita, niin ei ole loukkantuvia osapuoliakaan.
Vit..u mitä seksihulluja.
Menkää jmalauta bordelliin niin vaimot pääsee noista paskiaisista.
Liitossa ei tartte :
Keskustella, olla avoimia ,eikä rehellisiä. Ei tartte olla edes samalla aaltopituudella, eikä tukea eikä ymmärtää kumppania.
Et tartte kiinnostua mistään kotiasioista, ei lasten hoidosta, eikä kotitöistä.
Kotona PITÄÄ vain olla , silloin kun sattuu siellä aikaansa viettämään.
Mutta SEKSI.
Se jos on HUONOA ja HARVOIN, se johtaa eroon.
Muuten mies saa olla kuin alkuasukas tai haiseva pikkudiileri.
Huom: Apinatkin voivat olla hyviä seksissä.
Muuta väliähän ei ole.
Seksi Se on se jonka takia erotaan.