Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mikä tyyppi tää Nata Salmela on?

Vierailija
17.06.2023 |

Tiktokissa tulee välillä vastaan. Uskomattoman pöyhkeä oloinen ja se puhetyyli 😀 Kuka tuollaista haluaa seurata 😮

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääri josta vihervasemmisto tykkää.

Vierailija
42/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen Viron venäläinen, vain rahalla on merkitystä.

Hei mistähän tää johtuu? Mun työpaikalla on pari Viron venäläistä ja ne haluaa tehdä aina kaikki ylityöt, ekstravuorot, viikonloppuvurorot, juhlapyhät... hoitotyössä ollaan. Ihan kuin me muut ei sitä rahaa tarvittaisi koskaan :/ Ja sitten he vielä oikein suuttuvat ja alkavat inttämään jos heille ei kyseisiä vuoroja anneta, koska yritetään kuitenkin tasapuolisesti jakaa näitä "rahavuoroja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin hänen haastattelunsa vauvaelämästä ja tökkäsi heti. Eniten maailmassa ärsyttää tämä asenne, että lapsi ei muuta mitään ja "kaipaa aikuisseuraa".  Tässä tapauksessa lapsen ollessa joku 2kk tuli jo tarve olla "oma itsensä". Näillä ihmisille on suhteellisuudentaju kateissa ja lisäksi on tärkeää esittää ulos, että on jotain enemmän kuin äiti. Itse olen se hirviöäiti, joka palasi töihin lapsen ollessa alle 1-vuotias, mutta kyllä se silti harmitti ja ensimmäiset kuukaudet äidin kuuluukin olla vauvassa kiinni. Miksi joillain naisilla on tarve korostaa, että ovat jotenkin älykkäämpiä kuin muut ja pieni vauva ei riitä seuraksi? Se on biologiankin vastaista ja halventaa äitiyden tärkeyttä. Ei ihme, ettei lapsia synny, kun "olla äiti" ei riitä menestyvän ihmisen elämän sisällöksi edes muutamaa kuukautta. Vanhemmuus on erittäin tärkeää ja toivon, että jokainen saisi monta lasta. Itsellä on vain kaksi, olisin halunnut enemmän. Ihailen ihmisiä, jotka osaavat olla pitkään lasten kanssa ja ei ole mitään ihailtavaa, että vinkuu omia älyllisiä haasteita vauva-aikana. Ok, jos niitä tarvii, niin siitä vaan, mutta ei siinä ole mitään mainostettavaa.

Itse olen jo vuosia kannattanut mallia, jossa lapsista maksettaisiin äidille eläkettä. Per lapsi siis. Esimerkiksi 300 Euroa/lapsi eläkekertymää. Itse en sitä tarvisi, mutta vierestä olen katsonut nyt naisia, jotka ovat saaneet 4-5 lasta, hoitaneet lapsensa hyvin, lapsista kasvanut kunniallisia kansalaisia ja sitten eläke on todella kurppainen, kun olivat kotiäitejä 20 vuotta. Vieressä on työssäkäynyt nainen, joka ei yhtään veronmaksajaa ole kasvattanut ja hoivannut saaden jopa 2-3 -kertaista eläkettä.

Vierailija
44/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tykkää hänestä, kokee kai jotenkin voimaannuttavaksi hahmoksi kun ei alistu perinteisiin naisen rooleihin.

Itse en tuosta uhosta ja röyhkeästä asenteesta tykkää yhtään. Kuin Anu Sagim mutta eri teemoilla. Tosi usein hänet valitaan telkkaan räksyttämään.Käyttäisi älykäs nainen kykyjään muuhunkin kuin varallisuudestaan vouhottamiseen.

Anu on hyvännäköinen. Tämä  toinen kuin kauhuelokuvasta.

Vierailija
45/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole joku venäläinen. Mistä lie saanut niinkin kunniallisen suomalaisen sukunimen.

Oli naimisissa sen verran että sai sukunimen. Ihan kuin Jenni Alexandrovakin.

Miksi kukaan suomalainen haluaisi sukunimekseen Alexandrovaa tai mitään muutakaan venäläistä nimeä?!

Vierailija
46/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin hänen haastattelunsa vauvaelämästä ja tökkäsi heti. Eniten maailmassa ärsyttää tämä asenne, että lapsi ei muuta mitään ja "kaipaa aikuisseuraa".  Tässä tapauksessa lapsen ollessa joku 2kk tuli jo tarve olla "oma itsensä". Näillä ihmisille on suhteellisuudentaju kateissa ja lisäksi on tärkeää esittää ulos, että on jotain enemmän kuin äiti. Itse olen se hirviöäiti, joka palasi töihin lapsen ollessa alle 1-vuotias, mutta kyllä se silti harmitti ja ensimmäiset kuukaudet äidin kuuluukin olla vauvassa kiinni. Miksi joillain naisilla on tarve korostaa, että ovat jotenkin älykkäämpiä kuin muut ja pieni vauva ei riitä seuraksi? Se on biologiankin vastaista ja halventaa äitiyden tärkeyttä. Ei ihme, ettei lapsia synny, kun "olla äiti" ei riitä menestyvän ihmisen elämän sisällöksi edes muutamaa kuukautta. Vanhemmuus on erittäin tärkeää ja toivon, että jokainen saisi monta lasta. Itsellä on vain kaksi, olisin halunnut enemmän. Ihailen ihmisiä, jotka osaavat olla pitkään lasten kanssa ja ei ole mitään ihailtavaa, että vinkuu omia älyllisiä haasteita vauva-aikana. Ok, jos niitä tarvii, niin siitä vaan, mutta ei siinä ole mitään mainostettavaa.

Itse olen jo vuosia kannattanut mallia, jossa lapsista maksettaisiin äidille eläkettä. Per lapsi siis. Esimerkiksi 300 Euroa/lapsi eläkekertymää. Itse en sitä tarvisi, mutta vierestä olen katsonut nyt naisia, jotka ovat saaneet 4-5 lasta, hoitaneet lapsensa hyvin, lapsista kasvanut kunniallisia kansalaisia ja sitten eläke on todella kurppainen, kun olivat kotiäitejä 20 vuotta. Vieressä on työssäkäynyt nainen, joka ei yhtään veronmaksajaa ole kasvattanut ja hoivannut saaden jopa 2-3 -kertaista eläkettä.

Eipä niistä lapsista välttämättä mitään veronmaksajia tule, kun kotoakin on saatu tuollainen malli.

Vierailija
47/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin Nata oli bloggaaja silloin blogien kulta-aikaan. Asui Tampereen Pispalassa, opiskeli TTY:llä, oli töissä farkkukaupassa, otti tatuointeja ja niin edelleen. Erottui muista tykkäämällä jo blogiaikoinaan olla kärkevä ja tarkoituksellisen ärsyttävä, koska sitä kautta sai klikkauksia.

Huomionhaku ja rahanhimo ovat ohjanneet tekemisiään koko julkisesti dokumentoidun aikuisiän. Julkituotu ajatusmaailma on mustavalkoinen, kova ja (vaikka vaihtoehtoisesta ulkomuodosta voisi muuta kuvitella) umpikonservatiivinen.

Nykyinen sukunimi on peräisin nopeasti solmitusta ja lyhyeksi jääneestä avioliitosta. Omaa sukua hän on Tolmatsova ja taustaltaan vironvenäläinen, lapsuudenperhe tuli Suomeen 1990-luvulla.

Raskaus ja lapsensaanti yllätti Natan seuraajat, sillä vielä paria vuotta aikaisemmin Nata oli teksteissään vakaumuksellisesti ja vapaaehtoisesti valinnut lapsettomuuden eikä epäröinyt paasata asiasta.

Natan blogiaikojen pitkäaikainen poikaystävä oli muuten Jarski, Stella Harasekin nykyinen puoliso.

Mikähän tyyppi se lyhytaikainen aviomies oli?

Vierailija
48/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen teksti kertoo vaan kirjoittajan huonosta itsetunnosta, jos kokee jonkun muun naisen korostavan olevansa muita älykkäämpi sillä, että kertoo kaipaavansa aikuisseuraa ja luulee muiden esittävän jotain, jos ei kauheasti nauti pikkulapsiajasta. Kertoo myös kirjoittavan kykenemättömyydestä ymmärtää erilaisuutta ja ettei kaikki ihmiset nauti samoista asioista ja halua elää elämäänsä samalla tavalla.

Vierailija
49/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman sekaisin ihmisen suhteen siis mikä on. Näyttää muunsukupuoliselle transaktivistille ja ituhipille ja sitten se remontoi asuntoja ja puhuu politiikasta. En pysy kärryillä. 

Muistaakseni näytti aika lailla samalta jo blogiaikoinaan vuosia sitten, jolloin ei vielä ollut nuo mainitsemasi asiat muotia.

Tuo ulkonäkö vaatii monilta harrastuneisuutta, mutta hän on syntynyt siihen sitten. Yllätyin lapsestakin, että siis mistä tuo on tullut, onko sillä biologinen äiti jossain? Ei se hänen vikansa ole, että aivoni on jäykät, mutta hänessä on vain niin paljon kaikkea ristiriitaista että en saa järjestyseen asioita päässäni. Siksi en mielellään katso niitä videoitakaan, ei vain pysty.

Niin, no. Nykyään on sukupuolikategorioista tullut entistä jäykempiä. Aiemmin hänen tyylinsä oli ihan vain "rock" tai "punk" tai mitä se nyt olikaan. Nykyään ihmiset olettavat, ettei nainen voi olla nainen ellei pukeudu naisellisesti.

(En itse katso mitään Natan videoita yms, koska ärsyttää persoonana, mutta pidän silti tätä aihetta mielenkiintoisena, että millaisia oletuksia tehdään pukeutumistyylistä.)

En ole katsellut hänen pukeutumistaan. Hänen päänsä on minulle se hämmentävä juttu. Hänen ruumiin kokonsa on outo ja mittasuhteet.

Vierailija
50/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen teksti kertoo vaan kirjoittajan huonosta itsetunnosta, jos kokee jonkun muun naisen korostavan olevansa muita älykkäämpi sillä, että kertoo kaipaavansa aikuisseuraa ja luulee muiden esittävän jotain, jos ei kauheasti nauti pikkulapsiajasta. Kertoo myös kirjoittavan kykenemättömyydestä ymmärtää erilaisuutta ja ettei kaikki ihmiset nauti samoista asioista ja halua elää elämäänsä samalla tavalla.

Yleensä biologia määrittelee sen, että lapsesta haluaa pitää huolta ja halitella jne. sen sijaan että tyrkkää 'pois sylistä' (kärjistäen!) mahdollisimman nopeasti/usein.

Yleensä (vaikka ei olisi edes oma!) vauvan sylissä pitäminen rentouttaa/tuo hyvää oloa, liekö 'endorfiinit' tai vastaavat mitä vauvasta leviää ympärille.

Jotenkin kalsean kuvan saa ihmisestä, joka Roope Ankan tavoin puhuu raha raha raha, ja muu on vaan rekvsiittaa ympärillä, koska RAHA....!

Vierailija
51/58 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuukohan tuo (ylimielinen) tapa olla hänen taustastaan. Puolet juurista on itärajan takana.

Vierailija
52/58 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tän ketjun vasta nyt, kun etsin, kuka tää tyyppi on.

Olen Virossa koko aikuiselämäni asunut suomalainen, ja asun venäjänkielisten alueella. Sitä mietti tässä monet, että miksi Viron venäläiset kinuavat töissä että saisivat tehdä kaikki rahakkaimmat vuorot.

Siihen on useampi syy. Ensinnäkin, juuri rahan elämän keskipisteenä näkevät lähtevät Suomeen ja muuhun Länsi-Eurooppaan töihin. Tänne ne tyypit enimmäkseen eivät jää.

Se on myös totta, että köyhä tausta / Viron köyhyys hänen lapsuudessaan vaikuttaa.

Myös, venäläisessä kulttuurissa pidetään ylpeilyä hyvänä asiana ja vaatimattomuutta huonona. Ven. kulttuurin mukaan pitäisi aina olla äänessä esittelemässä omaa etevyyttään, loistavuuttaan, paremmuuttaan muista jne. Ja jos et näin tee, olet tyhmä, kun et ota "kaikkea irti elämän tuomista mahdollisuuksista". Kun heidän mielestään leveily -> muut tietävät sinusta enemmän ja rakennat imagoa -> mahdollisuus tienara vielä enemmän.

Vaikka puheiltaan osuu täysin vironvenäläisten nousukkaiden ajatusmaailmaan, niin ulkonäöltään ei. Myös se, että puhuu tasa-arvosta, ei istu vironven. ajatusmaailmaan eikä myöskään virolaiseen ajatusmaailmaan. Oon asunut täs maassa vuosikausia enkä muista kertaakaan, että kukaan mediassa tai työelämässä olisi puhunut tasa-arvosta (eri ryhmien välillä).

Ja siitä päästään sellaiseen aasinsiltaan kuin - monet vironven. pitävät rahaa/materiaa/exceleillä kaiken suunnittelua tärkeänä, koska tuntevat kovasti sen, että Virossa he ns. syntyivät kakkosluokan kansalaisiksi. Siellä alueella mistä tää tyyppi on kotoisin, se on tosi selkeästi aistittavissa. Uudelleenitsenäistyneessä Virossa on pyritty keskittymään vain vironkiel. ihmisten kulttuuriin, hyvinvointiin, vain vironkiel. tuntevat että heitä kuullaan yhteiskunnassa. Ja siitä jää kova näyttämisenhalu sit ven. vähemmistölle. että "katsokaan, minäkin osaan, minäkin olen tärkeä!" ja se voi olla sellainen henkinen trauma.

Terv. 10v sitten Suomest muuttanu

Vierailija
53/58 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin lemmikki. Jatkuvasti lehdessä.

Vierailija
54/58 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanava vaihtuu heti kun näen tämän tatskamuijan.

Vierailija
55/58 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä on aika tärkeää erottaa firman rahat, omat rahat, lasten rahat.

Eikö tämä mimmi jeesustellut että hänen vauvansa on tienannut alle puoli vuotiaana 30 tonnia? Olettaisin että vauvallakin oma firma.

Voi vauvaparka. Onpa hän köyhä.

Vierailija
56/58 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on näköjään sallittua, kunhan kohde on tarpeeksi vastenmielinen. Olisi hyvä kun tämä kerrottaisiin jo koulussa.

Vierailija
57/58 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin hänen haastattelunsa vauvaelämästä ja tökkäsi heti. Eniten maailmassa ärsyttää tämä asenne, että lapsi ei muuta mitään ja "kaipaa aikuisseuraa".  Tässä tapauksessa lapsen ollessa joku 2kk tuli jo tarve olla "oma itsensä". Näillä ihmisille on suhteellisuudentaju kateissa ja lisäksi on tärkeää esittää ulos, että on jotain enemmän kuin äiti. Itse olen se hirviöäiti, joka palasi töihin lapsen ollessa alle 1-vuotias, mutta kyllä se silti harmitti ja ensimmäiset kuukaudet äidin kuuluukin olla vauvassa kiinni. Miksi joillain naisilla on tarve korostaa, että ovat jotenkin älykkäämpiä kuin muut ja pieni vauva ei riitä seuraksi? Se on biologiankin vastaista ja halventaa äitiyden tärkeyttä. Ei ihme, ettei lapsia synny, kun "olla äiti" ei riitä menestyvän ihmisen elämän sisällöksi edes muutamaa kuukautta. Vanhemmuus on erittäin tärkeää ja toivon, että jokainen saisi monta lasta. Itsellä on vain kaksi

Ei ole mitään estettä kotiäitien maksaa itselleen eläkettä. Tai kotiäitien miehet voivat ottaa vaimoilleen eläkevakuutuksen ja maksaa sen.

Niinhän työssäkäyvätkin tekevät, maksavat palkastaan eläkemaksua.

Vierailija
58/58 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin hänen haastattelunsa vauvaelämästä ja tökkäsi heti. Eniten maailmassa ärsyttää tämä asenne, että lapsi ei muuta mitään ja "kaipaa aikuisseuraa".  Tässä tapauksessa lapsen ollessa joku 2kk tuli jo tarve olla "oma itsensä". Näillä ihmisille on suhteellisuudentaju kateissa ja lisäksi on tärkeää esittää ulos, että on jotain enemmän kuin äiti. Itse olen se hirviöäiti, joka palasi töihin lapsen ollessa alle 1-vuotias, mutta kyllä se silti harmitti ja ensimmäiset kuukaudet äidin kuuluukin olla vauvassa kiinni. Miksi joillain naisilla on tarve korostaa, että ovat jotenkin älykkäämpiä kuin muut ja pieni vauva ei riitä seuraksi? Se on biologiankin vastaista ja halventaa äitiyden tärkeyttä. Ei ihme, ettei lapsia synny, kun "olla äiti" ei riitä menestyvän ihmisen elämän sisällöksi edes muutamaa kuukautta. Vanhemmuus on erittäin tärkeää ja toivon, että jokainen saisi monta lasta. Itsellä on vain kaksi

"Itse olen jo vuosia kannattanut mallia, jossa lapsista maksettaisiin äidille eläkettä. Per lapsi siis. Esimerkiksi 300 Euroa/lapsi eläkekertymää. Itse en sitä tarvisi, mutta vierestä olen katsonut nyt naisia, jotka ovat saaneet 4-5 lasta, hoitaneet lapsensa hyvin, lapsista kasvanut kunniallisia kansalaisia ja sitten eläke on todella kurppainen, kun olivat kotiäitejä 20 vuotta. Vieressä on työssäkäynyt nainen, joka ei yhtään veronmaksajaa ole kasvattanut ja hoivannut saaden jopa 2-3 -kertaista eläkettä."

Ymmärrätkö ollenkaan, että 300 euron eläkekarttumaa varten työntekijä voi joutua tekemään töitä helposti jopa 6 vuotta.

Voisi melkein luulla, että itselläsi on 4-5 lasta ja 20 vuoden kotiäiteys. Jokainenhan voi maksaa tai säästää itse itselleen eläkettä. Niinhän työssäkäyvätkin tekevät.

Lahjana tulee vain kansaneläke/takuueläke, toki kotiäideille myös. 

Ja eikö nykyään vanhempainvapaakin kerrytä eläkettä.