Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka saikkupäivä palkaton, hyvä juttu vaikka koskee minua!

Vierailija
17.06.2023 |

Tää on herättänyt hirveästi valitusta, minulla on migreeni, joka on sen verran hankala, että sairauslomapäiviä tulee käytännössä kuukausittain. Olen vielä suht pieni palkkainen, palkka reilusti alle suomalaisen keskipalkan.
Silti olen uudistuksesta iloinen, tähän asti on aina hirveän huono omatunto kun jää kotiin, vaikka siis oksennan pimeässä kammottavassa kivussa, enkä tosiaan kykene töihin, en edes liikkumaan.
Kun ei meillä sijaisia ole vara palkata niin kaikki hommat kaatuu työkavereiden niskaan.

Nyt kun eka päivä on palkaton, työnantaja palkkaa sijaisen ja tiedän että palkkaa, koska aiemminkin palkattomien yksittäisten vapaapäivien kohdalla sijainen aina palkattu. Näin voin sairastaa rauhassa, ilman että pitää miettiä onko työkaverit ihan pulassa.
Toki lompakossa tuntuu, mutta siksi on elämä järjestetty rahatilanteen mukaan, joten yhden päivän palkan menetys ei kaada normaalia arkea.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden uusi pj antoi lausunnon, että odotti kokoomukselta enemmän hallitusohjelmaa koskien. Siis Sofia Virta, joka itse kertoi puheessaan, ettei vihreät ole osannut ottaa kansalaisten arkea ja palkan riittävyyttä huomioon.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009662122.html 

Oikeastiko Virta oletti, että kokoomus osaa hoitaa asioita? Siinä taas nähdään, miten oikeistolainen voi hahmottaa pieleen.

Vierailija
62/77 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvee ulina YHDEN päivän takia. Tulen sairaana töihin jne. Hei, haloo! Ne seuraavat päivät ovat palkallisia.

Olkaa nyt viisaita ja laittakaa lomarahoista osa säästöön, niin ei ole heti konkurssi edessä, kun sairastuu.

Terveellisiä elämäntapoja ja liikuntaa on nyt korkea aika alkaa harjoittamaan, jos niiden ansiosta sairastaisi talvella vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen etätyötä ja jos tää tosiaan menee läpi niin seuraus on se että aion sairaana loggautua kyllä ihan normaalisti töihin, mutta en tee mitään. Ilmoitan vaan kaikille tahoille ristiin että mulla on joku muu juttu just työn alla että pitää palata asiaan myöhemmin. Todellakaan en ryhdy tämän kurjistavan p4skapolitiikan maksajaksi.

Sama! Hiiri heiluu päivän, mutta mitään en aio tehdä. Tästä uudistuksesta seuraa vain se, että ihmiset menee kipeänä töihin ja tartuttaa muita. Ja taudit leviää. Turha saikuttaminen on marginaalisen pienen porukan hommaa. Ja nyt pistetään kaikki maksajiksi.

Harva nyt kuitenkin on kipeänä vain sen yhden päivän.

Ei sitä oikein niinkään voi tehdä, että ilmoittaa pomolle että olen nyt sairas mutta töissä, että saan palkan. Huomenna olen sitten edelleen sairas ja jään kotiin sairastamaan palkallisesti.

Tai ilmoittaisi, että olen sairas jo nyt mutta aloitan sairausloman toisesta sairauspäivästä.

Vierailija
64/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit hävetä!

Kaikille sairauksille ei voi mitään ja joskus ne aiheuttavat sairasloma päiviä.

Ei se sen sairaan vika ole millaiseksi hän on syntynyt.

Ajatteletko ollenkaan mitä kirjoittelet?

Vierailija
65/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kuinka täällä jotkut lampaat innolla ovat valmiita ottamaan huononnuksia työehtoihinsa. Tulee mieleen ne innolla kikyttäjät, joiden mielestä työajan pidentäminen oli loistoajatus ja, joiden mielestä kiky-minuuteista luopuminen oli turhaa.

Vierailija
66/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alottanu nykyisessä duunissa 2018 ja edelleen nolla saikkupäivää. On mullakin joskus nuhaa ja yskää mutta silloin teen etäpäivän. Tein myös vähän lyhyemmän päivän saldoilla.

Joskus se tämäkin putki katkeaa, mutta kestän 1 päivän karenssin.

Vierailija
67/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä rankaista kuin niitä joilla on käynyt huono tuuri geenialtaassa tai muuten vain elämässä....

Vierailija
68/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perheelliset ovat vuodessa pois keksimäärin 56 päivää. Kyllä. Eli 11 viikkoa. Muiden pitää tehdä työt, joten saikuttelu kaatuu meidän muiden niskaan.

Mystisesti parantuvat aina sopivasti viikonloppuna festareille, mutta sitten taas maanantaina ollaan kipeitä. Itse olen kahdeksan vuoden työurani aikana ollut nolla päivää pois.

Mistäköhän sinä tämän tiedät? Työnantajalla ei todellakaan ole oikeutta pitää erikseen mitään "perheellisten" saikkurekisteriä. Koko yrityksen keskiarvoja voidaan toki laskea. (Ja mitä perheelliset jossain festareilla tekee?? Kyllä se on lapsettomien hommaa.)

Vierailija
69/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona tämä uudistus ottaa päähän. Koska hyvin todennäköisesti tämä kalahtaa minun nilkkaan ja kovaa. Saan infektiot herkästi ja ne vievät helposti huonoon kuntoon. Kohta joka paikassa pyörii sairaita ihmisiä tartuttamassa, kun kukaan ei halua lovea tilipussiin. Sitten minä ja muut perussairaat maksetaan hintaa jatkuvalla sairastamisella.

Vierailija
70/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä perheelliset ovat vuodessa pois keksimäärin 56 päivää. Kyllä. Eli 11 viikkoa. Muiden pitää tehdä työt, joten saikuttelu kaatuu meidän muiden niskaan.

Mystisesti parantuvat aina sopivasti viikonloppuna festareille, mutta sitten taas maanantaina ollaan kipeitä. Itse olen kahdeksan vuoden työurani aikana ollut nolla päivää pois.

Todellako teillä perheelliset saikuttaa viikolla ja viettää viikonloput festareilla? Sillä vaan kyselen koska itsellä on sellainen käsitys että festarit on enemmän lapsettomien juttu. 

Et Sitten ole seurannut erään Sannan biletystä.

Vierailija
71/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen etätyötä ja jos tää tosiaan menee läpi niin seuraus on se että aion sairaana loggautua kyllä ihan normaalisti töihin, mutta en tee mitään. Ilmoitan vaan kaikille tahoille ristiin että mulla on joku muu juttu just työn alla että pitää palata asiaan myöhemmin. Todellakaan en ryhdy tämän kurjistavan p4skapolitiikan maksajaksi.

Näinhän se on ollut jo pitkään. Esimiehelle ilmoitus, että on kipeä olo, että teen vain ns. pakolliset. Esimiehetkin tietää, ettei henkilö siis oikeasti mitään töitä tee. Se on heillekin silti ns. hyvä asia, ettei henkilö ole virallisesti saikulla, niin saikkutilastot säilyy helpommin esiteltävässä muodossa taas hänen yläpuolelleen.

Vierailija
72/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirvee ulina YHDEN päivän takia. Tulen sairaana töihin jne. Hei, haloo! Ne seuraavat päivät ovat palkallisia.

Olkaa nyt viisaita ja laittakaa lomarahoista osa säästöön, niin ei ole heti konkurssi edessä, kun sairastuu.

Terveellisiä elämäntapoja ja liikuntaa on nyt korkea aika alkaa harjoittamaan, jos niiden ansiosta sairastaisi talvella vähemmän.

Tiedäthän että kaikki evät saa lomarahaa ja joillakin on vain huonotuuri geneettisesti.

Vierailija
73/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä rankaista kuin niitä joilla on käynyt huono tuuri geenialtaassa tai muuten vain elämässä....

Vähä varaiset tässä eniten kärsii.

Vierailija
74/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu sai työpaikan pk-seudulta jostain virastosta 30 vuotta sitten. Samassa huoneessa työskennellyt nainen oli valistanut, että joka kuukausi voi kolme päivää huoletta saikuttaa. Tuttuni ei noudattanut vinkkiä.

Vierailija
75/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilönä joka työskentelee sairaiden ja lasten parissa, jolla on huono palkka ja hankalat kulku yhteydet, mutta kuitenkin rakastaa kotia ja omaa työtänsä. Voin sanoa että tämä uudistus tekee minut hyvin surulliseksi.

Vierailija
76/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin juuri amerikkalaisen ystäväni kanssa. Hän vaihtoi työpaikkaa osavaltiolle. Hänellä on 10 (kymmenen) lomapäivää vuodessa, nämä sisältävät sairaslomat. Repikää siitä!!

Meillä on asiat aika hyvin!

Vierailija
77/77 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala poru tästäja suurinta osaa työntekijöistä ei edes koske. Media olisi voinut heti alkuunsa ilmoittaa että nou hätä. Mutta kun ei perehdytty asiaan sen kummemmin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi