Nainen! Millaisia eväitä (viisauksia) sait isältäsi elämään?
Kommentit (48)
Omiin tunteisiin ei voi aina vaikuttaa, mutta käytökseensä voi.
Ihmiset ovat vajavaisia, anteeksianto vie pitkälle.
Aikuiset ovat yleensä isompia kuin lapset, mutta eivät aina viisaampia.
- Pidä huolta raha-asioista.
- Älä ota saamatonta miestä.
- Koulutus, kouluttautuminen on tärkeää.
- Ei pikavippejä.
- Lapsia/avioliittoon aikaisintaan, kun yhdessä oltu vähintään 5-7 vuotta. Yllättävän hyvä neuvo sikäli, kun moni tekee lapsia parin vuoden suhteeseen, jossa ei ole ollut vielä mitään kriisejä/ei tunne toista. Toki tämä ei poista eroamista, mutta säästää paljolta. Oman kumppanin tunteminen on tärkeää.
Kannattaa pitää perseensä kurissa, että ei tule äpäröitä!
"xyz-poikaa et sitten nai", sanoi isä, ja tarkoitti että puolisolla pitää olla hyvä ammatti ja kohtuulliset ansiot.
Neuvo oli hyvä, mutten noudattanut ja sitten erosinkin siitä syystä, valitettavasti, koska mies oli pienituloinen ja se aiheutti monia ongelmia. Mutta rakkaus on sokea, sanotaan.
-Lottoaminen yms. arpajaiset on hölmöjen hommaa ja rahantuhlausta
-työt ja vapaa-aika pidetään erillään
-perhe on tärkeä
-koulutus on tärkeä
-kirjojen lukeminen on tärkeää
Leikki kanssani paljon ja askarteli. Opin tekemään niin sitten myös lasteni kanssa.
Oli ahkera ja eteni urallaan. Kannusti kouluttautumaan. (Tosin sairastuin ja olen nyt sairaseläkkeellä)
Oli sodan käynyt ja kertoi kommunismin olevan pahasta. Venäläisiä ei sinänsä haukkunut, mutta suomen kommunisteja.
Isältä: että olen arvokas ja rakastettu sellaisena kuin olen, kohteliaisuus, anteeksi pyytäminen, halu oppia ja kehittää itseään, huumorintaju, vesillä ja metsissä kulkeminen, kokkailu
Äidiltä: (vaikka ei kysytty), että en kelpaa sellaisena kuin olen ja olen laiska paska...